| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] polish robinia
Re: polish robinia
ook ik ben een gedupeerde belegger
en ben bereid om mij aan te melden voor een rechtzaak tegen dhr berkhouwer
dat er in polen geen bomen staan is niet waar
ik ben in 2004 in polen geweest en heb zelf gezien dat er percelen robinia bomen staan en aangeplant waren
en ben bereid om mij aan te melden voor een rechtzaak tegen dhr berkhouwer
dat er in polen geen bomen staan is niet waar
ik ben in 2004 in polen geweest en heb zelf gezien dat er percelen robinia bomen staan en aangeplant waren
-
stofzuigertje
Hartelijk dank voor het kijken, andere projecten waren nog niet geplant of met veel dode bomen.
Maar als groot grond bezitter in Rusland weet ik dat gemengde bebossing minder problemen met ziekte en zo opleverde dus ik zou nooit voor 1 soort kiezen.
Verder bepaalde de grond meer dan de bomen die ik plant, juist de grond en klimaat bepalen sterk de opbrengst en tijdig bomen met stormschade of dood vervangen is zeer belangrijk.
Deze Robinia is door teveel aanplant nu minder waard geworden en bij te snelle groei alleen als haard hout te verkopen.
Juist de langzame die geen 20 maar 30 tot 40 moeten staan zullen meer per jaar opleveren dus de langzame groeiende zullen meer rendement opleveren.
Ik ben gestopt met aanplant wegens teveel aanbod en alle gesneuvelde worden herplant met Eik en beuk die wel waardevast zijn ondanks de langere tijd die ze nodig hebben.
Verder hebben vele enkele bomen gekregen en ik zou liever een % van de gehele plantage krijgen want dan loop je minder risico dat jou bomen op slechte plek stonden.
Maar als groot grond bezitter in Rusland weet ik dat gemengde bebossing minder problemen met ziekte en zo opleverde dus ik zou nooit voor 1 soort kiezen.
Verder bepaalde de grond meer dan de bomen die ik plant, juist de grond en klimaat bepalen sterk de opbrengst en tijdig bomen met stormschade of dood vervangen is zeer belangrijk.
Deze Robinia is door teveel aanplant nu minder waard geworden en bij te snelle groei alleen als haard hout te verkopen.
Juist de langzame die geen 20 maar 30 tot 40 moeten staan zullen meer per jaar opleveren dus de langzame groeiende zullen meer rendement opleveren.
Ik ben gestopt met aanplant wegens teveel aanbod en alle gesneuvelde worden herplant met Eik en beuk die wel waardevast zijn ondanks de langere tijd die ze nodig hebben.
Verder hebben vele enkele bomen gekregen en ik zou liever een % van de gehele plantage krijgen want dan loop je minder risico dat jou bomen op slechte plek stonden.
Ook wij ja, met open ogen, zijn er in getrapt. Ik heb mij inmiddels aangemeld bij [email protected] In 2002 kwam een meneer van Creditscore langs voor een lening. Hij gaf ons aan dat wij als wij € 5.000,00 extra zouden lenen hij dit zou beleggen in PRF. Daarmee zouden wij na 10 jaar in ieder geval onze inleg, maar waarschijnlijk het dubbele terugontvangen, zodat wij onze lening met dat geld weer konden (deels) konden inlossen. En het is een goed doel! Ja, jammer. Had ik maar naar mijn gevoel geluisterd. Dan hadden wij nog 5.000 in onze zak (denkbeeldig dan) en een lagere lening... Nu maar hopen dat we er nog iets van terug zien... 
-
Charmedwitch
Ook wij zijn op deze zelfde manier gedupeerdOpen ogen schreef:Ook wij ja, met open ogen, zijn er in getrapt. Ik heb mij inmiddels aangemeld bij [email protected] In 2002 kwam een meneer van Creditscore langs voor een lening. Hij gaf ons aan dat wij als wij € 5.000,00 extra zouden lenen hij dit zou beleggen in PRF. Daarmee zouden wij na 10 jaar in ieder geval onze inleg, maar waarschijnlijk het dubbele terugontvangen, zodat wij onze lening met dat geld weer konden (deels) konden inlossen. En het is een goed doel! Ja, jammer. Had ik maar naar mijn gevoel geluisterd. Dan hadden wij nog 5.000 in onze zak (denkbeeldig dan) en een lagere lening... Nu maar hopen dat we er nog iets van terug zien...
We willen ons dan ook graag aansluiten bij alle gedupeerde om misschien zo een front te vormen tegen deze wanpraktijken. Je kan me bereiken via [email protected]
Het is toch te gek voor woorden dat deze mensen niet begrijpen in wat voor ellende ze andere mensen achterlaten.
-
Jolanda M.
Hebben jullie ook een brief van Berkhouwer ontvangen en een kaartje om op te sturen, waarop je aan moet geven of je voor tussenkappen blijft gaan of een groot bedrag bij de eindkap? Ik vind het contractbreuk. Ik heb een contract waarin ik meerdere bedragen tussendoor zou krijgen bij tussenkaps. En nu gaat hij iedereen zo'n kaartje in laten vullen en als de meerderheid wil dat het 1 bedrag aan het eind is, dan wordt het dat, maar ik wil dat helemaal niet. Wat vinden jullie?
-
Charmedwitch
Hallo Jolanda,
Wij hebben geen kaartje of brief gehad met die mededelingen en net was je zegt is dat volgens mij ook contractbreuk. Kunnen we onze krachten niet gaan bundelen en juridisch advies hierover gaan in winnen zodat we met z,n alle naar de rechter kunnen.Je mag me mailen op [email protected] .
Groetjes Astrid
Wij hebben geen kaartje of brief gehad met die mededelingen en net was je zegt is dat volgens mij ook contractbreuk. Kunnen we onze krachten niet gaan bundelen en juridisch advies hierover gaan in winnen zodat we met z,n alle naar de rechter kunnen.Je mag me mailen op [email protected] .
Groetjes Astrid
-
Jolanda M.
Er is al een club bezig met een rechtsgang, die hebben ook een website, maar je leest er nooit iets nieuws op, geen idee of ze succes hebben. Volgens mij is de advocaat de boel nog steeds aan het uitzoeken, maar geen idee hoor.
Ook ik zal het schip in gegaan voor vele duizenden euro,s betreft Polisch Robinia Foundation (PRF)
Het lijkt me zinvol de krachten te bundelen zoals eerder voorgesteld door Astrid (charmedwitch6) Willie, en Jolanda M.
------
Ik ben destijds door mijn tussenpersoon verleid voor deze inkoop. Ik acht hem óók verantwoordelijk.
Om meer te weten over de Pseudo Acacia. Zie ook wiki.hardhout-investeringen.net/robinia
------
Wie hebben er al een idee op plan?
Het lijkt me zinvol de krachten te bundelen zoals eerder voorgesteld door Astrid (charmedwitch6) Willie, en Jolanda M.
------
Ik ben destijds door mijn tussenpersoon verleid voor deze inkoop. Ik acht hem óók verantwoordelijk.
Om meer te weten over de Pseudo Acacia. Zie ook wiki.hardhout-investeringen.net/robinia
------
Wie hebben er al een idee op plan?
-
Paul en Linda
Helaas, ook wij zijn van die dummies gebleken. Bij ons kwam ook Dhr.Laarberg met hetzelfde verhaal. Vrijdag jl. kregen wij ook een brief met daarin het verzoek om ons contract te verlengen naar 10 jaar ipv 8, terwijl we een contract hebben van 7 jaar!! Ik heb Robinia aangeschreven via de mail omdat ik veel vragen heb over hun brief. Bovendien heb ik op de site van de AFM een pdf-bestand gevonden, waaruit blijkt dat Robinia allang niet meer actief mag zijn. Dus morgen gaat mijn hele dossier naar het AFM. Wie niet waagt.......
Ik voeg me ook toe bij al deze gedupeerde mensen. Ook ik heb een polis lopen bij PRF die ondertekend wordt door J. Berkhouwer. Heb net weer een brief gekregen waarin gevraagd wordt om mijn kap nog even uit te stellen van 8 naar 10 jaar. Over twee jaar krijg ik dan waarschijnlijk de mededeling dat het toch allemaal niet zo vlot verloopt. Dag investering, dag centen. Bij wie of waar kan ik mij aansluiten voor meer advies.
Groet Eef
Groet Eef
Iedereen die ook maar een beetje kan nadenken weet dat 7000 euro voor 0,25 hectare (2500m2) in Polen veel en veel te veel is. Een hectare bos kost in Nederland 1,5 euro per meter. 15.000 per hectare dus.
Waar praten we hier over ? Polen ! waarde grond veel en veel goedkoper is dan in Nederland.
Mensen doe eerst eens een onderzoekje voordat U in die praatjes trapt.
Waar praten we hier over ? Polen ! waarde grond veel en veel goedkoper is dan in Nederland.
-
Charmedwitch
Na twee jaar al overal aan de bel te hebben getrokken WAT HELAAS NIETS OPLEVERDE is der een forum omtrent gedupeerde van Polish Robinia
http://gedupeerdenprf.come2me.nl/
Misschien dat er eens een meeting in het midden van het land kan worden georganiseerd om zo eens de koppen bij elkaar te kunnen steken.
Probeer al twee jaar contact te krijgen met overige gedupeerde wat overigens wel een aantal heeft opgeleverd maar van Y.van Heemskerk heb ik helaas nooit wat terug gehoord.
Wederom zijn er brieven verstuurd voor verlenging....word het nu eens geen tijd op die Berkouwer aan te pakken..
Waar blijft tros radar die ik al twee keer heb gemaild zonder ook maar iets van ze terug te hebben gehoord er zijn toch heel veel gedupeerde omtrent deze oplichters bende.
http://gedupeerdenprf.come2me.nl/
Misschien dat er eens een meeting in het midden van het land kan worden georganiseerd om zo eens de koppen bij elkaar te kunnen steken.
Probeer al twee jaar contact te krijgen met overige gedupeerde wat overigens wel een aantal heeft opgeleverd maar van Y.van Heemskerk heb ik helaas nooit wat terug gehoord.
Wederom zijn er brieven verstuurd voor verlenging....word het nu eens geen tijd op die Berkouwer aan te pakken..
Waar blijft tros radar die ik al twee keer heb gemaild zonder ook maar iets van ze terug te hebben gehoord er zijn toch heel veel gedupeerde omtrent deze oplichters bende.
Ook wij via Credit Select met open ogen in een te mooi om waar te zijn verhaal gestapt voor €25.000 waarvan € 10.000 als investering het zou gaan om een spaarplan waarmee we in 7 jaar van alles af zouden zijn en al gauw bleek het 8 jaar te zijn en te gaan om een investering, inmiddels zijn we wijzer en trappen nergens meer in maar goed daar hebben we nu niks meer aan, nu krijgen we brieven waarin ons wordt gevraagd om de kap van de aanplant met 2 jaar te verlengen dus kap na 10 jaar ipv 8, we houden ons maar van de domme want wantrouwig als we zijn zien we ook hierin een truc om ons aan het lijntje te houden.
Om erger te voorkomen hebben we onze schulden bij Cred.Select afgelost want na alle berichtgevingen omtrent PRF waren we bang om na 8 jaar alsnog alles te moeten terug betalen incl. de investering die we hebben gedaan.
We gaan ervan uit alles kwijt te zijn maar een vuist maken richting die oplichters willen we nog graag.
Om erger te voorkomen hebben we onze schulden bij Cred.Select afgelost want na alle berichtgevingen omtrent PRF waren we bang om na 8 jaar alsnog alles te moeten terug betalen incl. de investering die we hebben gedaan.
We gaan ervan uit alles kwijt te zijn maar een vuist maken richting die oplichters willen we nog graag.
Ook wij zijn gedupeerd door de heer Berkhouwer. Wij hebben idd ook een krediet verhoogd bij Interbank BV, via een adviseur van, als ik het goed heb, credietdesk. Deze heer is inmiddels niet meer werkzaam bij deze firma. We hebben ruim 7400 geïnvesteerd voor ha 0.25. We hebben verscheidene malen contact gezocht en gehad. Dit voorjaar kregen we een kaartje, waarop we onze keuze moesten maken. Of uitbetalingen van tussentijdse kappingen…die leverden wel minder op volgens zeggen, of wachten tot einde looptijd. Wij kozen voor het eerste, want we hadden er al lang geen vertrouwen meer in. Beter wat dan niets. Tot op heden uiteraard niets vernomen of ontvangen. Wij zijn in 2002 ingestapt…de lening hebben we uiteraard nog steeds en is alleen maar hoger geworden.
Ik hoop te horen wat we nu nog kunnen doen..ik beschouwde de zaak reeds als verloren..
Ik hoop te horen wat we nu nog kunnen doen..ik beschouwde de zaak reeds als verloren..
Beste Sjoegel, het is mij in ieder gevak duidelijk dat jij meer sjoege(l) hebt van dit soort zaken dan alle gedupeerden op deze site bij elkaar, in plaats van je, kennelijk zeeën van tijd, te spenderen aan het iedereen laten weten hoe onnadenkend men is zou het je sieren met een daadwerkelijke oplossing te komen.sjoegel schreef:Iedereen die ook maar een beetje kan nadenken weet dat 7000 euro voor 0,25 hectare (2500m2) in Polen veel en veel te veel is. Een hectare bos kost in Nederland 1,5 euro per meter. 15.000 per hectare dus.
Anders raad ik je aan je tijd anders te besteden, met een legpuzzel bijvoorbeeld.
Ik heb begrepen dat enkele advocaten hiermee bezig zijn.
Kunnen hier telefoonnummers/mailadressen genoemd worden zodat ik me kan aansluiten als gedupeerde. Ik heb de namen van advocaten van Dijk en Bartels voorbij zien komen. Graag kom ik in contact met hen.
Gr.
Hans
Kunnen hier telefoonnummers/mailadressen genoemd worden zodat ik me kan aansluiten als gedupeerde. Ik heb de namen van advocaten van Dijk en Bartels voorbij zien komen. Graag kom ik in contact met hen.
Gr.
Hans
Ik sluit me aan bij de vraag van Hans om telefoonnummers/mailadressen van mensen die aktie ondernemen:
Ben ook gedupeerde en wil graag samen met anderen de strijd aangaan.
Vriendelijke groeten,
Marijke vd Biggelaar
Ben ook gedupeerde en wil graag samen met anderen de strijd aangaan.
Vriendelijke groeten,
Marijke vd Biggelaar
-
marianne**
Ook ik word er nog steeds kwaad
over als ik ergens weer iets lees over die PRF. ik sluit me graag aan als er nog iets ondernomen kan worden.
groetjes marianne
groetjes marianne
Tja ook weer iemand die blijkbaar teveel bezig is met andere zaken dan op mijn geld te letten. Ook ik heb zo'n Polis en zit zo te zien aardig in de problemen gezien het feit dat een lening die hiermee gedekt was moet worden afgelost. Gezien ik niet in staat ben een nieuwe lening af te sluiten weet ik het ook niet.
Na een korte mailwisseling afgelopen weer met J.Berkouwer begreep ik dat deze week een nieuwe nieuwsbrief uit komt.
Ik hoop maar ben er bang voor

Na een korte mailwisseling afgelopen weer met J.Berkouwer begreep ik dat deze week een nieuwe nieuwsbrief uit komt.
Ik hoop maar ben er bang voor
Heeft iemand een kopie van het antwoordkaartje? Ik heb het namelijk niet gehad.