| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Post.nl pakje naar china: als het maar geen spoed is
Post.nl pakje naar china: als het maar geen spoed is
Mijn klacht betreffende een aangetekende spoed verzending naar China : kosten €60,45
Op 4 april heeft een medewerker van dezelfde afdeling waar het fout is gegaan om mede te delen dat alleen mijn verzenkosten vergoed worden en dat een officiele klacht geen zin had en ook duur, voor mij, zou zijn!!
Geachte directie Post.nl Hoogezand, 23 maart 2018
Dit wil ik graag met u delen:
Op 12 maart 15.15 uur heb ik een brief (inhoud orginele master diploma van mijn zoon), die zeer dingend nodig voor de Chinese overheid, bij mijn naburig postagentschap laten versturen naar China. Hoogste spoed met track en trace, aangetekend a €60,45.
De brief is 13 mrt verstuurd met aankomst verwachting 16 mrt.
Op 19 mrt einde dag brief nog niet aangekomen en de t&t code: H998xxxxx werkt niet met de gegevens van post.nl
Op 20 maart voor de middag gemeld bij klanten service post.nl en het probleem doorgesproken. Maar welke stappen moesten allemaal doorlopen worden voor het contact maken en gehoord te worden;
1 eerst het bandje afluisteren tav klant tevredenheids onderzoek
2 postcode , naam,tel nummer, email en t&t code doorgeven
3 dan gaat men zoeken! Wordt niet gevonden! Dus spoed zoek procedure wordt opgestart
4 weer punt 2 herhalen
5 alle gegevens spellen van geadresseerde
6 computer werkt niet
7 stap 2 en 5 opnieuw
Ik zou zo spoedig mogelijk terug gebeld worden.
21 maart nog niets gehoord dus weer gebeld om 16,45uur.
Stappen 1,2,3,5 weer doorlopen.
“De dag is nog vroeg dus u kan nog gebeld worden voor 20.00 uur” zei dhr xxxx
Om 19,45 weer gebeld dat ik nog niets gehoord had.
Stappen 1,2,3,5 weer doorlopen en een nieuwe spoed procedure werd weer opgestart in hoofdletters aldus de dame van post.nl
22 mrt 08.30 weer bellen.
Stappen 1,2,3, en 5 weer doorlopen. Met Dhr xxxx. Trouwens net als bij alle voorgaande keren, gegevens zeer regelmatig moeten herhalen omdat het fout ingevoerd werd en mijn stem is toch erg duidelijk.
Wederom excuses, maar de spoedzoek opdrachten van 19 en 21 mrt waren niet bekend.
Binnen 5 minuten zou ik terug gebeld worden.
Dit werd een half uur en stappen 2,3,en 5 weer doorlopen. Met dhr xxxxx gesproken.
Maar ik wacht hier nog steeds op(23 mrt 10.00 uur)
Echter ik ben wel gebeld (22 mrt 15.00 uur) dat ik mijn T&T weer moest doorgeven.
Dus weer gebeld met klantenservice, mvr xxxx, weer stappen 1,2 en de case code doorgeven. Deze was niet zo snel te vinden door haar. Ook het indienen van een klacht lukte niet. Ook kon ik met niemand doorverbonden worden ( al vaker geprobeerd) of een ander tel. nummer krijgen!
Hier ben ik dan volledig afgehaakt bij post.nl
Ondertussen zijn wij in China een eigen onderzoek begonnen met een deskundige aldaar en deze heeft het pakketje binnen een halve dag opgespoord, bevestiging 22 mrt om 16.00 uur.
Hierdoor hebben we voorkomen dat mijn zoon gearresteerd werd voor valsheid in geschrifte.
Wat kost me dit zoal: de verzend kosten, minimaal 3 uur bellen, heel erg veel stress en de Chinese opsporingskosten..
Graag verneem ik uw reactie (en graag niet een standaard antwoord).
xxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxxx
06xxxxxx
Ps dit is allemaal na te gaan door de opnames, die u maakt voor trainings doeleinden af te spelen, en deze weergave helpt u wellicht om uw procedures nog eens te doorlopen.
Op 4 april heeft een medewerker van dezelfde afdeling waar het fout is gegaan om mede te delen dat alleen mijn verzenkosten vergoed worden en dat een officiele klacht geen zin had en ook duur, voor mij, zou zijn!!
Geachte directie Post.nl Hoogezand, 23 maart 2018
Dit wil ik graag met u delen:
Op 12 maart 15.15 uur heb ik een brief (inhoud orginele master diploma van mijn zoon), die zeer dingend nodig voor de Chinese overheid, bij mijn naburig postagentschap laten versturen naar China. Hoogste spoed met track en trace, aangetekend a €60,45.
De brief is 13 mrt verstuurd met aankomst verwachting 16 mrt.
Op 19 mrt einde dag brief nog niet aangekomen en de t&t code: H998xxxxx werkt niet met de gegevens van post.nl
Op 20 maart voor de middag gemeld bij klanten service post.nl en het probleem doorgesproken. Maar welke stappen moesten allemaal doorlopen worden voor het contact maken en gehoord te worden;
1 eerst het bandje afluisteren tav klant tevredenheids onderzoek
2 postcode , naam,tel nummer, email en t&t code doorgeven
3 dan gaat men zoeken! Wordt niet gevonden! Dus spoed zoek procedure wordt opgestart
4 weer punt 2 herhalen
5 alle gegevens spellen van geadresseerde
6 computer werkt niet
7 stap 2 en 5 opnieuw
21 maart nog niets gehoord dus weer gebeld om 16,45uur.
Stappen 1,2,3,5 weer doorlopen.
“De dag is nog vroeg dus u kan nog gebeld worden voor 20.00 uur” zei dhr xxxx
Om 19,45 weer gebeld dat ik nog niets gehoord had.
Stappen 1,2,3,5 weer doorlopen en een nieuwe spoed procedure werd weer opgestart in hoofdletters aldus de dame van post.nl
22 mrt 08.30 weer bellen.
Stappen 1,2,3, en 5 weer doorlopen. Met Dhr xxxx. Trouwens net als bij alle voorgaande keren, gegevens zeer regelmatig moeten herhalen omdat het fout ingevoerd werd en mijn stem is toch erg duidelijk.
Wederom excuses, maar de spoedzoek opdrachten van 19 en 21 mrt waren niet bekend.
Binnen 5 minuten zou ik terug gebeld worden.
Dit werd een half uur en stappen 2,3,en 5 weer doorlopen. Met dhr xxxxx gesproken.
Maar ik wacht hier nog steeds op(23 mrt 10.00 uur)
Echter ik ben wel gebeld (22 mrt 15.00 uur) dat ik mijn T&T weer moest doorgeven.
Dus weer gebeld met klantenservice, mvr xxxx, weer stappen 1,2 en de case code doorgeven. Deze was niet zo snel te vinden door haar. Ook het indienen van een klacht lukte niet. Ook kon ik met niemand doorverbonden worden ( al vaker geprobeerd) of een ander tel. nummer krijgen!
Hier ben ik dan volledig afgehaakt bij post.nl
Ondertussen zijn wij in China een eigen onderzoek begonnen met een deskundige aldaar en deze heeft het pakketje binnen een halve dag opgespoord, bevestiging 22 mrt om 16.00 uur.
Hierdoor hebben we voorkomen dat mijn zoon gearresteerd werd voor valsheid in geschrifte.
Wat kost me dit zoal: de verzend kosten, minimaal 3 uur bellen, heel erg veel stress en de Chinese opsporingskosten..
Graag verneem ik uw reactie (en graag niet een standaard antwoord).
xxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxxx
06xxxxxx
Ps dit is allemaal na te gaan door de opnames, die u maakt voor trainings doeleinden af te spelen, en deze weergave helpt u wellicht om uw procedures nog eens te doorlopen.
-
stofzuigertje
Re: Post.nl pakje naar china: als het maar geen spoed is
Post NL is daar afhankelijk van logge organisatie....
Waarom origineel, meestal is scan van voldoende en online te controleren in NL
Als ze dat niet accepteren is vaak een scan van Chinese Ambassade hier ook vaak mogelijk tegen lagere kosten.
Dan geven die na controle dit online door binnen enkele seconden met hun afzender en controle als bewijs echtheid.
Dat is even langs gaan en voordeliger en sneller en het document raakt nooit zoek.
De overheid in China zal hun ambassade hier zeker wel vertrouwen en voldoende vinden!
Waarom origineel, meestal is scan van voldoende en online te controleren in NL
Als ze dat niet accepteren is vaak een scan van Chinese Ambassade hier ook vaak mogelijk tegen lagere kosten.
Dan geven die na controle dit online door binnen enkele seconden met hun afzender en controle als bewijs echtheid.
Dat is even langs gaan en voordeliger en sneller en het document raakt nooit zoek.
De overheid in China zal hun ambassade hier zeker wel vertrouwen en voldoende vinden!
Dank je voor je reactie, maar even langs gaan als je in Hoogezand woont is wat lastig.
Het gaat trouwens meer om de (niet)werkwijze van post.nl
-
NeoDutchio
Wat is er mis met de werkwijze van PostNL als ze afhankelijk zijn van een partij in China? Ook ligt China verder weg dan de ambassade. Als er echt zo'n haast bij was was de ambassade echt een makkelijker oplossing geweest.janott schreef:Dank je voor je reactie, maar even langs gaan als je in Hoogezand woont is wat lastig.
-
stofzuigertje
Als in Duitsland een consulaat is mag dat ook, weet niet voor China maar enkele hebben in Hamburg ook iets zitten....
Maar gezien de problemen en origineel opsturen wat zoek kan raken... dan zou ik toch dagje Madurodam er van maken en tussendoor even langs gaan....
Naast de kosten en problemen zie ik ook wel eens originele op TU Delft binnen komen en vragen we waarom geen scan gemaakt is die voldoende is.....
Het bewaren en terug geven is veel werk en dat zij origineel willen ....
De aangetekende stukken komen vaak op verkeerde afdeling en vervoer naar juiste en nog terug geven als de student komt is veel werk dus ze willen het niet eens...!
Maar de Ambassade is wel veiliger en sneller.....
Maar gezien de problemen en origineel opsturen wat zoek kan raken... dan zou ik toch dagje Madurodam er van maken en tussendoor even langs gaan....
Naast de kosten en problemen zie ik ook wel eens originele op TU Delft binnen komen en vragen we waarom geen scan gemaakt is die voldoende is.....
Het bewaren en terug geven is veel werk en dat zij origineel willen ....
De aangetekende stukken komen vaak op verkeerde afdeling en vervoer naar juiste en nog terug geven als de student komt is veel werk dus ze willen het niet eens...!
Maar de Ambassade is wel veiliger en sneller.....
-
sylvesterb
Voor overige bestemmingen buiten Europa dient u rekening te houden met minimaal vijf tot zeven werkdagenjanott schreef:Mijn klacht betreffende een aangetekende spoed verzending naar China : kosten €60,45
Zie: https://www.postnl.nl/versturen/brief-o ... edservice/
U kunt wel klagen over stap 1,2,3 en 5 maar dat is nou eenmaal de procedure, dit zal dus niet veranderen bij elk telefoontje blijven deze stappen.
Als je de voorwaarden had gelezen wist je dat het langer kon duren.
Erg netjes dat PostNL de verzendkosten terug betaald, je mail is echter heel onduidelijk en onsamenhangend en je geeft ook niet aan wat je verwacht van PostNL.
De telefoontjes worden opgenomen voor trainingsdoeleinden en niet voor klachtbehandelingen, dit is veelal ook intern geregeld zo met het personeel.
Opvallend dat op het feit dat de spoedzoekopdracht twee keer zoek was niet gereageerd wordt. De verwachtte aankomst datum was duidelijk weergegeven. Zelf na 10 dagen de verzending gevonden. Maar de opmerking dat een klacht indienen zinloos is is zeker niet klantvriendelijk. Dus maar laten geworden?
Ik denk niet dat hier een verantwoordelijkheid of taak is weggelegd voor de Nederlandse ambassade.
Die branden daar hun vingers liever niet aan.
Die branden daar hun vingers liever niet aan.
-
stofzuigertje
TT Locke,
beter lezen!
Niet NL maar Chinese Ambassade bied deze service aan.
Voor officiele stukken is soms notaris voldoende, anders de ambassade die documenten hier controleerde en dan een scan stuurde met bevestiging dat het echt document was en geen vervalsing.
beter lezen!
Niet NL maar Chinese Ambassade bied deze service aan.
Voor officiele stukken is soms notaris voldoende, anders de ambassade die documenten hier controleerde en dan een scan stuurde met bevestiging dat het echt document was en geen vervalsing.