LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post Retour Afzender?!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
elnuar

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door elnuar »

lees ik net ook nog even artikel 34 :
Artikel 34

De gemeenteraad kan voor de plaatsing van brievenbussen aan de openbare weg regels stellen, tenzij door het stellen van regels:

a. de verlener van de universele postdienst de universele postdienst niet kan verrichten;
b. postvervoerbedrijven, niet zijnde een verlener van de universele postdienst, hun diensten niet onder voor deze bedrijven vergelijkbare voorwaarden kunnen aanbieden.
je zou dan dus ook de door de gemeenteraad opgestelde regels moeten nalezen of hier ook iets in is genoemd wat betreft een eventuele sanctie voor het niet plaatsen van een brievenbus.
Ik neem aan dat je het mij niet kwalijk neemt dat ik niet voor elke gemeente ga nazoeken hoe die dit heeft geregeld.

Biscuit

Ongelezen bericht door Biscuit »

student538 schreef:Dat kan inderdaad helpen omdat de geadresseerde, de antwoordnummer houder de kosten hiervan dient te betalen. Maar eigenlijk zou dit niet nodig moeten zijn deze manier van dwang.

Ik heb ook een tijdje het nieuwe adres van de bewoner er op gezet (bij rekeningen!) en dan werd het keurig bezorgd op 't nieuwe adres van de vorige bewoners.
Bij normale bedrijven gaat het ook goed inderdaad, maar hardnekkige postorderbedrijven lijken het soms niet helemaal te snappen :mrgreen:

verzendingen

Ongelezen bericht door verzendingen »

Post versturen:

Dit gaat door sommige organisaties aan de hand van postcode/huisnummer. Indien de postcode huisnummer combinatie juist is dan versturen ze het. (veelal met de tekst aan de bewoners van dit pand)

Veel huisnummers bestaan niet eens! Dus dan doe je er als postmedewerker er een retour stickertje op. Toch wordt er elke keer weer post gestuurd naar een adres dat niet bestaat. Maar goed dat is flinke business denk ik.

Je hebt dan: Huisnummers 1 tot en met 149. Alleen bestaan de huisnummers 49, 51 en 53 niet. Daar is een lege ruimte waar eventueel woningen bij gebouwd kunnen worden. Toch wordt er lukraak daar post naar toegestuurd door bepaalde organisaties. Wel leuk om deze nummers op te sporen hoor.

verzendingen

Ongelezen bericht door verzendingen »

Mogelijk kan www.postfilter.nl een oplossing bieden?

saxonate

Ongelezen bericht door saxonate »

kreeg een onvoldoende gefrankeerde envelop
hieronder mijn bericht aan postnl en hun reactie daarop
ik vind het asociaal dat postnl vind dat de ontvanger moet betalen
bij veelgestelde vragen staat op postnl website dat je moet betalen
echter bij gebruik van google verschijnt pas de waarheid bij veelgestelde vragen op postnl
welke is - plak de retour sticker op de envelop en kras het adres van de ontvanger door
dit is echt aso gedrag
snap niet dat dit kan of mag

[correspondentie verwijderd]

Gesloten