LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post Retour Afzender?!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
student538

Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door student538 »

Ik krijg regelmatig ongewenste post van iemand anders of van organisaties waarvan ik geen post wens te ontvangen. Het valt me op dat wanneer ik iets retour stuur de volgende keer net zo goed weer post krijg daarvan. Ik vroeg me af:

1. De post komt helemaal niet retour (bijvoorbeeld dat het verstuurd is door een concurrent van Post NL dat het post stuk nooit de afzender bereikt?)
2. Post komt wel degelijk retour maar de organisatie is erg laks in het bij houden van haar administratie?

Wat is uw ervaring hierin?

kuklos
Berichten: 9864
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door kuklos »

Optie 2. Terug blijven sturen.

Upstairs
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 mei 2009 16:35

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door Upstairs »

Ik werk bij PostNL en mijn ervaring is de laatste optie. Vooral de "schooi" brieven leren het nooit. Wij hebben speciale retour stickers, als je invult geweigerd of vertrokken het maakt niet uit, de volgende mail ronde zitten ze er gewoon weer bij.
Als het te lang door blijft gaan zou ik ze gewoon weggooien of retour blijven sturen.

gr

student538

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door student538 »

Indien ik het altijd retour blijf sturen is dat wel weer werkgelegenheid voor de postorganisaties. In een TV uitzending van een of andere loterij: Zij gaven aan indien de mensen geen post meer van ons willen ontvangen dan willen ze een persoonlijke brief en ze zei daarbij: Geen retour afzender er op daar reageren we niet op! Dus zulke instanties zijn er ook. Ik had begrepen dat PostNL van een andere aanbieder bij hun in de brievenbus krijgen zij een boete geven aan de concurrent. Vervolgens gaat die brief naar deze concurrent toe? Dan bezorgd Post NL hem verder niet meer. Maar volgens mij bezorgen de concurrenten niet bij postbussen of antwoordnummers?

Er was ook iemand in de uitzending die als tip gaf: Zet op de achterkant dat diegene overleden is dan willen ze nog weleens wat in de administratie aanpassen.Volgens mij gaat er tig poststukken er doorheen, bestemd voor mensen die allang niet meer op een bepaald adres wonen.

Er zou eigenlijk net als het bel me niet register een brief me niet register moeten zijn. Nee/ja of nee/nee stickers hebben geen enkele zin wanneer het gaat om geadresseerde reclame!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als het mass-mailing is is het veel duurder om mensen die iets retour sturen uit de database te halen (dit is immers een handmatige actie), dan ze de volgende keer gewoon weer post te sturen. Retourpost gaat hoogstwaarschijnlijk direct de oud papier container in.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

GJvdZ schreef:Als het mass-mailing is is het veel duurder om mensen die iets retour sturen uit de database te halen (dit is immers een handmatige actie), dan ze de volgende keer gewoon weer post te sturen. Retourpost gaat hoogstwaarschijnlijk direct de oud papier container in.
Dit kan inderdaad een afweging zijn. Aan de andere kant is er vast een uitzendkracht (bij voorkeur < 23jr) te vinden die hier een weekje aan wil gaan zitten om iets bij te verdienen. Een keer een grote opschoonactie en de kans is groot dat er bij een volgende mailing een hoop minder retour komt.

Dat scheelt bij volgende mailing toch weer in de kosten van drukken en versturen van de mailing. Is een stuk klantvriendelijker en mensen die er zich zo aan ergeren en de moeite doen om het retour te sturen overtuigen ze niet door vooral te blijven sturen. Die zullen eerder besluiten vooral niet met dat bedrijf in zee te gaan.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Emmy75 schreef:
GJvdZ schreef:Als het mass-mailing is is het veel duurder om mensen die iets retour sturen uit de database te halen (dit is immers een handmatige actie), dan ze de volgende keer gewoon weer post te sturen. Retourpost gaat hoogstwaarschijnlijk direct de oud papier container in.
Dit kan inderdaad een afweging zijn. Aan de andere kant is er vast een uitzendkracht (bij voorkeur < 23jr) te vinden die hier een weekje aan wil gaan zitten om iets bij te verdienen. Een keer een grote opschoonactie en de kans is groot dat er bij een volgende mailing een hoop minder retour komt.

Dat scheelt bij volgende mailing toch weer in de kosten van drukken en versturen van de mailing. Is een stuk klantvriendelijker en mensen die er zich zo aan ergeren en de moeite doen om het retour te sturen overtuigen ze niet door vooral te blijven sturen. Die zullen eerder besluiten vooral niet met dat bedrijf in zee te gaan.
"Herhaling is de kracht van reclame"....

witte angora
Berichten: 31027
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik krijg regelmatig ongewenste post van iemand anders of van organisaties waarvan ik geen post wens te ontvangen.
Ik niet meer zoveel de laatste tijd eigenlijk. Behalve dan post van de buren of van iemand een paar straten verder, maar ok, dat breng je dan maar naar de geadresseerde.

Maar al die spampost, de kliko is geduldig. Het kost me meer tijd en energie om 'retour afzender' op die envelop te zetten en het ding naar de brievenbus te brengen dan even naar het containerhok te lopen. En dat containerhok, daar gaat de vracht niet-gelezen en wel-gelezen reclame iedere week ook heen, dus ja, wat is het probleem dan nog? :wink:

student538

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door student538 »

Ik heb niet voor niets een ja/nee sticker. En vind het zonde voor het milieu dat ik al die ongewenste post moet ontvangen. Daarom vind ik dat er ook een post me niet register moet komen. Ik blijf het netjes retour afzender sturen, zodra ik zelf post moet versturen neem ik dat ook even mee. En een wandeling naar de brievenbus is ook gezond.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door puma73 »

student538 schreef:Ik heb niet voor niets een ja/nee sticker. En vind het zonde voor het milieu dat ik al die ongewenste post moet ontvangen. Daarom vind ik dat er ook een post me niet register moet komen. Ik blijf het netjes retour afzender sturen, zodra ik zelf post moet versturen neem ik dat ook even mee. En een wandeling naar de brievenbus is ook gezond.
Het terugsturen is net zo belastend voor het milieu, immers de retourpost moet getransporteerd worden dus uitstoot en brandstofverbruik.

In het ronde archief oftewel het oud papier zo ik zeggen, is veel milieuvriendelijker. spaart weer bomenkap.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door Jan1 »

Behalve dan post van de buren of van iemand een paar straten verder, maar ok, dat breng je dan maar naar de geadresseerde.


Als ik betaald word door Post NL, dan zou ik het ook wel willen nabrengen, maar zolang dat niet het geval is, even een belletje naar het kantoor, het liefst de landelijke dat er verkeert bezorgde post ligt, dit kunnen ze dan ophalen. Maar zolang je als niet betaalde postbezorger gaat optreden, dan gooien ze bij voorkeur de post bij jou in de bus. Overigens eventuele rouwbrieven zou ik wel zelf nabrengen, anders is de geadresseerde de dupe.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jan1 schreef:Overigens eventuele rouwbrieven zou ik wel zelf nabrengen, anders is de geadresseerde de dupe.
Andere post zou net zo dringend kunnen zijn.

just*me
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jul 2011 15:52

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door just*me »

ik heb ook ervaren dat retour sturen geen enkel nut heeft. Op een gegeven moment heb ik van alle loterijen etc. het contactformulier op de website ingevuld, duidelijk geschreven dat de geadresseerde hier niet meer woont, dat ik al een aantal brieven retour heb gestuurd en geen post meer wens te ontvangen.

Ik had het niet verwacht, maar het heeft nut gehad en het aantal ongewenste brieven werd een stuk minder.

elnuar
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:00

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door elnuar »

Emmy75 schreef:
Jan1 schreef:Overigens eventuele rouwbrieven zou ik wel zelf nabrengen, anders is de geadresseerde de dupe.
Andere post zou net zo dringend kunnen zijn.
andere post kan mss wel dringend zijn, maar in die gevallen heeft de verzender meer zelf de verantwoordelijkheid voor correctheid van het adres naar mijn idee.
Ik persoonlijk vind rouwbrieven van een andere categorie dan 'gewone' post (ook al zijn dat juridische stukken).

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

elnuar schreef:andere post kan mss wel dringend zijn, maar in die gevallen heeft de verzender meer zelf de verantwoordelijkheid voor correctheid van het adres naar mijn idee.
Ik persoonlijk vind rouwbrieven van een andere categorie dan 'gewone' post (ook al zijn dat juridische stukken).
Als de verzender het adres correct vermeld heeft, kan deze er weinig aan doen dat de postbode de post in de verkeerde brievenbus kiepert.

Ook brieven van een incassobureau / deruwaarder of uitkerende instantie kunnen een zeer korte termijn bevatten voor de geadresseerde om te reageren. Allerlei te laat bezorgde post kan een geadresseerde duperen, terwijl deze er niet zoveel aan kan doen.

Persoonlijk vind ik het wel zo netjes de post in de directe omgeving in de juiste bus te gooien, ik zou het immers ook prettig vinden als mijn buren dat met mijn post zouden doen. Wel zou ik een klacht indienen, maar ik zou niet willen dat er een kans is dat geadresseerde gedupeerd raakt of dat er persé een vergoeding tegenover moet staan.

student538

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door student538 »

Wat wel service is dat PostNL het voor hetzelfde geld jouw brief weer terug gaat sturen. Eigenlijk zouden de organisaties daarvoor PostNL een vergoeding moeten geven zodat het voor een lakse organisatie het onaantrekkelijk wordt dat ze elke keer weer post terug gaan krijgen en jouw adres uit dat oogpunt wel willen geen schrappen!

witte angora
Berichten: 31027
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door witte angora »

student538 schreef:Wat wel service is dat PostNL het voor hetzelfde geld jouw brief weer terug gaat sturen. Eigenlijk zouden de organisaties daarvoor PostNL een vergoeding moeten geven zodat het voor een lakse organisatie het onaantrekkelijk wordt dat ze elke keer weer post terug gaan krijgen en jouw adres uit dat oogpunt wel willen geen schrappen!
Borreltje teveel op, student? Je boodschap is niet zo goed te volgen namelijk.

student538

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door student538 »

Ik geef aan dat wanneer jij iets verstuurd voor 44 eurocent (wat is het tegenwoordig?!) en diegene wil jouw poststuk niet ontvangen dan kan de geadresseerde er "retour afzender" opzetten. De geadresseerde hoeft niet nogmaals 44 eurocent te betalen. De geadresseerde kan gratis het poststuk terug laten versturen naar de afzender.

Zakelijke organisaties zouden daarvoor vind ik porto kosten moeten betalen zodat de ongewenste post eerder terug zal nemen. Want ik zit vast aan hardnekkige organisaties die me steeds wat sturen. Retour afzender zou voldoende moeten zijn om dit te gaan stoppen. Een stalker wordt toch ook stevig aangepakt?!

En nee, heb niet teveel op.
Laatst gewijzigd door student538 op 05 mar 2012 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31027
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door witte angora »

student538 schreef:Ik geef aan dat wanneer jij iets verstuurd voor 44 eurocent (wat is het tegenwoordig?!) en diegene wil jouw poststuk niet ontvangen dan kan de geadresseerde er "retour afzender" opzetten. De geadresseerde hoeft niet nogmaals 44 eurocent te betalen maar wordt door PostNL kosteloos naar de afzender terug verstuurd. Zakelijke organisaties zouden daarvoor vind ik porto kosten moeten betalen zodat de ongewenste post eerder terug zal nemen. Want ik zit vast aan hardnekkige organisaties die me steeds wat sturen. Retour afzender zou voldoende moeten zijn om dit te gaan stoppen. Een stalker wordt toch ook stevig aangepakt?!

En nee, heb niet teveel op.
Je weet nog steeds niet goed wat je schrijft.
De geadresseerde ... wordt ... kosteloos naar de afzender terug verstuurd.
:wink:

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Post Retour Afzender?!

Ongelezen bericht door berend12 »

Als je geen enquetes invult (vaak met een prijs als lokkertje) dan krijg je ook geen geadresseerde reclame.

Gesloten