LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post wordt zonder mijn toestemming doorgestuurd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Boze TPG klant

Post wordt zonder mijn toestemming doorgestuurd

Ongelezen bericht door Boze TPG klant »

Tot mijn grote verassing kreeg ik vorige week een brief van TPG post dat mijn post vanaf 1 oktober 2004 doorgestuurd wordt naar een ander adres. Ik heb onmiddelijk gebeld dat dit niet juist is en gevraagd om de doorstuur service stop te zetten. Ik kreeg een e-mail adres waar ik mijn klacht naar toe kon sturen. Ik heb meteen een mailtje naar dit adres gestuurd. ik kreeg een automatische mailtje terug waarin stond dat ik binnen 2 dagen antwoord zou krijgen. Inmiddels is het 6 dagen later en ik heb nog steeds geen antwoord gekregen. Als ik de klantenservice bel word ik van het kastje naar de muur gestuurd. En intussen word mijn post nog steeds doorgestuurd. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben. Ik vind het zo vreemd dat je zonder handtekening of legitimatie post van een ander kunt laten doorsturen.

Postbode

Re: Post wordt zonder mijn toestemming doorgestuurd

Ongelezen bericht door Postbode »

Loop eens gewoon het bestelkantoor binnen. Zorg dat je je kunt legitimeren en stel je evenetjes netjes voor. Leg eventjes uit wat de kwestie is en je probleem is zo opgelost!

gast1812

Re: Post wordt zonder mijn toestemming doorgestuurd

Ongelezen bericht door gast1812 »

Jammer, dat een bezoek noodzakelijk moet zijn om iets opgelost te krijgen. Die mensen aan de telefoon zouden toch ook gewoon moeten luisteren en hun werk doen??

gast1812

Re: Post wordt zonder mijn toestemming doorgestuurd

Ongelezen bericht door gast1812 »

Jammer, dat een bezoek noodzakelijk moet zijn om iets opgelost te krijgen. Die mensen aan de telefoon zouden toch ook gewoon moeten luisteren en hun werk doen??

erwinzdl72
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2004 17:51

Re: Post wordt zonder mijn toestemming doorgestuurd

Ongelezen bericht door erwinzdl72 »

nou ik snap niet hoe dat kan er wordt toch niet zomaar willekeurig iemand uitgekozen om daar maar even de post van door te sturen

erja

Re: Post wordt zonder mijn toestemming doorgestuurd

Ongelezen bericht door erja »

ja heel leuk die verhuisservice

mijn zoon gaat het huis uit
en nu wordt ook mijn post naar zijn adres verstuurd
heb gebeld naar de klantenservice
wat blijkt ??
ze letten alleen op de achternaam
dus zal een maand geen post ontvangen
wordt allemaal lekker doorgestuurd naar mijn zoon
die mag ze dan terugsturen

gast1812

Re: Post wordt zonder mijn toestemming doorgestuurd

Ongelezen bericht door gast1812 »

Als het goed is kan je aangeven op het formulier of er iemand achterblijft met dezelfde naam. Dat heeft dan geen enkel nut?!?

Gast

Re: Post wordt zonder mijn toestemming doorgestuurd

Ongelezen bericht door Gast »

Let nou eens een tijdje op de adressering van de post die je ontvangt. Dan zul je merken dat het met de achternaam vaakt wel klopt. Maar van de voornaam of voorletters wordt van alles en nog wat gebrouwen. Verwacht je van een postbode dat die aanbelt en vraagt of de post voor de achtergeblevene of voor de verhuisde is??????????????
Zolang u nog op ht oude adres woont lijkt het me niet zo moeilijk om de post die voor uw zoon is bij hem te bezorgen als hij in de buurt woont of die dem afhaalt of anders die na te sturen. Bij de bank etc. moet hij toch een verhuisbericht indienen dus de adressering daarvan kan met een paar dagen gewijzigd zijn. Simpel toch.............

EX-Tpg

Re: Post wordt zonder mijn toestemming doorgestuurd

Ongelezen bericht door EX-Tpg »

Mensen snappen er nog steeds niks van.Je kan toch wel begrijpen dat alles op achternaam wordt doorgestuurd.
Ik kan me niet herineren dat je bij de aanvraag ook op letter iets kan aan kruisen om het wel voor elkaar te krijgen.
Denk dat verhaal hier ook niet klopt .

Met scheidingen wordt wel eens een uitzondering gemaakt maar dat is dus geen vaste regel..

Plientje
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 sep 2004 10:29

Re: Post wordt zonder mijn toestemming doorgestuurd

Ongelezen bericht door Plientje »

Ik snap er niks van dat velen hier denken dat doorsturen op achternaam gebeurt... Ik ben een paar maanden geleden uit huis gegaan en heb via de Verhuisservice mijn post geregeld. En ik kreeg en krijg gewoon mijn eigen post en mijn ouders (met dezelfde achternaam dus) kregen en krijgen hun post. Het is geen een keer voorgekomen dat ik post voor mijn ouders heb gehad of andersom.

Criticus

Re: Post wordt zonder mijn toestemming doorgestuurd

Ongelezen bericht door Criticus »

Postbezorging is lokaal zeer verschillend. Heb jarenlang een postbode gehad die er een zootje van maakte, vaak dat 30-40% van de post die ik kreeg, niet voor mij was (en ook mijn adres stond er niet op) en gezien de tijd dat de post onderweg was of zoekraakte kwam ook mijn post vaak verkeerd aan. Verkeerde huisnummers, andere straten van alles en nog wat werd er in de bus gepleurd (zo 'werkt' de TGP). Soms post voor meer dan 5 adressen tegelijk in mijn bus, na verschillende klachtenbrieven (ongefrankeerd) aan de regioverantwoordelijke en verschillende verkeerd bezorgde poststukken ingesloten als bewijs lijkt er eindelijk definitief een postbode te zijn aangenomen die kan lezen.

Voor de goede orde probleem lag niet aan invallers/studenten die als postbode bijverdienen, juist in de weekeinden en vakantieperioden was de postbezorging correct.

Nelleke8
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:50

Re: Post wordt zonder mijn toestemming doorgestuurd

Ongelezen bericht door Nelleke8 »

Of het nou wel of niet goed gaat of kan, er staat in ieder geval bij het invullen van de verhuisservice duidelijk wat je moet doen als er iemand verhuist en er ook iemand met dezelfde naam op het adres achterblijft.

Gast

Re: Post wordt zonder mijn toestemming doorgestuurd

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind TPG post een fantastisch bedrijf. Miljarden stukken per jaar en zelden gaat er iets fout. Als het dan al gebeurd en je doet je beklag daarover dan is het ook binnen no time opgelost.
Warme douche voor al die bestellers die door weer en wind onze brieven en kaartjes komen bezorgen. Sterkte met de komende feestdagen.

Gast

Re: Post wordt zonder mijn toestemming doorgestuurd

Ongelezen bericht door Gast »

die verhuisberichten gaan prima als je maar goed leest!

EX-Tpg

Re: Post wordt zonder mijn toestemming doorgestuurd

Ongelezen bericht door EX-Tpg »

Geplaatst op 11 Nov 2004 14:33 door Plientje
Ik snap er niks van dat velen hier denken dat doorsturen op achternaam gebeurt... Ik ben een paar maanden geleden uit huis gegaan en heb via de Verhuisservice mijn post geregeld. En ik kreeg en krijg gewoon mijn eigen post en mijn ouders (met dezelfde achternaam dus) kregen en krijgen hun post. Het is geen een keer voorgekomen dat ik post voor mijn ouders heb gehad of andersom.
Dan wordt hier toch duidelijk afgeweken van de regel.
Of het moet zijn verandert maar het lijkt met niet echt waarschijnlijk want wat als je zus , broer of één van de ouders dezelfde voorletter hebben .
Daarnaast zij verstuurders van drukwerk niet altijd volledig met naamvermeldingen.
Maar lokaal kan de postbode door kennis van zijn wijk of loop (om het hier begrijpelijk te houden ) wel wat hebben gedaan.

Gesloten