Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?
Re: Wat vinden jullie hiervan?
Ik kan mij haast niet voorstellen dat dat juist is. 100 pakketten afleveren en maar voor 1 betaald krijgen.
Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?
Ik zou het spijtig voor hem vinden als dit waar is, maar toch kiezen voor mijn eigen gemak.
Voor problemen over zijn inkomen moet hij bij zijn baas zijn, niet bij de klanten.
Voor problemen over zijn inkomen moet hij bij zijn baas zijn, niet bij de klanten.
Zo herkenbaar!
Ik heb al vaker een verzoek van pakjesbezorgers van PostNL gehad om alsjeblieft de pakjes voor de buren in ontvangst te nemen.
Bijna onder tranen vertelden ze mij dat ze anders geen vergoedingen voor het bezorgen kregen.
Dat ging dan in zijn geheel naar de depothouder.
Ik heb al vaker een verzoek van pakjesbezorgers van PostNL gehad om alsjeblieft de pakjes voor de buren in ontvangst te nemen.
Bijna onder tranen vertelden ze mij dat ze anders geen vergoedingen voor het bezorgen kregen.
Ik ben bang dat het aardig in de buurt van de waarheid zit. De vraag is natuurlijk eigenlijk niet toegestaan, maar ik kan hem - zeker van een vaste bezorger- wel voorstellen.
De vaste bezorger is hier een jongeman van voor in de twintig maar heel duidelijk een Nederlander. En ook zeer beleefd. Ik heb afgesproken tot ongeveer 4 deuren verder neem ik het aan. Ik controleer wel altijd of de naam van de geadresseerde klopt.
En dan aan honderd deuren in en uit de auto, aanbellen en wachten en nog bij de buren proberen.
Dan beter gewoon vrachtwagen chauffeur!
Dan beter gewoon vrachtwagen chauffeur!
Dat is helemaal het toppunt, je voelt je dan gedwongen hem zijn zin te geven. Ik weet dat het in appartementen vaker problemen geeft.ZeerPrivé schreef: ↑12 apr 2024 18:01
Kiezen voor eigen gemak neig ik ook naar, maar hij kan natuurlijk enorm gaan klieren als hij zijn zin niet krijgt. Eerder meegemaakt (in een andere woning) toen op een gegeven moment volgens de Postnl bezorger mijn buren 3 straten verderop woonden. Was er toen helemaal klaar mee en weigerde nog 1 pakketje voor de 'buren' aan te nemen. Bovendien was er inmiddels aan de overkant vd straat een Postnl punt gevestigd. Daarna had hij zo de pest in, dat pakketjes dagenlang vertraagd werden of zelfs helemaal niet afgeleverd werden.
Bovendien wil hij mij ook nog voor zijn karretje spannen door aan mij te vragen dit ook aan de andere bewoners te gaan vragen.
Gek genoeg gaat de bezorger bij het appartementencomplex van mijn dochter meestal gelijk door naar een afhaalpunt, zonder ergens aan te bellen.
Dat ligt aan de werkgever. Dit kan PostNL zelf zijn, maar ook een onderaannemer. De laatste krijgt per pakket betaald, de PostNL medewerker een uurloon. Dat is het verschil.ZeerPrivé schreef: ↑12 apr 2024 18:20Best vreemd dat de ene bezorger liever meteen rechtstreeks naar een Postnl punt gaat en de ander gaat lopen jengelen om het voortaan thuis te laten bezorgen.Gek genoeg gaat de bezorger bij het appartementencomplex van mijn dochter meestal gelijk door naar een afhaalpunt, zonder ergens aan te bellen.
Ik dacht 2 vliegen in 1 klap: handig voor mij, handig voor de bezorger. Twee tevreden mensen. Niet dus.
Het kan natuurlijk zijn dat sommige bedrijven anders betalen. Hier is vorige week nog een onderaannemer van PostNL failliet gegaan. Vooral bezweken onder de druk van PostNL om elektrische auto's aan te schaffen. Volgens de krant dan. Toch 32 personeelsleden op straat. Misschien doorstart. Altijd gedacht dat het PostNL zelf was. Elk bedrijf kan zijn eigen betaalmogelijkheden voor de chauffeur hebben.
-
Daar moet je wat voor kunnen, en papieren hebben, en Nederlands spreken.
Allemaal van die kleinigheidjes waar Post.nl weinig waarde aan hecht.
En dat allemaal omdat wij vooral bestellen bij webwinkels die "gratis" bezorgen. En het is ook niet zo dat het geld wat dan aan bezorgen wordt besteed blijft hangen bij de bedrijven. PostNL heeft voor de pakketbezorging een EBIT van slechts 2%. En dan moet de belasting er nog af. Het is echt een race to the bottom. De grote webwinkels knijpen de boel helemaal uit.Thijs124 schreef: ↑12 apr 2024 17:15Zo herkenbaar!
Erthanax
vindt dit leuk
Terug naar het depot is wat anders dan naar een afhaalpunt brengen.Thijs124 schreef: ↑12 apr 2024 17:15Zo herkenbaar!
Het gaat alleen terug naar het depot als de ontvanger heeft aangegeven dat het nergens anders dan bij hemzelf afgegeven mag worden.
Gratis verzenden is voor de koper aantrekkelijk omdat de webwinkel die kosten op zich neemt niets meer niets minder.
Post.nl is geen partij in deze en voert in opdracht van de webwinkel de bezorging uit en brengt de kosten in rekening die door de webwinkel voldaan worden.
Bij menig webwinkel is vooraf aangeven dat het pakket bij een post.nl punt afleveren niet mogelijk is maar kan in de post.nl app zodra de bestelling bij post.nl bekend is nog wel maar doe dat wel tijdig en niet als de bezorger al onderweg is.
In de app kan het dichtstbijzijnde post.nl punt gekozen worden en zelfs zo dat alle pakketten daar voortaan afgeleverd worden.
De pakketbezorger die volgens u gebrekkig Nederlands sprak kan iets heel anders bedoeld hebben dan wat u er uit opgemaakt heeft en verdient daarmee het voordeel van de twijfel vooral als u geen pakketbezorger verwacht die met het afleveren u een rit naar een post.nl bespaart.
Post.nl is geen partij in deze en voert in opdracht van de webwinkel de bezorging uit en brengt de kosten in rekening die door de webwinkel voldaan worden.
Bij menig webwinkel is vooraf aangeven dat het pakket bij een post.nl punt afleveren niet mogelijk is maar kan in de post.nl app zodra de bestelling bij post.nl bekend is nog wel maar doe dat wel tijdig en niet als de bezorger al onderweg is.
In de app kan het dichtstbijzijnde post.nl punt gekozen worden en zelfs zo dat alle pakketten daar voortaan afgeleverd worden.
De pakketbezorger die volgens u gebrekkig Nederlands sprak kan iets heel anders bedoeld hebben dan wat u er uit opgemaakt heeft en verdient daarmee het voordeel van de twijfel vooral als u geen pakketbezorger verwacht die met het afleveren u een rit naar een post.nl bespaart.
Dit doet me denken aan DPD. Die bezorger sprak me aan omdat ik het niet prettig vond om een pakketje per lift te ontvangen.
De bezorger belde aan per intercom en vertelde me dat hij het pakketje in de lift zou zetten en naar mijn verdieping zou sturen.
Toen ik aangaf dat niet prettig vond, kwam hij toch maar zelf. Hij zei dat het heel normaal was en alleen ik er moeilijk over deed, anderen vonden het allemaal prima.
Toen ik vroeg wat er zou gebeuren als op een andere verdieping de lift zou stoppen en iemand anders het pakketje zou pikken? Want het pakketje is dan al gescand alszijnde afgeleverd aan de deur.
Was geen enkel probleem zei hij. DPD was goed verzekerd en zou dan gewoon alles vergoeden.
Sindsdien wil ik niet meer geleverd krijgen via DPD.
De bezorger belde aan per intercom en vertelde me dat hij het pakketje in de lift zou zetten en naar mijn verdieping zou sturen.
Toen ik aangaf dat niet prettig vond, kwam hij toch maar zelf. Hij zei dat het heel normaal was en alleen ik er moeilijk over deed, anderen vonden het allemaal prima.
Toen ik vroeg wat er zou gebeuren als op een andere verdieping de lift zou stoppen en iemand anders het pakketje zou pikken? Want het pakketje is dan al gescand alszijnde afgeleverd aan de deur.
Was geen enkel probleem zei hij. DPD was goed verzekerd en zou dan gewoon alles vergoeden.
Sindsdien wil ik niet meer geleverd krijgen via DPD.
Daar werken ze niet aan, die hebben het al. Toevallig gisteren nog iets besteld en vanmorgen opgehaald.ZeerPrivé schreef: ↑13 apr 2024 12:27Ga je mij nou vertellen hoe pakketbezorging werkt?Ron5300 schreef: ↑13 apr 2024 11:44Gratis verzenden is voor de koper aantrekkelijk omdat de webwinkel die kosten op zich neemt niets meer niets minder.
NEE, ik heb hem niet verkeerd begrepen. Geen twijfel mogelijk over wat zijn vraag was.
Dit klopt trouwens niet. Het KAN het dichtstbijzijnde Postnl punt zijn, maar als de bezorger het beter uitkomt, kan hij het ook kilometers verderop afleveren. Postnl werkt overigens wel aan de optie om als ontvanger het gewenste Postnl punt in te kunnen voeren.
Wat een feest zou dat zijn, dan zou dit onzintopic hier niet eens hebben gestaan.
Zou je het niet op een deal met hem kunnen gooien? Je geeft je thuisadres op, jij neemt het pakket aan als je thuis bent en als je niet thuis bent dan brengt hij het naar het punt dat je overeengekomen bent. Jij houdt rekening met zijn belangen en hij houdt rekening met jouw belangen.
-
Vreemd dat er slechts voor één aflevering wordt betaald als het naar een afleverpunt wordt gebracht, nadat de bezorger je niet thuis getroffen heeft..... ik begrijp nu wel waardoor bezorgers voorbij rijden zonder aan te bellen, dat scheelt een heleboel tevergeefs aanbellen.
Maar dat scheelt dan ook wel heel veel in het inkomen. Als er maar voor een aflevering wordt betaald voor alle niet thuis adressen van die hele dag samen. Daarom zijn ze zo blij als ik alles aanneem voor alle 8 andere bewoners in mijn straat deel.