Hallo,
Wij hebben al enkele maanden problemen met de postbezorger van de firma het Sandd. Deze bezorger weigert de spullen bij ons en onze buurman in de brievenbus omdat wij volgens hem te ver van de openbare weg wonen. Wij wonenaan een eigenweg van 300 meter en het frappate is dat wij deze klachten NOOIT van de firma TNT en onze krantenjongens hebben gekregen.
Wij hebben diverse malen gebeld met het Sandd maar helaas blijft het zo dat wij niets van hen ontvangen. Ook de bladen waar wij op geabboneerd zijn worden niet door het Sandd bezorgd. Deze worden na diverse malen bellen naar de abbenementservice van de bladen en dan worden ze nagestuurd via TNT. En dan worden ze wel netjes bezorgd.
Nu is het zo ver dat alle poststukken die via het Sandd bezorgd dienen te worden niet bij ons aankomen. Ook de stukken van de belastingdienst e.d. komen niet bij ons aan.
Wie heeft dit probleem ook en hoe kan dit opgelost worden.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Postbezorging door het Sandd
-
Pindakaaspotje
Re: Postbezorging door het Sandd
er zijn daar richtlijnen voor. Een brievenbus mag maximaal een x aantal meters van de weg staan, op een bepaalde hoogte etc.(arbowet) Kennelijk leeft de bezorger van het Sand deze regels nogal streng na. (kan natuurlijk niet beoordelen of het terecht is).
Dat andere bezorgers er niet over klagen.. tja dat is per bedrijf en bezorger verschillend
Dat andere bezorgers er niet over klagen.. tja dat is per bedrijf en bezorger verschillend
Bovenstaande staat op de site van de rijksoverheid.Dus je hebt mazzel gehad in het verleden strikt gezien hoeven ze geen post op uw adres bezorgen u voldoet niet aan de door het rijk/arbo opgestelde regels. Er zijn gemeentes en wijken genoeg waar dit ook streng toegepast wordt.Dus gewoon volgens de geldende regels een buitenbus plaatsen maar dat wist je natuurlijk wel maar is niet het antwoord wat je eigenlijk wil horen helaas is niet anders. Iedereen wil het zo gemakkelijk mogelijk voor zichzelf vandaar dat er regels gemaakt zijn vanuit overheid en arbo.Aan welke eisen moet mijn brievenbus of buitenbus voldoen?
In de Postregeling 2009 staat aangegeven aan welke voorwaarden uw brievenbus moet voldoen. Als de afstand van de openbare weg naar de brievenbus van uw woning meer dan tien meter is, dan moet u een buitenbus plaatsen. Ook deze moet aan bepaalde voorwaarden voldoen.
gr Henk
-
witte angora
Ik sluit me aan bij Henk51.
Volgens mij zijn deze regels voor nieuw te plaatsen brievenbussen. De onze staat er reeds sinds een jaar of 40 op dezelfde plaats.
En geldt er voor ouderen die er wonen geen andere regels?
Wij vinden het gewoon erg vreemd dat deze bezorger gewoon de post NIET bezorgd. Volgens mij is hij hierin al in overtreding. Hij moet bezorgen anders kan het hem zijn baan kosten. Zie de berichtgeving van deze week over de TNT bezorger die brieven achterhield.
Er is nooit een opmerking van uit de bezorger of het Sandd gekomen. Simpel gezegd het Sandd is prima voor de stad maar laat ze op het platteland maar wegblijven.
En geldt er voor ouderen die er wonen geen andere regels?
Wij vinden het gewoon erg vreemd dat deze bezorger gewoon de post NIET bezorgd. Volgens mij is hij hierin al in overtreding. Hij moet bezorgen anders kan het hem zijn baan kosten. Zie de berichtgeving van deze week over de TNT bezorger die brieven achterhield.
Er is nooit een opmerking van uit de bezorger of het Sandd gekomen. Simpel gezegd het Sandd is prima voor de stad maar laat ze op het platteland maar wegblijven.
-
witte angora
Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat het hier om twee verschillende dingen gaat. De TNT bezorger die brieven achterhield deed dat op eigen initiatief, en borg ze thuis op.Volgens mij is hij hierin al in overtreding. Hij moet bezorgen anders kan het hem zijn baan kosten. Zie de berichtgeving van deze week over de TNT bezorger die brieven achterhield.
Hoe het in dit geval met de Sandd-medewerker zit weet ik natuurlijk ook niet, maar als zijn werkgever/chef van mening is dat hij de post in zo'n geval niet hoeft te bezorgen, omdat de brievenbus niet aan de weg staat, dan wordt het een heel ander verhaal. Dan ligt de verantwoordelijkheid niet bij de bezorger, maar bij Sandd.
En feitelijk ligt de verantwoordelijkheid nog het meest bij de bewoner, want die zal toch echt eens moeten zorgen dat er een brievenbus aan de kant van de weg komt te staan.
Als een brievenbus niet aan de wettelijke eisen voldoet is een bezorger van TNT verplicht de post weer mee te nemen waarna de geadresseerde zijn post zelf kan gaan ophalen bij een centraal punt.Dus een bezorger verliest echt zijn baan niet als de brievenbus niet aan de eisen voldoet hij kan wel op z'n vingers getikt worden als hij wel bezorgd..Dus gewoon de brievenbus aanpassen aan de wettelijke eisen. Jaren geleden zijn bij alle villas"en woningen bij mij in de buurt buiten brievenbussen geplaatst geld ook voor oude huizen/mensen. Gelukkig zijn er een hoop dingen tengoede veranderd door de Arbo wetgeving in de laatste jaren.Hij moet bezorgen anders kan het hem zijn baan kosten
gr Henk