LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL brievenbus lichtingen aangepast

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Olaf78

PostNL brievenbus lichtingen aangepast

Ongelezen bericht door Olaf78 »

Vandaag viel me iets op. De rode brievenbussen van PostNL zijn aangepast!
Stond er eerst: bus wordt geleegd NA 18:00 uur (of bij sommige lokaties NA 19:00 uur).
Staat er sinds kort: deze bus wordt geleegd VOOR 18:00 uur (of op de late lokaties VOOR 19:00 uur)

Een super klein detail, maar met grote gevolgen!
Naar een brievenbus rennen om 17:55 uur is nu dus kansloos geworden! De bus wordt niet meer NA 18:00 uur geleegd, maar VOOR 18:00 uur. Dat kan dus met gemak om 17:15 uur al zijn! Juridisch gezien kan dat ook 16:00 uur betekenen, of 12:00 uur. Net waar ze zin in hebben en ze makkelijker uitkomt!

Kortom, een hele stille kleine bezuiniging!

Tip voor PostNL: Zet er met koeienletters op:
DEZE BUS WORDT GELEEGD TUSSEN XX:XX EN 18:00 UUR!
Dan weten we waar we aan toe zijn!

Zijn er meerdere mensen die deze verandering is opgevallen?

nevermind

Re: PostNL brievenbus lichtingen aangepast

Ongelezen bericht door nevermind »

Dan heb je al lang geen brief meer gepost!

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Hallo Olaf78, het moet inderdaad al lang geleden zijn dat u een brievenbus nodig had. De door u genoemde rode brievenbussen zijn al geruime tijd oranje :wink: .
Verder staat (hier in ieder geval) ook al een tijdje: voor 18.00 uur. Maar ik had vandaag nog iets wat me opviel (en niet blij mee was): deze brievenbus gaat weg. Uw dichtsbijzijnde brievenbus kunt u nu "daar en daar vinden". Dat word nu dus een eind stiefelen. En zo brokkelt alles beetje bij beetje af.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bij pakketten hetzelfde: bij de servicebalie van mijn supermarkt werden die altijd om circa 18.30 uur opgehaald. Gisteren was de PostNL chauffeur er al om 17.50 uur om de kar met pakketten mee te nemen.

Zal wel goedkoper zijn; PostNL knijpt al jaren in alle bedrijfsprocessen om er geld uit te halen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef:
De door u genoemde rode brievenbussen zijn al geruime tijd oranje .
Bij mij om de hoek en ook bij mijn werk staan nog steeds rode brievenbussen.
Neemt u me niet kwalijk, bij ons zijn ze allemaal oranje, sorry voor deze ernstige fout te denken dat alle brievenbussen dan eenzelfde kleur hebben.

Olaf78

Ongelezen bericht door Olaf78 »

[quote="tenormin"]Verder staat (hier in ieder geval) ook al een tijdje: voor 18.00 uur. quote]

Hoelang staat het daar dan al? Hier is dat echt maximaal een week of 5 zo namelijk!

Je rot fietsen naar de '19:00 uur' brievenbus is nu ook kansloos, want die wordt om 18:10 al geleegd tegenwoordig!

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

De door u genoemde rode brievenbussen zijn al geruime tijd oranje
Dan woon je toch in Oranjedorp, want ook bij ons zijn nog alle bussen ROOD.
Maar inderdaad er zijn ook ORANJE bussen. :lol:

Gesloten