Postnl deelt geen/verkeerd klantenservice nummer

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ilona1793

Postnl deelt geen/verkeerd klantenservice nummer

Ongelezen bericht door Ilona1793 »

Met regelmaat loop ik er bij Postnl tegenaan dat ik een aankoop doe in de app waarna er zeer lange tijd overheen gaat voordat ik de postzegels ontvang.

Op het moment dat ik er contact over opneem krijg ik de ene keer te horen dat het een fout was en verschijnen ze na het gesprek in mijn app. De andere keer, zoals vandaag weer, krijg ik te horen dat ik contact op moet nemen met mijn bank omdat de overschrijving niet is aangekomen. Echt, weet ik van mijn bank, dat dit wel goed is gegaan alleen dat de betaling blijft hangen in de tussenrekening van ideal en dat postnl daarvoor verantwoordelijk is. Gezien de postnl klantenservice slecht bereikbaar is ben ik er dan letterlijk uren over aan het bellen (in de wacht), omdat soms zelfs nul op rekest te krijgen.

Ik vroeg mij af of er meer mensen tegenaan lopen.

Daarnaast, krijg je in de chat met regelmaat een foutmelding waarna er een telefoonnummer wordt gedeeld om te bellen. Waarna je dit nummer belt krijg je een bandje met: dit nummer is buiten gebruik.
Via Google en zelfs chat gat geeft een ander nummer van de klantenservice dat ook buiten gebruik is. Alleen als je het nummer voor zakelijke klanten belt kan je in contact komen.
Ik kan me zo voorstellen dat het op deze manier voor veel mensen onmogelijk is om in contact te komen.

Wie herkent dit?
Wat kan ik hier aan doen?

Thijs124

Re: Postnl deelt geen/verkeerd klantenservice nummer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Nee, herken ik niet omdat ik dat nog nooit op die manier gekocht heb.
Ik wel al vaak een postzegel code gekocht.
Betaald via de creditcard. Dit werkt wel super. Meteen via mail en app binnen. Negen letters of cijfers rechtsboven op de brief of kaart schrijven en in de bus. Wel binnen enkele dagen gebruiken.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Bij de Primera bij mij om de hoek verkopen ze ook postzegels. Als je betaald krijg je ze meteen mee.

Aygulf

Ongelezen bericht door Aygulf »

Via je post.nl app klik je op versturen en dan kun je "zegels" kopen of een verzendlabel: je krijgt een 9 cijferige code die je op je brief op de postzegelplaats schrijft. Reuze makkelijk.

Senso

Ongelezen bericht door Senso »

Contact met PostL is al heel lang problematisch en niet het enige bedrijf waarvan het telefoonnummer zo goed als onvindbaar is. Daarnaast is de chatbot waar je meestal eerst voorbij moet een uitstekend voorbeeld van kunstmatige domheid. Snapt je vraag of antwoord niet dus moet je steeds andere woorden kiezen en vervolgens maar afwachten of je met de juiste afdeling wordt verbonden. Maar natuurlijk moet je eerst een aantal gegevens beantwoorden, om dat vast door te geven aan de echte mens, zodat die weet waar het over gaat. In de praktijk blijkt dat die dat vaak niet op de monitor te zien krijgt en moet je alles weer opnieuw oplepelen. Als PostNL geen monopolie had op brieven en briefpakjes, was ik allang naar de concurrentie gegaan.
Dit is helaas geen uitzondering. Het bezuinigen van personeel op de helpdesk d.m.v. een chatbot is absoluut geen verbetering voor de klant en alleen een ergernis.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Senso schreef:
25 feb 2025 15:58
.....Als PostNL geen monopolie had op brieven en briefpakjes, was ik allang naar de concurrentie gegaan.....
Bij anderen kun je ook gewoon briefpakjes laten bezorgen, geen probleem.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dhl bezorgt hier al jaren briefpakjes. En volgens mij goedkoper dan PostNL.. Alleen op normale brieven heeft PostNL een monopolie. Maar er is uitgesloten van de business post met grote partijen niemand behoefte aan om dat monopolie weer aan te vechten

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is natuurlijk ook geen formeel monopolie, het is dat alleen omdat er simpelweg geen concurrent meer is. Iedereen mag brieven bezorgen, ook de niet-zakelijke post. Alleen is de marge voor dat segment er zo klein dat er geen hond in dat gat springt.

Plaats reactie