LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 08 dec 2010 21:41
PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
Nou hier is even een leuk verhaal.
Ik verwacht een pakket dat afkomstig is buiten de Europese unie en hiervoor moet ik dus belasting betalen. Oke dat wist ik en houd ik rekening mee! Dus ik dat pakket gekocht en heb betaald voor een wat snellere service zodat ik hem sneller in huis zou krijgen.
Vervolgens komt het pakket in Nederland. Om te weten of het in Nederland ligt moet ik PostNL elke dag bellen (10 cent per minuut) om te vragen of het al is aangekomen. En op een dag was het zover, het pakket was aangekomen(dinsdag).
Nu zei postNL tegen me dat het pakket bij de douane lag en dat ik beter hun kon bellen. Dus ik de douane bellen.
Maar de meneer van de douane kon mij niet helpen omdat ik een of ander nummer nodig had, die postNL me kon geven. Dus ik postNL bellen(10 cent per minuut jaja) en hun vragen om dat nummer. De vrouw vertelde mij dat PostNL afraad de douane te bellen en dat de vorige medewerkster mij verkeerde info had gegeven dat ik bij hun terrecht kon.
Nu baalde ik er nog steeds zo van dat de douane(volgens postNL) mijn pakket mogen vasthouden van 5 tot 30 werkdagen! dat is anderhalf maand ofzo!
Nou dat betalen voor de snelle service hoefde al eigenlijk niet.
Dus ik net weer de douane gebeld om te vragen waarom het toch allemaal zo lang moest duren, omdat de verzender wel duidelijk de waarde enz op het pakket heeft gezet, volgens hem dan.(Waardoor inklaring voor PostNL een makkie moest zijn)
Dit keer kreeg ik iemand aan de lijn die erg moe scheen te lijken van alle telefoontjes over pakketjes(en gelijk heeft hij)...
Want hij wist me te vertellen dat de douane hun systeem grotendeels automatisch werkt. PostNL moet inklaring doen en dan kan de douane het pakje in 1 dag controleren of door laten gaan. Dus verder heeft de douane niks met dat inklaren te maken. PostNL mag het dus 5 tot 30 werkdagen vasthouden, in plaats van de douane.
Dus hierbij vind ik het slecht dat PostNL me maar simpel doorstuurt naar de douane terwijl ze zelf de inklaring moeten doen en dat pakket van mij dus 5 tot 30 werkdagen mogen houden. En tenslotte voor deze geweldige service mag ik straks aan de deur ook nog eens 12,50 inklaringskosten betalen.
Ik verwacht een pakket dat afkomstig is buiten de Europese unie en hiervoor moet ik dus belasting betalen. Oke dat wist ik en houd ik rekening mee! Dus ik dat pakket gekocht en heb betaald voor een wat snellere service zodat ik hem sneller in huis zou krijgen.
Vervolgens komt het pakket in Nederland. Om te weten of het in Nederland ligt moet ik PostNL elke dag bellen (10 cent per minuut) om te vragen of het al is aangekomen. En op een dag was het zover, het pakket was aangekomen(dinsdag).
Nu zei postNL tegen me dat het pakket bij de douane lag en dat ik beter hun kon bellen. Dus ik de douane bellen.
Maar de meneer van de douane kon mij niet helpen omdat ik een of ander nummer nodig had, die postNL me kon geven. Dus ik postNL bellen(10 cent per minuut jaja) en hun vragen om dat nummer. De vrouw vertelde mij dat PostNL afraad de douane te bellen en dat de vorige medewerkster mij verkeerde info had gegeven dat ik bij hun terrecht kon.
Nu baalde ik er nog steeds zo van dat de douane(volgens postNL) mijn pakket mogen vasthouden van 5 tot 30 werkdagen! dat is anderhalf maand ofzo!
Nou dat betalen voor de snelle service hoefde al eigenlijk niet.
Dus ik net weer de douane gebeld om te vragen waarom het toch allemaal zo lang moest duren, omdat de verzender wel duidelijk de waarde enz op het pakket heeft gezet, volgens hem dan.(Waardoor inklaring voor PostNL een makkie moest zijn)
Dit keer kreeg ik iemand aan de lijn die erg moe scheen te lijken van alle telefoontjes over pakketjes(en gelijk heeft hij)...
Want hij wist me te vertellen dat de douane hun systeem grotendeels automatisch werkt. PostNL moet inklaring doen en dan kan de douane het pakje in 1 dag controleren of door laten gaan. Dus verder heeft de douane niks met dat inklaren te maken. PostNL mag het dus 5 tot 30 werkdagen vasthouden, in plaats van de douane.
Dus hierbij vind ik het slecht dat PostNL me maar simpel doorstuurt naar de douane terwijl ze zelf de inklaring moeten doen en dat pakket van mij dus 5 tot 30 werkdagen mogen houden. En tenslotte voor deze geweldige service mag ik straks aan de deur ook nog eens 12,50 inklaringskosten betalen.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 aug 2011 00:51
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
Het is een hopeloos bedrijf.
Als er iets fouts gaat *hun fout* dan kan je er nog zelf achteraan bellen terwijl ze je beloven je terug te bellen.
Never nooit meer met dit bedrijf...
Als er iets fouts gaat *hun fout* dan kan je er nog zelf achteraan bellen terwijl ze je beloven je terug te bellen.
Never nooit meer met dit bedrijf...
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
Bij mij hetzelfde verhaal,
Ik zit al vanaf 15 juli op mijn pakket te wachten welke bij postnl ligt bij inklaringen.
Ook ik heb al 6 keer contact gehad met postnl en je word hier van het kastje naar de muur gestuurd.
De een zegt dit en de ander zeg dat! om niet goed van te worden.
Heb al een aantal klachten mailtjes gestuurd maar dat help ook niet. Krijg elke keer hetzelfde antwoord terug met het antwoord.
Als iemand tips heeft hoor ik dit graag. En dit is de laatste keer dat ik wat bestel in het buitenland.
Ik zit al vanaf 15 juli op mijn pakket te wachten welke bij postnl ligt bij inklaringen.
Ook ik heb al 6 keer contact gehad met postnl en je word hier van het kastje naar de muur gestuurd.
De een zegt dit en de ander zeg dat! om niet goed van te worden.
Heb al een aantal klachten mailtjes gestuurd maar dat help ook niet. Krijg elke keer hetzelfde antwoord terug met het antwoord.
Nu zeggen ze dat ik mijn verkoper moet informeren dat hun via hongkong post moeten gaan uitzoeken waar mijn pakket uithangt. Dit is toch te zot voor woorden, aangezien ik van postnl een brief heb ontvangen dat er bij het internationale sorteercentrum voor mij een pakket is ontvangen. De brief zegt toch genoeg dat het al bij hun ligt" of zie ik het verkeerd? Links bovenaaan staat toch echt het logo van postnl en niet dat van Hongkong post.De doorlooptijd van vrije goederen is normaal gesproken enkele dagen. Bij niet-vrije goederen duurt verwerking langer. De snelheid van behandeling hangt af van de juiste papieren op de zending en het kunnen vaststellen van de waarde van de inhoud van het pakket. Als de waarde en/of relevante informatie niet vastgesteld kan worden, dan ontvangt u bericht van de douane. In dit bericht wordt de aankomst van het pakket bij de douane bevestigd. Ook wordt in dit bericht gevraagd om meer informatie.
U wordt verzocht het bericht van aankomst zo snel mogelijk ingevuld te retourneren naar het aangegeven adres, zodat de douaneformaliteiten kunnen worden afgerond. Het is helaas niet mogelijk om invloed uit te oefenen op de verwerkingstijden. De zending is normaliter tot maximaal 30 dagen bij het sorteercentrum internationale pakketten in behandeling.
Als iemand tips heeft hoor ik dit graag. En dit is de laatste keer dat ik wat bestel in het buitenland.
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
Ook ik heb de douane gebeld en het verhaal voorgelegt, Deze heeft mij verteld dat mocht het onderschept zijn door de doaune dan hangt er een DFC code aan. Deze moet postnl je kunnen geven waarneer je hier om vraagt, mocht het zijn dat ze zeggen dat het onderschept is bij de doaune moeten ze je de DFC code geven,kunnen zij dit niet , dan ligt het pakket gewoon bij inklaringen van postnl en word je gewoon voorgelogen. Succes.borgqueenx schreef:Nou hier is even een leuk verhaal.
Ik verwacht een pakket dat afkomstig is buiten de Europese unie en hiervoor moet ik dus belasting betalen. Oke dat wist ik en houd ik rekening mee! Dus ik dat pakket gekocht en heb betaald voor een wat snellere service zodat ik hem sneller in huis zou krijgen.
Vervolgens komt het pakket in Nederland. Om te weten of het in Nederland ligt moet ik PostNL elke dag bellen (10 cent per minuut) om te vragen of het al is aangekomen. En op een dag was het zover, het pakket was aangekomen(dinsdag).
Nu zei postNL tegen me dat het pakket bij de douane lag en dat ik beter hun kon bellen. Dus ik de douane bellen.
Maar de meneer van de douane kon mij niet helpen omdat ik een of ander nummer nodig had, die postNL me kon geven. Dus ik postNL bellen(10 cent per minuut jaja) en hun vragen om dat nummer. De vrouw vertelde mij dat PostNL afraad de douane te bellen en dat de vorige medewerkster mij verkeerde info had gegeven dat ik bij hun terrecht kon.
Nu baalde ik er nog steeds zo van dat de douane(volgens postNL) mijn pakket mogen vasthouden van 5 tot 30 werkdagen! dat is anderhalf maand ofzo!
Nou dat betalen voor de snelle service hoefde al eigenlijk niet.
Dus ik net weer de douane gebeld om te vragen waarom het toch allemaal zo lang moest duren, omdat de verzender wel duidelijk de waarde enz op het pakket heeft gezet, volgens hem dan.(Waardoor inklaring voor PostNL een makkie moest zijn)
Dit keer kreeg ik iemand aan de lijn die erg moe scheen te lijken van alle telefoontjes over pakketjes(en gelijk heeft hij)...
Want hij wist me te vertellen dat de douane hun systeem grotendeels automatisch werkt. PostNL moet inklaring doen en dan kan de douane het pakje in 1 dag controleren of door laten gaan. Dus verder heeft de douane niks met dat inklaren te maken. PostNL mag het dus 5 tot 30 werkdagen vasthouden, in plaats van de douane.
Dus hierbij vind ik het slecht dat PostNL me maar simpel doorstuurt naar de douane terwijl ze zelf de inklaring moeten doen en dat pakket van mij dus 5 tot 30 werkdagen mogen houden. En tenslotte voor deze geweldige service mag ik straks aan de deur ook nog eens 12,50 inklaringskosten betalen.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 08 dec 2010 21:41
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
lekker dan....ze liegen dus gewoon tegen ons, om van ons klanten af te raken...
Nou ze doen hun werk goed, ik ga voortaan eerst kijken of ik mijn pakket met DHL kan versturen. waar ik nog NOOIT geen problemen mee heb gehad.
Nou ze doen hun werk goed, ik ga voortaan eerst kijken of ik mijn pakket met DHL kan versturen. waar ik nog NOOIT geen problemen mee heb gehad.
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
heb net wederom een klacht ingediend bij postnl over de gang van zaken, moet even de reactie nog afwachten.
Laat wel even weten wat ze me nu weer voor gaan liegen.
Mocht hier niet uitkomen dan zal ik toch juridische stappen ondernemen om mijn pakket alsnog vergoed te krijgen via postnl.
Laat wel even weten wat ze me nu weer voor gaan liegen.
Mocht hier niet uitkomen dan zal ik toch juridische stappen ondernemen om mijn pakket alsnog vergoed te krijgen via postnl.
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
Heb een EMS zending die ik uit Taiwan hoort te krijgen. garantie afhandeling. EMS zendingen horen prioriteit te krijgen nu na 9 dagen komt er formulier binnen waarin ik moet aangeven wat erin zit. Allemaal heel leuk en aardig maar garantie/RMA staat daar dus weer niet bij alleen koop of een geschenk.
Dit gaat dus minimaal nog eens een halve week duren en ondertussen ligt het hier dus al langer bij PostNL dan dat het hele voorgaande RMA process heeft geduurt.
In het buitenland kunnen de postbedrijven het schijnbaar wel snel en goed oplossen maar hier bij PostNL kan het dus gewoonweg niet.
EMS zendingen horen in 3 dagen ingeklaard te worden en niet dat je na 9 dagen pas een formulier gestuurd krijgt. dat is zowieso al 6 dagen te laat. Waar betaal je als klant de service dan voor als ze het toch maar het raam uitgooien?
Het mooiste is wat ik uit voorgaande topics hierover al hoort dat ze van werkdagen uitgaan. Zal ik even dan de bel laten barsten PostNL werkt 24/7 De enige tijd waarop het mogelijk niets qua inklaring zal doen is de avond van zaterdag op zondag.
Beter gezegd hoe kan ik het aan de klant uitleggen (ja ik werk bij dit bedrijf zelf) dat ze er bij de inklaring bij PostNL zo'n puinzooi van maken?
Ik kan je nu al vertellen dat ik de volgende keer ook al werk ik er zelf wel een andere aanbieder ga zoeken. Dit is verre van klantvriendelijk.
Dit gaat dus minimaal nog eens een halve week duren en ondertussen ligt het hier dus al langer bij PostNL dan dat het hele voorgaande RMA process heeft geduurt.
In het buitenland kunnen de postbedrijven het schijnbaar wel snel en goed oplossen maar hier bij PostNL kan het dus gewoonweg niet.
EMS zendingen horen in 3 dagen ingeklaard te worden en niet dat je na 9 dagen pas een formulier gestuurd krijgt. dat is zowieso al 6 dagen te laat. Waar betaal je als klant de service dan voor als ze het toch maar het raam uitgooien?
Het mooiste is wat ik uit voorgaande topics hierover al hoort dat ze van werkdagen uitgaan. Zal ik even dan de bel laten barsten PostNL werkt 24/7 De enige tijd waarop het mogelijk niets qua inklaring zal doen is de avond van zaterdag op zondag.
Beter gezegd hoe kan ik het aan de klant uitleggen (ja ik werk bij dit bedrijf zelf) dat ze er bij de inklaring bij PostNL zo'n puinzooi van maken?
Ik kan je nu al vertellen dat ik de volgende keer ook al werk ik er zelf wel een andere aanbieder ga zoeken. Dit is verre van klantvriendelijk.
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
Ik heb ook een en al problemen met postnl. Er zijn voor mij vorige week dinsdag 2 pakketten verstuurd door 2 verschillende mensen naar mij. Deze pakketten komen uit NL en ik woon ook in NL. Nu kreeg ik van beide personen een 3S nummer. Daar kan ik zien dat de pakketten op dinsdag verstuurd zijn. En rarara woensdag in de middag zijn ze afgeleverd. Alleen ik heb nooit wat ontvangen en mijn buren ook niet.
Nu heb ik gebeld met postnl en die zeiden dat ik de mensen moet zeggen die de pakketten naar mij hebben verstuurd dat ze een navraag procedure moeten opstarten. Ook kregen zij beide te horen dat mijn pakketten rond 5 voor 3 in de middag zijn afgeleverd. Toevallig werk ik op dat tijdstip en mijn buren ook. Die hebben trouwens ook niks ontvangen.
Nu heeft een persoon contact gehad met postnl en die vertelden haar dat ze niet meer kunnen doen behalve er een melding van maken omdat het een basispakket is. Ook zou nog aan de chauffeur gevraagd worden of er bijzonderheden waren.... maar anders kon ik aan het einde van de week terugbellen, misschien dat er dan nog iets bekend zou zijn.
Nu worden we steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Ik vind het gewoon raar dat het 2 binnenlandse pakketten zijn, die allebei afgeleverd zouden zijn, nooit zijn afgeleverd. Ik weet niet wat ik hiermee moet of kan doen. Mijn vraag is.. wat raden jullie mij aan om te doen?
Nu heb ik gebeld met postnl en die zeiden dat ik de mensen moet zeggen die de pakketten naar mij hebben verstuurd dat ze een navraag procedure moeten opstarten. Ook kregen zij beide te horen dat mijn pakketten rond 5 voor 3 in de middag zijn afgeleverd. Toevallig werk ik op dat tijdstip en mijn buren ook. Die hebben trouwens ook niks ontvangen.
Nu heeft een persoon contact gehad met postnl en die vertelden haar dat ze niet meer kunnen doen behalve er een melding van maken omdat het een basispakket is. Ook zou nog aan de chauffeur gevraagd worden of er bijzonderheden waren.... maar anders kon ik aan het einde van de week terugbellen, misschien dat er dan nog iets bekend zou zijn.
Nu worden we steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Ik vind het gewoon raar dat het 2 binnenlandse pakketten zijn, die allebei afgeleverd zouden zijn, nooit zijn afgeleverd. Ik weet niet wat ik hiermee moet of kan doen. Mijn vraag is.. wat raden jullie mij aan om te doen?
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
Indien je iets gekocht hebt bij een bedrijf, moet je er melding van maken bij het bedrijf. Deze dient ervoor te zorgen dat je je goederen krijgt. Of dat nu aangetekend verzonden is of via een basiszegel doet niet terzake. Dat er via track&trace te vinden is dat het pakket afgeleverd is telt niet als bewijs van aflevering voor het bedrijf.
Het bedrijf dient jou vervolgens een vervangend artikel te sturen en kan bij PostNL een onderzoeksprocedure laten starten.
Als je iets van een particulier toegezonden hebt gekregen zal je waarschijnlijk het pakket kwijt zijn, evenals je geld. Maar ook dan moet je de verzender aanspreken, en kan deze ook een onderzoek laten instellen, alleen is de kans dat er iets boven water komt klein.
Het bedrijf dient jou vervolgens een vervangend artikel te sturen en kan bij PostNL een onderzoeksprocedure laten starten.
Als je iets van een particulier toegezonden hebt gekregen zal je waarschijnlijk het pakket kwijt zijn, evenals je geld. Maar ook dan moet je de verzender aanspreken, en kan deze ook een onderzoek laten instellen, alleen is de kans dat er iets boven water komt klein.
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
Ja ik word van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug. Word uitgelachen door een medewerker als ik telefonisch vraag hoe het kan dat er twee pakketten verdwenen zijn. De chauffeur zegt dat hij de pakketten heeft afgeleverd, procedure afgesloten, pakketen waren niet aangetekend verstuurd dus er wordt geen onderzoek ingesteld. Beide pakketten zijn bij particulieren gekocht, die beide een verzendbewijs hebben.
Maar feit blijft dat niemand mijn pakket in ontvangst heeft genomen, mijn vriendin werkte, ik werkte, en de buren waren op school of aan het werk.
Hoe kan ik hierover juridische stappen ondernemen? Kan iemand mij een paar tips of links geven. Alvast bedankt!
Maar feit blijft dat niemand mijn pakket in ontvangst heeft genomen, mijn vriendin werkte, ik werkte, en de buren waren op school of aan het werk.
Hoe kan ik hierover juridische stappen ondernemen? Kan iemand mij een paar tips of links geven. Alvast bedankt!
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
Ik ondervind het zelfde. Een pakket uit Noorwegen, dat is een E.E.R. land en zover ik het allemaal heb kunnen opzoeken is de doorvoer vrij. Na twee weken bij de douane te liggen heb ik contact gezocht met TNT want de douane doet geen uitspraken en verwijst je naar de vervoerder. Voor 10 euro cent per minuut wordt je eerst een tijd in de wacht gehouden. Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn die het ook vreemd vond en mijn idee over vrije doorvoer ondersteunde. Ze zou onmiddelijk een bericht door sturen naar de douane om e.e.a. snel af te handelen verder kon ze niets doen. Ik zit nog steeds te wachten er is totaal niets veranderd. Pakket ligt op de plank bij inklaring.
Is hier dan niets aan te doen? Ik snap dat er controle is en dat dat soms even kan duren maar zo lang dat is niet normaal. Ik heb het idee dat het een soort van ontmoediging van de belasting dienst is ofzo.
Zou graag vernemen waar ik een klacht tegen TNT en de inklaringsdienst kan indienen.
Is hier dan niets aan te doen? Ik snap dat er controle is en dat dat soms even kan duren maar zo lang dat is niet normaal. Ik heb het idee dat het een soort van ontmoediging van de belasting dienst is ofzo.
Zou graag vernemen waar ik een klacht tegen TNT en de inklaringsdienst kan indienen.
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
Ik heb het zelfde probleem ook maar ik heb geen nummer van douane doorgekregen, heb alleen gesproken met dat rot 0900 nr.. Wil je dat nr ook naar mij sturen? ik heb mijn pakket met spoed nodig kan niet 30 werkdagen wachten zijn uitnodigingen namelijk.
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
Voor mij de eerste en de laatste keer Post.nl!
Ik bestel een horloge uit USA via Ebay.
Nog nooit zo iets gedaan en ook nooit meer!
Wat een rompslomp zeg.
Bel naar Post.nl 0900 0570, zeggen ze eerst dat je pakket door de douane is en er verder geen kosten aan verbonden zijn. Later zie ik dan op TrackTrace dat de status is veranderd naar verzoek om informatie ten behoeve van importaangifte.
Ik denk, huh. Het pakket was toch al door de douane.
Nu wacht ik op dat formulier en dan maar afwachten hoe lang het nog duurt.
Ik weet het wel hoor, Post.nl verdiend hier een aardig zakcentje mee.
Inklaringskosten 12,50 Douanekosten 4,5% van de waarde van het product en waarschijnlijk ook nog de BTW van 19,50%. Die 60 pleuro die het me nu bespaard, was de ergenis en het lange wachten niet waard!
Voor mij dus nooit meer USPS want dan komt het automatisch bij Post.nl terecht! Ze kunnen hun naam nog wel 100 keer veranderen maar het blijft een waardeloos bedrijf, dat PTT, TPG, TNT en Post.nl
Ik bestel een horloge uit USA via Ebay.
Nog nooit zo iets gedaan en ook nooit meer!
Wat een rompslomp zeg.
Bel naar Post.nl 0900 0570, zeggen ze eerst dat je pakket door de douane is en er verder geen kosten aan verbonden zijn. Later zie ik dan op TrackTrace dat de status is veranderd naar verzoek om informatie ten behoeve van importaangifte.
Ik denk, huh. Het pakket was toch al door de douane.
Nu wacht ik op dat formulier en dan maar afwachten hoe lang het nog duurt.
Ik weet het wel hoor, Post.nl verdiend hier een aardig zakcentje mee.
Inklaringskosten 12,50 Douanekosten 4,5% van de waarde van het product en waarschijnlijk ook nog de BTW van 19,50%. Die 60 pleuro die het me nu bespaard, was de ergenis en het lange wachten niet waard!
Voor mij dus nooit meer USPS want dan komt het automatisch bij Post.nl terecht! Ze kunnen hun naam nog wel 100 keer veranderen maar het blijft een waardeloos bedrijf, dat PTT, TPG, TNT en Post.nl
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
Het kan ook langer dan 30 dagen duren hoor. En als het te lang duurt verwijst PostNL je door naar de afzender. De afzender dient dan een onderzoek te starten! Resultaat: Pakket is definitief vermist.
Zijn er wettelijke regels qua termijn van de douane? Post NL verwijst trouwens door naar de douane maar je mag ze niet bellen dat vertraagd alleen maar hun werk processen. En wie voert de douane uit? Juist Post NL!
Zijn er wettelijke regels qua termijn van de douane? Post NL verwijst trouwens door naar de douane maar je mag ze niet bellen dat vertraagd alleen maar hun werk processen. En wie voert de douane uit? Juist Post NL!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 mar 2012 20:18
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
Post.nl heeft niets mee te maken. Is de douane!
Post.nl is altijd de zondebok geweest voor dit soort zaken, terwijl de douane stiekem in de schaduw werkt. Deels ligt de schuld ook aan jou. Als je eenmaals (te)eerlijk laat declareren dan is het gegarandeerd dat je post nagekeken wordt.
Bijvoorbeeld een pakket uit V.S duurt ongeveer 5-7 dagen, als de waarde te hoog is gedeclareerd dan gaat het door de douane en mag je EXTRA 21-30 dagen wachten en extra kosten aan verbonden!
Post.nl is altijd de zondebok geweest voor dit soort zaken, terwijl de douane stiekem in de schaduw werkt. Deels ligt de schuld ook aan jou. Als je eenmaals (te)eerlijk laat declareren dan is het gegarandeerd dat je post nagekeken wordt.
Bijvoorbeeld een pakket uit V.S duurt ongeveer 5-7 dagen, als de waarde te hoog is gedeclareerd dan gaat het door de douane en mag je EXTRA 21-30 dagen wachten en extra kosten aan verbonden!
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
U kletst uit uw nek.fistoffury schreef:Post.nl heeft niets mee te maken. Is de douane!
Onzin en stemmingmakerij.Post.nl is altijd de zondebok geweest voor dit soort zaken, terwijl de douane stiekem in de schaduw werkt.
Echt géén idee hoe het werkt he?Deels ligt de schuld ook aan jou. Als je eenmaals (te)eerlijk laat declareren dan is het gegarandeerd dat je post nagekeken wordt.
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
Douane = PostNL. PostNL werkt in opdracht van de overheid voor de douane. Je kunt deze douane telefonisch NIET bereiken. Ja via het 0800 nummer maar die doen geen uitspraken over de status. Zij zitten in douane. Er zijn wel 020 nummers in de omloop en je hebt geluk als die medewerker je wel wat informatie wil geven. Of ze verwijzen je door naar het astronomisch dure 0900-0570 nummer maar die kunnen je alleen vertellen dat je pakket bij de douane ligt. Bij de douane kan je pakket ook zoek raken. Dan is dat je laatste scan geweest in Tracktrace. Of de scans kloppen niet dat kan ook!
Zoek voor de aardigheid in Google eens op TNT inklaringen of PostNL inklaringen, daar zijn heel veel klachten over....
Zoek voor de aardigheid in Google eens op TNT inklaringen of PostNL inklaringen, daar zijn heel veel klachten over....
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
Onzinverzendingen schreef:Douane = PostNL.
Ook onzin. PostNL werkt net zoals elke andere express carrier en koeriersdienst in opdracht van de afzender. "Gewone" expediteurs werken meestal voor de ontvanger. Géén van deze partijen werken in opdracht van een overheid, nationaal of Europees.PostNL werkt in opdracht van de overheid voor de douane.
Pakketten of zendingen liggen nooit bij de Douane. De Douane heeft géén opslagloodsen, géén magazijnmedewerkers en géén voorraadbeheersysteem.Bij de douane kan je pakket ook zoek raken. Dan is dat je laatste scan geweest in Tracktrace. Of de scans kloppen niet dat kan ook!
Pakketten liggen in alle gevallen, géén uitgezonderd, in het entrepot van de aangever/vervoerder. Hooguit de documenten worden bij de Douane afgegeven en zelfs dat vaak pas als de goederen allang weg zijn. De rest gaat electronisch.
-
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
ik denk dat je heeeeeeeeel lang kunt wachtenMarcel69 schreef:heb net wederom een klacht ingediend bij postnl over de gang van zaken, moet even de reactie nog afwachten.
Laat wel even weten wat ze me nu weer voor gaan liegen.
Mocht hier niet uitkomen dan zal ik toch juridische stappen ondernemen om mijn pakket alsnog vergoed te krijgen via postnl.
ik wacht alreeds 1 jaar op mijn klacht afhandeling
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 aug 2012 10:42
Re: PostNL en een pakket uit het buitenland...ZUCHT!
Mensen het is zelfs nog veel erger dan jullie hier schetsen,
Mijn bedrijf importeert heel veel goederen van buiten de EU, en wij hebben een artikel 24 beschikking, de zogenaamde verleggings regeling, dat wil zeggen dat je geen btw hoeft af te dragen bij de invoer, moet alleen wel je btw nummer op het pakket staan, nu heeft postnl al 5 maal aan de deur gestaan dat ik toch btw + €12,50 inklaringskosten moet betalen, als je niet betaald krijg je het pakket niet, dus betalen en bellen dat je het er niet mee eens bent, vervolgens krijg je een brief waarin ze toegeven dat ze het fout hebben gedaan, waarop ik een brief naar postnl stuur met mijn bankrekening waar ze alle onterecht betaalde bedragen op terug kunnen storten en vervolgens krijg ik van postnl weer een brief dat er op elk pakket een kopie van mijn ontheffing aanwezig moet zijn, weer een brieg gestuurd met een kopie van de vergunning waarin duidelijk staat dat alleen mijn btw identificatienr. op de zending moet staan en vervolgens reageren ze helemaal niet meer, de btw kan ik als bedrijf natuurlijk terug vorderen bij de belasting maar 5 X €12,50 inklaringskoste niet.
Volgens mij denkt postnl nog steeds dat ze een staatsbedrijf zijn en onaantastbaar.
M.v.gr.
Kees Verwaal
Gadgets & Games Trading
Mijn bedrijf importeert heel veel goederen van buiten de EU, en wij hebben een artikel 24 beschikking, de zogenaamde verleggings regeling, dat wil zeggen dat je geen btw hoeft af te dragen bij de invoer, moet alleen wel je btw nummer op het pakket staan, nu heeft postnl al 5 maal aan de deur gestaan dat ik toch btw + €12,50 inklaringskosten moet betalen, als je niet betaald krijg je het pakket niet, dus betalen en bellen dat je het er niet mee eens bent, vervolgens krijg je een brief waarin ze toegeven dat ze het fout hebben gedaan, waarop ik een brief naar postnl stuur met mijn bankrekening waar ze alle onterecht betaalde bedragen op terug kunnen storten en vervolgens krijg ik van postnl weer een brief dat er op elk pakket een kopie van mijn ontheffing aanwezig moet zijn, weer een brieg gestuurd met een kopie van de vergunning waarin duidelijk staat dat alleen mijn btw identificatienr. op de zending moet staan en vervolgens reageren ze helemaal niet meer, de btw kan ik als bedrijf natuurlijk terug vorderen bij de belasting maar 5 X €12,50 inklaringskoste niet.
Volgens mij denkt postnl nog steeds dat ze een staatsbedrijf zijn en onaantastbaar.
M.v.gr.
Kees Verwaal
Gadgets & Games Trading