POSTNL ID QR code
POSTNL ID QR code
Sinds 23-10-2023 heeft postnl een QR code in het leven geroepen die je moet gebruiken bij de kluisjes.
Deze kan je alleen bevestigen via IDIN en inloggen via bank.
Nu heb ik geen bankieren via internet dus kan ik geen code verkrijgen.
Naar mijn idee is dit discriminatie en uitsluiting van mensen.
En in de toekomst moet je die code voor meer zaken gaan gebruiken.
Bij de klantenservice (als je dat al zo mag noemen) kom je ook niet verder.
Ze verbreken de chat of helpen je totaal niet.
Deze kan je alleen bevestigen via IDIN en inloggen via bank.
Nu heb ik geen bankieren via internet dus kan ik geen code verkrijgen.
Naar mijn idee is dit discriminatie en uitsluiting van mensen.
En in de toekomst moet je die code voor meer zaken gaan gebruiken.
Bij de klantenservice (als je dat al zo mag noemen) kom je ook niet verder.
Ze verbreken de chat of helpen je totaal niet.
Re: POSTNL ID QR code
Dan laat u het pakje toch gewoon thuis bezorgen? Discriminatie welja.
Nevyn
vindt dit leuk
Je sluit jezelf uit, dat doen anderen niet. Het is je eigen keuze om niet te internetbankieren en ja, dat heeft consequenties.
BL2
vindt dit leuk
Op het moment alleen voor verzenden via de pakket automaat.
Voor de topicstarter, ga mee met de tijd en de huidige ontwikkelingen.
Bankieren via internet is anno 2023 toch wel een basisvoorziening in het leven. Net als internet (en typen op forums.)
De discriminatie kaart trekken slaat natuurlijk nergens op.
Wel gebruik willen maken van allerlei handige voorzieningen maar je daarvoor niet willen aanpassen. Dan maar weer gewoon pakketjes naar een postagentschap brengen. En eventueel vrij moeten nemen als hij tijdens kantooruren moet. Net als in de goeie ouwe tijd.
TS brengt mij helemaal in de war. Het is inderdaad een vorm van discriminatie en uitsluiting.
Zelfdiscriminatie en zelfuitsluiting in dit geval.
Maar discriminatie en uitsluiting is strafbaar.
Houdt dat nu in dat TS strafbaar is om dat hij/zij zichzelf discrimineert en uitsluit?
Mijn arme hoofd..........
Zelfdiscriminatie en zelfuitsluiting in dit geval.
Maar discriminatie en uitsluiting is strafbaar.
Houdt dat nu in dat TS strafbaar is om dat hij/zij zichzelf discrimineert en uitsluit?
Mijn arme hoofd..........
Nevyn
vindt dit leuk
-
"Het is je eigen keuze om niet te internetbankieren en ja, dat heeft consequenties"
"Bankieren via internet is anno 2023 toch wel een basisvoorziening in het leven."
Er zijn meer dan genoeg mensen die gelukkig nog wel inzien dat bankieren via internet per definitie onveilig is.
En er zijn ook genoeg mensen die net als ikzelf een gewone 4G GSM telefoon hebben waar alleen mee gebeld
kan worden en waar dus helemaal geen internet opzit en dus niets kunnen met een QR code.
"Bankieren via internet is anno 2023 toch wel een basisvoorziening in het leven."
Er zijn meer dan genoeg mensen die gelukkig nog wel inzien dat bankieren via internet per definitie onveilig is.
En er zijn ook genoeg mensen die net als ikzelf een gewone 4G GSM telefoon hebben waar alleen mee gebeld
kan worden en waar dus helemaal geen internet opzit en dus niets kunnen met een QR code.
De straat oversteken, geld pinnen bij een geldautomaat, in een vliegtuig stappen of een bankgebouw bezoeken..peter17111962 schreef: ↑24 okt 2023 08:47"Het is je eigen keuze om niet te internetbankieren en ja, dat heeft consequenties"
Allemaal per definitie onveilig..
Maar dan nog. Je maakt een keuze ( om iets niet te doen ) en dat heeft consequenties.. Het is wat het is.
BL2
vindt dit leuk
Per definitie onveilig? Per definitie incorrect. Heb meer vertrouwen in de app dan die oude papiertjes waar ik geld moest overmaken, nu zit er een automatische check die de naam controleert voordat ik geld over maak. Ik hoef niet een week te wachten voordat de papiertjes verwerkt zijn maar kan binnen 5 minuten geld aan iemand overmaken. En niemand die de papiertjes kan vervalsen om proberen geld van een ander over te maken. Skimming is nog steeds een werkelijk iets waar ik met online boodschappen doen geen last van heb Vergeet ook niet dat je weken moest wachten voordat je is een update kreeg over je bank afschrijvingen en je 0 inzicht had wat er wel en niet was afgeschreven en hoeveel geld je dus nog had op je rekening.peter17111962 schreef: ↑24 okt 2023 08:47Er zijn meer dan genoeg mensen die gelukkig nog wel inzien dat bankieren via internet per definitie onveilig is.
Oh de "goede oude tijden"
Zelfde mail gekregen... "Zonder PostNL-ID kun je namelijk geen pakketten versturen met de automaat. Een pakketje ophalen kan nog wél zonder PostNL-ID." Dus zolang je niet het gemak hoeft van pakketten versturen via de automaat verandert er niks!
is die mail wel echt? ik kan op de website van postnl hier nl niets over terug vinden.
-
Bedankt voor de tip.
Ik heb hem meteen geactiveerd
Ik heb hem meteen geactiveerd
Ook bedankt, ook net geactiveerd
-
Als je hier een account kan aanmaken en een post typen en plaatsen, kan je ook internetbankieren. Wil je dat uit principe niet is dat je eigen keuze, maar zal je vaker tegen dit soort dingen oplopen.
Nevyn
vindt dit leuk
Bedankt, ook meteen geregeld.
Helemaal klaar voor internet 3.0
Helemaal klaar voor internet 3.0