LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL: inhoud pakket bij verzending 'verdwenen'

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
lllvz

PostNL: inhoud pakket bij verzending 'verdwenen'

Ongelezen bericht door lllvz »

Mijn bestelling is door PostNL verzonden op 14Maart aangekomen op 20Maart.
Na contact te hebben opgenomen bleek de zending intern kwijtgeraakt te zijn.
Ik kreeg dan ook de volgende melding: (Zie onderstaand voor ontvangen mail)
De zending is inderdaad lichter geworden tijdens transport. Onze oprechte excuses dat wij de zending niet volledig hebben kunnen overbrengen.

Er heeft hier gewoon derving plaatsgevonden binnen PostNL

Mijn pakket is vol ingeleverd afgewogen op de verzendsticker.
En vervolgens heb ik mijn pakket leeg ontvangen, Oftewel opengescheurd door een medewerker van Postnl product eruitgehaald opnieuw dichtgeplakt door de medewerker en vervolgens afgeleverd.

Nu is er intern bekend er diefstal heeft plaatsgevonden, desondanks wordt ik op de voorwaarden gewezen en ben ik mijn zending kwijt.

hieronder de ontvangen mail van PostNL

Geachte mevrouw/de heer ...,

Bedankt voor uw reactie. Ik zie dat de zending inderdaad lichter is geworden tijdens transport. Onze oprechte excuses dat wij de zending niet volledig hebben kunnen overbrengen.

Ik heb uw melding doorgezet naar verschillende afdelingen binnen ons bedrijf. Op deze manier kunnen zij kijken wat hier is gebeurd. Omdat de zending onverzekerd is verstuurd kan ik u helaas alleen geen vergoeding voor de inhoud aanbieden. Ik kan u hier alleen de verzendkosten voor aanbieden.

Als u graag de verzendkosten vergoed krijgt, ontvang ik graag uw IBAN bankrekeningnummer en de tenaamstelling hiervan. Nogmaals onze oprechte excuses voor dit ongemak.

Heeft u nog vragen? Ondanks het no-reply karakter van deze e-mail kunt u wel reageren via de reply button. Wilt u liever telefonisch contact? Belt u dan met [telefoonnummer verwijderd]. Wij zijn bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 20:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 16:00 uur.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Consumenten

DE OPLOSSING
Compensatie van de gestolen goederen.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mar 2018 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Telefoonnummer verwijderd

Gegrand

Re: PostNL: inhoud pakket bij verzending 'verdwenen'

Ongelezen bericht door Gegrand »

Blijft vervelend natuurlijk maar Post.nl vervoert net als nagenoeg alle vervoerders in NL pakketten met de AVC voorwaarden.

Artikel 13
Schadevergoeding
1.
De schadevergoeding die de vervoerder wegens het niet nakomen van de op hem uit hoofde van artikel 9 lid 2
rustende verplichting is verschuldigd, is beperkt tot een bedrag van € 3,40 per kilogram; voor andere schade
dan schade ten gevolge van verlies van of schade aan de zaken, zoals gevolgschade, bedrijfsstilstand of
immateriële schade, is de vervoerder uit hoofde van de vervoerovereenkomst niet aansprakelijk.

yan

Ongelezen bericht door yan »

zucht, gaan we weer.
De 2e vandaag.

Bij de goedkoopste verzend optie heb je nergens garantie / aanspraak op..
Wil je zekerheid en mogelijk compensatie, dan zal je verzekerd moeten verzenden.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Deze kwestie zou ik aanhangig maken bij de Geschillencommissie Post. Op internet vindt u informatie over deze Geschillencommissie.

Duidelijk is dat er door een medewerker van Post.nl ergens een grove fout is gemaakt, mogelijk zelfs diefstal is gepleegd. Post.nl geeft dit onomwonden toe in hun brief. Maar Post.nl probeert zich vervolgens achter haar medewerkers verschuilen en voelt zich kennelijk niet verantwoordelijk. Dat kun je natuurlijk proberen als groot bedrijf, maar daar komen ze niet mee weg.

Het bedrijf Post.nl is ook verantwoordelijk voor het (wan)gedrag van haar medewerkers en zal de gevolgen daarvan moeten dragen. Uiteraard zullen zij intern maatregelen moeten nemen tegen dit soort medewerkers, maar ook naar de gedupeerde klanten toe moet dat merkbaar zijn. Duidelijk dat ze daar geen zin in hebben.

Belangrijk daarom dat een Geschillencommissie dit eens goed onderzoekt en er over dit soort kwesties bij Post.nl, die toch de laatste tijd wat te vaak voorkomen, eens een duidelijke uitspraak komt.

Brent.123

Ongelezen bericht door Brent.123 »

Bij mij is bijna precies hetzelfde gebeurd, pakket verzonden en lichter aangekomen zonder inhoud. Ik krijg ook dezelfde reactie van post nl dat ik het dan had moeten verzekeren. Maar dat je pakket niet leeg geroofd word lijkt me toch meer een standaard service? Daar zou je toch niet voor hoeven te betalen? Wat kan ik nu het beste doen?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Helaas niets aan te doen. U kunt een klacht plaatsen op www.klachtenkompas.nl maar Postnl biedt alleen excuses aan.

BreejKC

Als uw pakket daadwerkelijk in het traject tussen u als verzender en de ontvanger is leeggeroofd, dan is er sprake van een onrechtmatige daad ofwel een crimineel feit. In dit geval kan het wellicht verstandig zijn hiervan aangifte te doenbij de politie.

Maar, u moet wel sterk in uw schoenen staan. Wie garandeert de 100% betrouwbaarheid van de ontvanger van uw pakket? Misschien heeft die het door u verzonden en door hem ontvangen pakket 'een stuk lichter gemaakt', en hangt nu het verhaal op dat het door de vervoerder van het pakket is leeggeroofd. Een slimme manier om zijn/haar aan u betaalde geld terug te krijgen en het door u opgestuurde goed toch in zijn/haar bezit te hebben.

Wellicht een verkoop via een advertentiesite? Er bestaan namelijk niet alleen uit frauderende verkopers, maar ook uit frauderende ontvangers. Houdt daar dus goed rekening mee.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U hebt bewijs van de diefstal? Het is namelijk wel een beschuldiging die u uit.
Even een praktijkvoorbeeld: De lopende band waar de pakketten op vervoerd worden geeft storing en de pakketten schuren langs de zijkant. Diverse pakketten worden opengereten en hier en daar vallen er spullen uit. Hoe kan PostNL nagaan welk artikel uit welke doos komt?
Ander voorbeeld: Tijdens de feestdagen zijn een hoop wijnflessen vervoerd. U wilt niet weten hoe slecht deze soms verpakt zijn. Iets te hard de doos op de lopende band leggen en over tientallen meters lopende band sijpelt de wijn. Heel vervelend, maar dat is geen diefstal.

Hoe ziet u de diefstal voor u? Een medewerker die precies uw pakje er tussenuit haalt en die leeg haalt? Er kan een doosje bon bons inzitten, een broek, of een laptop. U denkt dat een PostNL medewerker lukraak iets eruit pikt? Of zou deze persoon alle dozen openmaken in de hoop iets waardevols te vinden? En u denkt dat dat niet opvalt als er 1 medewerker iets anders doet dan zijn takenpakket. Overal hangen camera's en elk personeelslid wordt gevolgd. Er wordt precies bijgehouden hoeveel pakketten er per uur door hun handen gaat. Het valt bij een leidinggevende meteen op als het tempo omlaag gaat. Er ontstaat dan namelijk een enorme file op de band.

Costnix

Ongelezen bericht door Costnix »

@neodutchio: En als de stelende medewerker betrapt wordt, staat deze gelijk op straat en wordt door de KPN aangifte gedaan van diefstal. Geldt trouwens ook in elk ander bedrijf.
Je laat het wel uit je hoofd om iets te gaan stelen. Je loopt een strafblad op en je kan het wel schudden met een andere baan.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Costnix schreef:
13 jan 2019 23:18
@neodutchio: En als de stelende medewerker betrapt wordt, staat deze gelijk op straat en wordt door de KPN aangifte gedaan van diefstal. Geldt trouwens ook in elk ander bedrijf.
Je laat het wel uit je hoofd om iets te gaan stelen. Je loopt een strafblad op en je kan het wel schudden met een andere baan.
Zo ver vooruit denken dit soort personeelsleden niet.
Zou ze niet graag de kost geven hoeveel medewerkers jaarlijks hun baan verliezen door kleine diefstalletjes en onregelmatigheden bij hun werkgever.

BreejKC

https://www.degeschillencommissie.nl/co ... rmist-goud

Zou dit het antwoord op de vraag van TS zijn en is hij op ons aanraden naar de Geschillencommissie Post gestapt?

Mogelijk dat deze uitspraak anders aanknopingspunten bevat voor TS en anderen die in eenzelfde situatie belandt raken.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Costnix schreef:
13 jan 2019 23:18
En bij een betrapte medewerker is de diefstal bekend en kan het geregeld worden met de afzender.

Gesloten