| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Postnl levert product zwaar beschadigd en incompleet
Postnl levert product zwaar beschadigd en incompleet
postNL heeft zojuist een brievenbuspakket zwaar beschadigd en incompleet afgeleverd. Het ging om een laptop waar het scherm nu half uit hangt, de onderklep los zit en het hele frame gebogen is. De doos is open geweest en opnieuw gesealed in een plastic zak een briefje er bij dat het product incompleet en of beschadigd is. De oplader is ook spoorloos verdwenen.
Ik heb contact gehad met de klantenservice, maar die beweren niet verantwoordelijk te zijn voor deze schade. Toch lijkt me in dit geval dat de schade dusdanig groot is dat dit buiten de verwachte 'ja maar je moet het niet met een brievenbuspakket sturen' schade valt. De schade geeft weg dat het product waarschijnlijk uit de doos is gevallen. Ook zit er zand op de laptop?!
Toen ik contact opnam met de klanten service kreeg ik een grote mond en nutteloze generieke antwoorden vol leuke emoticons.
Als ik iemands spullen laat vallen moet ik toch ook aanspraak maken op mijn WA of ben ik nou gek?
Heeft iemand ervaring met claims bij postNL? Ik ben niet van plan om het hierbij te laten zitten.
Ik heb contact gehad met de klantenservice, maar die beweren niet verantwoordelijk te zijn voor deze schade. Toch lijkt me in dit geval dat de schade dusdanig groot is dat dit buiten de verwachte 'ja maar je moet het niet met een brievenbuspakket sturen' schade valt. De schade geeft weg dat het product waarschijnlijk uit de doos is gevallen. Ook zit er zand op de laptop?!
Toen ik contact opnam met de klanten service kreeg ik een grote mond en nutteloze generieke antwoorden vol leuke emoticons.
Als ik iemands spullen laat vallen moet ik toch ook aanspraak maken op mijn WA of ben ik nou gek?
Heeft iemand ervaring met claims bij postNL? Ik ben niet van plan om het hierbij te laten zitten.
Re: Postnl levert product zwaar beschadigd en incompleet
In beginsel is PostNL niet aansprakelijk vanwege de postwet.
-
Lowieze
Heeft u contact gehad met de klantenservice van PostNL of met die van de leverancier?
U moet bij de verzender zijn. Deze is verantwoordelijk voor de verzending van de laptop. Blijkbaar is het product niet goed verpakt geweest, waardoor deze beschadigd geraakt is.
Dat is op zich geen probleem, de verzender dient u schadeloos te stellen, door bijvoorbeeld een andere op te sturen. Vervolgens kan de verzender bij PostNL zijn schade verhalen.
U dient dus contact op te nemen met de verzender, en niet met PostNL. Tenzij u zelf natuurlijk de verzender bent, dit is me in uw post niet helemaal duidelijk geworden.
Dat is op zich geen probleem, de verzender dient u schadeloos te stellen, door bijvoorbeeld een andere op te sturen. Vervolgens kan de verzender bij PostNL zijn schade verhalen.
U dient dus contact op te nemen met de verzender, en niet met PostNL. Tenzij u zelf natuurlijk de verzender bent, dit is me in uw post niet helemaal duidelijk geworden.
-
piet987654
Zo veranderd een laptop in een oplaptop.
thecure
vindt dit leuk
Maar wie stuurt een laptop ook als brievenbuspost. Das vragen om problemen
mahadma
vindt dit leuk
-
Bob Schurkjens
De maximale dikte van een brievenbuspakket is 3,2cm.
Denkt u werkelijk dat zo een laptop verzonden kan worden zonder transportschade? De verzender is zelf verantwoordelijk voor een deugdelijke verpakking om transportschade te voorkomen. PostNL treft dus geen enkele blaam.
Denkt u werkelijk dat zo een laptop verzonden kan worden zonder transportschade? De verzender is zelf verantwoordelijk voor een deugdelijke verpakking om transportschade te voorkomen. PostNL treft dus geen enkele blaam.
-
renewouters
Het geklaag en gejank over PostNL begint steeds achterlijkere vormen aan te nemen. Straks krijgen ze nog de schuld van een regensdruppel op een envelop.
-
Lowieze
Ik denk dat veel klachten gewoon terecht zijn, gezien al de reacties op dit stuk https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/p ... -klachten/.renewouters schreef: ↑23 sep 2018 19:06Het geklaag en gejank over PostNL begint steeds achterlijkere vormen aan te nemen. Straks krijgen ze nog de schuld van een regensdruppel op een envelop.
Daar kun je moeilijk je ogen voor sluiten.
Ivo.w
vindt dit leuk
-
NeoDutchio
Wie heeft de laptop verzonden en wat is er afgesproken hier over? Normaal versturen bedrijven via pakketpost. Als u zelf vraagt om het op een andere manier te verzenden, dan is dat op uw eigen risico.
-
mh73
Een kind snapt toch nog dat een laptop niet in een brievenbusdoos verstuurd kan worden? Die overleeft een val van de brievenbus naar de mat al niet, laat staan het hele sorteerproces.
Mogelijk dat het brievenbuspakket door een particulier aan particulier verkocht is en dat er door de verzender beknibbeld is op verzendkosten oif de koper heeft er geen geld voor over. Volgens de post.nl bron:
Wil je zeker weten dat je post door de brievenbus past en tegen het briefpost tarief kan worden bezorgd? Let er dan op dat je post
niet groter is dan 38 x 26,5 x 3,2 cm (= dan een verrekte kleine pc)
niet kleiner is dan 14 x 9 cm
niet zwaarder is dan 2 kg (= een beetje pc weegt meer)
Dus een warrig verhaal waarbij de post.nl geen blaam betreft.
Wil je zeker weten dat je post door de brievenbus past en tegen het briefpost tarief kan worden bezorgd? Let er dan op dat je post
niet groter is dan 38 x 26,5 x 3,2 cm (= dan een verrekte kleine pc)
niet kleiner is dan 14 x 9 cm
niet zwaarder is dan 2 kg (= een beetje pc weegt meer)
Dus een warrig verhaal waarbij de post.nl geen blaam betreft.