LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [PostNL] Pakket ligt bij sorteercentrum

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Rodkimble

[PostNL] Pakket ligt bij sorteercentrum

Ongelezen bericht door Rodkimble »

Dag allemaal,

Ik heb het volgende conflict met postNL:
Een aantal maanden geleden kocht ik een speakerset van iemand op marktplaats. Zoals afgesproken maakte ik geld over (200 euro) en werd het pakket naar mij verzonden. De verzender heeft mij het track&trace nummer gemaild.. Helaas verscheen na 2 dagen op de track&trace site de melding: "Aflevering mislukt, bel 0900.....". Een telefoongesprek met postNL maakte mij duidelijk dat de verzender mijn huisnummer heeft omgedraaid: nr 76 ipv 67. Dit huisnummer bestaat niet in mijn straat en zodoende is het pakket in het sorteercentrum van PostNL beland. PostNL adviseerde mij contact op te nemen met de verzender; deze moet dan de opdracht geven om het pakket naar het juiste huisnummer te sturen.
Hier zit het probleem: ik kan op geen enkele mogelijke manier meer contact krijgen met de verzender. Er wordt niet meer gereageerd op mijn e-mails, en ik heb geen telefoonnummer/adres.
Ik heb PostNL voorgesteld dat ik het pakket zelf kom ophalen. Ik kan mij uiteraard identificeren als de geadresseerde en kan bewijzen dat ik op het verzendadres woon (nummer 67). PostNL blijft echter stug volhouden dat ik de verzender moet contacteren. Zoals gezegd lukt dit gewoon NIET.

Het is natuurlijk vreemd dat de verzender niet meer op mijn mailtjes reageert. De kans bestaat dan ook dat ik ben opgelicht. Echter, er is hoe dan ook een pakket van ca 400x450x400cm van 6+ kilo verstuurd wat nu in het sorteercentrum ligt, dit kan ik zien op de track&trace pagina. Volgens een medewerker van PostNL wordt dit na 1 jaar vernietigd.

Ik loop tegen deze vervelende bureaucratische muur aan. PostNL blijft maar roepen dat ik contact moet opnemen met de verzender en wil op geen enkele manier meewerken om dit probleem op te lossen.

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met een dergelijke kwestie en wellicht tips heeft om dit probleem op te lossen?

MAXIEM

Re: [PostNL] Pakket ligt bij sorteercentrum

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Rodkimble

Advies: neem eens kontakt op met be BELBUS van KASSA. Het lijkt me een mooi onderwerp voor hen.

Sukses, Maxiem.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heeft de naam die bij de bankafschrijving staat niets opgeleverd?

Het is vast protocol dat alleen de verzender een navraag kan opstarten. Vervelend inderdaad. In elk geval een klacht indienen bij MP over deze adverteerder: geef daarbij de naam en het advertentienummer door. Misschien kunnen zij je nog helpen.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

De adverteerder heeft waarschijnlijk een email account aangemaakt voor de verkoop van zijn artikel, en opgeheven nadat het artikel verkocht is. Dit voorkomt mail van advertentiesites tijden na verkoop van het artikel. Dus of een klacht via Marktplaats de juiste weg is weet ik niet.

@TS,

In je track en trace overzicht staan mogelijk ook gegevens van de afzender, kun je hier iets mee?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het bankrekeningnr. heb je nog.
Probeer het dmv €0,01 over te maken met in de omschrijving 'svp contact opnemen ivm enz. tel.nr./emailadres.'

Rodkimble

Bob Schurkjens schreef:Heeft de naam die bij de bankafschrijving staat niets opgeleverd?
Ik heb inderdaad het rekeningnummer + naam. Maar wat ik hier verder mee kan? Een bank geeft niet zomaar de gegevens van haar klanten weg.
Zoekopdrachten op google en sites als opgelichtopinternet.nl geven geen resultaat.
riddert schreef:In je track en trace overzicht staan mogelijk ook gegevens van de afzender, kun je hier iets mee?
Er is helaas geen adres van de afzender bekend in track&trace. Als dit wel het geval was geweest was het pakket overigens daar naar toe terug gestuurd.

ERG irritant dat PostNL weigert om zo'n kwestie uberhaupt te bekijken :(

Rodkimble

Jolijn schreef:Het bankrekeningnr. heb je nog.
Probeer het dmv €0,01 over te maken met in de omschrijving 'svp contact opnemen ivm enz. tel.nr./emailadres.'
Bedankt! Goede tip! En dat zou ik ook honderden dagen kunnen volhouden :twisted:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is wel belangrijk om dit bij MP te melden. Ook kun je via het advertentienummer via Google vaak nog wel het een en ander te weten komen. Bijvoorbeeld de plaats op de kaart waar de persoon woont (de straat en woonplaats). Door die gegevens met de naam te combineren, kun je soms verder komen. Er wordt ook te snel uitgegaan van oplichting. De verzender wist immers niet dat nummer 67 in de straat niet bestaat..

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bob Schurkjens schreef: Het is vast protocol dat alleen de verzender een navraag kan opstarten. Vervelend inderdaad.
Ook wel logisch dat postnl dit zo doet. Waar ga je immers de grens leggen in verkeerde adressering? Als de ontvanger het met postnl kan regelen kunnen we wachten op de eerste meldingen op deze site dat postnl spullen aan de verkeerde persoon hebben meegegeven.

grun

Ongelezen bericht door grun »

GJvdZ schreef:
Bob Schurkjens schreef: Het is vast protocol dat alleen de verzender een navraag kan opstarten. Vervelend inderdaad.
Ook wel logisch dat postnl dit zo doet. Waar ga je immers de grens leggen in verkeerde adressering? Als de ontvanger het met postnl kan regelen kunnen we wachten op de eerste meldingen op deze site dat postnl spullen aan de verkeerde persoon hebben meegegeven.
Sterker nog, van de week vertelde de pakjesbezorger me dat ze het recht hebben, of liever eigenlijk de plicht hebben, om ook als ze wel voor de juiste deur staan de identiteit van de ontvanger vast te stellen. Kennelijk is zelfs het adres alleen niet voldoende. Niet dat ze me ooit om legitimatie gevraagd hebben, maar in theorie zou het kunnen.

Gesloten