LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL rekent extra kosten over rembours

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jos2012

PostNL rekent extra kosten over rembours

Ongelezen bericht door Jos2012 »

Dag allemaal,

Afgelopen week heb ik een pakketje onder rembours verstuurd.

Ik heb de volgende kosten betaald:

- 130,- (dit bedrag zou de ontvanger aan mij betalen)
- 15,83 (rembourskosten)

Ongevraagd zie ik op mijn bankrekening dat PostNL ook nog extra kosten rekent:

- 1,30 (van deze extra kosten is mij niets verteld op het postkantoor)

Ik zou dus 130 euro ontvangen van de ontvanger van het pakket. PostNL die pikt daar nog
eens 1,30 van in. Hadden ze ook gelijk kunnen doen door de rembourskosten hoger te maken.
Ik voel me misleid door PostNL.

Mag dit?

Groeten, Jos

Dirkie

Re: PostNL rekent extra kosten over rembours

Ongelezen bericht door Dirkie »

Jos2012 schreef:Ongevraagd zie ik op mijn bankrekening dat PostNL ook nog extra kosten rekent:

- 1,30 (van deze extra kosten is mij niets verteld op het postkantoor)

Ik zou dus 130 euro ontvangen van de ontvanger van het pakket. PostNL die pikt daar nog
eens 1,30 van in. Hadden ze ook gelijk kunnen doen door de rembourskosten hoger te maken.
Ik voel me misleid door PostNL.

Mag dit?
Het antwoord is eigenlijk simpel: Ja. In hun voorwaarden staat vermeld dat ze dit doen, dus volgens mij zijn ze het dan ook verplicht, want U heeft deze voorwaarden natuurlijk gelezen voor U van deze dienst gebruik ging maken. Toch?
Het zou dan ook wel zo netjes zijn om de titel van dit topic te wijzigen, want PostNL berekend dus geen extra kosten, maar gewoon de kosten die in de voorwaarden staan.

Eigenlijk was er dus ook geen reden om dit topic te starten :mrgreen:

Jos2012

Ongelezen bericht door Jos2012 »

Tja, het lastig als je op het postkantoor in de rij staat om dan de voorwaarden te lezen. Bovendien kunnen de voorwaarden op het internet elk moment weer gewijzigd worden, dus wat zegt het? Ik vind het persoonlijk een erg domme aktie van PostNL, want ze krijgen steeds meer concurrentie. Het imago van het bedrijf wordt er met de dag minder op. Een andere naam zal dan ook niet veel helpen.

Lezen jullie ook de voorwaarden op het internet voordat jullie dit ook voordat je naar de supermarkt gaat? :?

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Jos2012 schreef:Tja, het lastig als je op het postkantoor in de rij staat om dan de voorwaarden te lezen. Bovendien kunnen de voorwaarden op het internet elk moment weer gewijzigd worden, dus wat zegt het? Ik vind het persoonlijk een erg domme aktie van PostNL, want ze krijgen steeds meer concurrentie. Het imago van het bedrijf wordt er met de dag minder op. Een andere naam zal dan ook niet veel helpen.

Lezen jullie ook de voorwaarden op het internet voordat jullie dit ook voordat je naar de supermarkt gaat? :?
Om heel eerlijk te zijn nee natuurlijk. Maar ik ga dan achteraf ook niet klagen als ze niet naar mijn zin zijn

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jos2012 schreef:Mag dit?
Nee, dat lijkt mij niet. Die 1% is m.i. een kernprestatie waardoor deze niet tot de algemene voorwaarden behoort. Als er niet gesproken is over een prijs dan mag men rekenen wat gebruikelijk is. Maar hier is vooraf een prijs afgesproken, zonder dat hier de 1% provisie is genoemd. Alleen hoe bewijs je het.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou ze gewoon even bellen (€0,45 per minuut). Dan heb je die €1,30 er binnen 3 minuten uit.

Gesloten