LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postNL rekent wel veel als je de verkeerde zegel plakt!!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Teunbosseman
Contacteer:

Re: postNL rekent wel veel als je de verkeerde zegel plakt!!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

sjohie schreef:
Teunbosseman schreef:Mwah vindt dat TS wel een punt heeft mbt de post welke niet is aangekomen.
Wel een rekening krijgen voor het foutje van TS maar geen credit krijgen vor het foutje van Postnl.

Juweliers hebben hun buik vol van Postnl.
Wat hebben de ervaringen van juweliers met de pakketdienst van postnl te maken met een consument die een kerstkaart stuurt? Dat zijn compleet andere afdelingen, logistieke processen, en zo verder.. :?:

Dat is net zoiets zeggen als dat de benzine van Shell slecht is, om dat het bij de pomp gekochte moederdagboeket maar 3 dagen goed bleef in de vaas..

Je bent blijkbaar niet op de hoogte van de laatste berichten hierover ? Wordt door dezelfde organisatie opgehaald en verder gedistribueerd. Of het een kerstkaart of pakje of wat dan ook is maakt niet uit, blijft postnl welke verzaakt.

Processen zijn praktisch hetzelfde hoor.

Je vergelijking met bezine en boeket slaat kant nog wal......slaat echt als een tang op een varken.
Kun je niet met beters komen ?

alfatrion

Re: postNL rekent wel veel als je de verkeerde zegel plakt!!

Ongelezen bericht door alfatrion »

relratje schreef:De portokosten die wij u hebben gerekend zijn wel terecht, want de zending was gefrankeerd met € 0,40, terwijl het tarief voor post tot 20 gram naar Duitsland € 0,85 is.

Ik wil u dan ook vragen deze portokosten aan ons te betalen.
Het ontbrekende bedrag is afgerond naar een veelvoud van € 0,50. Daarnaast rekenen wij administratiekosten: € 0,50 (post verstuurd binnen Nederland) of € 1,50 (post verstuurd naar het buitenland).
Mij ontgaat waarom je meer dan € 0,45 zou moeten betalen. Ik heb in de postwet gekeken en kan niet zo gauw een regel van art. 6:96 lid 4+5 BW. Bij het ontbreken hieraan zal men eerst een kosteloos een aanmaning moeten versturen.
michaelz1981 schreef:Ik denk dat Postnl je verwijst naar de Algemene voorwaarden waar nooit iemand leest die een kaartje verstuurd met Postnl :mrgreen:
Dan kan TS er op zijn of haar beurt op wijzen dat Postnl tekortgeschoten in zijn informatieplicht en dat er niet in nadeel van TS van art. 6:96 lid 4+5 BW kan worden afgeweken.

Gesloten