LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijzen verschillen per Media Markt !!!
Re: Prijzen verschillen per Media Markt !!!
Ik beaam dit verhaal. Je ziet het in heel het land dat er prijsverschillen zijn bij de media. Speelt al veel langer en is volgens mij in de media al eens melding van gemaakt.
Dat de mediamarkt niet altijd de goedkoopste is, klopt ook. Zoekt en gij zult vinden en mocht gij het niet vinden? Praat er dan eens over met een verkoper van een concurerende winkel. Over het algemeen krijg je dan spullen wel mee voor de laagste prijs. Het is mij al zo vaak gebeurd dat er over de prijs niet te onderhandelen viel bij de mediamarkt en een kilometer bij een kleinere winkel (megapool) verderop weer wel.
Dat de mediamarkt niet altijd de goedkoopste is, klopt ook. Zoekt en gij zult vinden en mocht gij het niet vinden? Praat er dan eens over met een verkoper van een concurerende winkel. Over het algemeen krijg je dan spullen wel mee voor de laagste prijs. Het is mij al zo vaak gebeurd dat er over de prijs niet te onderhandelen viel bij de mediamarkt en een kilometer bij een kleinere winkel (megapool) verderop weer wel.
Heeft verder weinig met prijs te maken, maar ik heb wel een negatieve ervaring met Mediamarkt gehad...
Ik heb vorig jaar een memorystick gekocht bij Mediamarkt. Zat prima in de verpakking, ook nog met zo'n bandje van de winkel eromheen. Thuisgekomen alles uitgeprobeert, blijken er foto's op te staan van een bruiloft!!
Deze stick was dus waarschijnlijk retour gekomen en zonder er naar te kijken weer in de doos gestopt en als nieuw verkocht. Bij terugbrengst stond het personeel niet raar te kijken. Dat de memorystick al gebruikt was vonden ze klaarblijkelijk niet interessant. Ben benieuwd of ie opnieuw verkocht is...!
Ik heb vorig jaar een memorystick gekocht bij Mediamarkt. Zat prima in de verpakking, ook nog met zo'n bandje van de winkel eromheen. Thuisgekomen alles uitgeprobeert, blijken er foto's op te staan van een bruiloft!!
Deze stick was dus waarschijnlijk retour gekomen en zonder er naar te kijken weer in de doos gestopt en als nieuw verkocht. Bij terugbrengst stond het personeel niet raar te kijken. Dat de memorystick al gebruikt was vonden ze klaarblijkelijk niet interessant. Ben benieuwd of ie opnieuw verkocht is...!
het schijnt dat er ook verschillen bestaan tussen de mediamarkt in duitsland en in nederland (mediamarkt komt uit dl toch?)
nu hebben jullie het wel over tv's computers etc, maar ook gewoon op cd's heb ik een prijsdverschil gemerkt
zo heb ik in utrecht een cd gekocht (speedcity) voor 13.99 in groningen was deze 17.99
nu hebben jullie het wel over tv's computers etc, maar ook gewoon op cd's heb ik een prijsdverschil gemerkt
zo heb ik in utrecht een cd gekocht (speedcity) voor 13.99 in groningen was deze 17.99
Hallo Kyle en Mark D,
Ik moet met plezier jullie stukjes lezen. Allereerst Media Markt flopt toch hard. Ik denk dat je eerst eens goed om je heen moet kijken aangezien ze al de grootste electronicazaak van Europa zijn ! Dus floppen nee, ze zijn een groot succes !
Daarnaast zitten er prijsverschillen tussen de vestigingen aangezien ze een eigen inkoopafdeling hebben en dus zo hun eigen acties maken ( behalve de landelijke vertelde ze mij ) Daarnaast zeg je dat ze achterin de winkel dvd`s voor een andere prijs hebben liggen, wel er eens bij nagedacht dat het misschien een actie is geworden en men vergeten is die om te prijzen ?? Geen nood, de kassa scant toch de actieprijs !
De prijsverschillen kunnen dus positief of negatief zijn ! let dus gewoon goed op !
Ik moet ook zeggen dat ik erg tevreden ben over het feit dat je bij Media Markt gewoon kan rondkijken zonder dat er binnen een paar seconden een verkoper op je afkomt. Ook hebben ze bij de vestiging waar ik veel koop ( Media Markt Alexandrium ) erg veel verstand van zaken. Ik heb er een TV, Home Cinema set en Camera gekocht er bij alles konden ze me prima helpen.
Ik moet met plezier jullie stukjes lezen. Allereerst Media Markt flopt toch hard. Ik denk dat je eerst eens goed om je heen moet kijken aangezien ze al de grootste electronicazaak van Europa zijn ! Dus floppen nee, ze zijn een groot succes !
Daarnaast zitten er prijsverschillen tussen de vestigingen aangezien ze een eigen inkoopafdeling hebben en dus zo hun eigen acties maken ( behalve de landelijke vertelde ze mij ) Daarnaast zeg je dat ze achterin de winkel dvd`s voor een andere prijs hebben liggen, wel er eens bij nagedacht dat het misschien een actie is geworden en men vergeten is die om te prijzen ?? Geen nood, de kassa scant toch de actieprijs !
De prijsverschillen kunnen dus positief of negatief zijn ! let dus gewoon goed op !
Ik moet ook zeggen dat ik erg tevreden ben over het feit dat je bij Media Markt gewoon kan rondkijken zonder dat er binnen een paar seconden een verkoper op je afkomt. Ook hebben ze bij de vestiging waar ik veel koop ( Media Markt Alexandrium ) erg veel verstand van zaken. Ik heb er een TV, Home Cinema set en Camera gekocht er bij alles konden ze me prima helpen.
Mediamarkt komt inderdaad uit Duitsland .
En dan heb je uiteraard andere prijzen .Vaak nog goedkoper dan in Nederland.
Rotterdam was de eerste in Nederland.Ik kom in verschillende winkels .Het valt me wel op dat de DVD`s veel goedkoper zijn.
En dan heb je uiteraard andere prijzen .Vaak nog goedkoper dan in Nederland.
Rotterdam was de eerste in Nederland.Ik kom in verschillende winkels .Het valt me wel op dat de DVD`s veel goedkoper zijn.
Ik ga altijd bij de Media Markt in Duitsland, Herzogenrath. De Nederlandse Media Markt in Heerlen is veel duurder!!! Alleen de aanbiedingen uit de folder zijn hetzelfde geprijsd.
persoonlijk gezien begin waren ze aardig goedkoop enzo. En ook ik heb de verschillenden orijzen gezien tussen de verschillenden markten en naderhand kwamen ze met de 30 km regel.
Uiteindlijk loop ik er vaak langs om te kijken, maar ik heb daar uiteinlijk nooit dure dingen gekocht. DVD en CD zijn ze vaak het goedkoopst, maar de andere producten betwijfel ik. Vaak zitten ze op de advies prijs en ik had ongeveer 1 jaar geleden een tft scherm nodig en zag ik dat ze de samsung boven de advies prijs aanboden.
Eigenlijk best zielige/misleidende/goede marketing eerst naam maken van de goedkoopste en zodra ze die naam in volksmonde hebben. Evenduur verkopen als de dure winkels en soms zelf erger.
Uiteindlijk loop ik er vaak langs om te kijken, maar ik heb daar uiteinlijk nooit dure dingen gekocht. DVD en CD zijn ze vaak het goedkoopst, maar de andere producten betwijfel ik. Vaak zitten ze op de advies prijs en ik had ongeveer 1 jaar geleden een tft scherm nodig en zag ik dat ze de samsung boven de advies prijs aanboden.
Eigenlijk best zielige/misleidende/goede marketing eerst naam maken van de goedkoopste en zodra ze die naam in volksmonde hebben. Evenduur verkopen als de dure winkels en soms zelf erger.
Even een cursus Media Markt voor beginners.
Media Markt is een decentrale organisatie. Dit betekent dat elke Media Markt een op zichzelf staande BV is. Iedere vestiging mag zelf zijn prijzen bepalen kijkend naar de concurrentie. Ze hebben als motto: Ze zijn nooit duurder dan de goedkoopste concurrent.
Het kan dus zo zijn dat een DVD recorder in Enschede €299,- kost en in Hengelo €279,-. Deze vestigingen liggen ongeveer 10 km van elkaar verwijderd. Dit kan verschillende oorzaken hebben.
Een groot voordeel van een decentrale organisatie is dat er direct op prijsschommelingen in de markt gereageerd kan worden. Is toch een slim concept?
Bij andere ketens wordt er centraal geleidt en dit heeft toch enkele beperkingen. Ze zijn een stuk minder flexibel qua prijsstelling.
Ik vind het knap van bv. Harense Smid dat ze in ieder geval een eigen gezicht laten zien. Servicegericht.
De ketens die zich niet kunnen onderscheiden haken in de toekomst af. Dit geldt op dit moment voor: ITS, Scheer en Foppen, Modern.
Media Markt is een decentrale organisatie. Dit betekent dat elke Media Markt een op zichzelf staande BV is. Iedere vestiging mag zelf zijn prijzen bepalen kijkend naar de concurrentie. Ze hebben als motto: Ze zijn nooit duurder dan de goedkoopste concurrent.
Het kan dus zo zijn dat een DVD recorder in Enschede €299,- kost en in Hengelo €279,-. Deze vestigingen liggen ongeveer 10 km van elkaar verwijderd. Dit kan verschillende oorzaken hebben.
Een groot voordeel van een decentrale organisatie is dat er direct op prijsschommelingen in de markt gereageerd kan worden. Is toch een slim concept?
Bij andere ketens wordt er centraal geleidt en dit heeft toch enkele beperkingen. Ze zijn een stuk minder flexibel qua prijsstelling.
Ik vind het knap van bv. Harense Smid dat ze in ieder geval een eigen gezicht laten zien. Servicegericht.
De ketens die zich niet kunnen onderscheiden haken in de toekomst af. Dit geldt op dit moment voor: ITS, Scheer en Foppen, Modern.
O Ja? Wat dacht je van de Expert-winkels. Allemaal hetzelfde concept, maar van verschillende eigenaren. Alleen met landelijke acties zijn de prijzen gelijk. Verder bepaalt iedere Expert-winkel blijkbaar zijn eigen prijs. Zelf meegemaakt toen we op zoek waren naar een koel-vriescombinatie (2-motorig). Toen ontdekte ik ook verschil in prijs van een digitaal videobandje (voor videocamera). De ene winkel vroeg voor hetzelfde merk, zelfde lengte 1 euro per stuk meer dan een andere Expert-winkel (4,95 en 3,95). Dat is ca. 25% prijsverschil!!!!Bij andere ketens wordt er centraal geleidt en dit heeft toch enkele beperkingen. Ze zijn een stuk minder flexibel qua prijsstelling.
Bij alle grote ketens, de Media Markt voorop, geldt: het zijn supermarkts/dozenschuivers. Geen deskundig personeel. Wil je een goed advies, ga dan naar een vertrouwde zaak waarvan je weet dat die deskundig personeel heeft. Tenzij je zelf grote kennis van zaken hebt, dan heb je geen advies nodig. En pas op met de goedkope DVD's van de Mediamarkt: dat zijn vaak cut-outs, die haperingen vertonen. Vandaar dat in de "gewone" voorraad vaak dezelfde DVD voor de normale (hoger) prijs staat. Kortom: heb je geen advies nodig, weet je precies wat je moet hebben, koop dan bij ketens als de Media Markt. Wil je service, koop dan bij een zaak waarvan je weet dat die dat biedt.
ik heb een dvd recorder gekocht de koste in leeuwarden 999 in groningen 1099 was een verschil van 100€ ik heb hier in griningen gezegt ik kreeg hem mee voor de prijs van 999 in leeuwarden is toch 60km van groningen vandaan ik vind dat een goede service
Wat een onzin. Heb je daar wel eens wat terug gebracht of ben je wel eens geholpen door een verkoper.Geplaatst op 21 Jan 2005 10:40 door Paul1
Bij alle grote ketens, de Media Markt voorop, geldt: het zijn supermarkts/dozenschuivers. Geen deskundig personeel. Wil je een goed advies, ga dan naar een vertrouwde zaak waarvan je weet dat die deskundig personeel heeft. Tenzij je zelf grote kennis van zaken hebt, dan heb je geen advies nodig. En pas op met de goedkope DVD's van de Mediamarkt: dat zijn vaak cut-outs, die haperingen vertonen. Vandaar dat in de "gewone" voorraad vaak dezelfde DVD voor de normale (hoger) prijs staat. Kortom: heb je geen advies nodig, weet je precies wat je moet hebben, koop dan bij ketens als de Media Markt. Wil je service, koop dan bij een zaak waarvan je weet dat die dat biedt.
Mediamarkt is door het AD tot beste winkelketen van Nederland iin 2004 uitgeroepen.
Als het aan de buitenkant bekijkt zal je het niet zeggen maar het klopt wel vind ik.
Wat je over die DVD`s zegt kan waar zijn maar die rommel verkopen ze elders ook.Heeft helemaal dus niks met Mediamarkt te maken.
Als je gewoon een normale DVD koopt er is echt geen verschil Alleen maar de prijs en die is bij Mediamarkt veel lager.
Maar over de prijsverschillen te hebben.
Ik heb ook gemerkt dat in Roterdam Alexandrium veel produkten hoger in prijs zijn dat in het Centrum maar daar begon deze topic ook over.
Die actie voor 1€ ,in je badkleding een stereoset vond ik troewens wel grappig.
Dit geldt juist niet voor mediamarkt. Mediamarkt is een grote winkel maar geen grote keten. Als je gaat kijken wat ze omzetten is dit peanuts vergeleken bij een it's of expert. dus grote keten, nee.Bij alle grote ketens, de Media Markt voorop, geldt: het zijn supermarkts/dozenschuivers. Geen deskundig personeel. Wil je een goed advies, ga dan naar een vertrouwde zaak waarvan je weet dat die deskundig personeel heeft. Tenzij je zelf grote kennis van zaken hebt, dan heb je geen advies nodig. En pas op met de goedkope DVD's van de Mediamarkt: dat zijn vaak cut-outs, die haperingen vertonen. Vandaar dat in de "gewone" voorraad vaak dezelfde DVD voor de normale (hoger) prijs staat. Kortom: heb je geen advies nodig, weet je precies wat je moet hebben, koop dan bij ketens als de Media Markt. Wil je service, koop dan bij een zaak waarvan je weet dat die dat biedt.
Verder hebben alle verkopers een eigen afdeling, en zijn ze vaak afkomstig van een andere electronicazaak. Basiskennis is dus aanwezig en het feit dat ze alleen maar op een bepaalde afdeling staan vergroot de kennis over die betreffende afdeling. Dus durf ik te stellen dat een mediamarkt medewerker meer specifieke productkennis heeft dan een verkoper in een andere zaak.
Wat betreft service: hier heb je gelijk in. Bij een papa- en mamazaak doen ze gewoon wat meer voor je, en als je dat het prijsverschil waard is moet je hier gewoon kopen.
Let Op: een BCC, Expert of andere grote keten geeft echt niet meer service dan mediamarkt zonder dat je hiervoor moet betalen.
Dus: koop je op prijs en kwaliteit, shop dan bij mediamarkt, kun je zelf de afstandsbediening niet van de tv onderscheiden, koop dan bij een papa- en mamazaak die je helpt bij het uitleggen van de knopjes en ze voor een paar euro extra ook nog voor je indrukt
Ja ik kom, daarvoor ook naar de mediamarkt in Duitsland.
Ja ik ben toch niet gek.
Ja ik ben toch niet gek.
Mediamarkt zijn allemaal franchisers. Daar ligt ook gelijk het probleem van Mediamarkt. Mediamarkt mag dan wel de winkel van het jaar zijn (waarop dat dan ook op gebaserd mag zijn??), maar toch zijn er grote problemen. Omdat de franchisers alles zelf moeten ophoesten lukt het ze niet. Het enige filiaal die echt goed loopt is in Amsterdam. Enschede, Hengelo, Alkmaar, en ook Almere lopen allemaal ronduit slecht. Het is er wel druk maar van verkoop van cd'tjes kan je niet zo'n zaak runnnen.
Maar bekijk het ook logisch. Gigantische investingen. Veel veroudering, waardoor ze onder de inkoopprijs moeten verkopen. Enorme huurkosten (van enorme panden), en het duurste enorme personeelskosten.
Het is niet Nederlands en de concurrentie is moordend. Ik denk dat Mediamarkt een verkeerde stap heeft gedaan om in Nederland uit te breiden. Ik verwacht ook niet dat het goed gaat (Megapool 2). Let op mijn woorden: Er gaan Mediamarkten verdwijnen!!!
Neem zelf je oordeel hier uit.
Gegroet.
Maar bekijk het ook logisch. Gigantische investingen. Veel veroudering, waardoor ze onder de inkoopprijs moeten verkopen. Enorme huurkosten (van enorme panden), en het duurste enorme personeelskosten.
Het is niet Nederlands en de concurrentie is moordend. Ik denk dat Mediamarkt een verkeerde stap heeft gedaan om in Nederland uit te breiden. Ik verwacht ook niet dat het goed gaat (Megapool 2). Let op mijn woorden: Er gaan Mediamarkten verdwijnen!!!
Neem zelf je oordeel hier uit.
Gegroet.
Wij kunnen alleen maar positief zijn wat betreft de service van Media Markt. Wij hebben in 12-'03 een home cinema set gekocht van philips 3600, hij ging stuk in 06-'04, er hebben het apparaat toen naar Media Markt gebracht. Hier was hij na 4 weken wachten niet meer te repareren maar we kregen een nieuwe dvd speler terug van philips, dus dat was opgelost. Tot in 02-'05 de dvd speler opnieuw stuk gaat we nemen opnieuw contact op met MediaMarkt en ik leg het verhaal voor, hierop wordt na overleg weer contact met mij opgenomen met de mededeling dat wij het geld weer terug kunnen krijgen. Echt een hele goede service maar dat geeft toch ook een vermoeden dat er misschien toch vaker zo'n setje het heeft begeven.