LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijzenorrlog supermarkten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Martin1976

Re: Prijzenorrlog supermarkten

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Daar kan ik me goed in vinden Bot, na de invoering en niet specifiek door de euro. Ik zal niet ontkennen dat alles in het eurotijdperk duurder is geworden en waar het aan ligt? Het zal een complex aan factoren zijn.

kampvuur

Ongelezen bericht door kampvuur »

Het ligt niet aan de euro hoor je de heren graaiers zeggen met Minister Zalm voorop.
Ambtenaren en nietsnutten zullen wel even zeggen hoe het zit. :twisted:
Volgend jaar wel eventjes 30% loonsverhoging incasseren die laaienlichters.
Is het niet zo dat de ene mens regeert over de vele anderen....ten dienst nadele?
Laatst gewijzigd door kampvuur op 09 aug 2006 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Ja precies Martin1976. Goedemorgen trouwens!

Maar daar staat dan tegenover, dat voor mensen met een laag, danwel minimum inkomen niets tegenover staat.

Goed, we krijgen waar nodig subsidie en toeslagen, maar dat dekt echt de kosten niet!

We spreken af, het komt niet door de euro, maar alles is wel duurder geworden na de euro.

Zo, nu weer aan het werk. :wink:

Martin1976

goeiemorgen G7! We zijn er weer! 'k kan me voorstellen dat je wat moeilijker rond kan komen de laatste jaren, ondanks alle subsidies en toeslagen maar 't dekt inderdaad allerminst. En dan denk ik alleen al aan het nieuwe ziektekostenstelsel wat ons door de strot geduwd is.

Maar 'k vond het wel mooi verwoord van Bot 321. En van jou ook. :D

ennuh, ja baas, 'k ga weer aan het werk! :wink: :wink:

kampvuur

Ongelezen bericht door kampvuur »

euhhh.de Euro ook he!

Door de welbekende strot geduwd :twisted:
Democratie heet dat....volgens de wetmakers.

G7

Voor de pauze nog even reageren.

By the way, ik zelf kan prima rondkomen hoor, maar ik zie het zo erg om me heen waar dat beslist niet zo is. En dat trek ik me wel aan, als ik dan zie dat er zoveel geld over de balk wordt gegooid en de hoge heren met superbonussen naar huis gaan.

Zag gister weer een item over Maastricht, waar na de voedselbank ook een kledingwinkel voor die mensen die niet rond kunnen komen. Werd aan iemand van de gemeente gevraagd, hoe hij dat vond. Nou, hij was er trots op dat Maastricht zo'n winkel heeft, terwijl ik dan denk, schande dat zoiets hier nodig is in Nederland.

Oh, maar dat was een andere discussie. :oops:
Ik heb pauze, maar ik moet zo weer aan het werk. :wink:

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Kan ik me helemaal in vinden G7
Maar sinds de euro is kleding dan ook erg prijzig geworden.
Vroegha kon je alhier nog wel 2 kwaliteits spiekerboxen kopen voor 50 gulden.
Nu niet meer 50 euro komt eerst

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Gisteren bij Oprah, onderwerp "debt diet" een echtpaar met een inkomen van meer dan $ 100.000,00 , ze hebben een schuld van $ 170.000,00 .
Hun probleem is net als bij de vele klagers op dit forum, ze kunnen beslist niet met geld omgaan. Geld tekort is meer een gevolg van uitgeven dan van inkomen, met geld of voedsel zijn ze dan ook niet geholpen.

G7

Kom op Jan1. Ik heb het ook gezien en zelfs 3 keer van de week, dezelfde show.

Je wilt/kunt die mensen die we daar zagen, toch niet vergelijken met mensen hier in Nederland, die het niet breed hebben, door al die maatregelingen en verhogingen hier! Sorry hoor.

Deze mensen in die show, maakten het er echt zelf naar!

S.

Ongelezen bericht door S. »

bot321 schreef:Ook wordt er steeds gezegd Na de invoering niet
DOOR de euro.
Je hebt helemaal gelijk hoor Bot. :)
Wat ik me wel afvraag is of het bij de gulden ook
zo extreem omhoog gegaan zou zijn.
Dat omslagpunt komt niet door die euro. Was al eerder in gang gezet, maar die omwisseling was zo ingrijpend, dat het echt zo'n soort mijlpaal is binnen de geschiedenis, zodat iedereen denkt: "en toen, na de invoering van de euro ging het slechter met de economie".
Dan koppel je het negatieve al snel aan die euro.

Dit bedoelde ik met mijn eerdere berichtjes te zeggen :wink:

Martin1976

Jan1 heeft wel een punt, misschien geef ik ook minder uit dan een paar jaar geleden door gestegen prijzen enzo maar ik zorg er wel voor dat ik uitkom met m'n geld elke maand. Dan maar een goedkoper produkt kopen en een aankoop uitstellen maar het punt is tegenwoordig dat veel mensen spullen willen kopen die ze niet kunnen betalen. Ik geloof ten diepste niet oorzaak bij de euro ligt maar bij de mentaliteit van veel mensen, je kunt je geld nu eenmaal maar 1 keer uitgeven!

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

G7

Geplaatst op 09 Aug 2006 11:15 door G7

Deze mensen in die show, maakten het er echt zelf naar!
Hier in Nederland is het echt niet anders, zoals ik al zei, veel van de vermeende armoede zit meer aan de uitgavenkant dan bij het inkomen. De euro uitgeven als ware het een ouderwetse gulden, daar zit het probleem. Nogmaals, met geld en/of voedsel zijn de mensen niet geholpen, ze moeten begeleidt worden, zodat ze een ander uitgavenpatroon krijgen.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Precies wat ik al een hele tijd zeg. Mensen weigeren het uitgavenpatroon aan te passen aan de nieuwe munteenheid, geven de euro uit alsof het een gulden is.

Prijsvergelijkingen tussen 2001 en 2006 slaan natuurlijk nergens op, aangezien het logisch is dat prijzen stijgen in 5 jaar. In die 5 jaar zijn er aardig wat wetten veranderd en aangepast.

Voor het gemak vergeten mensen ook dat diverse premies vervallen zijn of verlaagd zijn, huurtoeslag en zorgtoeslag in het leven geroepen zijn etc.

Maar ik denk dat dit een eindeloze discussie gaat worden dus waarom doen we de moeite eigenlijk nog?

Voedselbanken en kledingwinkels voor mensen die niet rond kunnen komen? Dat is echt helemaal van de zotten, het enige wat deze mensen nodig hebben is begeleiding om het huishoudboekje weer op orde te krijgen. dat lijkt me veel zinvoller.....

Martin1976

in Nederland is het echt niet anders, zoals ik al zei, veel van de vermeende armoede zit meer aan de uitgavenkant dan bij het inkomen
het enige wat deze mensen nodig hebben is begeleiding om het huishoudboekje weer op orde te krijgen. dat lijkt me veel zinvoller.....
Helemaal mee eens, hier is het waar het nou om draait!

S.

Voedselbanken en kledingwinkels voor mensen die niet rond kunnen komen? Dat is echt helemaal van de zotten, het enige wat deze mensen nodig hebben is begeleiding om het huishoudboekje weer op orde te krijgen. dat lijkt me veel zinvoller.....
Ja, heel mooi!
Mee eens ook!

Maarrrr, wie gaat dit doen?
Wie zijn de begeleiders?
En wanneer de mensen met schulden dit niet willen?

We hebben nu eenmaal een democratie en dat houdt vertraging in bij veranderingen. Ambtelijke molens draaien langzaam.
Democratie houdt ook in dat mensen mogen lenen als ze dit willen, en dan geen staatslening, maar bij griezelige maatschappijen zoals lenen.nl.

Vrijheid kun je iemand makkelijk geven, maar het intellect om hiermee verantwoord om te gaan, niet.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Tellen jullie nou allemaal de vaste lasten eens
bij elkaar op.Daarmee bedoel ik ook huur hypotheek
verzekeringen overheid en gemeentelijke belasting
plus de energiekosten.Aan die lasten valt niet veel te doen.
en kijk dan eens wat er voor het huishouden overblijft.
Gemiddeld denk ik 1000 euro p.mnd.aan vaste lasten.
Heb ik zorgbijdrage nog niet meegerekend.
Ik denk eerder dat de overheid begeleiding nodig
heeft om de kosten in de hand te houden.

S.

Ook aan je vaste lasten kun je sleutelen.
Je huis te duur, inruilen tegen een goedkopere.
(Kost even tijd, moeite en wie weet verdriet, maar soms kan het niet anders, moet je WILLEN inzien)
Energiekosten kun je ook enigzins op besparen.

Martin1976

Klopt, je woonlasten heb je gedeeltelijk zelf in de hand, de kosten van verzekering vormen beslist niet de hoofdmoot van je uitgaven en voor gemeentelijke belastingen en heffingen krijgen minima kwijtschelding dus dat hoeft het probleem ook niet te zijn. Het probleem is eerder dat veel mensen meer willen dan ze kunnen betalen en dat gaat niet.

Je kunt tegenwoordig natuurlijk geen WK meer kijken op een TV met kast erachter, nee nee, dat moet een LCD televisie zijn, en een grote ook! (hoeveel mensen zijn die nu aan het afbetalen??) Natuurlijk moet er een vaatwasser in onze keuken staan en 8 jaar met een auto doen? dacht het niet! Zo kan ik nog wel even doorgaan...

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Gemiddeld denk ik 1000 euro p.mnd.aan vaste lasten.
Dan weet ik niet in wat voor villa en in welke stad jij woont, maar mijn woonlasten komen nog niet eens in de buurt van dit bedrag.

Het is precies zoals Martin zegt, mensen willen meer als dat ze kunnen betalen en dan wordt er naar hartelust geleend en op afbetaling gekocht. En dat afbetalen? Ach dat doen we wel als het ons weer uitkomt......

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou dat vind ik nou gelul je huis inruilen.
Toen ik nog werkte geen probleem die huur.
Nu met pensioen beetje subsidie maar ruilen
ho maar.Wil best hoor maar niemand ruilt met
een woning van 605 euro huur.Energie heb je ook niet
in de hand je hebt het nodig of niet.
Als ik alles zo leest waarop je moet bezuinigen dan heb
je ook geen deel van leven meer.
En waarom worden er toch steeds die appies bijgehaald
dacht je nu echt dat iedereen dat wil.Nou mijn tv doet het
nog best hoor hoef geen platte.Woon in een woonwijk
toch raar dat niemand zo'n ding heeft dus niet iedereen
wil zo'n platte.En wat kwijtschelding aangaat informeer maar
eens wanneer je kwijtschelding krijgt sta je raar van te kijken hoor.
Ookmoet je niet alles gaan splitsen je moet het totale plaatje zien.
Wacht maar als ze weer komen over die hypotheek aftrek nou dan staat
half Nederland op zijn achterste benen vind ik ook zo onredelijk kan
mijn huur nml ook niet aftrekken maar betaal wel mee aan die aftrek van de hypotheek en als het huis verkocht wordt verdienen ze erook nog dik op.En ook niet ouwehoeren van er zit vijf jaar tussen want sommige dingen zijn meer als verdubbeld in die vijf jaar.En nou hou ik er mee op ging uiteindelijk over de supermarkt maar Karr-2 haalde
er zoals gewoonlijk de euro weer bij en dan komen er weer allerlei
rotsmoezen uit naar voren.

Gesloten