Hallo,
Eind april dit jaar zijn mijn ouders gewisseld van uitvaartverzekering. Dit heeft een tussenpersoon voor ze geregeld. Mijn moeder had een hoge uitvaartverzekering bij Nuvema (kapitaal verzekering). De tussenpersoon zou deze premievrij maken en heeft voor een bedrag van €4000,- een verzekering afgesloten bij Yarden. Dit terwijl de tussenpersoon wist dat mijn moeder ernstige ziek was.
Voor de komst van de tussenpersoon was mijn moeder over verzekert, bij Nuvema stond een bedrag van bijna €8.000,-. Bij Yarden zou ze verzekerd worden voor nog eens €4000,-.
Nu is het alleen zo dat Nuvema is opgezegt ipv premievrij is gemaakt. De premie valt wel weer te herstellen als we de premie van de afgelopen maanden gaan betalen en een gezondheidsverklaring inleveren. Bij Yarden geldt dat ze ook een gezondheidsverklaring willen hebben.
Na de komst van de tussenpersoon is mijn moeder nu dus niet meer verzekerd/ ze zullen niet gaan uitkeren bij overleden. Terwijl als de tussenpersoon er niet was geweest, ze wel goed verzekerd was.
Wat moeten we nu doen?????
De tussenpersoon van Finides groep haalt haar handen ervan af!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen uitvaartverzekering na komst tussenpersoon,
Re: Problemen uitvaartverzekering na komst tussenpersoon,
direct doorzetten naar uw rechtsbijstandsverzekering of het juridisch loket. Die tussenpersoon mag zijn handen er niet vanaf halen en moet aansprakelijk gesteld worden voor de schade en kosten....
Stomme provisie jager! Weet w.s. de ballen van verzekeren en moest voor zijn provisie polisjes oversluiten....
En de tip voor het algemeen..... laat levens of uitvaartverzekeringen met rust als u ziek bent.
Stomme provisie jager! Weet w.s. de ballen van verzekeren en moest voor zijn provisie polisjes oversluiten....
En de tip voor het algemeen..... laat levens of uitvaartverzekeringen met rust als u ziek bent.
Wij hadden ook duidelijk aangekaart dat zij ziek was. Volgens de tussenpersoons was dan de enige optie nog om naar Yarden te gaan.
Als zij niet Nuvema had opgezegd was er weinig aan de hand geweest.
Zal maandag inderdaad ook even naar het Juridisch Loket
Als zij niet Nuvema had opgezegd was er weinig aan de hand geweest.
Zal maandag inderdaad ook even naar het Juridisch Loket
Sterker nog , laat uitvaartverzekeringen helemaal met rust !!uitvaartverzekeringen met rust als u ziek bent.
Nuvema / Conservatrix is het gelukt om voor mij na 45 jaar !! premie betaald te hebben, de laatste jaren zelfs meer dan 11 Euro per maand een bedrag bij elkaar gesprokkeld te hebben van 4500 Euro en beginnen nu dat het wel erg weinig is en of ik even 600 Euro als koopsom wil bijstorten. Daar kan geen woekerpolis aan tippen.
Zet gewoon maandelijks een bedrag op een spaarrekening, krijg je er nog wat rente over ook.