LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Publi Force

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lotje12
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 15:49

Publi Force

Ongelezen bericht door Lotje12 »

Beste allen,

Ik heb al jaren een abonnement op Dogmagazine, een 'vakblad met diepgang voor de hondenliefhebber'. Afgelopen maand kreeg ik een brief van Publi Force met daarin de mededeling dat zij het tijdschrift hebben overgenomen van de vorige uitgever en dat het nu onderdeel is van hun gratis blad concept. Inhoudelijk gezien is het tijdschrift geheel veranderd: had het voorheen diepgang, nu gaat het over onder andere de volgende onderwerpen: hondenkleding, cadeautjes voor kakkineuze keffers en blinkende billetjes. Hier zat ik dus echt niet op te wachten.

Het abonnement kostte voorheen 17,50 per jaar (voor 6 nummers) en kon schriftelijk worden opgezegd. Op de site gratisblad.nl kost het blad (12 nummers) 19,95. In het blad zelf staat dat het 23,75 per jaar kost. Opzeggen is alleen aangetekend mogelijk.

Ik heb al enkele mails gestuurd maar daar wordt niet op gereageerd.
Wat mij enorm stoort, is dat het blad inhoudelijk geheel veranderd is en dat men er gewoon van uitgaat dat ik het abonnement wens te houden. Ik kan natuurlijk een aangetekende brief sturen waarin ik het abonnement opzeg maar de gehele gang van zaken vind ik onbeschoft.

Kan dit zomaar? Zijn er mensen die me advies kunnen geven?

stofzuigertje

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Aangetekend is niet verplicht maar bij niet ontvangen of zoekraken kunt U in problemen komen.

Een normale brief dat U de verhoging weigerde zou voldoende moeten zijn.

Hoe kunt U nu aanmelden en dat hoeft toch ook niet duur aangetekend?
Niet betalen als ze Uw opzegging niet verwerken is vragen om incasso problemen.

Helaas, maar overname betekende ook vaak nieuwe regels en de verhoging is niet zo groot.

Lotje12
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 15:49

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Lotje12 »

Het gaat in eerste instantie niet om de verhoging van het abonnementsgeld. Waar het wel om gaat is het feit dat het blad inhoudelijk geheel veranderd is.
Een greep uit de onderwerpen voorheen:
- inspanningsgeïnduceerde uitval bij retrievers
- verantwoord sporten met je hond
- euthanasie, ethisch bezien.

De onderwerpen uit het vernieuwde blad heb ik eerder al vermeld. Het is gewoon een heel ander tijdschrift geworden. Juist het feit dat het blad voorheen diepgang had, heeft mij toentertijd een abonnement doen afsluiten.

Stel je hebt een abonnement op een tijdschrift over motoren en het gaat ineens alleen nog maar over brommers omdat de nieuwe uitgever dat zomaar besloten heeft. Je vraagt je dan toch af of dat zomaar kan.

In elk geval bedankt voor de reactie.

stofzuigertje

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een uitgever mag een blad met abonnees doorverkopen.

Een uitgever mag inhoud aanpassen als de klanten dat willen zonder dat U tussentijds kunt opzeggen. Pas na einde jaar.

Bij aanpassing voorwaarden kunt U zonder opzegtermijn weg, dus zowel inhoud als prijs.

hmulder01
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 okt 2009 23:33

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door hmulder01 »

Hallo,

Graag kom ik in contact met lezers van bladen van PubliForce waarvan het abonnement veel te snel en zonder toestemming wordt afgeschreven.

MarijW
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2006 18:49

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door MarijW »

Ik had ook abonnement op Dogma, heb een aantal mails gestuurd om op te zeggen, daar geen antwoord op ontvangen.
Ze hebben automatisch geld afgeschreven, terwijl ik geen automatische incasso heb gegeven. Dat kan volgens mij niet, dus heb ik twee mails gestuurd EN een brief (niet aangetekend). Een mail naar publiforce EN een mail naar A tot Z, waarin ik vermeld heb dat ik het geld het gestorneerd. Zowiezo, afschrijven terwijl je nog kunt opzeggen, dat is vreemd (zacht gezegd).

Vandaag ontving ik volgende mail:
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij delen wij u mede dat de opzeggingen alleen schriftelijk en aangetekend in behandeling worden genomen.
Deze voorwaarden kunt u terug lezen in colofon van het tijdschrift.
Met vriendelijke groet,
Publi Force

Van mij nu de volgende vragen:
1) met publiforce ben ik nooit een overeenkomst aangegaan, dus hoe is het mogelijk dat ze geld afschrijven ?
2) omdat ik met publiforce nooit een overeenkomst ben aangegaan, mogen ze dan het opzeggen wel eisen?
3) ze hebben nu duidelijk mijn mail gekregen, gezien hun antwoord, moet ik dan nog aangetekend opzeggen?
4) mag de eis: "aangetekend opzeggen" eigenlijk wel?

Ben benieuwd naar jullie antwoord,
Marije

Elmarar
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2009 22:31

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Elmarar »

Ik heb per januari 2009 een abonnement op een tijdschrift van Publi Force genomen, waarbij ik alleen de verzendkosten hoefde te betalen. Omdat het merendeel reclame is in dit tijdschrift, heb ik in juni een e-mail gestuurd, waarin ik heb aangegeven, dat ik het abonnement per direct wil beëindigen. Geen reactie ontvangen. Het eerstvolgende tijdschrift dat ik daarop heb ontvangen. heb ik retour gestuurd. Daarna geen bladen meer ontvangen. Op 23 september weer een e-mail gestuurd, waar ik pas vandaag per e-mail een reactie op ontving, dat ik alleen schriftelijk en aangetekend het abonnement kan beëindigen. In september hebben ze wel automatisch geld van mijn rekening laten afschrijven voor abonnementsgeld; ik heb dit direct terug laten storten. Daarna -tot vandaag- geen reactie ontvangen.
Ik heb nu een brief klaarliggen die ik aangetekend ga versturen, maar Publi Force zal ik bij niemand aanbevelen.

srilanka
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2009 12:39

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door srilanka »

Ik heb precies dezelfde ervaring als Elmarar, ook in juni opgezegd, niets gehoord en nu is er geld afgeschreven. Toen ik hierop mijn eerdere mail met de afzegging onder de aandacht bracht kreeg ook ik het bericht dat alleen aangetekend kon worden opgezegd. Ik vind dit ronduit onfatsoenlijk. De bladen zijn inderdaad veredelde reclamefolders. (riekt naar oplichting)

Mijn vraag is: mag men je verplichten om 'aangetekend' op te zeggen ?
Weet iemand hoe dit juridisch zit ?

Bij andere tijdschriften hoeft dit niet en worden opzeggingen per e-mail gewoon verwerkt.

Nanetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2009 18:45

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Nanetje »

Hoi allemaal,

Ik heb precies hetzelfde probleem met Publiforce; in september 23,75 afgeschreven van mijn rekening (proefabonnement loopt pas af in december), bank gebeld om te storneren, maar dat kon niet want Publiforce heeft om een of andere wazige reden gezorgd dat dat binnen 5 werkdagen moet (terwijl het normaal gesproken binnen 30 dagen moet). Publiforce gebeld en geëist dat ze het geld terugstorten; ik kreeg daarop te horen dat ze dat zouden gaan regelen, maar het is inmiddels 2 maanden later en ik heb nog steeds geen geld terug gekregen! Ik bel bijna iedere week, maar weet niet wat ik verder nog kan doen. Wie heeft een idee?

Nanetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2009 18:45

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Nanetje »

Ps: Heb via hun site een reactieformulier verstuurd zojuist (zie hieronder), maar meerdere ideeën zijn zeker nog steeds welkom hoor!

Geachte heer/mevrouw,

2 Maanden geleden heb ik met één van jullie medewerkers telefonisch afgesproken dat ik €23,75 terug zou krijgen gestort omdat het onterecht van mijn rekening was afgeschreven. Nu neem ik aan dat jullie als bedrijf toch maandelijks afboekingen doen? Deze vraag stel ik omdat ik namelijk nog steeds mijn geld niet terug heb. Ik heb iedere week een telefoontje naar jullie gepleegd om te vragen waar mijn geld blijft, maar ik word afgedankt met: "het kan even duren mevrouw". Ik ben momenteel op het punt dat ik lang genoeg gewacht heb, lijkt me. Ik wil dan ook dat jullie gaan zorgen dat ik per direct mijn geld terugkrijg, anders schakel ik mijn advocaat in en eis ik een flinke schadevergoeding. Ook heb ik op verschillende forums al contact gehad met mensen die hetzelfde meemaken met jullie als ik, dus een mailtje naar een tv programma door ons allemaal is zo gepiept. Het spijt me dat het zo moet, maar als bedrijf kunnen jullie het niet maken om zo met jullie klanten om te gaan. Alvast bedankt.

MarijW
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2006 18:49

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door MarijW »

Op welke forums staat Publi Force nog meer? Ik ken het alleen via dit en de consumentenbond.
Ik vind je reactieformulier wel goed :mrgreen:

Het ze zelf nog een mail gestuurd dat ik het contract met publiforce heb ontbonden. (wegens eenzijdige wijziging van contract) Geen idee of ik nog wat hoor. Ik hoop van niet. Anders wil ik ze anders gaan aanpakken, omdat ik ze nooit een machtiging heb gegeven en ze zomaar geld van mijn rekening afschrijven.

Het meest "grappige" is nog dat ik deze maand nog helemaal geen Dogmagazine heb ontvangen :roll: Terwijl ze wel geld kunnen afschrijven en mijn opzegging niet accepteren.....

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Sjors_B »

MarijW schreef:Ik had ook abonnement op Dogma, heb een aantal mails gestuurd om op te zeggen, daar geen antwoord op ontvangen.
Ze hebben automatisch geld afgeschreven, terwijl ik geen automatische incasso heb gegeven. Dat kan volgens mij niet, dus heb ik twee mails gestuurd EN een brief (niet aangetekend). Een mail naar publiforce EN een mail naar A tot Z, waarin ik vermeld heb dat ik het geld het gestorneerd. Zowiezo, afschrijven terwijl je nog kunt opzeggen, dat is vreemd (zacht gezegd).

Vandaag ontving ik volgende mail:
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij delen wij u mede dat de opzeggingen alleen schriftelijk en aangetekend in behandeling worden genomen.
Deze voorwaarden kunt u terug lezen in colofon van het tijdschrift.
Met vriendelijke groet,
Publi Force

Van mij nu de volgende vragen:
1) met publiforce ben ik nooit een overeenkomst aangegaan, dus hoe is het mogelijk dat ze geld afschrijven ?
2) omdat ik met publiforce nooit een overeenkomst ben aangegaan, mogen ze dan het opzeggen wel eisen?
3) ze hebben nu duidelijk mijn mail gekregen, gezien hun antwoord, moet ik dan nog aangetekend opzeggen?
4) mag de eis: "aangetekend opzeggen" eigenlijk wel?

Ben benieuwd naar jullie antwoord,
Marije
Dat u een antwoord heb gehad betekend dat ze daar dus kennis hebben dat u wilt opzeggen. In deze tijden van FAX en internet/email is het onzin om een aangetekend schrijven te vragen en zal meestal bij een rechter ook geen stand houden.
Het ongevraagd automatisch afschrijven zonder incasso machteging is een misdrijf wat mij betreft. dien een klacht in bij het bedrijf, je bank. laat eventueel een blokkade maken door je bank.

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door witte angora »

Even gegoogled op "aangetekend opzeggen" levert op:


1 april 2008, 9:00 | Contracten
Een lezer had een abonnement op een niet nader te noemen betaalwebsite genomen en wilde daar weer vanaf. De site eiste echter dat hij een papieren brief stuurde via aangetekende post om de overeenkomst op te zeggen. Maar mag dat eigenlijk wel?

Opzeggen van een overeenkomst is in principe vormvrij. Dat wil zeggen dat je op elke manier mag opzeggen, dus ook mondeling of per e-mail. Via de algemene voorwaarden kan het bedrijf strengere eisen stellen. Zo is het niet ongebruikelijk om te eisen dat je schriftelijk moet opzeggen, en vaak ook nog met een zekere opzegtermijn. Sommige bedrijven eisen zelfs een aangetekende brief, maar dat is al snel onredelijk bezwarend (art. 6:237 sub m BW).

Artikel 267 van boek 6 bepaalt dat als een overeenkomst langs elektronische weg is gesloten, hij tevens door een elektronische verklaring kan worden ontbonden. Zelfs wanneer is afgesproken dat je een stuk papier op de post moet doen. Het bedrijf kan niet in de algemene voorwaarden afwijken van deze wettelijke regeling, omdat deze net zo dwingend is als artikel 6:227a dat zegt dat het elektronisch sluiten van overeenkomsten rechtsgeldig is. Zie ook de Memorie van Toelichting bij de laatste wijziging van dit wetsartikel (pagina 60).

Natuurlijk kan het bedrijf nog wel steeds een opzegtermijn hanteren om de opzegging/ontbinding rechtsgeldig te laten zijn.

Arnoud
(onderstreping in de tekst door witte angora)


bron: http://blog.iusmentis.com/2008/04/01/op ... p-afstand/

Wellicht is een mail/brief met bovenstaande link sturen voldoende om duidelijk te maken dat PubliForce fout zit? Het gaat om abonnementen van ongeveer 20 euro per jaar dus hoezo aangetekend voor 7 euro? Volgens mij zijn hier de verhoudingen een beetje zoek.

Succes ermee.

(En ja, ik heb maar liefst drie abonnementen lopen bij publiforce, daar wil ik ook vanaf. Dus blij dat ik dit topic gevonden heb, ik ben dus niet de enige die de zwaarden en geweren uit de kast kan halen blijkbaar)

vostro
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2009 22:13

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door vostro »

Ik heb ook een probleem met Publi Force.

Het blad Horsimo zou ik een jaar lang krijgen voor 19,95 euro.
Ik heb echter maar 2 bladen gehad.

Gebeld en mailtjes gestuurd. Bij hun stonden de bladen als verzonden. Ze zouden het uitzoeken en ik heb nu een half jr later nog niks gehoord. Weer een mail gestuurd en weer niks gehoord.

Nou hebben ze voor het ieuwe jaar alweer geld geincasseerd.Dit is nog geen maand geleden, dus ik ga morgen direct de bank bellen om het te in te trekken.

Het komt er op neer dat ik nu al voor 2 jaar betald heb en maar 2 boekjes gehad heb. Belachelijk toch!

janamba10
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 sep 2009 11:41

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door janamba10 »

publiforce blijft mij maar hun slechte blad body+mind opsturen die alleen maar vol advertenties staat. ik gooi het ongelezen altijd weg. Ook heb ik geen toestemming gegeven dat ze automatisch ieder jaar geld kunnen afschrijven maar dat gebeurt wel. Ik heb het maar aangetekend opgezegd maar zelfs dan blijf ik het nog krijgen.
Op mails krijg je geen antwoord.
Het 0900 nummer kost je 0,80 c/p/m en naar mijn idee wordt er nooit opgenomen.
Stelletje oplichters. :twisted:

janamba10
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 sep 2009 11:41

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door janamba10 »

Kan radar er niet eens aandacht aan besteden? Er moeten duizenden mensen zijn die klachten hebben over hen.

bertina1
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:54

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door bertina1 »

Wat ik nou toch meemaak met die publiforce! Ik ben al jaren lid van het dartsmagazine, eerst via darts international en later via publiforce, en betaalde 19,95 voor 12 nummers, een jaar later 23,50 (overigens zonder prijswijziging door te geven)

Twee maanden terug kreeg ik een brief dat ze via automatische incasso geld van mn rekening af wilde halen maar dat er niet genoeg saldo opstond.(!?) Nu moet ik zeggen, er stond genoeg op om een aantal abbonnementen van te betalen, maar dat terzijde.

Ik heb toen een mail gestuurd, ook omdat ik het bedrag opeens aan de hoge kant vond, bijna 10 euro meer dan andere jaren maar geen reactie op gekregen.

Ik heb daarna ook 2 maanden geen magazine ontvangen dus ging er eigenlijk vanuit dat ze mij geen magazine meer zouden sturen vanwege de prijsverhoging.

Nu krijg ik vandaag opeens een brief erbij dat ik 29,50 binnen 5 dagen moet betalen anders gaan ze het via een incassobureau halen! Er staat in dat ze mij verschillende herrinneringen hebben gestuurd maar ook die heb ik, net als het blad, niet ontvangen.
Vervolgens moet ik in de binnenzijde van het magazine bij de colofoon lezen dat ik i.p.v. 12 nummers nog maar 6 nummers krijg.

Dus ik moet én 10 euro meer betalen én ik ontvang nog maar de helft van het aantal nummers zonder dat ik daarvan op de hoogte ben gesteld!!
(dus i.p.v. 1,66 betaal ik nu 5 euro per blad!!)
Dit kan toch zomaar niet?? En moet ik nu toch betalen binnen die 5 dagen??
Hoop dat jullie snel antwoord kunnen geven!

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Bertina,

Hier hetzelde probleem maanden geen darts interrnational ontvangen. Nu ontvangen wij plots darts6.nl met daarbij een aanmaning van 29,95. Op E-mail wordt niet gereageerd.

Het volgende trucje wil nog wel eens werken. Maak een voor hun onbekend hotmail adres aan. Stuur via dit account een bericht dat je lid wil worden van een van hun bladen. Meestal wordt er binnen één dag gereageerd. Stuur hierop een reply met je klacht en je hebt ze in de tang.

Het lijkt erop dat dat Publ Force een uiterst onbetrouwbare organisatie is en roep hierbij Tros Radar op om aktie tegen dit bedrijf te ondernemen.

Ik zeg in ieder geval die troep op en wens nooit meer iets met dat Publi Force te maken te hebben.

bertina1
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:54

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door bertina1 »

Hoi Eddy,
Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met publiforce, overigens niet via het 0900-nummer maar via een 010- nummer. Als ik het niet eens was met de verhoging en oplageverminderering van het blad moest ik een aangetekende brief sturen, dan was ik volgens degene die ik sprak NIET verplicht tot betaling. Dit heb ik zaterdag gedaan dus ik hoop dat ik nu van hun af ben. Jammer dat ze het op deze manier voor zichzelf verpesten.
Overigens stond in de eerste brief (waarbij ze geen geld van mn rekening zogenaamd af konden schrijven) dat we nog 12 nummers zouden ontvangen, pure nepperij dus. Ben blij dat de automatische overschrijving niet gelukt is!

anietc
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2009 14:00

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door anietc »

Ook ik heb een abonnement via Publi Force. Dit probeer ik al maanden op te zeggen. Een paar weken geleden heb ik dit aangetekend gedaan. Tot op heden geen enkele reactie. Ik krijg nooit antwoord op mijn telefoontjes en emails.
Het is de hoogste tijd dat er aan deze rare praktijken een einde wordt gemaakt.

Gesloten