LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Raar telefoontje van 'zwitserse consumentenbond'

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Skinkie

Raar telefoontje van 'zwitserse consumentenbond'

Ongelezen bericht door Skinkie »

Een waarschijnlijk computergestuurde bel actie van een of ander bedrijf kwam zojuist bij mij aan. En identificeerde zich als 'zwitserse consumentenbond'. Het gesprek begon of ik goed zat. En eindigde met een 'tot horens'.

Zeer raar verhaal dat ik allemaal prijzen gewonnen zou hebben :)

Stronglady

Re: Raar telefoontje van 'zwitserse consumentenbond'

Ongelezen bericht door Stronglady »

Ja, dat gekke telefoontje heb ik zojuist ook gehad! Hij vroeg naar mijn naam en die zei ik, maar kreeg toen het gevoel dat er iets niet klopte, dus toen hij vroeg of ik goed zat, zei ik niks, en na een kleine pauze zei de 'man' dat hij het verkeerde nummer had gedraaid en verbrak de verbinding. Ik vertrouw het eerlijk gezegd voor geen meter!

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dit onderwerp bestaat toch al?

bachanaal

Ongelezen bericht door bachanaal »

zodra het over gewonnen prijzen gaat is het altijd oplichting!!!!!!!!!!

patricia jansen

Ongelezen bericht door patricia jansen »

[quote][/quote]
Ik kreeg vandaag om 14.00 hetzelfde telefoontje van de zwitsers consumentenbond.
Weergave op het scherm van mijn telefoon ONBEKEND.
Het klonk ook computergestuurd. Ik vroeg aan hem of hij naar een bedrijf op zoek of iemand particulier :twisted: was, waarop hij vroeg: Waarop zit u nu?
Vervolgens meldde hij dat hij verkeerd verbonden bleek te zijn en er werd volgens mij automatisch een eind aan het gesprek gemaakt.
Ik heb mij vervolgens in het register Bel-mij-niet laten zetten en hoop hierna nooit meer te worden lastig gevallen met dit soort maffe telefoontjes.
Anoniem.

Ploppie

Ongelezen bericht door Ploppie »

Ook ik ben vandaag gebeld,heb wel mijn naam gegeven en heb meneer toen verder laten ratelen. Na een tijdje heb ik maar opgelegd, vond het heel apart.

Ik ben al een tijd geregistreerd bij Infofilter, maar werd toch gebeld. Heel apart.

cosdhas

Ongelezen bericht door cosdhas »

Ik ben ook gebeld door deze "vage" man. Hij ratelde maar door met zijn praatje over dat je elke dag kon winnen en het maar € 29 per maand koste en hij mij een bevestiging per post zou sturen. Ik heb niet eens geantwoord op zijn vragen!?. Toen ik vervolgens vroeg hoe hij aan mijn telefoonnummer kwam vertelde hij, "dit waren mijn vragen goedenmiddag". Ik ben zelf al ongeveer een jaar bij het bel me niet register bekend. Vreemd hoe deze gasten dan aan je nummer komen.

emonk

Ongelezen bericht door emonk »

Ik heb dat telefoontje ook gehad. Oplichting als je het mij vraagt. Ik sta al jaren in het belmeniet/infofilter register, maar daar trekken oplichters zich natuurlijk niets van aan. Het is gewoon een computer die willekeurige nummers belt. Ik hoop dat deze telefoonspammende oplichters gepakt en beboet worden.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Vanuit andere landen geld het Bel Me Niet register niet!

2 Lekker laten kletsen en laat hun de kosten maar betalen.

3 Geef nooit info van Uw naam, adres of rekening nummer aan iemand die U eerste keer belde en doe nooit zaken met onbekende per telefoon.
99% is opdringerige verkoop waar de meeste spijt van kregen!

bodejosm43

Ik ben zelf al ongeveer een jaar bij het bel me niet register bekend. Vreemd hoe deze gasten dan aan je nummer komen.
Dat eerste is onzin, dat register bestaat pas sinds 1 oktober, en er is een overgangstermijn van 6 weken, dus vanaf 16 november zou je daar effect van kunnen hebben.

Op de tweede plaats is ook de vraag hoe ´die gasten aan je nummer komen´ een onzinnige vraag. Het zijn doorgaans belcomputers die nummers kiezen, en dat gaat in numerieke volgorde. Daar kunnen dus geheime telefoonnummers tussen zitten. Wanneer je met je naam wordt aangesproken, heeft een van de bedrijven waar jij klant bij bent of bent geweest, je gegevens doorgespeeld.

emonk

Ongelezen bericht door emonk »

@bodejosm43
Het belmeniet register werd al jaren voorafgegaan door infofilter.nl

crazyharry

Ongelezen bericht door crazyharry »

En bingo, we hebben er nog een.

Gisteren gebeld, door de zwitserse consumentenservice.
Aangezien ik telefoontjes met onbekend nummer altijd opneem zonder iets te zeggen, kreeg ik na een 5 seconden of zo pas een hallo. Het enige dat ik dan ook zeg is hallo zonder mijn naam te noemen.
Vervolgens stelt hij zich voor en vraag ik verbaasd "de wat?" en "wat moet ik daarmee?" Vervolgens wordt dus verteld dat ik iets gewonnen zou hebben en dat de actie via een brief aangekondigd zou worden maar dat het zou kunnen dat die brief nog niet aangekomen is. Tot hier leek het dus nog enigszins alsof ik een echt persoon aan de lijn had.
Dus ik vraag wat het addertje onder het gras is. Zegt hij dat het niet gaat om een balpen maar om prijzen die door sponsors ingebracht zijn en dan gaat het om merken als... en begint vervolgens een lading merken op te noemen.
Vervolgens zeg ik dat wanneer hij geen antwoord op mijn vraag gaat geven, ik ophang.
Hij ging gewoon door met merken opnoemen, dus ik hing op.

Aangezien het hier duidelijk gaat om een oplichtingspraktijk, ben ik wel enigszins bang dat de telefoonkosten hoog zijn.

ron1

Ongelezen bericht door ron1 »

Wij hebben een soortgelijk telefoontje gehad vorige week, vrij jonge mannenstem met een zuid europeese ondertoon, maar dat ging over een soort loterij voor de Benelux, dat kostte je iets van 43 euro per MAAND en je kon inderdaad elke dag winnen....welke idioten verkopen toch al die GEHEIME !!!! telefoonnummers door van consumenten hier !

Sinds dat bel me niet register is geopend zijn wij nog nooit zo vaak gebeld als daarvoor......het lijkt er op dat er een soort LEK zit in dit register en dat buitenstaanders er bij kunnen of wat is het........DIT LIJKT ME EEN STEVIG ONDERWERP VOOR TROS RADAR OM OP TV UIT TE ZOEKEN HOE WAT EN WAAR DIT PRECIES ZIT.........

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het probleem is dat via buitenland het Bel Me Niet niet werkte.....

Verder veroorzaken sukkels die wel ja zeggen dat andere ook gebeld worden.
Dus nooit per telefoon iets kopen en als heel Nederland dat gaat doen,
ook als je wel de aanbieding zou willen, toch nee zeggen want dan bespaarde U uw buren veel ellende...

Dus nooit meer iets per telefoon kopen en vraag iedereen in uw omgeving dit ook te doen...
Dan is het Nederlandse Bel Me Niet ook eigenlijk overbodig!

Ook vragen waarvoor en dan zeggen dat U van deze firma nooit meer iets wilt kopen omdat ze op deze manier reclame maken is goed.
Dus als ik als bestaande klant gebeld word gelijk opzeggen wegens onnodig lastig vallen van consumenten.....

Dus niet allen U maar alle Nederlanders moeten weigeren te kopen per telefoon...
Ik wil ook nog kamer vragen stellen dat koop per telefoon verboden word.
Pas na insturen ondertekende brief die U thuis kreeg mag het dan ingaan en als je niets tekende gaat het niet door...
Als de regering dit zou goedkeuren is het snel afgelopen met deze opdringerige verkoop zonder bekend tijd.

bodejosm43

emonk schreef:@bodejosm43
Het belmeniet register werd al jaren voorafgegaan door infofilter.nl
ja, dat weet ik, alleen werkt het niet helemaal op dezelfde manier. Ben ook al jaren daar geregistreerd.

@Stofzuigertje, ik heb geprobeerd je laatste bericht te begrijpen, maar hoe kom jij erbij dat je buren gebeld worden, wanneer jij op een aanbieding in gaat? Telefoonnummers worden numeriek geselecteerd, en niet op adres. Ze staan namelijk ook niet op adres gerangschikt in het telefoonboek.

Ook geheime nummers, ik zei het al eerder, ontspringen daarom ook niet de dans. Je nummer kan super geheim worden, als het toevallig in de reeks zit die door de computer gebeld wordt, dan heb je pech. Je hoeft niet op de aanbieding in te gaan, dat niet. Maar een telefoonnummer hoeft niet noodzakelijk door een firma te zijn opgekocht om te worden gebeld.

Degene die gebeld wordt vanuit het buitenland, en denkt dat hij of zij op die manier op hoge kosten wordt gejaagd, loopt dit risico alleen als hij op een mobiel nummer wordt gebeld. Bij een nummer op een vaste lijn is er immers geen sprake van ''roaming''.

Little-AJ

Ongelezen bericht door Little-AJ »

Ik ben ook zojuist gebeld door dit rare mannetje, hij kakelde maar raak en wilde allerlei gegevens van mij hebben. Uiteraard heb ik wedervragen gesteld en geen informatie verstrekt. Ik zou ook nog een brief ontvangen.
Ik vertrouwde het helemaal niet, doe namelijk nooit ergens aan mee, dus het leek me niet correct dat ik een prijs zou winnen. Het leek me ook niet dat sponsoren als BMW en IKEA (en andere grote namen) mee zouden doen. En voor ik antwoorden kreeg, moest ik al maar even aangeven of ik mee zou doen met de finale. Toen ik vroeg wat ik daarvoor moest doen, gaf hij aan dat een maandelijkse bijdrage van 29 euro over twee maanden afgeschreven zou worden. Totaal belachelijk natuurlijk, als je niet eens weet waar het over gaat.
Toen ik zei dat ik niks ging beantwoorden als ik zelf geen antwoorden kreeg (hij vroek naar naam, geboortedatum, adres....) en de verbinding wilde verbreken, zei hij ' dat was het dan, fijne dag verder' . Ik hoop dat dit geen gevolgen heeft. Ik heb zelf geen gegevens verstrekt en nooit ja gezegd, maar als minder oplettende mensen dat wel, wat zijn dan voor die mensen de gevolgen. Er zou een waarschuwing voor moeten komen en een onderzoek, wie het doet en waarom. Dus, iedereen, vertel je naasten, vrienden en familie hierover een waarschuw ze maar.

Niels2010

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Ik ben vandaag ook gebeld. Herken me echter niet in de verhalen dat de man ophangt als hij een weerwoord hoort, het was namelijk een bandje. In het begin heb je dat echter niet door, want het valt eigenlijk pas op als je een vraag stelt. De man beantwoordt de vragen niet, maar gaat gewoon naar het volgende onderwerp.

Transcript telefoongesprek (25-03-2010):

N: Hallo, met Niels ***
Z: Hallo, u spreekt met de Zwitserse consumentenbond, met wie spreek ik?
N: De Zwitserse consumentenbond??
Z: Zit u goed?
N: De ZWITSERSE consumentenbond??
Z: Als u goed zit, wil ik graag de kans van uw leven met uw bespreken.
N: Ik vroeg u wat...
Z: Fijn dat u goed zit. U bent geselecteerd om in aanmerking te komen voor een prijzenpakket. Voor slechts 1 euro per dag maakt u kans op bla bla bla... (...). In de prijzenpoule is het niet langer de vraag of en wanneer u wint, maar wat u wint!
Z: Dan wil ik nu graag nog even uw gegevens doornemen.
N: @#$%^($#)#)!
Z: Wat is uw voornaam?
N: @#$%^($#)#)!

Toen heb ik de verbinding verbroken..

Vuile oplichters!

Martsen

Ongelezen bericht door Martsen »

Ik heb vanmiddag ook zo'n raar telefoontje gehad van die Zwitserse consumentenbond. Eerst had ik niet in de gaten dat ik een computer aan de lijn had. Toen ik tijdens het gesprek vroeg waar dit eigenlijk van was praatte die man gewoon door. Ik heb hem wel mijn naam gegeven en geboortedatum. Toen hij over een betaling van €29 per maand begon was het voor mij duidelijk dat het niet klopte. Toen haakte de man af met goedemiddag. Ik had een raar gevoel en heb mijn bank gebeld. Zij vertelden dat er niet genoeg gegevens vertrekt waren om toch geld te incasseren. Op aanraden van de bank heb ik ook een melding gedaan bij de politie. Gelukkig ben ik niet de enige!!! En na het leaen van dit forum is het ook wel duidelijk dat er verder geen consequenties aan vast zitten, maar toch de boel goed in de gaten houden!

aelise

Ongelezen bericht door aelise »

Vanmorgen, paasmaandag 5 maart 2010, telefoontje van de zwitserse consumentenbond in Zürich. Je weet meteen dat het foute boel is:
"Wat is precies uw naam?"
"Gaat u geen moer aan."
"Goed. Zit u goed?"
Toen heb ik maar opgehangen.
Ik zie nu dat dit al jaren bezig is. Die schurken doen dat toch niet voor niets. Ze zullen af en toe wel scoren, maar ik heb nooit gehoord van mensen die er op deze wijze in getrapt zijn.

ejs1964

Ongelezen bericht door ejs1964 »

aelise schreef:Vanmorgen, paasmaandag 5 maart 2010, telefoontje van de zwitserse consumentenbond in Zürich. Je weet meteen dat het foute boel is:
"Wat is precies uw naam?"
"Gaat u geen moer aan."
"Goed. Zit u goed?"
Toen heb ik maar opgehangen.
Ik zie nu dat dit al jaren bezig is. Die schurken doen dat toch niet voor niets. Ze zullen af en toe wel scoren, maar ik heb nooit gehoord van mensen die er op deze wijze in getrapt zijn.
Ook ik kreeg net zo'n telefoontje. Ik heb het vermoeden dat hier gewoon gebruik gemaakt wordt van een sprekende computer. Toen ik niet reageerde op de vraag 'zit u goed' kwam de opmerking ' oh ik zie dat ik me heb vergist in het telefoonnummer'. Ik heb daarna opgehangen en meteen een melding gedaan bij consuwijzer. Ik sta tenslotte met al onze nummers ingeschreven bij het bel-me-niet-register.

Gesloten