LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rechtelijkr uitspraak

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
sammy100
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:27

rechtelijkr uitspraak

Ongelezen bericht door sammy100 »

hallo
ik heb vorig jaar iets gedaan wat dus niet door de beugel kon .
ben toen opgeroepen om te verschijnen voor de politie rechter.
probleem was dat ik op die dag aanwezig wilde zijn maar het verkeer mij tegen zat waardoor ik 5 minuten te laat was en mijn zaak was al behandeld.

nu ben ik daar tegen in hogerberoep gegaan en moest een 2 weken terug weer verschijnen voor de rechter.

nu is het zo dat ik nadat ik dus iets had gedaan wat niet door de beugel kon ...ik weer iets had gedaan.

nu is het zo dat de rechter in dit geval ook deze zaak bij mijn hoger beroep zaak heeft gedaan terwijl deze zaken helemaal los van elkaar staan en niets met elkaar hebben te maken.

mijn vraag in deze is mag een rechter in een hoger beroep zaak zomaar een andere zaak er bij doen terwijl dit helemaal los staat van elkaar?????


met vriendelijke groet sammy

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: rechtelijkr uitspraak

Ongelezen bericht door mr T. »

Mag inderdaad. Het lijkt er op dat de zaken door het O.M. zijn gevoegd.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: rechtelijkr uitspraak

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Gewoon op tijd van huis gaan en je aan de wet houden dan ben je van het hele probleem af, of liever gezegd dan was het hele probleem er nooit geweest.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: rechtelijkr uitspraak

Ongelezen bericht door Martin1976 »

zo is dat, beste tip is je gewoon aan de wet houden. Maar dat is achteraf natuurlijk :wink:

Maar zaken mogen worden samengevoegd, recidive wordt ook altijd meegenomen bij bepaling van de strafmaat.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: rechtelijkr uitspraak

Ongelezen bericht door NAK »

nu is het zo dat ik nadat ik dus iets had gedaan wat niet door de beugel kon ...ik weer iets had gedaan.

Noemen ze een recidivist.

Bij ons telt een gewaarschuwd mens voor twee.

sammy100
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:27

Re: rechtelijkr uitspraak

Ongelezen bericht door sammy100 »

ja maar wat ik nog steeds niet begrijp is dat ik bij de eerste zaak in hogerberoep ben gegaan daar ik ook voor die zaak een oproep heb gekregen maar toen ik voor de rechter stond werd ook ineens een 2e zaak terbehandeling gebracht terwijl ik voor die 2e zaak nog niet eens een oproep heb gekregen om voor de rechter te verschijnen.
en zoals ik al eerder vermeld heb staat die 2e zaak helemaal los van de eerste en heeft er totaal niets mee te maken.
dus wat ik ook niet begrijp is hoe ze dat dan combineren??

ik zelf ben een leek op dit gebied vandaar mijn vraag.
dus als er iemand is die misschien wat meer text en uitleg wil geven graag

groet sammy[/quote]

Gesloten