LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reclame's en hun prijsvragen
-
Reclame's en hun prijsvragen
Ik weet niet of het al behandeld is hier maar het volgende:
Regelmatig krijg ik mails van bedrijven met de vraag of ik een enguette wil invullen en dan ook nog eens kans maak op een mooie prijs.
Zelf zijn er bedrijven bij die me al een prijs toekennen als ik maar even een lijstje wil invullen.
Allemaal leuk maar is er geen instantie die deze bedrijven controleert en waar je als burger kunt controleren of deze bedrijven wel oke zijn?
Zou men als bedrijf niet verplicht moeten worden om daar bij aangesloten moeten zijn,alleen al ter bescherming van de burger?
Zouden al deze soort reclamemail en en hun akties niet aangemeld moeten kunnen zijn bij een controlerende instantie?
Vaak worden er namen van notarissen genoemd die de trekkingen hebben gedaan van loterijen(waar je dan winnaar van bent) en als je dan niet reageert dan vervalt de prijs of dat soort regeltjes.
Wat ik bedoel is waarom is er geen controlerende instantie die reclames van bedrijven controleert als men met prijsvragen begint en controleert die instatie ook daadwerkelijk of prijzen wel uitgekeert worden?
Of is die er al ?
Waar je als burger kan controleren of dit daadwerkelijk wel een betrouwbare bedrijf is die ook prijzen uitkeert?
Of *** ik nu een beetje uit me nek ?
en vraag ik iets wat al lang bestaat?
Nou ja ik hoor het dan wel !
Regelmatig krijg ik mails van bedrijven met de vraag of ik een enguette wil invullen en dan ook nog eens kans maak op een mooie prijs.
Zelf zijn er bedrijven bij die me al een prijs toekennen als ik maar even een lijstje wil invullen.
Allemaal leuk maar is er geen instantie die deze bedrijven controleert en waar je als burger kunt controleren of deze bedrijven wel oke zijn?
Zou men als bedrijf niet verplicht moeten worden om daar bij aangesloten moeten zijn,alleen al ter bescherming van de burger?
Zouden al deze soort reclamemail en en hun akties niet aangemeld moeten kunnen zijn bij een controlerende instantie?
Vaak worden er namen van notarissen genoemd die de trekkingen hebben gedaan van loterijen(waar je dan winnaar van bent) en als je dan niet reageert dan vervalt de prijs of dat soort regeltjes.
Wat ik bedoel is waarom is er geen controlerende instantie die reclames van bedrijven controleert als men met prijsvragen begint en controleert die instatie ook daadwerkelijk of prijzen wel uitgekeert worden?
Of is die er al ?
Waar je als burger kan controleren of dit daadwerkelijk wel een betrouwbare bedrijf is die ook prijzen uitkeert?
Of *** ik nu een beetje uit me nek ?
en vraag ik iets wat al lang bestaat?
Nou ja ik hoor het dan wel !
-
Re: Reclame's en hun prijsvragen
Dit is een kwestie van gezond verstand.
Kent u de uitdrukking 'Voor niets gaat de zon op'?
Deze bedrijven zijn gewoon uit op uw persoonlijke gegevens die dan vervolgens doorverkocht worden aan andere bedrijven.
Gevolg: u wordt platgebeld, krijgt geadresseerde reclame en kilo's spam binnen.
En zij verdienen er geld mee.
Dus gewoon niet doen, tenzij u natuurlijk op allerhande waardeloze aanbiedingen van vage bedrijven zit te wachten.
Aangezien u zelf vrijwillig uw gegevens afstaat zal geen enkele (overheidsinstantie) hiervoor een keurmerk o.i.d. in het leven roepen.
U bent zelf verantwoordelijk om goed met uw privéinformatie om te gaan.
Kent u de uitdrukking 'Voor niets gaat de zon op'?
Deze bedrijven zijn gewoon uit op uw persoonlijke gegevens die dan vervolgens doorverkocht worden aan andere bedrijven.
Gevolg: u wordt platgebeld, krijgt geadresseerde reclame en kilo's spam binnen.
En zij verdienen er geld mee.
Dus gewoon niet doen, tenzij u natuurlijk op allerhande waardeloze aanbiedingen van vage bedrijven zit te wachten.
Aangezien u zelf vrijwillig uw gegevens afstaat zal geen enkele (overheidsinstantie) hiervoor een keurmerk o.i.d. in het leven roepen.
U bent zelf verantwoordelijk om goed met uw privéinformatie om te gaan.
Je bedoelt dat je eigenlijk nog wel een extra overheidsinstantie in het leven wilt roepen met alle daarbij behorende kosten? Terwijl je door 10 seconden extra na te denken voordat je al je persoonlijke informatie doorgeeft alle problemen kunt voorkomen? Prima, maar dan wel middels een vrijwillige extra belasting. Ik heb geen zin in nog hogere lasten om dit soort organisaties op te tuigen.spronk1966 schreef: Wat ik bedoel is waarom is er geen controlerende instantie die reclames van bedrijven controleert als men met prijsvragen begint en controleert die instatie ook daadwerkelijk of prijzen wel uitgekeert worden?
-
O ik wil best wel een bedrijfje opstarten. Gewoon een website, zet ik alle bedrijven op die betrouwbaar zijn, en welke niet. Abonnementskosten: 10 euro per maand of zo.Wat ik bedoel is waarom is er geen controlerende instantie die reclames van bedrijven controleert als men met prijsvragen begint en controleert die instatie ook daadwerkelijk of prijzen wel uitgekeert worden?
Of is die er al ?
Maar weet je, het is net als met virussen. Pas als het virus er is, kan er een update in de beveiliging worden gemaakt. Je blijft altijd enigszins achter de feiten aan lopen.
Stel dat er een nieuw bedrijf komt? Pas als er een of meerdere keren wel of geen prijs uit is betaald, kan hij op mijn lijst komen, positief of negatief. Is het negatief? Dan gaan ze gewoon weer verder onder een andere naam. Zo blijf je altijd achter de feiten aanhobbelen.
Maar goed, als jij voldoende mensen weet die een tientje per maand willen betalen voor een stukje schijnveiligheid, dan mag je het per pb doorgeven.
![Mr. Green :mrgreen:](./../images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
- Contacteer:
@ spronk,
die 'enquetes' zijn allemaal nep.
De zomerenquete, WK enquete , kerst enquete etc - de noem-een-seizoen-of-evenement-enquetes - zijn van de heus / first impressions.
Prijzen/gadgets worden niet uitgekeerd - en je krijgt een vloed aan spam en telefoontjes als dank. (leve de wegwerp mailadressen).
Een nieuwe(re) aanbieder van dit soort 'enquetes' is ThisILike.
Die sturen mailtjes met onderwerpen als "Vrijdag word uw nieuwe LCD TV geleverd" en "U heeft een iPad gewonnen" en verder heleboel andere onzin.
Als je al mee zou willen doen - gebruik dan vooral een nep 06 nummer, en een wegwerp mail adres.
die 'enquetes' zijn allemaal nep.
De zomerenquete, WK enquete , kerst enquete etc - de noem-een-seizoen-of-evenement-enquetes - zijn van de heus / first impressions.
Prijzen/gadgets worden niet uitgekeerd - en je krijgt een vloed aan spam en telefoontjes als dank. (leve de wegwerp mailadressen).
Een nieuwe(re) aanbieder van dit soort 'enquetes' is ThisILike.
Die sturen mailtjes met onderwerpen als "Vrijdag word uw nieuwe LCD TV geleverd" en "U heeft een iPad gewonnen" en verder heleboel andere onzin.
Als je al mee zou willen doen - gebruik dan vooral een nep 06 nummer, en een wegwerp mail adres.
-
hoe bedoeld u wegwerp adres?
zo'n mail adres wat maar 15 minuten geldig is
dat werkt niet aan gezien de mails tegenwoordig met vertraging worden verzonden om te bevestigen
geen bevestiging geen correct ingevuld vragen lijst
dus (als het goed is ook geen spam) een geen recht op de eventuele prijs
dat werkt niet aan gezien de mails tegenwoordig met vertraging worden verzonden om te bevestigen
-
hotmail, gmail, allemaal gratis, dat kun je gebruiken voor dit soort acties, en als er teveel spam komt, maak je gewoon een nieuwe aan. En voor je vrienden en bekenden heb je dan een ander, definitief adres.electomonteur schreef:hoe bedoeld u wegwerp adres?
-
- Contacteer:
Zoals WA stelt .. een mail adres wat je uitsluitend voor dit soort zooi gebruikt.
Er is bij Yahoo nog een Plus optie - maar da`s niet gratis - waarbij je ze aan kan maken, en zolang als jij nodig hebt behoud - en zodra je het zat bent, verwijder je ze weer.
Deze komen wel in je hoofdaccount binnen - dus filtering is dan wel noodzaak.
Er is bij Yahoo nog een Plus optie - maar da`s niet gratis - waarbij je ze aan kan maken, en zolang als jij nodig hebt behoud - en zodra je het zat bent, verwijder je ze weer.
Deze komen wel in je hoofdaccount binnen - dus filtering is dan wel noodzaak.
-
![Shocked :shock:](./../images/smilies/icon_eek.gif)
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Niet mee eens.
TNS Nipo bijvoorbeeld stuurt echte enquetes (onderzoeken naar mening e.d.).
Alles waarbij je 'iets' kan winnen (waarbij het iets een momenteel populair gadget is) en de eerste 50 inzenders 'iets anders' krijgen - die zijn zonder uitzondering nep.
Tot op heden zijn de nep enquetes van o.a.:
First Response/ First Impressions
Aldanti Network
Thisilike
Er zullen er gerust meer zijn - maar deze verzenders/spammers maken zich (bewust?) schuldig aan misleidende reclame zoals boven al genoemd, en 'Er ligt een (populair gadget) voor u klaar'.
TNS Nipo bijvoorbeeld stuurt echte enquetes (onderzoeken naar mening e.d.).
Alles waarbij je 'iets' kan winnen (waarbij het iets een momenteel populair gadget is) en de eerste 50 inzenders 'iets anders' krijgen - die zijn zonder uitzondering nep.
Tot op heden zijn de nep enquetes van o.a.:
First Response/ First Impressions
Aldanti Network
Thisilike
Er zullen er gerust meer zijn - maar deze verzenders/spammers maken zich (bewust?) schuldig aan misleidende reclame zoals boven al genoemd, en 'Er ligt een (populair gadget) voor u klaar'.
Ja, op die manier wil ik ook wel meedoenwitte angora schreef:O ik wil best wel een bedrijfje opstarten. Gewoon een website, zet ik alle bedrijven op die betrouwbaar zijn, en welke niet. Abonnementskosten: 10 euro per maand of zo.Wat ik bedoel is waarom is er geen controlerende instantie die reclames van bedrijven controleert als men met prijsvragen begint en controleert die instatie ook daadwerkelijk of prijzen wel uitgekeert worden?
Of is die er al ?
Maar weet je, het is net als met virussen. Pas als het virus er is, kan er een update in de beveiliging worden gemaakt. Je blijft altijd enigszins achter de feiten aan lopen.
Stel dat er een nieuw bedrijf komt? Pas als er een of meerdere keren wel of geen prijs uit is betaald, kan hij op mijn lijst komen, positief of negatief. Is het negatief? Dan gaan ze gewoon weer verder onder een andere naam. Zo blijf je altijd achter de feiten aanhobbelen.
Maar goed, als jij voldoende mensen weet die een tientje per maand willen betalen voor een stukje schijnveiligheid, dan mag je het per pb doorgeven.
![Smile :-)](./../images/smilies/icon_smile.gif)
Joh, gewoon niet invullen en geen ergenissen meer! Simple!!
-
Men zou deze bedrijven moeten verplichten alle prijzen uit te betalen zonder zich te verschuilen achter die kleine lettertjes dan zal het zo voorbij zijn .
-