LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rokers weer de dupe

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Minimaatje

rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Minimaatje »

Vandaag hoorde ik iets waarvan me werkelijk alle haren rechtop gingen staan.

De regering is van plan om sigaretten en shag weer behoorlijk in prijs te verhogen. De reden? Daarmee willen ze monumentenzorg gaan financieren!!

Dit is toch werkelijk te gek voor woorden zeg!!

Dat zou hetzelfde zijn als de wegenbelasting maar weer eens te verhogen om de kinderopvang of zo te financieren, het slaat werkelijk nergens op.

En kom nou niet aan met opmerkingen als `stop dan met roken`, dat is een heel andere discussie!

Gast

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou stoppen met roken, neeeh, geintje :D

Het is inderdaad verkeerd om dit te gebruiken voor de monumentenzorg. Ik vind sowieso dat verhoging van de prijzen van rookwaar geen zoden aan de dijk zet. Ze pakken hier alleen de minder bedeelden mee. Iemand die echt wil/moet roken blijft dat toch wel doen. Ikzelf rook niet dus heb er geen baat bij om dit te zeggen maar ze moeten er nu gewoon mee stoppen. Voor heel veel mensen is het heel moeilijk om te stoppen (als ze dat al zouden willen) en heeft het dus geen nut om ze financieel er nog eens voor te laten boeten!

En financieer de monumentenzorg maar uit het potje "bouwfraude" :shock:

Gast

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Gast »

Ze pakken hier alleen de minder bedeelden mee.

bovendien werkt dit ook meer criminaliteit in de hand.

Minimaatje

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Minimaatje »

Het gaat mij om het idee...

we hebben geld nodig dus ach laten we het daar maar weer eens weghalen :evil:

belachelijk gewoon

Jeffrey

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Jeffrey »

Bekijkt de regering slim, maar niet eerlijk! Bovendien zijn er ook een hoop non monumenten die lekker van de monumentenlijst afmogen. Wegenbelasting is ook al heel pittig, dus daar moet je niet aan tornen, maar er zijn nog zat andere dingen om extra geld te genereren.. bijv. belasting op de hogere inkomens

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door dens »

bijv. belasting op de hogere inkomens
Ben ik niet helemaal met je eens. Uiteraard vind ik ook dat de hogere inkomens meer moeten betalen dan de lagere inkomens maar ik betaal bijvoorbeeld al ruim 50% belasting. Da's erg veel en moet dat dan nog meer worden?? Laten ze eerst maar eens wat efficienter met de staatskas omgaan.

Gast

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 18 Aug 2004 15:58 door Minimaatje


--------------------------------------------------------------------------------

Het gaat mij om het idee...

we hebben geld nodig dus ach laten we het daar maar weer eens weghalen

belachelijk gewoon
jawel ik begrijp het wel, maar stel dat de regering dat echt doet; je weet maar nooit en de tabak word zo verschrikkelijk duur waardoor een mens die aan het roken verslaafd is, het tabak niet meer kan betalen, dan gaat een mens met een kleine beurs stelen.
immers degene die het niet meer kan betalen en kan niet zonder zal toch op de een of andere manier aan rokerswaar moeten komen.

Gast

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Gast »

Aan de prijs van gerenommeerde merken verandert zoals het nu lijkt niets, het gaat deze ronde alleen om de goedkope huismerken. Een echte merk tabak/cigaret roker merkt dus niets van deze verhoging. :D

Minimaatje

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Minimaatje »

oh ja? en degenen die die huismerken juist roken vanwege de kosten?
de zgn. man met de kleine beurs? die is nu dus de dupe....

Gast

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Gast »

Weten jullie het nu nog niet.
IN NEDERLAND WORDT (BIJNA) ALLES WAT LEUK EN FIJN IS BELAST.

Wonen/ autorijden/ motorrijden/ roken/ wijntje/ eigen huisje.
We worden onderhand een stel kermispaarden.

Gast

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind sowieso dat verhoging van de prijzen van rookwaar geen zoden aan de dijk zet.
Ik denk het wel, het levert namelijk veel geld op.
Ze pakken hier alleen de minder bedeelden mee.

De gebruiker betaalt en elke gebruiker betaalt naar de hoeveelheid die hij of zij gebuikt. Overigens zijn de minderbedeelden ziekenfondsverzekerd en kosten de maatschappij in de gezondheidszorg het meest.
Iemand die echt wil/moet roken blijft dat toch wel doen.
Maar voor anderen wordt het door het duurder maken ontmoedigd.
Ikzelf rook niet dus heb er geen baat bij om dit te zeggen maar ze moeten er nu gewoon mee stoppen. [/qutoe]
Ook meeroken is schadelijk voor de gezondheid. Heb je daar al eens over nagedacht ?
Voor heel veel mensen is het heel moeilijk om te stoppen (als ze dat al zouden willen) en heeft het dus geen nut om ze financieel er nog eens voor te laten boeten!
Als het duurder wordt dan wordt het stoppen denk ik toch echt gemakkelijker.

tjonge tjonge

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door tjonge tjonge »

je hebt toch internet, bestel dan eens :roll:
http://www.goedkoop-roken.nl/nether.htm
en voor de s u k k e l s die meteen weer gaan reageren, " dan moeten ze maar door de douane komen" lees eerst de leveringsvoorwaarden.
GEGARANDEERD

Gast

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Gast »

Een grote troost, op deze manier draag je iets extra's bij aan ons erfgoed, met name de monumenten. Hou je toch een fijn gevoel bij over. :idea:

Ex

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Ex »

Is dit onderwerp over wel of niet roken, al niet eens eerder op dit forum geweest?

Nu, daar gaan we dan weer!

Ex roker, maar geen problemen met rokers heeft!

Gast

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb gisteravond mijn laatste peukie uitgemaakt, en besloot te stoppen. Onder andere vanwege de hoge kosten. Het is nu bijna 24 uur verder. Ik zit te trillen en wil EEN PEUK!!!! Wat maakt het uit...

Gast

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Gast »

Minimaatje
Gast

Geplaatst op 18 Aug 2004 17:51 door Minimaatje


--------------------------------------------------------------------------------

oh ja? en degenen die die huismerken juist roken vanwege de kosten?
de zgn. man met de kleine beurs? die is nu dus de dupe....
Je gaat toch niet zielig doen hé.

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door dens »

De gebruiker betaalt en elke gebruiker betaalt naar de hoeveelheid die hij of zij gebuikt. Overigens zijn de minderbedeelden ziekenfondsverzekerd en kosten de maatschappij in de gezondheidszorg het meest
Dat heeft niets te maken met mijn stelling dat ze met prijsverhogingen van sigaretten alleen de minderbedeelden pakken. Dus omdat ze ziekenfondsverzekerd zijn moeten zij maar meer gaan betalen voor de sigaret en iemand die meer verdient ( en ook nog in het ziekenfonds kan zitten!) die kan de meerprijs voor de sigaretten wel blijven betalen en rookt dus net zo hard door!

Maar voor anderen wordt het door het duurder maken ontmoedigd
Je ontmoedigt alleen diegenen die het financieel al moeilijk hebben, dus het riekt naar discriminatie. Iemand die het geld wel heeft gaat gewoon door ook al kost een pakje 15 euro!


Ik ben zelf helemaal niet pro-roken, sterker nog, ik erger me vaak aan de rook, maar ik vind dat het opdrijven van de prijs geen oplossing is: komt het op den duur in circuit als drugs, dus lekker illegaal uit andere landen halen en niet weten hoe de kwaliteit is!

Mikesvan

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Mikesvan »

ach hou op met je domme afspraken joh, roken is heel erg fout, als je verslaafd bent moet je ma zorgen dat je afkickt, laat een pakje ma 10 euro gaan kosten, fantastiche goed om het gled ergens anders voor te gebruiken!

Gast

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Gast »

Leer eerst een NL te schrijven ipv van een soort sjoebiedoewa-taal

Gast

Re: rokers weer de dupe

Ongelezen bericht door Gast »

roken is heel erg fout

Tuuttedetuut!! Jij doet zeker nooit iets wat heel erg fout is?? En waarom zouden dan alleen de minderbedeelden onder ons gestraft moeten worden voor iets dat heel erg fout is?? Leg dat maar eens uit!

Gesloten