LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] schimmels in kunstofschuur
schimmels in kunstofschuur
In heb een kunstof schuur gekocht van Keter voor € 568,--, nadat de schuur afgelopen winter 3 maanden dicht was geweest zat alles wat ik er in had staan dik onder de schimmel o.a. de poppenwagens, plastic speelgoed,kinderwagen, buggy en autostoeltjes van mijn kleinkinderen.
Ik heb de verkoper Keterim op 7 maart hierover een mail gestuurd, waarop men niet heeft gerageerd.
Daarna heb ik zelf 7x gebeld en iedere keer beloofde men mij terug te bellen, niet dus.
Op 26 mei heb ik een brief geschreven met daarin alle data dat ik gebeld had en met alle gesprekken die gevoerd zijn en dat ik nu toch wel een oplossing zou willen hebben binnen 10 dagen voor mijn schuurtjes probleem.
Ik heb nu niets aan het schuurtje, alles staat er nog in dik onder de schimmel, het heeft geen zin om alles weg te gooien en schuur schoon te maken want ook dan kan ik er niks inzetten zonder dat weer alles onder de schimmel komt.
De mijnheer die ik het laatst aan de telefoon heeft gehad zei dat het door de luchtvochtigheid kwam, dat dit wetenschappelijk bewezen is omdat zomers de luchtvochtigheid 98% is en s'winters 4%
Ik had volgens hem 'swinters iedere dag de deur open moeten doen dan had ik er geen last van gehad.
Het gaat mij helemaal niet om een vergoeding of zo, maar ik wil gewoon die schuur kunnen gebruiken waarvoor ik hem gekocht hebt, voor de spullen van mijn kleinkinderen.
Het bedrijf Keterim, daar hoor ik niets meer van, heeft iemand een idee wat ik kan doen om toch nog de schuur naar behore te kunnen gebruiken.
groetjes oma anja
Ik heb de verkoper Keterim op 7 maart hierover een mail gestuurd, waarop men niet heeft gerageerd.
Daarna heb ik zelf 7x gebeld en iedere keer beloofde men mij terug te bellen, niet dus.
Op 26 mei heb ik een brief geschreven met daarin alle data dat ik gebeld had en met alle gesprekken die gevoerd zijn en dat ik nu toch wel een oplossing zou willen hebben binnen 10 dagen voor mijn schuurtjes probleem.
Ik heb nu niets aan het schuurtje, alles staat er nog in dik onder de schimmel, het heeft geen zin om alles weg te gooien en schuur schoon te maken want ook dan kan ik er niks inzetten zonder dat weer alles onder de schimmel komt.
De mijnheer die ik het laatst aan de telefoon heeft gehad zei dat het door de luchtvochtigheid kwam, dat dit wetenschappelijk bewezen is omdat zomers de luchtvochtigheid 98% is en s'winters 4%
Ik had volgens hem 'swinters iedere dag de deur open moeten doen dan had ik er geen last van gehad.
Het gaat mij helemaal niet om een vergoeding of zo, maar ik wil gewoon die schuur kunnen gebruiken waarvoor ik hem gekocht hebt, voor de spullen van mijn kleinkinderen.
Het bedrijf Keterim, daar hoor ik niets meer van, heeft iemand een idee wat ik kan doen om toch nog de schuur naar behore te kunnen gebruiken.
groetjes oma anja
Re: schimmels in kunstofschuur
Zat er niet wat vocht in 1 van die dingen die er opgeslagen lagen? Denk aan gemorst sap in een autostoeltje, vergeten boodschappen onderop de kinderwagen, of iets van die strekking?oma anja schreef:In heb een kunstof schuur gekocht van Keter voor € 568,--, nadat de schuur afgelopen winter 3 maanden dicht was geweest zat alles wat ik er in had staan dik onder de schimmel o.a. de poppenwagens, plastic speelgoed,kinderwagen, buggy en autostoeltjes van mijn kleinkinderen.
groetjes oma anja
Wij hadden iets vergelijkbaars met een dichte plastic krat waarin kerstspullen zaten, waaronder een kerststukje. Daar zat onderin van die vochtige oase, en alles er in was beschimmeld toen we het een jaar later weer pakten.
dank voor Uw reaktie, maar nee alles is er keurig droog ingegaan, het was nog prachtig weer en juist daar lette ik altijd erg goed op dat alles droog er in ging, groetjes oma anja
-
Vreemde uitsprakl 'de deur open moeten zetten'.
Bij een regenbui komt er dan zeker vocht binnen. Als je na of tijdens de regen de deur dichtdoet bevind zich zéker vocht binnen!
Daarnaast je zet je spullen er juist in om afgesloten te staan voor weer/wind, maar ook voor diefstal.
Bij een regenbui komt er dan zeker vocht binnen. Als je na of tijdens de regen de deur dichtdoet bevind zich zéker vocht binnen!
Daarnaast je zet je spullen er juist in om afgesloten te staan voor weer/wind, maar ook voor diefstal.
Wel een teken dat er geen ventilatie aanwezig is.
Tip zet her en der een paar schoteltjes zout neer.Trekt vocht aan.
Altijd gedaan in de carravan en nooit geen schimmel.
Vochtvreters kan ook natuurlijk.
Tip zet her en der een paar schoteltjes zout neer.Trekt vocht aan.
Altijd gedaan in de carravan en nooit geen schimmel.
Vochtvreters kan ook natuurlijk.
potdicht ?? wat voor vloer? kan zomaar vocht optrekken uit fundering of bestrating, en ventileren op een of andere manier is noodzaak. Denk ook dat dit niet iets is waar men een leverancier/fabrikant voor verantwoordelijk kan houden.
dank voor de reacties, het is een kunstof schuur, met raam (kan niet open) voor en achterkant ventilator roosters en een kunstof vloer en de gehele schuur staat op een straatje, dus ja er is ventilatie, het rare is dat de schuur ook niet nat is, alleen alles wat je er in zet komt onder de schimmel.
Die schuur bestaat voor 99% uit plastic met ook een plastic bodem. Door de naden en roosters kan makkelijk vocht binnendringen. Ook temperatuurverschillen zorgen voor vocht. Met de zon er op wordt dat ding een broeikas. Die schuur is echt wel nat. Die staat op koude tegels met een plastic bodem en lucht daarboven die warmer is.vroem schreef:potdicht ?? wat voor vloer? kan zomaar vocht optrekken uit fundering of bestrating, en ventileren op een of andere manier is noodzaak. Denk ook dat dit niet iets is waar men een leverancier/fabrikant voor verantwoordelijk kan houden.
Hij wordt ook niet als "schimmelvrij" verkocht, dus ik begrijp niet wat TS hier nu denkt te bereiken.
TS vraagt dus of iemand weet wat er aan te doen is.Dus inplaats van zo'nBarman schreef:Die schuur bestaat voor 99% uit plastic met ook een plastic bodem. Door de naden en roosters kan makkelijk vocht binnendringen. Ook temperatuurverschillen zorgen voor vocht. Met de zon er op wordt dat ding een broeikas. Die schuur is echt wel nat. Die staat op koude tegels met een plastic bodem en lucht daarboven die warmer is.vroem schreef:potdicht ?? wat voor vloer? kan zomaar vocht optrekken uit fundering of bestrating, en ventileren op een of andere manier is noodzaak. Denk ook dat dit niet iets is waar men een leverancier/fabrikant voor verantwoordelijk kan houden.
Hij wordt ook niet als "schimmelvrij" verkocht, dus ik begrijp niet wat TS hier nu denkt te bereiken.
opmerking te plaatsen zou je ook een sugestie kunnen doen wat TS er
aan kan doen.
Er is niets aan te doen. Die schuur is gewoon niet geschikt om dat soort spullen in op te slaan. Zeker niet op de manier waarop die geplaatst is.plumber schreef:
TS vraagt dus of iemand weet wat er aan te doen is.Dus inplaats van zo'n
opmerking te plaatsen zou je ook een sugestie kunnen doen wat TS er
aan kan doen.
Tuurlijk is er wat aan te doen alleen weet jij dat niet.
Zijn er zat die het wel weten.Ten eerste ventilatie denk dat de roostertjes
te klein zijn.Ten tweede vochtvreters of schoteltjes zout wat ik al opperde.
En er zullen heus nog wel mensen zijn die meer foefjes weten.
Af en toe denk ik dat jij een bepaald iemand bent en ik geloof het
hoe langer hoe meer met die negatiefe reactie's van je.
te klein zijn.Ten tweede vochtvreters of schoteltjes zout wat ik al opperde.
En er zullen heus nog wel mensen zijn die meer foefjes weten.
Af en toe denk ik dat jij een bepaald iemand bent en ik geloof het
hoe langer hoe meer met die negatiefe reactie's van je.
Denk je dat de fabrikant daarom oppert om de deur open te laten staan?plumber schreef:Tuurlijk is er wat aan te doen alleen weet jij dat niet.
te klein zijn.

Hoe kom je er trouwens bij dat ik het niet weet?

Plaats die schuur maar in een andere schuur of maak er een opslagplaats voor vochtvreters van. Heb je nergens last van.
Autostoeltjes zal je er nooit in kunnen plaatsen want dat zijn zelf vochtvreters. Het is een plastic tuinschuur. Die is niet geschikt voor waar TS hem voor wenst te gebruiken.
Gewoon omdat je niet met sugesties komt.Wat is dat nou voor een opmerking plaats dieBarman schreef:Denk je dat de fabrikant daarom oppert om de deur open te laten staan?plumber schreef:Tuurlijk is er wat aan te doen alleen weet jij dat niet.
te klein zijn.![]()
Hoe kom je er trouwens bij dat ik het niet weet? :roll:
Plaats die schuur maar in een andere schuur of maak er een opslagplaats voor vochtvreters van. Heb je nergens last van.
Autostoeltjes zal je er nooit in kunnen plaatsen want dat zijn zelf vochtvreters. Het is een plastic tuinschuur. Die is niet geschikt voor waar TS hem voor wenst te gebruiken.
schuur maar in een andere schuur?? Schuur is een schuur .Hout of plastic het is altijd aan te passen.Heb heel veel met plastic te maken gehad en doe nog diverse lasklussen aangaande
plastic.Dus heb je een probleem met plastic (kunststof) stuur maar een PB en ik help je.
Geld trouwens voor iedereen hier ook voor nevermind.
Denk dat een schuur sowieso niet geschikt is voor dat soort spullen. Die horen in een kast of op een zolder.
Nou pas het aan dan. Ga lekker plastic lassen voor TS en los het op!plumber schreef:Wat is dat nou voor een opmerking plaats die
schuur maar in een andere schuur?? Schuur is een schuur .Hout of plastic het is altijd aan te passen.Heb heel veel met plastic te maken gehad en doe nog diverse lasklussen aangaande
plastic.Dus heb je een probleem met plastic (kunststof) stuur maar een PB en ik help je.
Geld trouwens voor iedereen hier ook voor nevermind.
Jij hebt echt geen flauw idee waar je over praat.
ik denk inderdaad dat een kunstof schuur nu ik dit allemaal lees niet geschikt is voor poppenwagen, autostoeltjes en kinderwagens, helaas, alleen erg jammer dat de verkoper mij dit niet heeft verteld want ik heb hem verteld dat ik daarvoor die schuur wilde kopen.
Dus was ik weer eens te goed van vertrouwen helaas
Die is er prima voor geschikt, maar ergens in het vullen/opslaan van de schuur is er vermoedelijk toch ergens iets organisch meegekomen, wat is gaan schimmelen. En in 3 maanden kan 1 klein schimmel-vlekje zo groot groeien dat deze sporen af gaat geven, en zo alles waar het op kan groeien, denk aan stof van stoeltjes en kinderwagens welke door temperatuurverschillen klam/vochtig worden, kan bedekken.oma anja schreef:ik denk inderdaad dat een kunstof schuur nu ik dit allemaal lees niet geschikt is voor poppenwagen, autostoeltjes en kinderwagens, helaas, alleen erg jammer dat de verkoper mij dit niet heeft verteld want ik heb hem verteld dat ik daarvoor die schuur wilde kopen.
Zeker gezien de natte en warme decembermaand van 2012, en de koude wintermaanden, kan de vochtigheid binnen in het schuurtje erg variëren.
sjohie heeft gelijk wat dat aangaat.Kunnen ze die nieuwe jachten van tegenwoordigoma anja schreef:ik denk inderdaad dat een kunstof schuur nu ik dit allemaal lees niet geschikt is voor poppenwagen, autostoeltjes en kinderwagens, helaas, alleen erg jammer dat de verkoper mij dit niet heeft verteld want ik heb hem verteld dat ik daarvoor die schuur wilde kopen.
ook wel eruit gooien,zijn ook allemaal van kunststof.Kijk je ventilatie eens na of vergroot
dat en zet vochtvreters neer.
Iets organisch kan al meekomen als je de deur een keer opendoet. Vochtigheid binnen in het schuurtje zal altijd erg variëren. Schuurtje is niets anders dan een grote plastic doos van in elkaar gezette panelen met overal meest open naden. Zelfs in de bodem zit een naad. Is prima geschikt voor het opslaan van tuingereedschap en fietsen, maar niet voor wat TS graag zou willen.sjohie schreef: Die is er prima voor geschikt, maar ergens in het vullen/opslaan van de schuur is er vermoedelijk toch ergens iets organisch meegekomen, wat is gaan schimmelen. En in 3 maanden kan 1 klein schimmel-vlekje zo groot groeien dat deze sporen af gaat geven, en zo alles waar het op kan groeien, denk aan stof van stoeltjes en kinderwagens welke door temperatuurverschillen klam/vochtig worden, kan bedekken.
Zeker gezien de natte en warme decembermaand van 2012, en de koude wintermaanden, kan de vochtigheid binnen in het schuurtje erg variëren.
Nou als je alleen maar afgaat op het negatiefe advies wat hier gegeven wordtoma anja schreef:ik denk inderdaad dat een kunstof schuur nu ik dit allemaal lees niet geschikt is voor poppenwagen, autostoeltjes en kinderwagens, helaas, alleen erg jammer dat de verkoper mij dit niet heeft verteld want ik heb hem verteld dat ik daarvoor die schuur wilde kopen.
dan kan je hem zeker wel weg gooien.Stuur mij alleen ff een PBtje waar en wanneer
je hem weg gooit dan zorg ik dat ik er sta.Je weet nu hoe hij in elkaar zit en wat je
er mee kan doen maar een oplossing is er niet bij.Dat was toch de vraag?
Vochtigheid komt door te weinig ventilatie. Boor een paar gaten onder en boven
zet er een paar roostertjes voor (bij elke DHZ) en klaar is kees.