Met behulp van de zoekfunctie kreeg ik geen ondwerp mbt Slekt mail, vandaar het nieuwe topic. Sorry als het al wel bestond (ga geen 40+ pagina's aan forum doorspitten ).
Selekt Mail bezorgt mij o.a. het 'U' magazine van de Rabobank en (ontdekte ik van de week) de rekeningen van Vitens (waterleiding).
Nu heb ik het voor de zoveelste keer meegemaakt dat Selekt Mail mijn post NIET in de brievenbus gooit, maar gewoon op de stoep gooit (weer of geen weer).
Mijn situatie ter plekke is idd wat vreemd:
Het is een oud huurhuis uit 1955, met aan de achterkant 2 deuren, waaronder een voordeur (ja snapt U t nog?) en dus een achterdeur.
In de oude voordeur zit een brievenbus.
Ik heb mijn auto altijd op t erf staan, met de neus tegen de voordeur.
In 2004 heb ik een nieuwe auto gekocht, die ook wat meer ruimte in beslag nam en om schade te voorkomen doordat iedereen om de auto heen moest lopen, heb ik een officïele buitenbus geplaatst, halverwege (!) het pad naar mijn huis.
Wat doen de mensen van Selekt Mail? Als ik weg ben, nemen ze niet het normale pad, maar gaan onder de carport door naar mijn oude voordeur.
De brievenbus heb ik afgesloten en er zit ook een briefje op, met de vermelding dat deze buiten gebruik is.
Wie normaal via het tegelpad mijn erf op loopt, moet zowat uitwijken voor de officïele buitenbus. Dus die is niet over het hoofd te zien.
Toch presteert Selekt Mail het om keer op keer blindelings de post te bezorgen, zonder ook maar even rond te kijken.
Bovendien heb ik geen kasteel of zo, dus een meter naar links en ze staan tegen mijn andere deur van de bijkeuken.
Daar zit aan de buitenkant ook een deurbel (verlicht zelfs!).
De vorige keer heb ik Selekt Mail ook een klacht gestuurd en ze zouden er om denken.
Nee dus. Ik snap wel dat er meer bezorgers zijn, maar is het nou zo moeilijk om via het normale tegelpad te lopen?
Ze zien toch hopelijk wel dat mijn erf breder is dan de afmetingen van een personenauto??
Dus zouden ze op z'n minst even rond kunnen kijken of er ook een andere brievenbus is en desnoods aanbellen met de vraag of de post hier afgeleverd moet worden.
Iedereen, van de folderjongens tot aan de TGP bezorgen de post en folders keurig in mijn groene buitenbus.
Soms vind ik pakjes die wat te groot zijn in de bijkeuken op of naast de container (sommige bezorgers zijn zo netjes de pakketjes dan uit t oog voor derden te zetten), zodat ik bij thuiskomst een briefje vind met de mededeling dat het pakketje daar te vinden is en dan heb ik m meestal ook al gevonden.
Dus waarom is het voor Selekt Mail dan zo moeilijk??
Ik accepteer niet dat mijn post door Jan en Alleman maar gevonden kan worden, of natgeregend is.
Waarom heb ik dan een officïele buitenbus??
Selekt Mail: liever lui dan moe!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Selekt Mail
Re: Selekt Mail
Het kan wat tijd kosten, maar het lijkt mij het verstandigste om de bezorg(st)er van selektmail een keer op te wachten en duideijk te maken dat die brievenbus er niet voor de gezelligheid is neergezet.
Blijft hij/zij toch volharden door de post op de stoep te gooien, dan gewoon de organisatie bellen en over het probleem informeren.
Succes
Blijft hij/zij toch volharden door de post op de stoep te gooien, dan gewoon de organisatie bellen en over het probleem informeren.
Succes