Ik was zeer verbaast toe ik gisteren servicekosten bij een IDeal betaling van ING bank doorberekend kreeg! Mag dat zo maar?
Ik heb dat nooit eerder meegemaakt, voortaan kan ik beter met een acceptgiro betalen.
Graag uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Mevr. Bisschop
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] servicekosten bij IDeal betalingen
Re: servicekosten bij IDeal betalingen
Nergens staat in een wet dat een webwinkel geen administratiekosten mag berekenen voor een iDeal betaling, dus dat mag.M.R.B. schreef:Ik was zeer verbaast toe ik gisteren servicekosten bij een IDeal betaling van ING bank doorberekend kreeg! Mag dat zo maar?
Ik heb dat nooit eerder meegemaakt, voortaan kan ik beter met een acceptgiro betalen.
Graag uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Mevr. Bisschop
Nee het mag niet zomaar. Het moet namelijk duidelijk gecommuniceerd worden dat er transactie kosten worden doorbelast. Als dit niet is gebeurd, is de webwinkel niet gerechtigd het door te berekenensjohie schreef:Nergens staat in een wet dat een webwinkel geen administratiekosten mag berekenen voor een iDeal betaling, dus dat mag.M.R.B. schreef:Ik was zeer verbaast toe ik gisteren servicekosten bij een IDeal betaling van ING bank doorberekend kreeg! Mag dat zo maar?
Graag uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Mevr. Bisschop
Inderdaad moeten deze kosten gecommuniceerd worden bij betaling. Dus dienen ze direct open en transparant te zijn. Aan de andere kant, ook als deze kosten niet zichtbaar zijn worden ze alsnog in rekening gebracht, dan zijn ze namelijk gewoon verwerkt in de verkoopprijs, zolang de winkel geen filantropische instelling, zullen die kosten ergens van betaald moeten worden.
Tevens zouden die kosten algemeen voor ideal moeten zijn en niet per bank mogen verschillen.
Ik mag hopen dat deze webwinkel ook nog andere mogelijkheden voor betaling, en vooral voor het níét vooruitbetalen heeft, anders zijn ze nog weer strijdig met andere regels waarin geen vooruitbetaling geëist mag worden.
Tevens zouden die kosten algemeen voor ideal moeten zijn en niet per bank mogen verschillen.
Ik mag hopen dat deze webwinkel ook nog andere mogelijkheden voor betaling, en vooral voor het níét vooruitbetalen heeft, anders zijn ze nog weer strijdig met andere regels waarin geen vooruitbetaling geëist mag worden.
bij bekende bedrijven betaal ik meestal met IDeal omdat dan
de verzendkosten gratis is.(meestal dus)
Ziet trouwens precies wat de kosten zijn voordat je de
laatste klik doet dus je kan nog altijd terug.
de verzendkosten gratis is.(meestal dus)
Ziet trouwens precies wat de kosten zijn voordat je de
laatste klik doet dus je kan nog altijd terug.