LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Shurgard aansprakelijk?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
witte angora

Re: Shurgard aansprakelijk?

Ongelezen bericht door witte angora »

Die poort is al open voor iedereen die een toegangscode heeft...

De beveiliging werkt vooral 's avonds na 23.00 uur als er niemand meer in het gebouw mag zijn. Dan komt er ook echt niemand in. Overdag is er iemand op kantoor, maar na 18.00 uur 's avonds is dat ook niet het geval, dan kan iedereen met een code gewoon het gebouw in en doen en laten wat die wil.

En ja, als je dan die fluthangslotjes overal ziet...

witte angora

bprosman schreef:
Dat Shurgard aangeeft dat TS zich moet verzekeren pleit haar echt niet vrij om haar beveilingsnivo te verwaarlozen (kapotte beveilingingscameras)
Vraag is of dit van invloed is op het beveiligingsniveau of alleen maar lastig voor de opsporing.
Met camera's zou het ook kunnen dat er ingebroken was.
+1.

Dit sta ik dus ook al de hele tijd te vertellen, maar bepaalde mensen willen dat maar niet inzien. Die denken dat er met werkende camera's geen boeven naar binnen komen.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

bprosman schreef:
Dat Shurgard aangeeft dat TS zich moet verzekeren pleit haar echt niet vrij om haar beveilingsnivo te verwaarlozen (kapotte beveilingingscameras)
Vraag is of dit van invloed is op het beveiligingsniveau of alleen maar lastig voor de opsporing.
Met camera's zou het ook kunnen dat er ingebroken was.
Juist en als het iemand is die de codes kende om binnen te komen zoals TS zegt dan had deze persoon zelfs de camera`s onklaar kunnen maken of zodanig ervoor kunnen zorgen dat hij of zij niet herkent kan worden.
Zoals de wijkagent mij hier ooit vertelde,camera`s geven een schijn veiligheid.
Het kan helpen met opsporen maar de andere kant is dat mensen hun eigen veiligheid en verantwoordlijkheid vergeten.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Het kan helpen met opsporen
Tja en wat zie je dan, "Een bivakmuts , en ogen / mond met een Noord-Afrikaans uiterlijk", schiet ook niet echt op.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Josephien12 schreef:
eleven schreef:
Je betaalt shurguard toch om op je spullen te passen?
Fout, je betaald Shurgard, om daar spullen te plaatsen/op te slaan en niet om op de spullen te passen.

Als je ergens een garage huurt om spullen op te slaan, is de eigenaar ook niet aansprakelijk voor eventuele diefstal van goederen.
Dus jij vind het geen probleem dat Shurgard haar beveilingsnivo verwaarloost? Blijft een probleem van TS?
Zet de poort maar open, beveilingscameras zijn al uit, dieven welkom, Shurgard is volgens meneer eleven en meneer witte angora nooit aansprakelijk.
Dan laat mij in de AV lezen, waar zij verantwoordelijk zijn, als er ingebroken en gestolen is.
Iemand heeft het al geschreven, dat er flut sloten geplaatst werden en dan is het bedrijf aansprakelijk, als zo een ding met een gereedschap geopend kan worden.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

eleven schreef: Dan laat mij in de AV lezen, waar zij verantwoordelijk zijn, als er ingebroken en gestolen is.
Iemand heeft het al geschreven, dat er flut sloten geplaatst werden en dan is het bedrijf aansprakelijk, als zo een ding met een gereedschap geopend kan worden.
In de AV ontloopt Shurgard juist die aansprakelijkheid. De discussie hier is of dit wettelijk kan. De wet gaat boven de algemene voorwaarden.

Volgens de shurgard website is er sprake van speciaal ontworpen slot, dit wekt wel een verwachtingspatroon...
http://www.shurgard.nl/veelgestelde-vragen
U bent de enige met toegang tot uw opslagruimte; deze wordt afgesloten met een speciaal ontworpen slot dat uw eigendom is. Het slot is uniek en alleen u heeft de sleutels

gilas

16again schreef:
eleven schreef: Dan laat mij in de AV lezen, waar zij verantwoordelijk zijn, als er ingebroken en gestolen is.
In de AV ontloopt Shurgard juist die aansprakelijkheid. De discussie hier is of dit wettelijk kan. De wet gaat boven de algemene voorwaarden.

Volgens de shurgard website is er sprake van speciaal ontworpen slot, dit wekt wel een verwachtingspatroon...
http://www.shurgard.nl/veelgestelde-vragen
U bent de enige met toegang tot uw opslagruimte; deze wordt afgesloten met een speciaal ontworpen slot dat uw eigendom is. Het slot is uniek en alleen u heeft de sleutels
Daar staat ook dat alle spullen verzekert moeten zijn :
Moet ik mijn bezittingen in de opslagruimte apart verzekeren?

Uw bezittingen moeten verzekerd zijn op het moment dat ze bij ons opgeslagen staan. U kunt bij alle Shurgard-vestigingen een speciale self-storage verzekeringpolis op maat laten afsluiten.
Er kan wel van alles geschoven worden op de verantwoordelijkheid van het bedrijf,uiteindelijk heeft TS zelf besloten om geen verzekering af te sluiten terwijl dit wel wordt aangegeven.

witte angora

Dat slot is een gewoon hangslot of een discusslot... Ik heb er indertijd een gekocht. Maar je bent niet verplicht dat te kopen, velen doen dat ook niet. Die kopen exact zo'n slot bij de Gamma of de Karwei, maar dan de helft goedkoper.

Dan mag er gedacht worden dat dat 'speciale' hangslot verwachtingen wekt, ik vind dat allemaal wel meevallen. Het 'speciaal ontworpen' slaat meer op de vorm van een discus slot. Dan kom je er inderdaad een stuk moeilijker in met een slijptol of wat dan ook. Maar aan de gewone hangslotjes (en dat is toch echt de overgrote meerderheid want: goedkoper) is niks speciaals te vinden.

gilas

Ik blijf het toch een vreemde zaak vinden dat er dure instrumenten gekocht worden,die niet verzekert worden.
Dan gebeurt er wat mee en de verantwoording wordt op iemand of in dit geval op een bedrijf geschoven terwijl TS zelf geen verzekering afsluit.
Als je instrumenten je zoveel waard zijn dan sluit je toch een verzekering af.
Je hebt voor je inboedel in huis ook een verzekering afgesloten omdat daar spullen in staan die je waard zijn.
bprosman schreef:
Het kan helpen met opsporen
Tja en wat zie je dan, "Een bivakmuts , en ogen / mond met een Noord-Afrikaans uiterlijk", schiet ook niet echt op.
Waarschijnlijk of hoe groot een persoon is etc.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Misschien moet Shurgard dan maar in de voorwaarden zetten: Wij hebben overal beveilingingscameras maar die werken niet en de sloten zijn ook niet geweldig.

eleven

Josephien12 schreef:Misschien moet Shurgard dan maar in de voorwaarden zetten: Wij hebben overal beveilingingscameras maar die werken niet en de sloten zijn ook niet geweldig.
Nog nooit een box gehuurd bij Shurgard, dan worden dit soort berichten geschreven.

Als je een box huurt, moet je zelf voor een slot zorgen.
Dit is niet zaak van de verhuurder. :wink:

witte angora

Klopt, je kunt sloten kopen bij Shurgard, maar dat is niet verplicht. Je kunt ook een eigen slot meenemen, en je kan de boel ook dichtmaken met een stuk touw.

eleven

witte angora schreef:Klopt, je kunt sloten kopen bij Shurgard, maar dat is niet verplicht. Je kunt ook een eigen slot meenemen, en je kan de boel ook dichtmaken met een stuk touw.
Of helemaal niet afsluiten, want ook dit is te zien bij de boxen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Shurgard en soortgelijke bedrijven lijkt mij een magneet voor dieven. Je kan beter ergens een garagebox huren lijkt mij. Verder reageert topicstarter niet. Zoals zo vaak op dit forum.

Gesloten