LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Single consument wordt niet serieus genomen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door topery »

Ja, ik leef namelijk in de realiteit en niet in een sprookjeswereld
Die sprookjeswereld (de efteling) is voor alleenstaande moeders niet meer te betalen.
Ik begrijp alle reacties best wel...en ik zeur ook niet, maar als ik de huizenprijzen zie, zijn die tegenwoordig toch echt gericht op 2 verdieners.....ondanks dat ik best goed rond kan komen, kan ik echt geen huis kopen hoor.
Alle aanbiedingen op reisgebied bestaan alleen voor gezins-situaties, dus wij gaan niet meer op vakantie....

Ik leef mijn leven en probeer mijn kinderen zo goed mogelijk op te voeden en alles te geven wat ik kan, maar single zonder kinderen is anders dan single met kinderen.
En nee, ik krijg geen alimentatie, want mijn ex is dood, dat scheelt weer een paar negatieve reacties

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi daar.

Ik probeer met je mee te leven en wens je alle sterkte toe .
Fijn dat je de moed opbrengt om te reageren.
aleenstaande moeders/vaders staan in dit topic probleem alleen.
blijkbaar op een uitzondering na .

Eerder heb ik al gemeld dat dit item een eigen topic waardig is.



vrgr Tim [email protected]

Gast

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Blijf maar weg van dit forum.
Het begint tijd te worden dat jij een keertje weg blijft.
je bemoeit je overal mee, zonder dat je ook maar iets weet.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door topery »

aleenstaande moeders/vaders staan in dit topic probleem alleen.
blijkbaar op een uitzondering na .
Daar zul je mij niet over horen, en ik hoef ook geen apart topic, want ik denk (en hoop) dat ik het goed doe....maar ik ben het gezeur spuugbeu van de mensen die het altijd beter weten en een oordeel hebben over onze doelgroep

Gast

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik begin het spuugzat te worden dat er mensen zijn die denken dat ze het moeilijker hebben en zwaarder hebben dan andere.
Bedrijven zouden inderdaad alles gratis kunnen gaan geven, maar dan krijgen we het nog veel moeilijker.
Er zal dan namelijk geen bedrijf meer blijven bestaan.
Wanneer ze dus iets "weggeven" zullen daar een paar voorwaarden aan vast zitten.
Voldoe je daar niet aan, dan is het dus inderdaad pech hebben.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door topery »

Voldoe je daar niet aan, dan is het dus inderdaad pech hebben.
Kijk dat bedoel ik dus.....zullen we een half jaartje ruilen? jouw vrouw mijn vrouw....nee dat kan niet...jouw huishouden...mijn huishouden??

Gast

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zat eens in Beek, Zuid-Limburg op een terrasje. Ik was helemaal alleen, en streek neer op het terras van Hotel Kempener.

De ober zag mij zitten, en wenkte dat hij er zo aan kwam. Dat duurde tien minuten. Op dat moment stopte er een touring-car, met allemaal dagjesmensen, die streken eveneens neer op het terras, en diezelfde ober gaf me een signaal dat ik nog even geduld moest hebben, want er kwam net dus een grote groep binnen, die eerst geholpen werd. Ik stond op, liep naar de ober toe, en vroeg hem om uitleg.

Die kwam er: hij kon maar 1 ding tegelijk. Ik heb hem gezegd, dat ik mijn consumptie wel op een andere plek ging bestellen, waar ook de eenling welkom was.

Daar was de ober niet van gediend, maar ik liet hem weten reclame voor zijn zaak te gaan maken. Negatieve, welteverstaan.

Hij probeerde het nog door mij een consumptie van het huis aan te bieden, maar ik liet weten liever op een andere plek gewoon te betalen voor mijn bestelling. De dagjesmensen keken de ''gastvrije'' ober stomverbaasd aan.

o.skledar

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door o.skledar »

Oei, ik had zoveel reakties niet verwacht op mijn bericht.

Ben erg benieuwd naar 'de grens' die eerder wordt genoemd n.a.v. mijn bericht. :?:maar besef terdege dat we nu eenmaal in een kortzichtig denkende maatschappij leven waar het gezin nog steeds gezien wordt als de hoeksteen van de samenleving.Met dank aan onze christelijke politiek. Op dit gedachtegoed is in Nederland alles gebaseerd, 2,5 miljoen singles / alleenstaande ouders, ten spijt. Hier wil ik het bij laten.

Gast

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Wilde ik net aan die gast vragen. Kortzichtige mensen denken wel even te weten hoe anderen hun leven moeten inrichten. Dat er aan hun eigen mentaliteit het nodige ontbreekt, daar hoor je ze niet over.

Gast

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zeg niet dat ik bepaal hoe andere hun leven in moeten richten.
Ik zeg dat bedrijven in bijvoorbeeld de reiswereld daar de grens leggen.
Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen voor jullie? :roll:

Gast

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb zelf regelmatig te maken met toeslagen voor eenpersoonskamers. Nu vind ik een toeslag die in verhouding ligt met de totale reissom, enigszins te begrijpen, maar anderzijds: ik kan er verder ook niets aan doen dat ik alleen ben. Moet ik dan bij het boeken van een reis gestraft worden met die toeslag?

vaak betaal ik hem maar, omdat ik anders niet weg kan. Maar ik laat wel altijd blijken het met de hoogte ervan niet eens te zijn.

Pas heb ik een reis geboekt, waarbij de toeslag 30 procent was. Ik heb eens gevraagd of dat niet anders kon: plotseling hoede ik die toeslag NIET te betalen.

Kom nou niet aanzeuren met: moet je maar een partner zoeken, of een reisgenoot. Ja als het zo gemakkelijk was, dan ging ik wel naar een warenhuis om er een uit te zoeken. De reden dat ik alleenstaand ben, gaat niemand wat aan, ik heb er echter niet zelf voor gekozen.

Neemt niet weg dat het best wat minder kan met die idioot hoge toeslagen voor een 1-persoonskamer. Ik weet wel, dat het voor een kamermeisje niet veel uitmaakt om een kamer met 1 of 2 bedden schoon te maken, en dat die toeslag daarvoor bedoeld is. Aan de andere kant: het hotel in kwestie hoeft ook maar voor 1, ipv 2 personen een dienst te verlenen.

Gast

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Niet helemaal waar, of een kamer nou 2x 70 euro oplevert of 1x. Begrijp dat de eigenaar in die kamer 2 personen wil hebben. Scheelt duidelijk in inkomsten. U mag wel gebruik maken van die kamer moet u 'm wel betalen.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door inxsnl »

Gat in de markt .
In elk hotel enzo ook kamers voor singles.

Gast

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Dat denk ik niet.
Moeten ze of de kamers verschrikkelijk duur maken of ze zullen gigantische verliezen draaien.

Gast

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Ook op sociaal gebied staan de verhoudingen scheef. Denk maar aan verjaardagen.
Paren geven altijd samen een cadeau aan een single. Een single op zijn beurt moet twee keer naar een verjaardag van dat paar dus geeft er twee keer zoveel geld aan uit. Per persoon geeft het paar dan minder geld uit. Daar heb ik genoeg van dus heb ik de waarde van cadeau's aan stellen per persoon gehalveerd. Niet dat ik moeilijk doe, het is gewoon een reactie op dat 'cadeau van ons' van paren. Dus niet meer 20 euro krijgen van een stel en dan 40 euro in totaal teruggeven. Daar pas ik voor. Ze krijgen dan 10 euro cadeaus per persoon.
Wij hebben zo'n hekel aan die singels met verjaardagen. Ze komen wel twee keer taart en hapjes vreten en drinken op onze verjaardagen, maar denk maar niet dat singles twee keer per jaar hun verjaardag vieren zodat je het evenredig terugkrijgt... :(

Gast

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door Gast »

Als je als single rechtvaardigere prijzen wil, dan geldt dat ook voor het inkomen.

2 situaties:

- een single met een maandinkomen van € 1.500 netto per maand
- een gezin met 2 kids met netto € 1.800

Laten we de kids buiten beschouwing zou er dus een netto bedrag zijn van € 3.300 voor 3 personen, oftewel € 1.100 per persoon. De single levert € 400 in voor een evenredige prijs bij reizen, WOZ etc. etc.
Benieuwd welke single dit zou accepteren.

p.s. het wordt nog leuker als je kde kids mee gaat nemen in de berekening!

Gast

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door Gast »

weet niet hoe jij rekent als single zijnde hoef je maar een kaartje te kopen het gezin moet 2 of 4 kaartjes kopen met 300 euro meer
dus wie is er nou duurder uit.

mr t

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door mr t »

Er wordt nog wel eens vergeten dat een single ook door de overheid wordt benadeeld. Zo zijn is mijn gemeente het bedrag dat wordt gerekend voor de afvalstoffenheffing voor ieder huishouden gelijk. Of het gaat om een eenpersoonshuishouden of om een gezin met zes kinderen, het maakt niet uit. Ook kunnen singles, om een ander voorbeeld te noemen, bij het invullen van hun belastingformulier inkomstenbelasting geen inkomen overhevelen naar een partner. Het enkele feit dat zo'n mogelijkheid bestaat geeft de ongelijke behandeling al aan.

E. van de Pick

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door E. van de Pick »

Zelfs met condoom worden we als single nog gediscrimineerd door deze in gezinsverpakking aan te bieden.

karr- 2

Re: Single consument wordt niet serieus genomen

Ongelezen bericht door karr- 2 »

Jeetje, wie gaat er nou werken voor 1800 euro netto. Daar kom ik mijn bed niet voor uit!

Gesloten