LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slecht behandeld door Consumentenbond

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Chielz

Slecht behandeld door Consumentenbond

Ongelezen bericht door Chielz »

Ik ben een tijd terug bestolen door de consumenten bond. Ik ben een student en heb het niet heel breed dus dacht op de site van de consumenten bond te kijken welke setje autobanden me mischien enkele tientjes zou schelen. Toen werd me meedegedeeld dat ik eerst lid moest worden om deze gegevens te kunnen zien. Blijkbaar heb ik toen over het hoofd gezien dat dit 58 euro kost.

Ik was in de veronderstelling dat lid worden van de site gratis was en dat wanneer je de gids wou je daar voor moest betalen. Echter zonder een bankrekeningnummer of iets dergelijks in te vullen kreeg ik zo een acceptgiro op de mat.

Ik heb meteen de consumenten bond gebeld en uitgelegd dat het een misverstand was waarna deze me doodleuk vertellen dat ik dit niet ongedaan kan maken!! Ze boden me nog wel aan om het nu alvast voor 2010 stop te zetten :shock:

Ik heb ze inmiddels meerdere emails gestuurd maar krijg niet eens een reactie terug en ik ben absoluut niet van plan dit bedrag te betalen ik kwam immers op deze site om te kijken welke banden me een TIENTJE konden schelen en nu zit ik hiermee opgezadeld.

Ik dacht dat de consumentenbond er VOOR consumenten was maar eigenlijk word ik hier gewoon op een hele gluiperige manier bestolen.

Ook was ik in de veronderstelling dat je een aankoop na 10 dagen ongedaan gemaakt kon worden maar dit was niet mogelijk bij de consumenten bond. Weet er iemand mischien raad met mijn vraag want voor mij is ff (2x58) 116 best wel veel.

Bij voorbaat dank.
Chiel B.

Toolboy

Re: Slecht behandeld door Consumentenbond

Ongelezen bericht door Toolboy »

Chielz youvè got a problem.
Die commercieele bond wordt nog steeds als geloofwaardig gevonden.
Ik zou ze er even op attent maken dat je er hier een posting hebt geplaatst

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Huh ?

Je wilt informatie op de site van de consumentenbond die achter een login zit en waarvan je duidelijk is dat je lid moet worden..
Je drukt op de link om lid te worden en krijgt 2 keuzes in beeld:

a) Word nu lid voor €58 per jaar.

b) Word nu lid voor €43 per jaar

deze tekst staat 2x in beeld.. en vlak naast de knop Wordt lid waar je op gedrukt hebt..

Je kiest er toch voor om lid te worden, maakt ook gebruik van de info van de site ( waar dus betaald voor moet worden ) en gaat nu met droge ogen beweren dat je niet door had dat je moest betalen :roll:

En dan voel jij je bestolen ???

Sorry, maar dat is natuurlijk kansloos..

Je kan er voor kiezen niet te betalen, maar dat levert je alleen maar incassobureau's op en bijbehorende kosten.. Uiteindelijk gaat je dat nog veel meer kosten en is zeker niet de moeite waard..

Neem je verlies, zeg vast op per 2010 en doe de volgende keer iets voorzichtiger ;)

Chielz

dat is zo maar ik dacht dat die prijzen gelden voor die gids. Dan nog ookal ben ik mischien dom dat ik het niet door heb gehad, ik was er toen van overtuigd dat het om gewoon een lidmaatschap van de site ging.

Ook ben ik niet via de home page bij dat lid worden terecht gekomen maar via google toen ik op goedkope autobanden zocht, daarna stond er een geloof ik een knopje waar ik moest klikken om de gegevens te kunnen zien en toen werd ik meteen doorgelinkt naar een invulveld.

Ondanks dit alles is het toch nog vreemd dat ik niet gewoon binnen 10 dagen deze 'aankoop' terug kan draaien?

groeten

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Ondanks dit alles is het toch nog vreemd dat ik niet gewoon binnen 10 dagen deze 'aankoop' terug kan draaien?
Geef dan even aan waar je dit vandaan haalt? Ik ken geen wet die deze keuze mogelijk maakt....

Student, zei je?

Chielz

ooh nou dat dacht ik wel eens gehoord te hebben bij een of ander programma. Maar kortom het zal dan wel mijn eigen schuld en ik zal gewoon moeten betalen? en toch vind ik het vreemd dat je het niet ongedaan kan maken.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Tja, moet ik dat echt uitleggen?
Kijk eens op consuwijzer.nl wat je rechten als consument zijn.

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik heb dit dus ook al een keer gehad, gewoon even bellen doet wonderen, je moet alleen wel alles wat je hebt gekregen even terug sturen.
Ik zou dus gewoon nog een keer bellen en anders een stoeptegel naar hun antwoordnummer (zullen ze vast wel hebben) sturen

Chielz

bedankt voor al jullie reacties ik ga wel even aan de slag op consuwijzer.nl we zien wel wat er gebeurd. Die tegel is ook een goeie ;)

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je neemt volgens mij een dienst af via internet (lidmaatschap à 58 euro per jaar). Dan geldt de Wet Kopen op Afstand. Daarbij heb je 7 werkdagen bedenktijd na ontvangst van de schriftelijke bevestiging (de acceptgiro die op je mat lag).

Je hebt ze meteen gebeld en daarmee deze termijn niet overschreden.

Als die vlieger niet op gaat mag je je lidmaatschap bij de Bond opzeggen bij langdurig verblijf in het buitenland. Zie de AV. Verzin dan maar een leuke stage over de grens :lol:

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

@Bob,

de wet koop op afstand kent ook enkele uitzonderingen.. Dit is er 1 van:

Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.

In dit geval gaat je abonnement meteen in en krijg je toegang tot de website.. de informatie die daarop staat kun je niet meer teruggeven (die heb je immers gelezen / gedownload ).. Dus geldt er ook geen bedenktijd.

Bob Schurkjens

Ik vind dat dit - ongeacht hoe het juridisch in elkaar steekt - niet netjes is van de Consumentenbond. Ik heb jaren geleden al mijn lidmaatschap opgezegd bij ze vanwege deze praktijk. Daarnaast is de website met tests en dergelijk zo gruwelijk slecht dat ik daar ook graag van af wilde. Ze lokken mensen in de val door op deze manier zaken te doen.

Uitermate huichelachtig als je bedenkt waar juist de Consumentenbond voor staat: opkmomen voor de belangen van consumenten!

Als je de Duitse taal een beetje machtig bent kun je beter terecht bij onze oosterburen op sites als www.test.de en www.testberichte.de

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ook bij die sites moet je betalen voor de testresultaten, hoor. Dus daarin verschillen de sites niet veel.

En als je de link bekijkt, dan zul je zien dat het zeker niet huichelachtig is hoe ze mensen 'lokken'. Ze zeggen precies waar je aan toe bent:

"Ja, ik wil direct toegang tot alle online testresultaten
en meld mij aan voor Consumentengids plus Online

• Ik krijg direct toegang tot alle online testresultaten
• Ik ontvang 11 keer per jaar de Consumentengids
• Ik betaal €58 per jaar tot wederopzegging
• Ik wacht met betalen tot na ontvangst van de acceptgiro "

Als je bij zo'n tekst nog niet doorhebt dat je je, door het invullen van het formulier, aanmeldt voor Consumentengids plus Online, en daar 58 euro per jaar voor moet betalen, dan weet ik het niet meer. Hoe zouden ze je het dan duidelijk moeten maken?

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Dat is de tekst die er normaal staat, ik ben zelf best oplettend en heb het dus niet gezien. Of ik dat toen dan zwaar toevallig over het hoofd had gezien of dat ik via een omweg bij het formulier kwam (Zodat die tekst niet eens op mijn scherm is verschenen)
Het lijkt mij in ieder geval sterk dat wij dan allebei zo slecht hebben gekeken.

Bob Schurkjens

De Consumentenbond had er ook voor kunnen kiezen om consumenten pas toegang tot de site te geven NADAT door die consument is betaald. Voordeel voor de consument: die kan er nog even over nadenken of ie wel echt 58 euro wil betalen. En het voorkomt misbruik. Hoe makkelijk is het immers niet om een adres van een ander in te vullen op de site die dan die acceptgiro op de mat krijgt? Oneerlijke mensen genoeg die zo'n geintje uithalen. Uiteraard heeft de Consumentenbond niet voor deze eerlijke variant gekozen: het zou ze een stuk minder leden opleveren.

Daarnaast verkeren de meeste mensen terecht of onterecht in de veronderstelling dat een overeenkomst pas rechtsgeldig is wanneer je je handtekening zet. Ook van dat gegeven maakt de Consumentenbond wel erg handig gebruik. Ook ik weet niet of op de manier die de Consumentenbond hanteert wel een rechtsgeldige overeenkomst tot stand komt.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat de meeste mensen juist ook meteen toegang willen tot de site. Dat is juist het voordeel van de site ten opzichte van bv. het opzoeken in de bibliotheek. Als je eerst op de acceptgiro zou moeten wachten, dan zouden ze net zo goed, en waarschijnlijk ook sneller, naar de bibliotheek kunnen gaan.

richardvi

Ongelezen bericht door richardvi »

Toch mis ik iets.

Stel dat je valse informatie opgeeft, behalve een echt emailadres (bv. aangemaakt bij Gmail of Hotmail), zadel je dan niet iemand op met een factuur en een niet op te zeggen dienst?

richardvi

Ongelezen bericht door richardvi »

Nah, ik dacht laat ik de proef eens op de som nemen.

Dat kán dus gewoon. Ik heb de consumentenbond zelf als informatie ingevuld en een nep mailadres opgegeven. Sterker nog: je hoeft niet eens een bestaand mailadres op te geven en je komt zo binnen.

Met deze informatie kan de topicstarter dit dus duidelijk aanvechten. Er is geen enkel bewijs (op deze topic na dan :) ) dat hij zich aangemeld heeft op de website en niet iemand anders met zijn gegevens.

Niet slim van de Consumentebond.

Maivan

Ongelezen bericht door Maivan »

Voor de personen die in deze topic aankaarten dat het duidelijk staat beschreven, daar ben ik het dus helemaal niet mee eens.

Wanneer je door word gelinkt naar het aanmeldformulier, staat er één maal tussen neus en lippen door €58,- vernoemd(zeer onopvallend).

Elk fatsoenlijk bedrijf geeft een prijsopgave, voordat je iets dergelijks aanschaft en doet een navraag of de persoon er zeker van is dat hij/zij dit wil aanschaffen(om misverstanden te voorkomen). Aangezien de consumentenbond hier al zoveel klachten over heeft gehad, waarom doen ze er dan niets mee?

Het systeem is daarnaast ook nog is zo lek als een zeef, omdat je willekeurig gegevens kunt invullen(wat ook alleen maar standaard gegevens zijn, geen bankrekening nr. of iets dergelijks en dat duidt er dus niet op dat je moet gaan betalen).

Daar komt ook nog is bovenop dat de consumentenbond voor zoveel beperkte en standaard informatie geld durft te vragen.

Sorry, maar ik ben totaal geen voorstander van de consumentenbond.

diedels27

Ongelezen bericht door diedels27 »

Goedemiddag.

Toen wij laatst in geschil waren met een bedrijf, wilde wij graag wat advies, over onze rechten als koper etc. daarom pakte wij de telefoon draaide het nummer van de consumentenbond, de beste plaats om hier informatie over te verkrijgen niet waar.
Echter deze dame kon voor ons niets betekenen op dat moment dat wij in die winkel stonden, want wij moesten onszelf eerst lid maken voor 58 euro daarna pas konden wij antwoorden verkrijgen op onze dringende ene vraag die we op dat moment hadden :?

Ze adverteren met :

Om snel een advies te krijgen kunt bellen met:

070 - 445 45 45

(maandag t/m donderdag 9.00 - 21.00 uur, vrijdag 9.00 - 17.30 uur)

De snelste manier vanuit de consumentenbond is dus lidmaatschap aanvragen de boel opsturen het geld afschrijven van de rekening.....dus na plus minus 3 weken kun je eindelijk antwoord krijgen op je vraag.

Snel he :)
Ik wil niet weten hoe snel de andere diensten zijn!

Gesloten