Slechte bezorging door DHL
Slechte bezorging door DHL
Tot op heden heb ik geen enkel keren meegemaakt dat pakketjes die met DHL wordt bezorg 1 keer goed gaat.
-koerier die geen zin meer heeft om te bezorgen en pakket scant als niet thuis
-Koerier die het nodig vindt om het pakket mee te nemen en scant als afgeleverd, terwijl niet afgeleverd is.
Ik kan zo doorgaan met voorbeelden. Ik neem de bezorger niet kwalijk, die zijn niet gemotiveerd genoeg om dit soort werk te doen, ik neem meer het bedrijf kwalijk die op onverantwoord manier pakketjes zomaar aan dat soort koerier overlaat.
Het zal maar net een belangrijk pakket tussen zitten waar je met smart op wacht
Leer moment ik ga nooit via een shop bestellen waar ik al weet dat het met DHL wordt bezorgd al betaal ik ergens anders iets meer . !
-koerier die geen zin meer heeft om te bezorgen en pakket scant als niet thuis
-Koerier die het nodig vindt om het pakket mee te nemen en scant als afgeleverd, terwijl niet afgeleverd is.
Ik kan zo doorgaan met voorbeelden. Ik neem de bezorger niet kwalijk, die zijn niet gemotiveerd genoeg om dit soort werk te doen, ik neem meer het bedrijf kwalijk die op onverantwoord manier pakketjes zomaar aan dat soort koerier overlaat.
Het zal maar net een belangrijk pakket tussen zitten waar je met smart op wacht
Leer moment ik ga nooit via een shop bestellen waar ik al weet dat het met DHL wordt bezorgd al betaal ik ergens anders iets meer . !
-
- Berichten: 12781
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte bezorging door DHL
Gaat het met andere bezorgdiensten dan wel goed?
bupaul
vindt dit leuk
Re: Slechte bezorging door DHL
In het algemeen gaat bij de rest goed .
Ik heb de indruk dat de bezorgers die bij dhl rondlopen, zijn gewoon van straat geplukt om dit werk te gaan doen. Dat zie je ook terug in de hoeveelheid verloren pakketen, pakketen die gescand worden als bezorgd terwijl niet bezorgd is noem maar op. Dus kortom het beste is om diensten van DHL te vermijden.
Ik heb de indruk dat de bezorgers die bij dhl rondlopen, zijn gewoon van straat geplukt om dit werk te gaan doen. Dat zie je ook terug in de hoeveelheid verloren pakketen, pakketen die gescand worden als bezorgd terwijl niet bezorgd is noem maar op. Dus kortom het beste is om diensten van DHL te vermijden.
-
- Berichten: 12781
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte bezorging door DHL
Dat is uw mening vanwege uw situatie. Genoeg andere topics hier te vinden over alle andere bezorgbedrijven.
Ja, het kan aan de bezorger liggen die zijn werk niet goed uitvoert, maar het kunnen ook gewoon domme fouten zijn. In onze (kleine) straat staat maar liefst 3 keer huisnummer 11. De 2 aangrenzende straten hebben namelijk hun voordeur aan de zijkant van het huis, dus aan onze straat. Hierdoor komt het regelmatig voor dat een bezorger, of bezoek dat voor het eerst komt, bij het verkeerde huis staat. Ook de navigatie geeft namelijk erg snel aan "bestemming bereikt". Aan beide kanten zitten er ook maar 4 huizen tussen.
Dus ja, is het dan de luiheid of motivatie van de bezorger?
Soms werkt het om de bezorger aan te spreken en te vragen naar wat er fout kan gaan. Soms is het echt geen onwil.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Slechte bezorging door DHL
Soms werkt het aanspreken van een bezorger averechts. Zeker als de klant een vrouw is en de bezorger een migratieachtergrond heeft. Ook hiervan is al een topic bekent op dit forum.NeoDutchio schreef: ↑28 jul 2021 21:04Dat is uw mening vanwege uw situatie. Genoeg andere topics hier te vinden over alle andere bezorgbedrijven.
Ja, het kan aan de bezorger liggen die zijn werk niet goed uitvoert, maar het kunnen ook gewoon domme fouten zijn. In onze (kleine) straat staat maar liefst 3 keer huisnummer 11. De 2 aangrenzende straten hebben namelijk hun voordeur aan de zijkant van het huis, dus aan onze straat. Hierdoor komt het regelmatig voor dat een bezorger, of bezoek dat voor het eerst komt, bij het verkeerde huis staat. Ook de navigatie geeft namelijk erg snel aan "bestemming bereikt". Aan beide kanten zitten er ook maar 4 huizen tussen.
Dus ja, is het dan de luiheid of motivatie van de bezorger?
Soms werkt het om de bezorger aan te spreken en te vragen naar wat er fout kan gaan. Soms is het echt geen onwil.
Re: Slechte bezorging door DHL
Ja sommige Belgen hebben malle ideeen.
riddert
vindt dit leuk
Re: Slechte bezorging door DHL
Hoe kan ik de bezorger aanspreken als die nooit komt opdagen. Het kan ook niet foutgaan in de huisnummer , waarom kunnen andere bezorger wel vinden.
Er loopt nu 2 onderzoeken bij DHL voor pakketen die weg zijn. Het kan geen toeval 2 pakketen achter elkaar zomaar verdwijnen tijdens de bezorging .
Uiteindelijk krijg ik van de webshop mijn geld terug al moet ik lang wachten maar het gaat erom dat ik niet meer in het bezit bent van mijn bestelling .
Ik wil de zaak niet vooruitlopen maar er zit degelijk opzet in het spel.
Nogmaals DHL staat bekend om diefstal van pakketen met dank aan betrouwbaar bezorger
Er loopt nu 2 onderzoeken bij DHL voor pakketen die weg zijn. Het kan geen toeval 2 pakketen achter elkaar zomaar verdwijnen tijdens de bezorging .
Uiteindelijk krijg ik van de webshop mijn geld terug al moet ik lang wachten maar het gaat erom dat ik niet meer in het bezit bent van mijn bestelling .
Ik wil de zaak niet vooruitlopen maar er zit degelijk opzet in het spel.
Nogmaals DHL staat bekend om diefstal van pakketen met dank aan betrouwbaar bezorger
Re: Slechte bezorging door DHL
NeoDutchio schreef: ↑28 jul 2021 21:04Soms werkt het om de bezorger aan te spreken en te vragen naar wat er fout kan gaan. Soms is het echt geen onwil.
Stop een keer met het wijzen naar de achtergrond van de bezorger. Hier is dat speculatief en daarmee stemmingmakerij.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑28 jul 2021 21:33Soms werkt het aanspreken van een bezorger averechts. Zeker als de klant een vrouw is en de bezorger een migratieachtergrond heeft. Ook hiervan is al een topic bekent op dit forum.
In dat topic had mevrouw de bezorger op de verkeerde manier aangesproken, terwijl de bezorger zijn gedrag na de klacht had aangepast: als er getekend moet worden met legitimatie, dan gingen de pakken naar een afhaalpunt, omdat daar de machines staan, die de chip in paspoort of rijbewijs uitlezen. Dat is honderd procent controle op de identiteit van de ontvanger. De tweede reden - ik laat mijn deurbel aanstaan, terwijl ik wil dat er op het raam wordt geklopt - was de aanleiding om de rest ook naar het afhaalpunt te brengen, omdat mevrouw op die manier niet thuis geeft. Die bezorger handelt exact volgens de instructies en de mevrouw viel op door wel heel erg vaak te klagen.
Hier gaat het om verdwenen pakketten. Dat hoeft niet aan de bezorger te liggen. Er zijn vele schakels tussen bestellen en ontvangen. Een pakket kan in een distributiecentrum al stukgaan of een verkeerde sticker krijgen, waardoor het overal heen kan gaan, maar niet naar de goede plek. De distributie is bij DHL nachtwerk. De combinatie werkdruk plus personeelstekort (slecht betaald) plus werktijden plus stevige sancties op fouten leidt ertoe, dat mensen liever zwijgen en fouten niet herstellen. Zo raken pakketten zoek.
Een andere plek waar het mis kan gaan, zijn de afhaalpunten. Als daar de pakketten voor het grijpen liggen, dan kunnen ze of aan de verkeerde persoon worden meegegeven of inderdaad worden gestolen.
Betere bezorging vraagt beter salaris en betere arbeidsvoorwaarden. Hoeveel ben jij bereid om meer te betalen voor betere verzending en bezorging? (Eigenlijk een vraag voor een poll - wat mag het kosten?)
NeoDutchio
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Slechte bezorging door DHL
Dus u weet hoe deze vrouw de bezorger heeft aangesproken als u stelt dat dit op de verkeerde manier is gebeurt. Wat is dan de goede manier om een bezorger aan te spreken?Jablan schreef: ↑28 jul 2021 22:52NeoDutchio schreef: ↑28 jul 2021 21:04Soms werkt het om de bezorger aan te spreken en te vragen naar wat er fout kan gaan. Soms is het echt geen onwil.Stop een keer met het wijzen naar de achtergrond van de bezorger. Hier is dat speculatief en daarmee stemmingmakerij.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑28 jul 2021 21:33Soms werkt het aanspreken van een bezorger averechts. Zeker als de klant een vrouw is en de bezorger een migratieachtergrond heeft. Ook hiervan is al een topic bekent op dit forum.
In dat topic had mevrouw de bezorger op de verkeerde manier aangesproken, terwijl de bezorger zijn gedrag na de klacht had aangepast: als er getekend moet worden met legitimatie, dan gingen de pakken naar een afhaalpunt, omdat daar de machines staan, die de chip in paspoort of rijbewijs uitlezen. Dat is honderd procent controle op de identiteit van de ontvanger. De tweede reden - ik laat mijn deurbel aanstaan, terwijl ik wil dat er op het raam wordt geklopt - was de aanleiding om de rest ook naar het afhaalpunt te brengen, omdat mevrouw op die manier niet thuis geeft. Die bezorger handelt exact volgens de instructies en de mevrouw viel op door wel heel erg vaak te klagen.
Hier gaat het om verdwenen pakketten. Dat hoeft niet aan de bezorger te liggen. Er zijn vele schakels tussen bestellen en ontvangen. Een pakket kan in een distributiecentrum al stukgaan of een verkeerde sticker krijgen, waardoor het overal heen kan gaan, maar niet naar de goede plek. De distributie is bij DHL nachtwerk. De combinatie werkdruk plus personeelstekort (slecht betaald) plus werktijden plus stevige sancties op fouten leidt ertoe, dat mensen liever zwijgen en fouten niet herstellen. Zo raken pakketten zoek.
Een andere plek waar het mis kan gaan, zijn de afhaalpunten. Als daar de pakketten voor het grijpen liggen, dan kunnen ze of aan de verkeerde persoon worden meegegeven of inderdaad worden gestolen.
Betere bezorging vraagt beter salaris en betere arbeidsvoorwaarden. Hoeveel ben jij bereid om meer te betalen voor betere verzending en bezorging? (Eigenlijk een vraag voor een poll - wat mag het kosten?)
Het is geen stemmingmakerij maar een weergave van een feit. U maakt ermee van dan het is. Het feit dat de bezorger een migratieachtergrond heeft is juist de oorzaak van de escalatie van het conflict. Deze bezorger kon het niet verkroppen dat een vrouw hem aansprak.
-
- Berichten: 12781
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte bezorging door DHL
Het andere topic heeft niets met dit topic te maken. In dit geval wordt de DHL bezorger beschuldigd van diefstal terwijl er geen bewijs voor is. Een bezorger kan echt geen inhoud zien van een pakket en op 1 bepaald adres alle pakjes stelen is niet echt logisch.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑28 jul 2021 23:04Dus u weet hoe deze vrouw de bezorger heeft aangesproken als u stelt dat dit op de verkeerde manier is gebeurt. Wat is dan de goede manier om een bezorger aan te spreken?
Het is geen stemmingmakerij maar een weergave van een feit. U maakt ermee van dan het is. Het feit dat de bezorger een migratieachtergrond heeft is juist de oorzaak van de escalatie van het conflict. Deze bezorger kon het niet verkroppen dat een vrouw hem aansprak.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Slechte bezorging door DHL
Wat jij en anderen hier keer op keer doen, is bij bezorgtopics er een racistische draai aan geven, terwijl dat irrelevant is. Jouw interpretatie: de bezorger heeft moeite met vrouwen. Mijn interpretatie: mevrouw heeft zoveel noten op haar zang, dat de bezorger haar niet meer serieus neemt en om verdere escalatie te voorkomen, overal ja op zegt, ook op de vraag of het probleem ontstaat omdat ze een vrouw is.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑28 jul 2021 23:04Dus u weet hoe deze vrouw de bezorger heeft aangesproken als u stelt dat dit op de verkeerde manier is gebeurt. Wat is dan de goede manier om een bezorger aan te spreken?
Het is geen stemmingmakerij maar een weergave van een feit. U maakt ermee van dan het is. Het feit dat de bezorger een migratieachtergrond heeft is juist de oorzaak van de escalatie van het conflict. Deze bezorger kon het niet verkroppen dat een vrouw hem aansprak.
De juiste manier is het aan gesprek aangaan, dus ook luisteren naar de bezorger en niet alleen zenden of commanderen.
Hier gaat het om verdwenen pakketten. NeoDutchio heeft al terecht opgemerkt, dat er geen bewijs is voor stelen door de bezorger.
Of er sprake is van opzet, kan je niet weten en zal je nooit van DHL horen, omdat dit soort onderzoeken intern zijn en alle stappen tussen aanlevering door de webshop en aflevering bij de ontvanger onder de loep nemen.rdam2000 schreef: ↑28 jul 2021 22:15Er loopt nu 2 onderzoeken bij DHL voor pakketen die weg zijn. Het kan geen toeval 2 pakketen achter elkaar zomaar verdwijnen tijdens de bezorging.
Uiteindelijk krijg ik van de webshop mijn geld terug al moet ik lang wachten maar het gaat erom dat ik niet meer in het bezit bent van mijn bestelling.
Ik wil de zaak niet vooruitlopen maar er zit degelijk opzet in het spel.
Ik denk eerder, dat je ergernis zit in het langere wachten op je bestelling en de extra tijd, die je hieraan kwijt bent.
Is die 2 keer achter elkaar verdwijnen van dezelfde webshop? Dan kan het ook daar zijn misgegaan. Iemand anders heeft dan een doos gekregen met jouw verzendlabel.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Slechte bezorging door DHL
Stop eens een keer met steeds die racisme kaart te trekken. U wilt het doen voorkomen dat alle mensen met een migratieachtergrond nooit iets verkeerd kunnen doen en als het verkeerd gaat het altijd de schuld is van de autochtonen. Wat u doet is discrimineren.Jablan schreef: ↑29 jul 2021 08:54Wat jij en anderen hier keer op keer doen, is bij bezorgtopics er een racistische draai aan geven, terwijl dat irrelevant is. Jouw interpretatie: de bezorger heeft moeite met vrouwen. Mijn interpretatie: mevrouw heeft zoveel noten op haar zang, dat de bezorger haar niet meer serieus neemt en om verdere escalatie te voorkomen, overal ja op zegt, ook op de vraag of het probleem ontstaat omdat ze een vrouw is.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑28 jul 2021 23:04Dus u weet hoe deze vrouw de bezorger heeft aangesproken als u stelt dat dit op de verkeerde manier is gebeurt. Wat is dan de goede manier om een bezorger aan te spreken?
Het is geen stemmingmakerij maar een weergave van een feit. U maakt ermee van dan het is. Het feit dat de bezorger een migratieachtergrond heeft is juist de oorzaak van de escalatie van het conflict. Deze bezorger kon het niet verkroppen dat een vrouw hem aansprak.
De juiste manier is het aan gesprek aangaan, dus ook luisteren naar de bezorger en niet alleen zenden of commanderen.
Hier gaat het om verdwenen pakketten. NeoDutchio heeft al terecht opgemerkt, dat er geen bewijs is voor stelen door de bezorger.
Of er sprake is van opzet, kan je niet weten en zal je nooit van DHL horen, omdat dit soort onderzoeken intern zijn en alle stappen tussen aanlevering door de webshop en aflevering bij de ontvanger onder de loep nemen.rdam2000 schreef: ↑28 jul 2021 22:15Er loopt nu 2 onderzoeken bij DHL voor pakketen die weg zijn. Het kan geen toeval 2 pakketen achter elkaar zomaar verdwijnen tijdens de bezorging.
Uiteindelijk krijg ik van de webshop mijn geld terug al moet ik lang wachten maar het gaat erom dat ik niet meer in het bezit bent van mijn bestelling.
Ik wil de zaak niet vooruitlopen maar er zit degelijk opzet in het spel.
Ik denk eerder, dat je ergernis zit in het langere wachten op je bestelling en de extra tijd, die je hieraan kwijt bent.
Is die 2 keer achter elkaar verdwijnen van dezelfde webshop? Dan kan het ook daar zijn misgegaan. Iemand anders heeft dan een doos gekregen met jouw verzendlabel.
Re: Slechte bezorging door DHL
@ik weet niet alles
U maakt een grapje blijkbaar. Niemand schrijft hier dat alle mensen met een migratie achtergrond nooit iets verkeerd doen. Iedereen maakt fouten, van elke nationaliteit. Maar die nationaliteit doet er dus helemaal niet toe.
U maakt een grapje blijkbaar. Niemand schrijft hier dat alle mensen met een migratie achtergrond nooit iets verkeerd doen. Iedereen maakt fouten, van elke nationaliteit. Maar die nationaliteit doet er dus helemaal niet toe.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Slechte bezorging door DHL
Ik maak geen grapje maar ik ben het spuugzat dat te pas en te onpas de racisme kaart getrokken wordt.
Re: Slechte bezorging door DHL
Maar dat deed de Ts juist. En u doet dat nu dus ook.
Re: Slechte bezorging door DHL
interessante uitspraak van iemand, die in een DHL-topic refereert aan een gesloten PostNL-onderwerp en daarbij zelf de eerste is, die begint over de achtergrond van de bezorger. Heb je verder nog iets inhoudelijks bij te dragen inzake verdwenen pakketten bij DHL?Ik_weet_niet_alles schreef: ↑29 jul 2021 17:33Ik maak geen grapje maar ik ben het spuugzat dat te pas en te onpas de racisme kaart getrokken wordt.
Re: Slechte bezorging door DHL
Ik denk dat ze door de drukte en de daaraan verbonden stress ze er allemaal een potje van maken!
Ik heb vorige maand een pakje met Post nl terug gestuurd maar bij aankomst bleek te inhoud verdwenen.
Een kostenplaatje van 150 euro, een tondeuse en er werd niets toegegeven.
Dus we konden betalen.
Zeker weten dat het er door een medewerker van Post NL uitgehaald is maar niets te bewijzen dus..
Zo zie je maar ik denk dat geen vervoerder het op dit moment helemaal netjes doet.
Ik heb vorige maand een pakje met Post nl terug gestuurd maar bij aankomst bleek te inhoud verdwenen.
Een kostenplaatje van 150 euro, een tondeuse en er werd niets toegegeven.
Dus we konden betalen.
Zeker weten dat het er door een medewerker van Post NL uitgehaald is maar niets te bewijzen dus..
Zo zie je maar ik denk dat geen vervoerder het op dit moment helemaal netjes doet.
Re: Slechte bezorging door DHL
Ik heb dezelfde klachten over de werkwijze van DHL: De chauffeur die meldt dat ik niet thuis was op een bepaalde tijd, terwijl ik dat wel was.... die zegt dat hij het pakket bij mijn buren heeft afgeleverd, terwijl dat een klinkklare leugen is....en die beweert dat hij een berichtje in mijn brievenbus heeft achtergelaten, een bewering die ook niet waar is. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Re: Slechte bezorging door DHL
Allemaal maar zelf naar de winkel dan, want als ik hier de topics mag geloven is het bij elke bezorgdienst een zooitje en een dievenbende.
Karel123##
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12781
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte bezorging door DHL
En hoe weet de bezorger dat er iets van waarde in de verpakking zit? Of gokken al die stelende bezorgers en hopen ze op iets leuks? Iets dat trouwens vaker voorkomt dan stelen is een ondeugdelijke verpakking of een doos die vast blijft zitten in een van de sorteermachines. Hierdoor verdwijnt er ook inhoud uit te dozen is het maar gokken wat in welke doos gezeten heeft.emile81 schreef: ↑30 jul 2021 14:02Ik heb vorige maand een pakje met Post nl terug gestuurd maar bij aankomst bleek te inhoud verdwenen.
Een kostenplaatje van 150 euro, een tondeuse en er werd niets toegegeven.
Dus we konden betalen.
Zeker weten dat het er door een medewerker van Post NL uitgehaald is maar niets te bewijzen dus..
Ooit, jaren geleden, kregen wij een kerstkaart binnen. De envelop was gescheurd en er zat een sticker op van PostNL. Bleek een hoop enveloppen in de sorteermachine beschadigd te zijn geraakt en ze hebben gegokt welke kaart in welke envelop zat. Maar ja, vertellen dat een bezorger doelbewust de inhoud verwisseld heeft klinkt natuurlijk veel spannender.
Of hij stond domweg bij een verkeerde deur.P7QRS3R4 schreef: ↑30 jul 2021 15:29Ik heb dezelfde klachten over de werkwijze van DHL: De chauffeur die meldt dat ik niet thuis was op een bepaalde tijd, terwijl ik dat wel was.... die zegt dat hij het pakket bij mijn buren heeft afgeleverd, terwijl dat een klinkklare leugen is....en die beweert dat hij een berichtje in mijn brievenbus heeft achtergelaten, een bewering die ook niet waar is.