LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] specseavers eist vooruitbetaling
specseavers eist vooruitbetaling
Bij het kopen van een nieuwe bril werd mij bij bestelling ervan gezegd dat ik het g e h e l e bedrag vooruit diende te betalen.
Volgens mij mag dit wettelijk niet: er is immers geen prestatie geleverd door de leverancier?
Na protest mijnerzijds werd mij aangeboden de helft nu aan te betalen en de tweede helft bij levering.
Mag men zonder prestatie geleverd te hebben het gehele bedrag vooraf van de klant eisen?
Volgens mij mag dit wettelijk niet: er is immers geen prestatie geleverd door de leverancier?
Na protest mijnerzijds werd mij aangeboden de helft nu aan te betalen en de tweede helft bij levering.
Mag men zonder prestatie geleverd te hebben het gehele bedrag vooraf van de klant eisen?
Re: specseavers eist vooruitbetaling
erik, ik weet niet wat jij gedaan hebt, maar ik zou gezegd hebben, dan laat u de bestelling maar zitten, ik ga wel naar een ander.
inderdaad, het volledige bedrag mogen ze niet eisen als vooruitbetaling.
50% zelfs ook niet, wel 10 of 25% aanbetaling.
inderdaad, het volledige bedrag mogen ze niet eisen als vooruitbetaling.
50% zelfs ook niet, wel 10 of 25% aanbetaling.
UIT
Algemene Voorwaarden Optiekbedrijven
van de Nederlandse Unie van Optiekbedrijven
AV CZ/35 augustus 2003
ARTIKEL 10 - Vooruitbetaling
De ondernemer is gerechtigd alvorens werkzaamheden en leveringen aan te vangen,
vooruitbetaling van de consument te verlangen voor de nakoming van de
betalingsverplichtingen van de consument tot maximaal 25% van de overeengekomen
prijs.
BURGELIJK WETBOEK
Ik dacht maximaal 50%.
MAAR
Nooit iets aanbetalen. Gaat ondernemer in tussentijds failliet, ben je alles kwijt. Zelfs grote ketens kunnen op korte termijn failliet gaan, dank maar aan Megapool.
Algemene Voorwaarden Optiekbedrijven
van de Nederlandse Unie van Optiekbedrijven
AV CZ/35 augustus 2003
ARTIKEL 10 - Vooruitbetaling
De ondernemer is gerechtigd alvorens werkzaamheden en leveringen aan te vangen,
vooruitbetaling van de consument te verlangen voor de nakoming van de
betalingsverplichtingen van de consument tot maximaal 25% van de overeengekomen
prijs.
BURGELIJK WETBOEK
Ik dacht maximaal 50%.
MAAR
Nooit iets aanbetalen. Gaat ondernemer in tussentijds failliet, ben je alles kwijt. Zelfs grote ketens kunnen op korte termijn failliet gaan, dank maar aan Megapool.
Bij mijn opticien betaal ik helemaal niets vooruit ! Het is dan ook geen opticiensketen en wellicht wat hoogdrempelig. De service is uitstekend en qua prijs valt het me altijd mee.
Dus winkel wat rond voor je koopt !
Dus winkel wat rond voor je koopt !
Dit was bij Spec Savers heh ed Pearl
Ga toch naar een echte opticien
Geen centje pijn; niks vooruitbetaling en in 2 dagen je bril
Een echt Armani figuur/montuur
met de beste service...........
Ga toch naar een echte opticien
Geen centje pijn; niks vooruitbetaling en in 2 dagen je bril
Een echt Armani figuur/montuur
met de beste service...........
ik zou graag willen weten welke specsavers dit was want bij het filiaal waar ik klant ben betaal ik alles achteraf bij het ophalen .dan kijken ze gelijk of alles goed is.
Het kan zijn dat deze opticien in een 'risico' gebied zit, waarbij hij door schade en schande (wel bestellen, maar niet ophalen en betalen) wijs is geworden.
Ik zelf zou niets aanbetalen, zeker niet als ik daar ooit eerder had gekocht.
Ik zelf zou niets aanbetalen, zeker niet als ik daar ooit eerder had gekocht.
ik heb idd nog nooi vooruit hoeven te betalen bij een opticien ook niet bij de grote zoals hans en pearl ....dus erg vreemd .....
Een kennis van mij heeft een bril besteld bij Specsavers in Almelo. Zij moest ook het hele bedrag vooruit betalen. Het duurt ongeveer drie weken voordat de bril er is. Ik vind het ook vreemd dat het hele bedrag al betaald moet worden vóór levering.
Ook bij Pearl Eglantier hoefde ik niet vooruit te betalen. Toch lijkt het me best wel logisch, dat men iets vooruit betaald, daar het toch meerdere keren voor komt, dat aan het eind van het jaar, de opticien met, dus ook niet, betaalde brillen zit.
Sommige bedrijven kunnen via een deurwaarder/incasso je krediet verleden bij het bkr opvragen. vooral bij dure brillen