LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spookfacturen UPS

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ronan66

Spookfacturen UPS

Ongelezen bericht door ronan66 »

sinds kort stuurt UPS een aparte factuur voor het maken van een factuur en voor die factuur sturen ze dan weer een aparte factuur voor het maken van die factuur en voor die factuur sturen ze dan weer een aparte factuur.

Zo kom je dus in een eindeloze cirkel van elke 2 weken een nieuwe factuur, lekker makkelijk verdienen op deze manier.

Als je dan belt met UPS wordt er gezegd dat het de nieuwe UPS regels zijn en je gewoon elke factuur moet betalen.

Zijn hier meer mensen die het ook meemaken?

Moneyman

Re: Spookfacturen UPS

Ongelezen bericht door Moneyman »

ronan66 schreef:
03 mar 2022 10:19
sinds kort stuurt UPS een aparte factuur voor het maken van een factuur en voor die factuur sturen ze dan weer een aparte factuur voor het maken van die factuur en voor die factuur sturen ze dan weer een aparte factuur.
Dit is zo absurd dat mijn eerste reactie is: kanniewaarzijn!

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Ik verzend/ontvang redelijk veel met UPS en in principe gaat dit redelijk goed (in ieder geval stukken beter dan met buitenlandse zendingen via bijv. USPS/post.nl). Je krijgt een proforma factuur voor de inklaringskosten / verzendkosten (die je gewoon betaald alvorens je pakket te krijgen). Aanvullend krijg je een papieren factuur toegestuurd met het werkelijke bedrag (Meestal is het bedrag correct en soms iets hoger / lager). Bij heel kleine bedragen hoor je meestal niets meer, grotere moet je betalen / krijg je gecrediteerd.
Ik heb zelf al (meermaals) geklaagd over de onzin van de papierstroom (kan ook moeiteloos digitaal) echter met de eigenlijke procedure is weinig mis.

cherokee

Ongelezen bericht door cherokee »

In eerste instantie moest ik lachen. Dit kan toch niet echt gebeuren? Of..........?

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik kan niet beoordelen of de facturen terecht of onterecht zijn.

www.consuwijzer.nl/rekeningen-en-incass ... ing-wat-nu staat wat je kunt doen indien de rekening onterecht is.
Indien je niet betaald bepaald een rechter uiteindelijk of de rekening terecht of onterecht is. Als het een terechte rekening is dan moet je veel kosten extra betalen.

Eventueel kan je contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor hulp of advies.

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Zijn ook geen "spook" facturen maar dat ze voor particulieren wat lastig te lezen zijn is wel een feit.

ronan66

Veldt01 schreef:
03 mar 2022 10:43
Ik verzend/ontvang redelijk veel met UPS en in principe gaat dit redelijk goed (in ieder geval stukken beter dan met buitenlandse zendingen via bijv. USPS/post.nl). Je krijgt een proforma factuur voor de inklaringskosten / verzendkosten (die je gewoon betaald alvorens je pakket te krijgen). Aanvullend krijg je een papieren factuur toegestuurd met het werkelijke bedrag (Meestal is het bedrag correct en soms iets hoger / lager). Bij heel kleine bedragen hoor je meestal niets meer, grotere moet je betalen / krijg je gecrediteerd.
Ik heb zelf al (meermaals) geklaagd over de onzin van de papierstroom (kan ook moeiteloos digitaal) echter met de eigenlijke procedure is weinig mis.
IK heb ook geen probleem met de originele factuur, ik heb een probleem met het feit dat ik elke 2 weken een nieuwe factuur krijg voor "Toeslag voor factuur afdrukken" van de vorige factuur.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zit daar niet gewoon een bug in het systeem?

BENZAK

Ongelezen bericht door BENZAK »

Wij hebben hetzelfde probleem met UPS, na een originele factuur volgt een factuur voor het afdrukken van die originele factuur, maar na een week of twee volgt een nieuwe factuur voor het afdrukken die verwijst naar vorige factuur (voor het afdrukken), waardoor er een eindeloze loop ontstaan is. Wij zijn per mail in contact geweest maar krijgen dit standaard antwoord:

Beste Klant,

Bedankt voor uw bericht. Om klanten aan te moedigen om over te schakelen naar elektronische facturen, voert UPS bijkomende toeslagen in voor papieren facturen die via de post naar klanten worden gestuurd.

De bijkomende kost zal automatisch voor elke factuur in rekening worden gebracht. Dit kan leiden tot een aanzienlijke verhoging van de kosten voor klanten, die papieren facturen willen blijven ontvangen.

We raden u aan om zich bij UPS Billing Center te registreren om extra kosten te vermijden en gemakkelijk toegang te krijgen tot al uw facturen.

Informatie over deze toeslag is ook beschikbaar op onze website:
Bijkomende kosten versturen pakket | UPS - Nederland

"U ontvangt uw invoices van UPS op de manier die u heeft aangegeven. Vanaf 6 Augustus 2018 zult u, als u een UPS accountnummer heeft en niet heeft gekozen voor electronische invoices, een toeslag ontvangen voor elke papieren invoice die u ontvangt."

We hebben ons nu maar aangemeld bij het UPS Billing Center om er van af te zijn. Maar het is natuurlijk omgekeerde wereld dat de standaard instelling bij UPS is dat facturen per post gaan en elke keer €5,10 ex BTW kost, in plaats van dat je automatisch electronisch de facturen ontvangen (bij aanmelding was immers ook gewoon een email adres nodig). Overigens hebben wij deze account pas sinds 2021 (en niet al in 2018 waar het bericht naar refereert) en de enige reden dat wij een UPS account hebben is doordat leveranciers van buiten de EU soms zendingen met UPS naar ons versturen; zonder account ging er eigenlijk altijd wel iets mis met de inklaring, dus we hebben nu maar een account genomen. We versturen dus niet eens met UPS.

Die facturen voor afdrukken gaan wij niet betalen en ik zou iedereen adviseren dat ook niet te doen.
Laatst gewijzigd door BENZAK op 03 mar 2022 12:51, 2 keer totaal gewijzigd.

ronan66

Lady1234 schreef:
03 mar 2022 12:03
Zit daar niet gewoon een bug in het systeem?
Helaas lijkt het geen BUG maar een busten actie van UPS.

Antwoord van UPS:
Per 9-1-2022 hebben we de manier waarop we onze papieren factuurkosten beheren aangepast. Deze kosten worden op dezelfde manier toegepast als onze andere kosten/vergoedingen. Als zodanig komen de meeste klanten niet langer in aanmerking voor een vrijstelling van de paper invoice fee.

Dit houd dus in dat je elke 2 weken een nieuwe factuur krijgt.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Is er een overeenkomst voor de "papieren factuur" "service" ?

Moneyman

Moneyman schreef:
03 mar 2022 10:24
ronan66 schreef:
Toch nog even... wat jij hier schrijft is:

- er komt een (terechte) factuur ("A") voor verleende diensten oid;
- vervolgens komt er een factuur B voor het opmaken van factuur A;
- vervolgens komt er een factuur C voor het opmaken van factuur B;
- vervolgens komt er een factuur D voor het opmaken van factuur C;
- enz.

Even serieus: dat kan toch niet waar zijn?

ronan66

Moneyman schreef:
03 mar 2022 13:44
Moneyman schreef:
ronan66 schreef:

- enz.

Dit is helemaal correct en als je niet wil betalen dreigen ze met een deurwaarder en wordt de hoorn er op gegooit.

Volgens UPS is dit sinds 9 januari 2022 standaard voor elke papieren factuur die door hun verzonden wordt.

Om verdere ellende te voorkomen heb ik ook maar een account aangemaakt bij het UPS Billing Center, en tevens accepteer ik geen enkele levering meer zowel nationaal als internationaal die verzonden is via UPS.
Als een partij aangeeft dat het met UPS verzonden wordt doen ik er geen zaken meer mee.

Moneyman

ronan66 schreef:
03 mar 2022 13:53
Dit is helemaal correct en als je niet wil betalen dreigen ze met een deurwaarder en wordt de hoorn er op gegooit.
Dan zou ik de eerste factuur betalen en vervolgens achterover leunen tot de deurwaarder komt.

BENZAK

Ongelezen bericht door BENZAK »

Moneyman schreef:
03 mar 2022 13:44
Moneyman schreef:
ronan66 schreef:

- enz.

Dit is inderdaad exact wat er gebeurt. Wanneer we dit per mail aangeven bij UPS wordt er niet op ingegaan maar verschuilen ze zich achter standaard antwoorden mbt de regeltjes die ze zelf bedacht hebben.

In feite is dit gewoon een vorm van chantage, want ze zullen papieren facturen voor het afdrukken van de vorige factuur blijven sturen tot je je aangemeld hebt bij UPS Billing Center.

Gesloten