LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] st. schulden vrij leven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ wijtwee ... niet van deze stichting...
maar precies dezelfde situatie.
staat heeel veel paginatjes terug op dit topic beschreven..

>cybertje<

gigantje34
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 10:08

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door gigantje34 »

en is daar ooit wat uitgekomen of ben je toen ook al je geld kwijt geraakt en nooit meer wat van terug gezien????

groetjes gigantje

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

ik kwam uit de hulpverlening met meer schuld als ik erin ging...
heb in de tijd dat ik erin zat meer gebeld ,geschreven en geeist
(bij uwv en belasting) als de schuldhulpverleners ...
en ben nu meer als 3 jaar later nog steeds aan het afbetalen
voor schulden die er zonder de schuldhulp allang niet meer zouden zijn.

>!<

BMS.Purmerend

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

je hebt je draai weer gevonden Syb.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

je hebt je draai weer gevonden Syb.
door mijn kalmte te bewaren door er af en toe een te draaien ja..
vriend BMS :wink:

BMS.Purmerend

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

draai weer gevonden
nee :wink:

gigantje34
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 10:08

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door gigantje34 »

dus met andere woorden je hebt nooit meer je geld terug gekregen die wel van je ingehouden zijn en nog extra schulden erbij gekregen en een paar jaar later nog steeds aan het afbetalen wat anders al lang voorbij had geweest nou ik hoop dat dit niet het geval zal zijn bij ons maar ja moet er wel vanuit gaan dat we nooit meer wat ervan terug zullen zien.
ik zat er namelijk al een paar jaar in eigenlijk als alles goed was gegaan zou ik er nu zelfs al weer vanaf zijn geweest maar ja nu moet ik er toch nog aan betalen en is er een behoorlijk bedrag verdwenen van me en dat terwijl ik van een uitkeringkje leef met mijn dochtertjes dus is al geen vetpot maar dat zal nog wel een paar jaar zo blijven denk ik zo.

groetjes gigantje

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

ik hoop voor gigantje , wijtwee en al die anderen dat er voor jullie wel
een oplossing gevonden word ... maar ben inmiddels bang van niet.
En mochten jullie wel het binnenhof willen bezetten...
zeg maar wanneer ... ik zal er zijn al moet ik er naartoe lopen !!!

>Rob S. van Emotionele Zaken/cybertje<

gigantje34
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 10:08

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door gigantje34 »

hahahhahahaha

ik zou graag wat willen doen en evt het binnenhof bezetten ja hoor ben ik ook wel voor te paaien als het zou helpen en ja ik zou ook erheen moeten lopen en zou er wel een paar dagen over doen want woon niet in de omgeving van den haag hahahahha.

maar goed ook ik hoop dat er snel een oplossing komt en blijf proberen om die curator aan zijn taak te houden door toch steeds weer wat van me te laten horen en af en toe te bellen en te schrijven en te mailen naar hem misschien als we dat met z'n allen doet dan word hij er wel gek van en gaat hij misschien sneller eraan werken zodat er snel een oplossing gaat komen.

groetjes van een hoopvolle gigantje

eenvanwijtwee
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2008 12:01

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door eenvanwijtwee »

Hallo,

ik ben de andere helft van wijtwee. Bij ons is de ballans opgemaakt en wij zijn er erg van geschrokken. Een eind schuld die dus net zo hoog is als de begin schuld. Onze verbazing werd zelfs groter toen wij het overzicht kregen van de kredietbank en daar ook doodleuk weer de ABN-Amro tussen stond die wij in 2005 akl helemaal hadden afbetaald. Die dachten door zich nogmaals aan te melden dubbel te kunnen vangen. Ratten zijn het dus!! Doordat wij de schuldenaar waren werd de aanraag van de ABN meegenomen tenzij wij het tegendeel konden bewijzen. Dat heeft veel voeten in de aarde gehad maar gelukkig hebben we dat kunnen aantonen. De informatie omtrent het hele gebeuren met Hans Schaaij en zijn stichting schulden vrij leven is nihil. Er komt totaal geen informatie over hoe of wat en niemand weet iets. Ik wil weten hoe het zit met die strafzaak tegen hem, zit hij nog vast of mag hij zich weer vrij bewegen? Totaal geen informatie over de zaak en dat vind ik persoonlijk zeer kwalijk. En hoe zit het met onze schade, komt de overheid ons ook tegemoed of waar verhalen we dat, of wordt het weer zo dat dader als slachtoffer wordt gezien en de slachtoffer ( wij met z'n allen dus) het maar moeten uitzoeken. Waar is het ook gemakkelijker plukken dan bij mensen die al dan wel of niet door eigen schuld in de schulden zijn gekomen. Ik kan jullie vertellen dat voor deze situatie miemand heeft gekozen. Het lijkt wel of de gedupeerden totaal geen rechten hebben, alleen maar plichten. Kunnen wij niet collectief met z'n allen een civiele procedure starten tegen de stichting schulden vrij leven om te kijken of we buiten de normale gang van zaken toch schadeloos gesteld kunnen worden desnoods via een waarborgfonds? Afijn wij kunnen weer opnieuw gaan beginnen voor lange tijd!!

gigantje34
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 10:08

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door gigantje34 »

hoi allemaal,

zoals jullie misschien wel weten ben ik ook een van de gedupeerde en ja als we misschien met z'n allen wat doen krijgen we misschien wel hulp en recht want ook ik zit er dus nu dieper in de schulden als dat ik al zat en baal hier erg van en zeker dat we niks er meer over horen en die dader of daders dus lekker hun gang kunnen gaan met ons geld.

zodra iemand weet hoe we het moeten aanpakken zou ik dat graag horen en dan doe ik er wel aan mee want ben behoorlijk pissig op de hele gang van zaken.

groetjes gigantje34

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Beste eenvanwijtwee en gigantje (en de rest natuurlijk ook)...

Helaas beperkt het probleem van met evenveel of meer schuld
uit een traject komen zich niet tot de toko van meneer Graaij.
(kijk maar naar mijn situatie )

Zelfs bij reguliere/gemeentelijke schuldhulpverleners gaat er vanalles
niet zoals het zou moeten.
Ik sta dus ook nog steeds achter het idee om daar acties e.d. tegen
te voeren... al was het alleen maar om de inmiddels verslapte aandacht er weer eens EXTRA op te vestigen.

Maar uiteindelijk is het wel een kwestie die politiek uitgevochten moet worden... anders veranderd er natuurlijk niks aan de manier waarop de
div. schuldhulpverleners te werk gaan.
Mag ik daarom wederom adviseren de lokale SP afdelingen te bellen/schrijven/mailen ... evenals de (lokale) partijen van keuze.

Want het word hoog tijd dat er eens echt iets veranderd.
Zelfs al heb ik er zelf waarschijnelijk niks meer aan...
een ander hoeft niet door de zelfde "****" als wij ... TOCH ???

>cybertje<

bmscooter

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bmscooter »

cybertje
je bent er weer.

oh vergeten BMS.Purmerend (Jan)

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Ha die Jan (heb je je oude naam wel "officieel"ingeleverd bij radar :lol: )

Ja ... ik was ff zo,n anderhalve maand computerloos...
en in mijn situatitie is dat niet iets wat je FF SNEL vervangt helaas...
hoe afhankelijk je er ook van bent ivm o.a. internet bankieren,
soliciteren, bezwaarschriften schrijven, betalingsregelingen treffen
en niet in de laatste plaats je SOCIALE CONTACTEN.

Maar we zijn er weer hoor ... om leven in de brouwerij te brengen
en "scherpe discussie's te voeren" :wink:

>cybertje<

bmscooter

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bmscooter »

kom dan even naar webwinkel (HMK) heb je wat te lezen aldaar :wink:

eenvanwijtwee
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2008 12:01

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door eenvanwijtwee »

Ik pleit er ook voor dat er iets moet gebeuren. Duidelijkheid en een eerlijke stroom aan informatie naar de gedupeerden toe. Ik vind dat wij daar wel recht op hebben. Ik was vol vertrouwen met de stichting overdracht dossiers Vespa en het aanstellen van de curator, maar in beide ben ik toch teleurgesteld. Ook had ik een betere interactie verwacht van justitie en fiod. Ook zij moeten toch weten dat gedupeerden recht hebben op informatie omtrend hun achterovergedrukte centen. Ik zelf ben ook niet op de hoogte wat wij zouden kunnen ondernemen. We kunnen eventueel weer eens hart van Nederland aanschrijven om het geheel weer eens onder de aandacht te brengen en hopen dat er dan een informatiestroom komt.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door cybertomaat »

idd erg sneu dat je het weer via de media moet spelen...
ipv dat de overheid e.d. eens echt gaan helpen.
"ons" niet op de hoogte houden van wat ze allemaal (niet) doen
is ronduit schandalig te noemen ... temeer omdat we al wat extra
achterdochtig zijn dankzij onze "geweldige" eerdere ervaringen
met mensen/instanties die ons uit de geldproblemen zouden helpen.

>cybertje<

eenvanwijtwee
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2008 12:01

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door eenvanwijtwee »

Is dit niet onze grote vriend http://littlelot.hyves.nl/?

ashyra
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:12

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door ashyra »

hllo ben al bijna vier jaar bezig om in de schuldsanering te komen vorig jaar had ik er genoeg van ben op vakantie gegaan omdat ik op was toen ik terug kwam hebben me ze er uit gegooid en zeiden dat ik maar eerst moest bewijzen dat ik geen schulden maak wat ik niet doe want dit was nog van me ex hypotheek huis enz ik zelf heb geen schulden nu weer een half jaar verder willen ze dat ik in fanicieel survers gaat of zo ik baal zo kan dit allemaal zo maar en kan je niet hiervoor naar de rechter toe dit mag toch zo maar niet :cry:

bertvisscher
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 mar 2009 14:15

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bertvisscher »

Ik heb voor Erwin van de Ark Assuvast B.V. Drachten gewerkt. Dat bedrijf bestond een jaar ik kwam in dienst en na een half jaar was het nog krediet waardig als lease maatshcappijen nog driftig aan in het bedrijf waren aan het investeren. De omzet de vertegenwoordigers maakten was ook erg goed. Plotseling werd de stekker er uit getrokken en vroeg de de BV faiiliesement aan Aaandeelhouders waren de familie van der Ark. Het gebeurd wel vaker dat het geld uit de onderneming wordt gezogen en het kapitaal van de onderneming naar het prive vermogen wordt over gemaakt. Vander Ark heeft ook op Curacau Nederlandese antillen een bedrijf hgehad ze hebben in meerdere landen gezeten en zijn meerdere malen failliet gegaan

Ik ben bij van der Ark sr in Drachten thuis geweest obn geloofelijk mooi huis met binnenshuis zwembad heerlijk

Gesloten