LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] st. schulden vrij leven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
sportief
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2006 09:51

st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door sportief »

Ik wilde hierbij een oproep doen aan personen om een reactie te geven als ze in negatieve zin met stichting schulden vrij leven te maken hebben of hebben gehad. Ik zag wel iets in een eerdere forum over een faillissement van st. schulden vrij. Ik weet niet of het hier om de zelfde mensen gaat maar zou daar ook graag een reactie op willen krijgen.

Rene

mgl1952
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2006 20:03

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door mgl1952 »

Beste Rene,

Ook ik heb met deze Stichting te maken gehad in het jaar 2003. Ik had en heb nog steeds een vaste baan en van mijn salaris moest er elke maand bijna € 500,-- naar de Stichting worden overgemaakt, hetgeen maandelijks automatisch door mijn werkgever werd gedaan. Dus reken maar uit wat ze van mij hebben ontvangen.

In oktober 2003 heb ik met verschillende schuldeisers van mij gebeld om te vragen hoe de stand van zaken ervoor stond en daaruit bleek dat ze niets betaald hebben gekregen van die STICHTING.

Uiteindelijk heb ik mijzelf in 2004 failliet laten verklaren bij de rechtbank en in 2005 is er voor de rest van mijn schulden WSNP aangevraagd door mijn curator bij de rechtbank en heeft de rechtbank het toegewezen voor een periode van 3 jaar.

Die Stichting gaat failliet en dezelfde mensen richten weer een andere Stichting op met praktisch dezelfde omschrijving. Ik raad je aan geen zaken te doen met deze stichting. Je kunt in het archief van Tros Radar ook zoeken naar deze Stichting.

De uitzending die Tros hierover heeft gehad was volgens mij tussen (november 2003 en maart 2004). Ze hadden een een Stichting met de naam Stichting hulp advies en begeleiding (SHAB), die is ook failliet en toen kwamen ze met de naam St. schulden vrij leven. Kijk echt goed uit met hun en ga NOOIT in zee met hun. Ik hoop je hiermee advies te hebben gegeven.

Mgl.

sportief
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2006 09:51

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door sportief »

bedankt voor je reactie MGL

Helaas ben ik wel een contract met hun aangegaan. Gelukkig is mijn schade post bij hun niet zo hoog opgelopen. Het dossier is inmiddels gesloten, maar ik heb heel veel moeite met het feit dat deze mensen misbruk maken van de ellende van een ander.

Ik heb trouwens nog gezocht in het archief maar daar niets kunnen vinden. Ging dat toen om de naam schulden vrij leven of SHAB.
In ieder geval bedankt voor je reactie

Rene

Caboro
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 sep 2006 14:28

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door Caboro »

Oh vreselijk die stichting, ik ben er helaas ook mee in zee gegaan.
Mijn salaris werd automatisch naar hen gestort maar voor dat ik mijn geld kreeg duurde gewoon 2 a 3 weken..... dus alles werd te laat betaald.

Ik ben er op een gegeven moment mee gestopt want ik hoorde van de bedsrijven waar ik schulden had dat er niks werd overgemaakt na 6 maanden dus niks afbetaald, inmiddels had ik wel meer dan 1000 euri aan ssvl betaald.... Omdat ik er voortijdig mee ben gestopt ben ik al mijn geld kwijt???? dat waren hun kosten...... dus ruim 1000 euro kwijt en de schulden alleen maar hoger. :cry: :cry: :cry:

Misschien dat iemand mij kan helpen dat ik ooit wat geld hiervan kan terug krijgen???

sportief
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2006 09:51

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door sportief »

Dat er niet betaald word hebben meer mensen last van. Ik zelf heb een groot gedeelte van mijn geld terugontvangen omdat mijn werkgever zich er mee bemoeidt heeft. Als je duidelijk kan aantonen dat ze hunm afspraken niet na zijn gekomen dan kan je hier ook aangifte van doen.
Het gaat hier tenslotte over oplichting. Mocht je meer willen weten hoor ik het wel.

Rene

Caboro
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 sep 2006 14:28

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door Caboro »

Ja ikd enk wel dat ike r werk van ga maken weet nog niet hoe... Ik krijg nu steeds brieven dat ik ze nog bijna 300 euro moet betalen?? Dat zou betekenen dat ik 1500 euro heb betaald en dat er niks is afbetaald dat zouden alleen hun kosten zijn..... Ik denk dat ik ook zo een stichting begin ben ik in een keer van mijn schulden af :wink:

sportief
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2006 09:51

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door sportief »

je kan er altijd werk van maken. betaal in ieder geval niets ze hebben geen poot om op te staan. Laat je niet onder duk zetten. Er is in Rijswijk een stichting ""helponsin" die momenteel bezig is een aantal klanten die ook de dupe zijn geworden van deze stichting, te helpen.

Kijk ook op de consumentenbond forum daar staat ook een hoop info over deze stichting.

Succes en als je wat wilt weten hoor ik het wel

henksteenwijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2007 10:24

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door henksteenwijk »

Hoi allen,

Ook ik ben helaas in februari 2005 in zee gegaan met de SSVL, ik moest per maand een bedrag van 650 euro over maken..

De eerste paar maanden omdat ik toen nog via een uitzendbureau werkte ging een beetje stroef met salaris dat te laat uitbetaald werd enzv, hierdoor ging het de eerste paar maanden goed mis, uiteindelijk heb ik afspraken met ze gemaakt en kon ik het op een wekelijkse basis overmaken.

Ik ben nu al ruim 4 maanden gestopt en ik heb van de duizenden euros die ik betaald heb maar 114 euro terug gezien, overigens hebben ze me ook een hoop kosten in rekening gebracht.

Ik raad dan ook een en ieder af om met deze stichting in zee te gaan, ze komen hun afspraken niet na en maken het heel moeilijk om in contact te komen. Ik zit nu ook al ruim 8 minuten te wachten (even geduld aub al onze medewerkers zijn in gespek U wordt zo spoedig mogelijk geholpen)...

Ik zal hier ook bijhouden als ik weer wat van ze verneem.

Gr
Henk

Boompie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2007 18:13

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door Boompie »

Hallo,

ik ben met deze stichting in 2005 in zee gegaan elke maand 970 euro betaald. Op een gegeven moment zag ik in het programma van Radar het onderwerp SSVL behandeld worden. Op dat moment voelde ik nattigheid en ben direct gestopt met het overmaken van 970 euro. Totaal ben ik 6790 euro kwijt geraakt aan SSVL. :cry: Tot op heden heb ik niets meer vernomen van deze stichting in Oldenzaal elke dag schrijf ik en fax in naar hen hopend naar een reactie.

Zijn er nog meer slachtoffers en zo ja hoe kunnen wij verenigen? :?:

In ieder geval ga niet in zee met deze stichting ssvl te oldenzaal :idea: trouwens op hun website staat dat men geen nieuwe aanvragen in behandeling neemt. Zal de directeur Hans Schaai gevlucht zijn?

Boompie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2007 18:13

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door Boompie »

Zag op de Consumentenbond.nl Forum meer informatie en slachtoffers.


http://www.consumentenbond.nl/forum/sho ... ge=1&pp=20

gebruik copy / paste bovenstaande link

SSVL
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:22

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door SSVL »

Nou Hans Schaaij (goed spellen aub) is niet gevlucht en dat gaat ie niet doen ook. Hij wordt het zat voor oplichter uitgemaakt te worden. Als Boompje nou zijn echt naam aven vertelt en aangeeft hier dat ik precies mag publiceren wat we voor hem hebben gedaan, dan is er veeeeel meer duidelijk. Ook wordt dan duidelijk wat Boompje (als wel afgeproken) heeft nagelaten te doen. Schulden blijven JOUW probleem, we proberen alleen maar te helpen en dat doen we erg goed. Maar ja, als men zichzelf niet wil laten helpen houdt alles op. We hebben nog NOOIT iemand opgelicht en werken volledig naar de wet. Als je een klacht wilt indienen: [email protected] Ook wij maken fouten. Maar niet ter grootte van het eerder genoemde bedrag. Dus wees een vrouw/vent en noem je naam en zeg dat ik hier jouw dossier mag publiceren. EN; wij krijgen geen dagelijkse faxen/brieven/ mails van boompje. Dat is leugen 1 al!! Als gezegd. Ik word het ZAT!

Boompie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2007 18:13

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door Boompie »

Even reageren op mijn laatste reactie SSVL (Hans Schaai)? heb je de vorige topics gelezen en de link die ik bijgevoegd heb? Ik ben hierin niet alleen vrind! Waar rook is is vuur,,,Ga nu niet zielig doen tegen overmij want ik heb het net als met vele andere mensen het wel gehad met jullie stichting en wil mijn geld terug!!! ps wat is jou naam dan !!!

SSVL
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:22

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door SSVL »

Mijn naam heb IK juist gespeld. Lees maar. Jouw naam ken ik niet en ik heb ook geen klacht binnengekregen. Alle andere klachten zijn behandeld en opgelost. Wat je leest zijn alleen die mensen die zelfs een advocaat hebben geraadpleegd maar te horen hebben gekregen dat t allemaal klopt. Wij hebben jullie schulden niet gemaakt hoor. We hebben wel de oplossing als iedereen zich aan de afspraken houdt.

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door lucrecia »

Een stichting die zegt iemand te willen helpen om uit de schulden te komen mag geen profijt van hebben..

Mensen gewoon naar de gemeentelijke kredietbank gaan, daar word je beter geholpen en het kost je niets, ze helpen je met budgetbeheer en je administratie op orde zetten en regeling met de schuldeisers treffen.

SSVL
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:22

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door SSVL »

Een stichting mag geen profijt hebben van schuldbemiddeling dat klopt. Dat is dus ook niet zo.
Doen verder alle kredietbanken het voortreffelijk? Nooit problemen? We kregen net nog een mevrouw binnen waarvan haar dossier een jaar in een la had gelegen!

strikerbeta1
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2007 12:23

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door strikerbeta1 »

hierbij wil ik ook mijn ervaringen met u delen die ik ivm stichting schulden vrij leven zij hebben mij gewoon bedoderd iets anders kan ik er niet van maken ik heb anderhalf jaar mijn zaak bij hun en zij hebben niks opgelost ik kan niet ander concluderen dat hun maar een belang hebben dat zij om wat voor reden dan ook zo lang mogelijk jouw zaak aan willen houden ten koste van alles ik kwam er achter dat er wat niet klopte toen ik een brief kreeg van het uwv waar ik een schuld heb van 5400e en waar in stond dat ze met mij een nieuwe regeling wilden trefen omdat er door stichting schulden vrij leven niet werd gereageerd op hun voorsten toen ben ik gaan bellen net andere schuleisers en die zegen dat zij wel een voorstel doen maar die willen met hun geen zaken doen en tegen mij zeggen ze dat er een nieuw voorsten moet worden gedaan omdat de schuleiser niet akoord is gegaan met hun voorstel maar dat is gewoon een leugen zij hebben mij anderhalf jar gewoon wat voorgelogen dus ik kan niet anders concluderen dat zij alleen maar belang hebben dat jij zo lang mogelijk bij hun een zaak hebt lopen om wat voor reden dan ook en wat er dan met mij geld is gebeurd dat is mij een raadsel ik heb geen idee ik vind het heel triest dat zo iets mogelijk is misbruik van de problemen van andere mensen en wat ik nu moet doen ik weet het niet

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door lucrecia »

Daarom moet je altijd bij zulke stichtingen controleren of ze wel aangesloten zijn bij de NVVK (Nederlandse Vereniging voor Volkskrediet) of moet je even langsgaan bij de Sociale Dients van uw gemeente. Al kan het lang duren ben je wel zeker dat ze voor je zullen bemiddelen en niet van je zullen profiteren, dat mag een suldhulpverlening namelijk niet.

dees45
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2007 19:38

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door dees45 »

Vanavond kregen we een alarmerend telefoontje van een van onze schuldeisers. Wij zijn (op advies van 1 van de schuldeisers) twee en een half jaar geleden bij de stichting terecht gekomen. Tot nu toe hebben we niet echt problemen gehad, echter waren er de laatste tijd brieven over wanbetalingen. Toen we gingen zoeken op internet schrokken we ons een hoedje, wat nu???? Bovengenoemde schuldeiser trekt zich nu terug uit de regling met schuldenvrij leven en adviseerde ons te stoppen met deze stichting wegens toch dubieuse handelingen.
Kan iemand ons adviseren???

Peter

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoi alle gedupeerden, mijn advies naar de gemeente gaan die hebben daarvoor de juiste mensen. Schuldhulpverleners zijn al zo vaak negatief in het nieuws geweest. De gemeente is de enigste juiste maar wel morgen en niet wachten.

Succes.

bwtje
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:42

Re: st. schulden vrij leven

Ongelezen bericht door bwtje »

meneer schaaij,zo goed gespeld?
zou u zo vriendelijk willen zijn om mij persoonlijk te woord te staan?
ik heb namelijk ook zo"n 5 a 6 duizend euro van je tegoed.
als je er zo ziek van word om uitgemaakt te worden voor oplichter,dan moet je zelf even persoonlijk toelichten wat er dan allemaal fout loopt.tuurlijk zijn de schulden onze schuld,maar als we ruim 400 euro per maand betalen om het af te lossen en het gebeurd niet,dan is het toch echt jou schuld dat mijn schulden nog hoger zijn geworden
mensen zetten niet op een forum hun eigen naam,we zijn er namelijk niet trots op schulden gemaakt te hebben.
ik ben trouwens wel blij dat ik eindelijk een naam heb om een van jullie stichting aan te spreken,want ook dat schijnt moeilijk te zijn.
en heb je eindelijk een naam,blijken ze weer ontslagen te zijn.
ik ben dus wel degelijk bezig met advocaat en al,om een zaak te beginnen tegen jou.en ja,ik heb bewijs van mijn betalingen,afspraken met jullie en overzichten van schuldeisers wat jullie wel en niet hebben betaald.en jullie horen inderdaad niks aan ons te verdienen,maar ondanks dat jullie al 1,5 jaar niks voor mij doen,moet ik wel elke maand 60 euro administratie kosten afdragen.
wees een vent,en sta iedereen dan persoonlijk te woord.
bij het intake gesprek kwamen jullie toch ook netjes bij mij thuis??
je bent van harte welkom.tot die tijd blijf je gewoon een oplichter.
bianca

Gesloten