| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Staatscourant
Staatscourant
Kan iemand mij vertellen waar ik de Staatscourant kan kopen of inzien? Ik zoek me gek, maar ik kan op de site van de Staatscourant alleen maar vinden dat je ze kan nabestellen voor € 4,50 per stuk.
Re: Staatscourant
via overheid.nl kan je bijna alle gepubliceerde wetten nakijken. Je kan ook op rechtspraak.nl terecht. Of als je een rechtenstudent in je familie hebt kan hij/zij alles nagaan via de bieb van zijn uni.
Het is vaak echter voor niet juristen van weinig waarde. immers de publicatie geeft alleen de externe werking van de wet aan. en niet de opvatting.
Het is wellicht handiger om hier je juridische vraag te stellen. Dan kunnen diegen die toegang hebben tot wettenbanken je helpen.
Het is vaak echter voor niet juristen van weinig waarde. immers de publicatie geeft alleen de externe werking van de wet aan. en niet de opvatting.
Het is wellicht handiger om hier je juridische vraag te stellen. Dan kunnen diegen die toegang hebben tot wettenbanken je helpen.
Ik heb geen juridische vraag hoor. Maar morgen zou de echtscheiding van mijn vriend en zijn ex-vrouw erin staan. En ik zou dat graag willen zien. Online staan die gegevens niet. Tenminste ik kan ze niet vinden.
Ook niet alle uitspraken worden gepubliceerd. Uitspraken uit het familierecht komen vlgs mij niet in de staatcourant.
De staatcourant is meer voor de publicatie van wetten zodat deze een externe werking hebben. Verder is er in de SC jurispudentie over besuursrecht te vinden.
De staatcourant is meer voor de publicatie van wetten zodat deze een externe werking hebben. Verder is er in de SC jurispudentie over besuursrecht te vinden.
De advocaat zegt dat het morgen in de Staatscourant komt te staan. Op de site van de Staatscourant staat het volgende bij overige rubrieken:
Ontbinding van huwelijken. Hier zijn alle echtscheidingen vermeld die bij verstek zijn uitgesproken.
Aangezien het hier gaat om een echtscheiding die bij verstek is uitgesproken, mag ik aannemen dat dit wel degelijk in de Staatscourant komt te staan.
Ontbinding van huwelijken. Hier zijn alle echtscheidingen vermeld die bij verstek zijn uitgesproken.
Aangezien het hier gaat om een echtscheiding die bij verstek is uitgesproken, mag ik aannemen dat dit wel degelijk in de Staatscourant komt te staan.
Bel eens de bibliotheek. Mogelijk hebben die de Staatscourant ter inzage liggen.
Kreeg net antwoord van iemand van de Staatscourant en die schreef ook dat ie meestal wel in de wat grotere bibliotheken ligt. Woensdag maar even kijken.