Ik wilde mijn loterij-abonnement op de Staatloterij opzeggen. Bij het inloggen op mijn profielpagina kwam ik er achter dat ik een aanzienlijk bedrag in de wallet op mijn account had staan. Ik ging er van uit dat alle kosten en de gewonnen bedragen netjes met elkaar worden verrekend, dit is dus niet het geval. Mijn gewonnen bedragen worden door de Staatloterij "opgespaard" terwijl er maandelijks wel een volledig bedrag wordt afgeschreven.
Mijn abonnement diende telefonisch te worden opgezegd, dit heb ik vervolgens gedaan. Tijdens het gesprek werd mij niet gevraagd naar het terugboeken van het bedrag in mijn wallet. nadat ik er naar vroeg werd dit voor mij uitgezocht en medegedeeld dat dit kon. Op mijn vraag wat er zou gebeuren als ik er niet naar zou vragen werd mij verteld dat dit bedrag na een jaar zou vervallen en niet naar mij wordt teruggeboekt. Ik vind dit een bedenkelijke gang van zaken.
Mag dit zomaar?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Staatsloterij opzeggen? Denk om de inhoud van je wallet!
-
spaceinvaderrr
Re: Staatsloterij opzeggen? Denk om de inhoud van je wallet!
Via google naar staatsloterij:
Ingelogd, wat zie ik dan? Je Wallet is je digitale portemonnee. Als je geld in je Wallet stort, vind je dat hier terug.
5. Uitbetalen: Hier kun je het saldo van je wallet laten overmaken naar je bankrekening.
Helder?
Ingelogd, wat zie ik dan? Je Wallet is je digitale portemonnee. Als je geld in je Wallet stort, vind je dat hier terug.
5. Uitbetalen: Hier kun je het saldo van je wallet laten overmaken naar je bankrekening.
Helder?
Het saldo in de wallet vervalt helemaal niet en het wordt wel naar je teruggeboekt. Zo staat het in de voorwaarden. Waarom de helpdesk iets anders zegt, weet ik niet.spaceinvaderrr schreef:Ik wilde mijn loterij-abonnement op de Staatloterij opzeggen. [...] Mijn abonnement diende telefonisch te worden opgezegd, dit heb ik vervolgens gedaan. Tijdens het gesprek werd mij niet gevraagd naar het terugboeken van het bedrag in mijn wallet. nadat ik er naar vroeg werd dit voor mij uitgezocht en medegedeeld dat dit kon. Op mijn vraag wat er zou gebeuren als ik er niet naar zou vragen werd mij verteld dat dit bedrag na een jaar zou vervallen en niet naar mij wordt teruggeboekt. Ik vind dit een bedenkelijke gang van zaken.
2.4.1 De deelnemer kan via een verzoek aan de Klantenservice zijn Account op ieder moment beëindigen. NLO zal na een verzoek tot beëindiging en eventuele verificatie van persoonsgegevens het op dat moment in het Account aanwezige Saldo binnen een redelijke termijn terugstorten op het aan het Account gekoppelde IBAN (bank- of girorekeningnummer) van de deelnemer.
2.4.2 Als de deelnemer gedurende een lange periode geen gebruik maakt van zijn Account, kan NLO het Account afsluiten voor gebruik. NLO kan de deelnemer na twaalf maanden inactiviteit een e-mail sturen en het op dat moment in het Account aanwezige Saldo geheel of gedeeltelijk terugstorten. Na 24 maanden inactiviteit zal NLO het Account beëindigen en het op dat moment in het Account aanwezige Saldo terugstorten op het aan het Account gekoppelde IBAN (bank- of girorekeningnummer) van de deelnemer.
https://www.nederlandseloterij.nl/deeln ... en/ewallet
Verder maakt de Staatsloterij tegenwoordig deel uit van de Nederlandse Loterij. Het saldo in je wallet kun je gebruiken voor alle spellen die de Nederlandse Loterij aanbiedt, bijvoorbeeld Lotto, Eurojackpot enzovoort.
-
spaceinvaderrr
De voorwaarden zijn helder, wel vreemd dat de helpdesk iets anders suggereert. Laten we het maar houden op een verkeerd geïnformeerde medewerker.