LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stafport TNT Post

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
carel1

Stafport TNT Post

Ongelezen bericht door carel1 »

Onlangs stuurde ik een verjaardagskaart naar mijn schoonzus in
Knokke-Heist in Belgie.
De portokosten voor post binnen Europa was E 0,75.
Vandaag kreeg ik een kaart van TNT Post met strafport van E 1,76.
Na het postkantoor gebeld te hebben zeiden ze daar dat de porto
sinds kort was verhoogd naar E 0,77 , dus ik had E 0,02 te weinig betaald. Dat ik bestraft werd met E 1,76 vind ik buiten alle propoties.
Bovendien is de bekendmaking van tariefsverhoging zeer sumier geweest.
Echter de strafport die geheven is vind ik niet te verkroppen!
Is hier iets te verdedigen?
Bij voorbaat dank voor uw reactie,
Carel1

VioletPrue

Re: Stafport TNT Post

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Nee Carel, je vist achter het net.
Jij maakt gebruik van een dienst, dan hoor je de voorwaarden te kennen.
Het is uiterst vervelend, maar je zult gewoon moeten betalen.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wie zegt dat de informatie over de tariefsverhoging summier was? Als het bekend is gemaakt, zou dat voldoende moeten zijn. Moeten ze dan met paginagrote advertenties in landelijke dagbladen ermee gaan adverteren? Tien tegen een dat je het dan toch niet gelezen had.

Maar als er ergens in een achteraf-hoekje van een krant staat geschreven dat iedere inwoner van ons land 100 euro mag afhalen bij het stadhuis, dan lezen de mensen het wel.

Probeer de optie ´niet betalen´ eens uit. Denk je serieus dat je de bak in draait voor het niet betalen van 1,76?

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

de porto sinds kort was verhoogd
Voor briefpost (naar het buitenland)gebeurt dit normaliter in januari.
dus ik had E 0,02 te weinig betaald. Dat ik bestraft werd met E 1,76 vind ik buiten alle propoties
Daar geef ik je gelijk in, weet niet hoe het strafport-bedrag momenteel is opgebouwd, laatst wijziging waar ik van weet is dat je moest betalen:
1x het bedrag van de eigenlijke porto (dus het bedrag aan postzegels wat er op had moeten zitten) + 1x het bedrag van de porto (alszijnde de eigenlijke strafport).
Dus simpel gezegd 2x de eigenlijke zegelwaarde.
Is hier iets te verdedigen?
Eigenlijk niet, maar je kan altijd niet betalen (tegenwoordig is het port-systeem gecentraliseerd en ge-automatiseerd, maar het werkt voor geen meter). Je zal er weinig tot geen last van hebben.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als Frans gelijk heeft is het dus eigenlijk maar €1,54
Maar of je de wel geplakte mag verrekenen weet ik niet, maar als ik de €1,76 de helft neem kom ik op 88 cent!

Dus wie maakte welke fout?
Verder zou een lijstje met tarieven op elke brievenbus beter zijn.
Niet betalen is meestal niets meer horen, en gezien de korting van 15% op salarissen mag je van mij dit proberen!

Gesloten