LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] starsteps modellenbureau

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
J.Ydema

starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door J.Ydema »

Nadat er 99 euro ongevraagd van mijn bankrekening werd gehaald schrok ik toch.
Geen bevestigingsmailtje gekregen niet om een handtekening gevraagd gewoon GEJAT.
Al eerder zou ik komen op een afspraak alleen was het bedrijf onvindbaar en na een paar uur in utrecht gevraagd aan locale bedrijven voor mij ook niet bestaand .
Niet geregistreerd bij k.v.k als modellenbureau.
Ik probeer via deze weg mensen te waarschuwen voor dit bedrijf zelf ben ik namenlijk ca.140 euro kwijt plus reiskosten.
Ik heb al een aangetekende brief gestuurd naar starsteps maar denk niet dat je hier snel van af komt.
Ik hoop dat radar mij hier mee wil helpen en niet alleen mij maar ook heel veel andere jonge meiden en jongens.
vriendelijke groet julia ydema.

F. la Croes

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door F. la Croes »

Beste J. Ydema,

Ik me gisteren ook ingeschreven bij Starsteps en heb als het goed is nog 6 dagen om me uit te schrijven zonder enige kosten.

Ik heb eerst alle voorwaarden gelezen en daarin stond dat als je een afspraak had gemaakt met hun en je niet 2 dagen van tevoren afmeld, dat je gewoon het bedrag verschuldigd bent voor wat je geboekt hebt.

Nou begrijp ik wel dat je baalt van het feit dat ze je geld hebben afgeboekt, maar volgens hun voorwaarden behouden ze dat recht als je no-show heb gepleegd zonder afmelding. Alleen als je kan aantonen dat je echt niet kon gaan wegens ziekte, dan kan je tegen betaling van wat extra, volgens mij 50% van de additionele bedrag van wat je geboekt hebt, een nieuwe afspraak maken.

Het is namelijk zo dat een reservering van ongeveer een uur voor je maken. Bij bijvoorbeeld een fotoshoot, moeten ze toch nog de visagiste en fotograaf betalen. De kosten daarvan zijn natuurlijk voor jou rekening, omdat jij een reservering hebt laten doen.

Nogmaals, het is heel rot voor je, maar ik adviseer je om nogmaals de voorwaarden te lezen.

Verder vraag ik me ook af hoe het zit met het feit dat ze niet ingeschreven staan bij KvK. Kan iemand hier antwoord op geven?

Betekent dit nou dat ze malafide zijn?
Want ik heb wel een bekende model van V8 gezien op hun site, dus ik kan me haast niet voorstellen dat ze nep zijn. Wie kan hier antwoord op geven. Ik heb namelijk vanaf morgen nog 5 dagen de tijd om me uit te schrijven.

Groetjes

F. la Croes

F. la Croes

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door F. la Croes »

Hallo weer J.,

Ik heb de passage uit de algemene voorwaarden gehaald van Starteps en hierin voor je geplakt.
Je kan tot twee weken na de reservering annuleren of het op een andere dag inhalen. Wat ik eerder zei over 2 dagen klopt dus niet. Maar lees de passage zelf en trek je eigen conclusies. Hopelijk wordt je er wat wijzer van. Het gaat hierbij voornamelijk om passage e t/m f.

Groetjes

Passage:

15. Regelementen en voorwaarden bij betaalde (voor volleden niet gratis) StarSteps Events:
a. Betaalde StarSteps Events zijn: StarSteps Fotoshoots en muziek CD-opnamen.
b. Deelname kan alleen worden gegarandeerd indien van tevoren is gereserveerd en betaald.
c. Opzeggen van gereserveerde betaalde StarSteps Events kan maximaal 2 weken na inschrijving plaatsvinden. In dat geval kan het betreffende event gehel worden geannuleerd. Opzegging/annulering kan alleen schriftelijk (per e-mail) plaatsvinden.
d. Na twee weken van je inschrijving kan het geannuleerde event op een andere datum worden ingehaald. Indien binnen 1 week voor aanvang van het event wordt geannuleerd is het niet meer mogelijk het event op een andere datum in te halen.
e. Bij aantoonbare ziekte kan op punt d met 50% bijbetaling een uitzondering worden gemaakt.
f. Bij 'no-show' blijft de betreffende deelnemer het voor het Event verschuldigde bedrag verschuldigd.
g. StarSteps behoudt zich het recht voor om (betaalde) StarSteps Events te annuleren en vervolgens naar een andere StarSteps Event datum te verschuiven. Let op: In dat geval is restitutie NIET mogelijk! StarSteps bied je in dit geval andere data aan om betreffende fotoshoot of ander Event in te halen!

pcgouda.nl

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door pcgouda.nl »

Bank bellen, automatische incasso storneren.

Missy

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Missy »

Ook ik heb me ingeschreven bij Starsteps. En daar heb ik heel veel spijt van. Want vorig jaar was er op SBS 6 bij Hart van Nederland een stukje over 2 gedupeerden, waarvan heel veel geld is weggeroofd voor iets wat niet bestaat. Deze 2 mensen hebben nooit en te nimmer iets van starsteps vernomen. Ook bij mij werd 35 euro van mijn rekening gehaald.. Geen handtekening helemaal niets. Als je het mijn vraagt geldt deze overeenkomst dan niet. En ik was toen 17 jaar dus minderjarig.. Ze hebben nog eens 40 euro van mijn bank gehaald, en dat heb ik terug laten storten en nu krijg ik regelmatig aanmaningen en wordt er gedreigd met de rechter. Kan me niets schelen.
Ik betaal het niet. Voor mij zijn ze hartstikke fake!

Gast

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kan me niet voorstellen dat je hier nog in stinkt.
Modellenwerk aangeboden inclusief de opleiding maar dan wel eerst betalen.
Laat jij je scharen ook nog slijpen bij een ......... die aan de deur komt.

Gastt

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Gastt »

Hoi allemaal,

Starsteps biedt opleidingen aan tegen betaling, dat geven ze ook aan in hun voorwaarden.

Daarnaast is het zo dat ze wel ingeschreven staan bij de kvk. Alleen onder Hamburger Internet B.V. Hieronder treffen jullie een kopie:

Naam: Hamburger Internet B.V.
Vestigingsadres: Vondellaan 48
Vestigingsplaats: 3521GH Utrecht
Internetadres: http://www.starsteps.nl
KvK-inschrijfnummer: 30169315
Soort inschrijving: Rechtspersoon

Als jullie de onderstaande link plakken in jullie browser, dan kunnen jullie de bovenstaande KvK, die ze overigens opgeven in een eerste brief aan je adres, invullen in de zoekmachine van KvK, en dan verschijnt de bovenstaande gegevens van het bedrijf.

http://www.kvk.nl/handelsregister/zoeke ... direct.htm

Ik ben het dan ook eens met F. la Croes, eerst even de arbeidsvoorwaarden lezen en dan pas lopen blerren dat jullie benadeeld zijn.

Voor dat gene die 17 was: Is het niet zo dat je misschien net tussen de periode dat je je hebt ingeschreven bijna achtien werd. Want ze schrijven het bedrag pas af na 7 dagen van inschrijving. Werd je niet achtien binnen die tijd? Want anders moet je inderdaad lekker niks betalen.

Voor de gene die verwijs naar een uitzending van SBS6: wanneer, op welke datum, maand, jaar, was die uitzending en ging het over Starsteps?

Groetjes

Gast

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 13 Oct 2004 14:20 door J.Ydema


--------------------------------------------------------------------------------

Nadat er 99 euro ongevraagd van mijn bankrekening werd gehaald schrok ik toch
Ongevraagd? Dat lijkt me sterk.
Er bestaat op de een of andere manier een relatie tussen jou en starsteps waardoor afschrijving heeft plaatsgevonden.
En zoals al eerder vermeld ( zie reactie pcgouda.nl / 17-10): als dat automatisch is gegaan dan kun je de bank/giro bellen voor het storneren van het bedrag (wel binnen 30 dagen dacht ik).

Entreri

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Entreri »

voorwaarden zijn leuk, maar men moet zich er dan wel aan houden.

Mijn vrouw had zich vorig jaar opgegeven, betaalde en kwam erachter dat het toch niet zo fantastisch was, waarop ze zich weer uit liet schrijven. Hiervan kreeg ze een bevestiging per e-mail. Opgelost zou je zeggen, maar nee hoor, dit jaar word van haar rekening gewoon weer het jaar-geld af geschreven. Uiteraard meteen laten retourneren door de bank, (automatisch incasso). Maar ze hebben het weer gedaan, wederom laten retourneren. We wachten in spanning af.

Starsteps? niet doen.

Mica

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Mica »

Het kan dan wel zo zijn dat er van starsteps een model op tv is geweest, maar in de Yes is een keer iemand geweest van een nepmodellenbureau, ik weet niet meer welke, maar ik heb het wel ergens gelezen. Daarbij staan modellen vaak bij meerdere bureau's ingeschreven, dus zij staan dan wel op die site staan, maar dan hoeft dat nog niet via starsteps gegaan zijn.
Verder zou je idd de voorwaarden eens moeten lezen, want er zitten vaak van die haken en ogen aan waar je eerst ff over moet nadenken.
xxx
Mica

Marilyn1

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Marilyn1 »

Ik heb me ook anderhalf jaar geleden ofzo bij starsteps ingeschreven, maar ik heb helemaal niks te klagen.
Ik had bij mijn aanmelding niet meteen mijn rekeningnummer gegeven, daar belden ze later over op.
Ik heb daar ook nog een fotoshoot gedaan en dat ik daar aankwam was alles heel goed geregeld. Ze wisten precies dat ik eraan kwam en waren heel aardig.
Later had ik me opgegeven voor een andere auditie en toen had ik telefonisch contact met het bureau over hoe en wat, zodat er geen misverstanden zouden onstaan.
Ik heb dus alleen maar goede ervaringen met het bureau en het bestaat wel degelijk.
Let er wel op dat een tijd geleden het bedrijf is verhuisd.

pikachu

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door pikachu »

Marilyn, jij staat dan wel ingeschreven en de fotoshoot en alles ging/gaat goed, maar heb je ook wel eens een echte opdracht gehad??

Lovegirl

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Lovegirl »

Maar wie geeft dan ook zomaar zijn/haar bankrekeningnummer? is ook niet echt slim van jou he!
Als je nog geen eens een keer lang bent geweest.

Gast

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Gast »

het is allemaal nep... ik had niks meer laten horen en werd daarna nog 3 keer opgebeld of ik nog interresse had..gan ze eerst lopen lullen dat ze alleen op foto's ingaan die door hun of proffessioneel zijn gemaakt. ja daaaaaaaaag. je plukt mensen ook wel eens van de straat en die neem je om hun uiterlijk of bepaalde verschijning. en niet pas na 250 euro foto's of een lading inschrijfgeld. kom op he! waar zijn de mensen die zulke genieperige bureautjes eens aanpakken? en aande andere kant beter in laten lichten helpt ook.

Sanderh2211

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Sanderh2211 »

Vreemd hoor Julia.
Je geeft je op voor een starsteps fotoshoot. Geeft hiervoor je banknummer. Krijgt de fotoshoot. Ontvangt de fotos op CD. En vervolgens zeur je.

Klagen om het zeuren noemen we dat. Heb je niets beter te doen?

Entreri

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Entreri »

lovegirl; hoe vaak ben jij bij je energieleverancier langs geweest? Rekeningsnummer geven is heel normaal bij automatisch incasso hoor, logisch zelfs

gertsnelting

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door gertsnelting »

mijn dochter is ook bij starsteps aangemeldt, 1e jaar niets van hen gehoord. onlangs voor het 2e jaar geld van de bankrek. afgeschreven. Dit hebben we tot 2 keer toe terug laten boeken. De aangetekende brief die 2 weken geleden verzonden is naar starsteps hebben we vandaag onbestelbaar terug ontvangen. Gisteren ontvingen we een aanmaning en dreiging met incasso. Hebben jullie een idee hoe je dit soort zaken moet aanpakken om er vanaf te komen? De vader van Marieke

Naida

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Naida »

Hallo allemaal,

Ik snap niet waarom velen van jullie Starsteps de schuld geven dat jullie geen opdrachten krijgen. Ik weet of jullie wel of niet op de hoogte zijn van de modewereld, maar in dat wereldje bepalen niet de bureau's wie de opdrachten krijgen, maar de opdrachtgevers. Die zoeken naar modellen en uit de bestanden van bureau's zoals Starsteps, halen ze eruit wie ze geschikt vinden voor hun product, markt etc.

De bedoeling van bureau's zijn om je als model bereikbaar te maken voor opdrachtgevers. De kans dat je ondekt wordt op straat is klein, daarom kiezen veel mensen voor zulke bureau's.

En laten we nou eens eerlijk wezen, niet iedereen beschikt over de uitstraling die nodig is om als model te werken. Alhoewel voor allerlei soorten modellen bestaan er weer allerlei soorten opdrachten.

Ik vind dan ook dat mensen die zich in laten schrijven bij modellenbureu's realistisch moeten zijn. Ze moeten in een spiegel kijken en zichzelf afvragen of ze echt een model kunnen zijn. Een goede test is om het te vragen aan je directe omgeving. Indien de mensen in je omgeving eerlijk zijn, dan zeggen ze ook eerlijk dat ze niet denken dat je voor een opdrachtgever zou opvallen in een massa van modellen in een databestand.

Zoals men wel vaker zegt: "Voor niks gaat de zon op".
Wees realistisch.

Groetjes Naida

Gast

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Gast »

naida, misschien moeten die bureaus dan ook eens eerlijk en realistisch zijn.

Gast

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Gast »

Naida,

Heeft nog steeds niets te maken met het feit dat starsteps geld afschrijft terwijl dit niet hoort en tevens heel moeilijk doet met opzeggen.

Gesloten