LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] storing slimme meter hoog-laagtarief

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
JacoGer

storing slimme meter hoog-laagtarief

Ongelezen bericht door JacoGer »

Sinds 26-1-2017 hebben wij een "slimme meter". Wij maken gebruik van hoog-laag tarief. Op 2e Paasdag (maandag 17-4) geeft onze slimme meter als actueel tarief aan: hoog-tarief. Bij onze buren hetzelfde geval. Deze storing hebben wij gelijk 17-4 gemeld op het 0800-nr. van Liander. Omdat wij zelf de standen bijhouden blijkt er die dag 9KwH op het hoogtarief-telwerk terecht zijn gekomen i.p.v. het laagtarief-telwerk. Wij hebben Liander gemaild en gevraagd om deze standen te corrigeren. Zij hebben “berekend”, dat het gemiddelde financiële nadeel € 0,10 per huishouden is en dat het voor hen administratief teveel kost dit te compenseren. Wij hebben Liander geantwoord, dat het ons niet gaat om financiële compensatie, maar om het principe. Wij hebben voor onze stroomvoorziening bewust gekozen voor dubbeltarief en doen, uiteraard, stroomkostende activiteiten zoveel mogelijk tijdens de daltarief-uren. Het is voor ons belangrijk, dat de standen van het hoog- en laagtarief-telwerk kloppen. Wij zijn benieuwd hoeveel klanten ook de dupe zijn geweest van deze storing.

BL2

Re: storing slimme meter hoog-laagtarief

Ongelezen bericht door BL2 »

Een accound aanmaken en een topic openen over E 0,10 cent.
En dat in een wereld met zoveel echte grote problemen.

Wil Lainder niet terugbetalen, start een juridische procedure om het bedrag te vorderen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

en doen, uiteraard, stroomkostende activiteiten zoveel mogelijk tijdens de daltarief-uren. Het is voor ons belangrijk, dat de standen van het hoog- en laagtarief-telwerk kloppen.
Wat voor verschil zit er eigenlijk tussen je hoge en lage tarief ?
Bij mij (Eneco) zit er maar 1 Eurocent tussen hoog en laag tarief en dat zou wel kunnen kloppen met de berekening (9kWh = 9 Eurocent).
Wij hebben voor onze stroomvoorziening bewust gekozen voor dubbeltarief en doen, uiteraard, stroomkostende activiteiten zoveel mogelijk tijdens de daltarief-uren.
Wat "verdien" je daar nu mee ?
maar om het principe
Tja en het principe van Liander is om zon kleine afwijking niet te corrigeren.
Overigens kan dat technisch niet eens , ze kunnen namelijk geen waarden "terugschrijven" naar de meter, ze zouden dit hoogstens op de faktuur kunnen corrigeren of de volgende laag tarief periode wat langer maken.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JacoGer schreef:Sinds 26-1-2017 hebben wij een "slimme meter". Wij maken gebruik van hoog-laag tarief. Op 2e Paasdag (maandag 17-4) geeft onze slimme meter als actueel tarief aan: hoog-tarief. Bij onze buren hetzelfde geval. Deze storing hebben wij gelijk 17-4 gemeld op het 0800-nr. van Liander. Omdat wij zelf de standen bijhouden blijkt er die dag 9KwH op het hoogtarief-telwerk terecht zijn gekomen i.p.v. het laagtarief-telwerk. Wij hebben Liander gemaild en gevraagd om deze standen te corrigeren. Zij hebben “berekend”, dat het gemiddelde financiële nadeel € 0,10 per huishouden is en dat het voor hen administratief teveel kost dit te compenseren. Wij hebben Liander geantwoord, dat het ons niet gaat om financiële compensatie, maar om het principe. Wij hebben voor onze stroomvoorziening bewust gekozen voor dubbeltarief en doen, uiteraard, stroomkostende activiteiten zoveel mogelijk tijdens de daltarief-uren. Het is voor ons belangrijk, dat de standen van het hoog- en laagtarief-telwerk kloppen. Wij zijn benieuwd hoeveel klanten ook de dupe zijn geweest van deze storing.
Is dit een storing of viel paasmaandag gewoon op een maandag? Liander kan hier niets aan doen, zij zijn netwerkbeheerder. U zou bij uw stroomleverancier moeten zijn. Maar vraag wel eerst wanneer het daltarief geldig is. De daluren bij de ene aanbieder liggen niet gelijk met een andere aanbieder. Kan best zijn dat uw stroomleverancier niet op feestdagen het daltarief rekent.

Het is dus geen storing.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

JacoGer schreef:Zij hebben “berekend”, dat het gemiddelde financiële nadeel € 0,10 per huishouden is en dat het voor hen administratief teveel kost dit te compenseren. Wij hebben Liander geantwoord, dat het ons niet gaat om financiële compensatie, maar om het principe.
Hoeveel topics ik hier al wel niet voorbij heb zien komen met het argument, het gaat me niet om het geld maar om het principe :roll:

Principes zijn leuk hoor. Principes hebben er bijvoorbeeld voor gezorgd dat als je nu een mobieltje bij je telefoonabonnement wilt, je er een bkr registratie bij krijgt, want het principe gratis klopte niet.

Als liander nu kosten moet maken om uit te zoeken wie er allemaal voor 10 cent benadeeld zijn, wordt dit natuurlijk gewoon volgend jaar in de kosten meegenomen. Die principes van u, zullen volgend jaar door velen betaald worden. Maar goed, u heeft inderdaad uw punt gemaakt.

ellenscholten

Ongelezen bericht door ellenscholten »

Ook wij hebben een slimme meter ontvangen en daardoor is er een storing aan de verwarmingsketel ontstaan, bij het melden van deze storing kregen we deze reactie;
Geachte mevrouw Scholte,

Graag reageer ik op uw e-mail van 1 mei 2017 waarin u aangeeft dat u kosten bij Stedin in gaat dienen. Vandaag, 2 mei 2017, heb ik u geprobeerd telefonisch te contacten op 06-43 03 22 82. Helaas kon ik u niet bereiken, en daarom wil ik u graag informeren via deze e-mail.

Twee dagen zonder warm water en verwarming komen te zitten vind niemand leuk. Ik kan dan ook begrijpen dat u niet blij was met de ontstane situatie. Ik wil u dan ook namens Stedin excuses aanbieden voor dit ongemak.

Tevens wil ik u hierbij vermelden dat schade aan één apparaat naar aanleiding van werkzaamheden niet vergoed wordt door Stedin. Deze informatie kunt u terug online terug vinden op onze internetpagina. https://www.stedin.net/klantenservice/i ... /wegwijzer Helaas kan ik u geen andere informatie aanleveren.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd, en wens u een fijne dag.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Stedin Netbeheer B.V.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mei 2017 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam klantenservicemedewerker verwijderd

Zombiemaster

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Liander kan hier niets aan doen, zij zijn netwerkbeheerder. U zou bij uw stroomleverancier moeten zijn. Maar vraag wel eerst wanneer het daltarief geldig is. De daluren bij de ene aanbieder liggen niet gelijk met een andere aanbieder.
Laat ik nou denken dat de netwerkbeheerder de omschakeling voor zijn regio verzorgt en dat die precies gelijk geldt voor alle stroomleveranciers/aanbieders in zijn gebied...... Een mens is nooit te oud om te leren. ;-)

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Zombiemaster schreef:
Liander kan hier niets aan doen, zij zijn netwerkbeheerder. U zou bij uw stroomleverancier moeten zijn. Maar vraag wel eerst wanneer het daltarief geldig is. De daluren bij de ene aanbieder liggen niet gelijk met een andere aanbieder.
Laat ik nou denken dat de netwerkbeheerder de omschakeling voor zijn regio verzorgt en dat die precies gelijk geldt voor alle stroomleveranciers/aanbieders in zijn gebied...... Een mens is nooit te oud om te leren. ;-)
klopt, voorheen met de analoge meter zat er een kastje naast die een pulse ontving/ontvangt van het netwerk waarmee de omschakeling gebeurt. Zelfde wijze eigenlijk waarop lantaarnpalen aan en uit geschakeld worden. Deze pulse is niet adres-afhankelijk en geldt dus voor het gehele gebied en is dus onafhankelijk van de leverancier van energie.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

JacoGer schreef:Sinds 26-1-2017 hebben wij een "slimme meter". Wij maken gebruik van hoog-laag tarief. Op 2e Paasdag (maandag 17-4) geeft onze slimme meter als actueel tarief aan: hoog-tarief. Bij onze buren hetzelfde geval. Deze storing hebben wij gelijk 17-4 gemeld op het 0800-nr. van Liander. Omdat wij zelf de standen bijhouden blijkt er die dag 9KwH op het hoogtarief-telwerk terecht zijn gekomen i.p.v. het laagtarief-telwerk. Wij hebben Liander gemaild en gevraagd om deze standen te corrigeren. Zij hebben “berekend”, dat het gemiddelde financiële nadeel € 0,10 per huishouden is en dat het voor hen administratief teveel kost dit te compenseren. Wij hebben Liander geantwoord, dat het ons niet gaat om financiële compensatie, maar om het principe. Wij hebben voor onze stroomvoorziening bewust gekozen voor dubbeltarief en doen, uiteraard, stroomkostende activiteiten zoveel mogelijk tijdens de daltarief-uren. Het is voor ons belangrijk, dat de standen van het hoog- en laagtarief-telwerk kloppen. Wij zijn benieuwd hoeveel klanten ook de dupe zijn geweest van deze storing.
De vraag is of het storing betreft, zie https://www.liander.nl/consument/meters ... bbeltarief

Het daltarief is meestal op weekdagen van 23.00 tot 7.00 uur en in weekenden en op feestdagen* de gehele dag. In sommige regio's is dit anders. Neem contact op met uw energieleverancier voor de exacte tijden.

* Het laagtarief geldt op de volgende feestdagen: nieuwjaarsdag, eerste paasdag, tweede paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, Pinksterdag, pinkstermaandag, eerste kerstdag en tweede kerstdag.

Gesloten