| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Studeren bij LOI of NTI?
-
Nadiah
Studeren bij LOI of NTI?
Wie heeft er goede of juist slechte ervaringen met studeren via het NTI of de LOI?
Ik wil NIMA communicatie A gaan doen en het valt me op dat het NTI €30,- per maand goedkoper is dan het LOI, over een studieperiode van 10 maanden zou me dat dus €300,- schelen.
Ik vraag me af of dit niet afdoet aan de kwaliteit van de opleiding. Mvg. Nadiah
Ik wil NIMA communicatie A gaan doen en het valt me op dat het NTI €30,- per maand goedkoper is dan het LOI, over een studieperiode van 10 maanden zou me dat dus €300,- schelen.
Ik vraag me af of dit niet afdoet aan de kwaliteit van de opleiding. Mvg. Nadiah
-
Nicole
Re: Studeren bij LOI of NTI?
Hoi Nadiah,
Je kunt bij zowel de LOI als de NTI de cursus op proef aanvragen. Je krijgt dan een map met de papieren en de eerste lessen van die cursus. Als het je niet aanspreekt, kun je dat kosteloos terug sturen binnen een aantal dagen (of weken, dat weet ik niet meer)
Succes met je keuze! Groetjes Nicole
Je kunt bij zowel de LOI als de NTI de cursus op proef aanvragen. Je krijgt dan een map met de papieren en de eerste lessen van die cursus. Als het je niet aanspreekt, kun je dat kosteloos terug sturen binnen een aantal dagen (of weken, dat weet ik niet meer)
Succes met je keuze! Groetjes Nicole
-
Joyce
Hoi Nadiah, momenteel volg ik de cursus Nima Communicatie A bij het NTI. Als je genoeg zelfmotivatie hebt, is dit goed te doen. Je kunt per email je huiswerk inleveren en dit wordt dan binnen een dag teruggestuurd. Enige nadeel vind ik dat ik altijd alleen een cijfer krijg, maar geen goede uitleg waarom iets juist goed of fout is. En ik weet natuurlijk ook nog niet of hun boeken aansluiten op het examen, want dat heb ik pas in oktober. De boeken heten PR-modulair, en staan niet in verband met het NIMA. Da's dus wel vreemd....... Als je meer info wilt kun je me mailen ([email protected]). Groet, Joyce
-
R.Schuit
Hoi Nadiah,
Ik heb zelf een zeer slechte ervaring met de NTI.
Want er stat vaak bij een opleiding,cq, cursus MET BAANGARANTIE trap daar nooit in dat is een leugen eerste klas.
Bij veel opleidingen van de NTI is de garantie van de onderwijs inspectie niet eens van toepassing.
Als ik je een advies mag geven ga dan naar scheidegger.
Die is wel duur maar de fiscus betaald mee en je hebt geen gezeur over garantie.
En scheidegger staat zeer goed aangeschreven als een opleidings instituut, dat weet ik uit eigen ervaring.
Want er stat vaak bij een opleiding,cq, cursus MET BAANGARANTIE trap daar nooit in dat is een leugen eerste klas.
Bij veel opleidingen van de NTI is de garantie van de onderwijs inspectie niet eens van toepassing.
Die is wel duur maar de fiscus betaald mee en je hebt geen gezeur over garantie.
En scheidegger staat zeer goed aangeschreven als een opleidings instituut, dat weet ik uit eigen ervaring.
-
R.Schuit
Hoi Nadiah,
-
Gast
Wat betreft de baangarantie kan ik het volgende mededelen: de baangarantie houdt in dat je een passende baan krijgt aangeboden. (Lees de kleine lettertjes dus goed
). Dit betekent dus, dat je een baan AANGEBODEN krijgt en dus niet dat je verzekerd bent van een baan.
Verder kan ik er (nog) niks over zeggen over wat mijn ervaringen met het NTI zijn, want ik heb net een studie aangevraagd.
Verder kan ik er (nog) niks over zeggen over wat mijn ervaringen met het NTI zijn, want ik heb net een studie aangevraagd.
-
mk
volg momenteel een cursus bij de loi en je moet inderdaad zeer veel zelf discipline hebben. bij mij was het "probleem" dat ik 1 week voor mijn examen nieuw cursusmateriaal toegestuurd gekregen heb en dus flink baalde. krijg uiteindelijk mijn examengeld wel retour als ik gezakt ben (als excuus), maar erg netjes is het niet. tevens mag je wel vragen stellen per mail aan je leraar, maar aub niet teveel want dan krijg je geen antwoord. ik weet ook niet of ik verder ga via loi...............
-
Gast
Ik heb zowel bij NTI als LOI cursussen besteld..NTI SUCKS en zijn oplichters..Ik zou voor LOI gaan..Misschien iets duurder maar wel beter !!! 
-
pr-nimaGEDIPL
Beste Joyce,
Jouw wantrouwen dat de boeken van het NTI of LOI niets met het NIMA te maken hebben, klopt. Ik heb een officiele NIMA communicatie PR opleiding gevolgd en tijdens het centrale examen in Utrecht waren er ook diverse studenten die LOI en NTI volgden. Pas toen kwamen zij er achter dat wij andere boeken hadden (op basis waarvan de examenvragen worden gemaakt) en ook kregen zij een ander diploma/certificaat. Het is dus geen erkende NIMA opleiding. Je hebt echt praktijk nodig en uitleg, discussie en andere oefeningen zoals videotraining wil je ook werkelijk het gevoel hebben dat je iets kunt.
Bovendien: een NTI of LOI diploma wordt niet echt serieus genomen bij sollicitaties!
Mijn advies: kies voor een echte, erkende NIMA PR opleiding.
Succes
Jouw wantrouwen dat de boeken van het NTI of LOI niets met het NIMA te maken hebben, klopt. Ik heb een officiele NIMA communicatie PR opleiding gevolgd en tijdens het centrale examen in Utrecht waren er ook diverse studenten die LOI en NTI volgden. Pas toen kwamen zij er achter dat wij andere boeken hadden (op basis waarvan de examenvragen worden gemaakt) en ook kregen zij een ander diploma/certificaat. Het is dus geen erkende NIMA opleiding. Je hebt echt praktijk nodig en uitleg, discussie en andere oefeningen zoals videotraining wil je ook werkelijk het gevoel hebben dat je iets kunt.
Bovendien: een NTI of LOI diploma wordt niet echt serieus genomen bij sollicitaties!
Mijn advies: kies voor een echte, erkende NIMA PR opleiding.
Succes
-
Gast
Ga nooit in zee met NTI deze stuurt je als je per ongeluk een maand vergeet te betalen(37,50p/m)meteen een dreig brief met €25,- kosten erboven op,en als je belt wordt je onbeschoft behandeld met de mededeling dat je maar op tijd moet betalen.
Iedereen kan toch wel eens wat vergeten en kun je toch een aanmaning sturen zonder meteen kosten erbij te rekenen.
Tenslotte wij zijn KLANTEN en zonder klanten geen nti.
ps. gewoon €37,50 overgemaakt en op die €25,- kunnen ze lang wachten.
grts,
roland
Iedereen kan toch wel eens wat vergeten en kun je toch een aanmaning sturen zonder meteen kosten erbij te rekenen.
Tenslotte wij zijn KLANTEN en zonder klanten geen nti.
ps. gewoon €37,50 overgemaakt en op die €25,- kunnen ze lang wachten.
grts,
roland
-
Natalia
Ik heb alleen maar slechte ervaring bij de NTI gehad en zal dus ook niemand aanbevelen om daar een opleiding te volgen. Ik heb bij hun de beroepsopleiding 'stresscounselling' gevolgd, die mij meer dan 1000 euro gekost heeft. Het verloop van de studie was als volgt: Ik heb in die tijd 4 verschillende docenten gehad (wat overmacht genoemd werd),die allemaal anders beoordelden, waardoor ik geen goede richtlijn had. Ook al had ik altijd een ruime voldoende. Mijn huiswerk werd vaak te laat of niet teruggestuurd, waardoor ik ook nog gedemotiveerd werd. De NTI had in eerste instantie tegen mij gezegd,dat ik er 'zolang over mocht doen zoals ik wilde', maar schreven mij na 20 maanden uit hun bestand zodat ik opnieuw voor de praktijkdagen en examen moest betalen.'Ik had de kleine lettertjes moeten lezen' werd daarop gezegd. Toen was ik voor het examen gezakt en de NTI zei later dat dit kwam omdat ik met verouderd lesmateriaal had gewerkt, wat ik had moeten weten omdat zij mij de eerste nieuwe versie al opgestuurd hadden. Dat was echter niet waar! Niemand had mij laten weten dat er intussen wat veranderd was. Behalve dat werd er nog aan toegevoegd, dat het mijn eigen verantwoordelijkheid zou zijn om aan het examen deel te nemen en zij mij geen verklaring schuldig waren. Op mijn verzoek om mij mee te delen waarom ik ook voor het praktijkexamen gezakt was, werd geen gehoor gegeven. 'Ook dat was niet hun verplichting.'
'Ik zou mij echter wél voor een herexamen moeten aanmelden, zodat ik het diploma alsnog kan halen.' Ik ben echter van mening dat dit geen zin heeft omdat ik geen toelichting op de uitslag krijg en zodoende niet weet waaraan ik zou moeten werken. Ik zou daarom dus nog enkele praktijkdagen moeten volgen (a 75 euro) en ook het herexamen opnieuw moeten betalen. Hun gaat het volgens mij alleen maar om het geld en niet om een student goed op te leiden. Dus haal ik het diploma niet!
Mijn klachten naar hun toe en de Stichting Counselling Nederland, die de opleiding aan hun heeft doorverkocht, werden allemaal als ongegrond verklaard. Een slechtere instantie kan ik mij persoonlijk dus niet meer voorstellen !!! U bent gewaarschuwd.
'Ik zou mij echter wél voor een herexamen moeten aanmelden, zodat ik het diploma alsnog kan halen.' Ik ben echter van mening dat dit geen zin heeft omdat ik geen toelichting op de uitslag krijg en zodoende niet weet waaraan ik zou moeten werken. Ik zou daarom dus nog enkele praktijkdagen moeten volgen (a 75 euro) en ook het herexamen opnieuw moeten betalen. Hun gaat het volgens mij alleen maar om het geld en niet om een student goed op te leiden. Dus haal ik het diploma niet!
Mijn klachten naar hun toe en de Stichting Counselling Nederland, die de opleiding aan hun heeft doorverkocht, werden allemaal als ongegrond verklaard. Een slechtere instantie kan ik mij persoonlijk dus niet meer voorstellen !!! U bent gewaarschuwd.
Daarvan schiet je spontaan in de stress em dam kun je jezelf er nog eens niet uithelpen.............
-
Gast
beide deugen van geen kanten !
NTI is niet erkend ondanks wat ze beweren
NTI is niet erkend ondanks wat ze beweren
-
thiescheffer
Ook mijn zusje volgt een cursus bij de NTI.
Huiswerk word niet teruggestuurd e-mail word niet beantwoord en ook de docenten veranderen iedere week.
Vet pech
Dus weg geld
Huiswerk word niet teruggestuurd e-mail word niet beantwoord en ook de docenten veranderen iedere week.
Vet pech
Dus weg geld
-
kojos
Wij heb negatieve ervaringen met Scheidegger. De adviseur die bij ons geweest heeft, heeft ons een cursus aangeboden die niet aansluit bij de voorgeschiedenis en opleiding van de cursist. De term adviseur is dan volgens ons ook misplaatst. Wij vinden de term VERKOPER beter op zijn plaats. In ons geval zitten wij met een cursus in de maag waar de cursist niks mee kan.
Wij gaan ons complete verhaal nog graag vertellen aan Tros Radar.
De "adviseur" heeft nog een aan zaken (na)gelaten en wij hopen dan ook dat TrosRadar iets met ons verhaal kan doen.
Wij vinden dat het niet zo mag zijn dat mensen het slachtoffer worden van de praktijken van deze onderwijsinstelling. Het zijn instanties die geacht worden een voorbeeldfunctie te geven in de maatschappij.
Wij gaan ons complete verhaal nog graag vertellen aan Tros Radar.
De "adviseur" heeft nog een aan zaken (na)gelaten en wij hopen dan ook dat TrosRadar iets met ons verhaal kan doen.
Wij vinden dat het niet zo mag zijn dat mensen het slachtoffer worden van de praktijken van deze onderwijsinstelling. Het zijn instanties die geacht worden een voorbeeldfunctie te geven in de maatschappij.
Hallo,
Ik heb plannen om Engelse curus te volgen bij NTI. Wie heeft daarover enige info. Is het aan te raden. Of is het geld verspeling
Ik heb plannen om Engelse curus te volgen bij NTI. Wie heeft daarover enige info. Is het aan te raden. Of is het geld verspeling