LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stuk metaal gevonden in gekochte spekjes

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Juliasofia25

Stuk metaal gevonden in gekochte spekjes

Ongelezen bericht door Juliasofia25 »

Ik heb een stuk metaal in mijn spekje gevonden. Helaas tijdens dat ik het aan het eten was. Het bedrijf heeft het stukje metaal inmiddels ontvangen en wil mij nu afschepen met een vvv-bon van €15. Wat kan ik hiermee doen?

Ik wil de naam van het bedrijf nog niet noemen omdat ik geen gezeik wil met het bedrijf.

NeoDutchio

Re: Stuk metaal gevonden in gekochte spekjes

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Juliasofia25 schreef:Ik heb een stuk metaal in mijn spekje gevonden. Helaas tijdens dat ik het aan het eten was. Het bedrijf heeft het stukje metaal inmiddels ontvangen en wil mij nu afschepen met een vvv-bon van €15. Wat kan ik hiermee doen?

Ik wil de naam van het bedrijf nog niet noemen omdat ik geen gezeik wil met het bedrijf.
Wat wilt u er mee doen? Er is niets gebeurd en u heeft geen schade. Wat zou voor u dan wel een passende oplossing zijn?

HADES2001

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Hoeveel heeft de spek u gekost?
15 euro voor bijvoorbeeld een stuk spek wat 2,50 gekost heeft vind ik best rendabel.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Juliasofia25 schreef:Ik heb een stuk metaal in mijn spekje gevonden. Helaas tijdens dat ik het aan het eten was. Het bedrijf heeft het stukje metaal inmiddels ontvangen en wil mij nu afschepen met een vvv-bon van €15. Wat kan ik hiermee doen?

Spekje als in snoep, of als in gerookt stukje varkensbuik voor bij de stamppot? Wat je kan doen is simpel, of het aanbod accepteren, of niet. In het laatste geval houdt je er niks aan over, tenzij je er daarna voor kiest om evt met juridische ondersteuning iets van een zaak voor een rechter gaat proberen te krijgen, maar dat werkt in Amerika, en dan vooral in Amerikaanse TV series, een stuk beter als hier in Nederland.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Wie is het "bedrijf" ?
Is dit de winkel waar u het gekocht heeft, of de producent?

Bij een constatering van een Risico op een voedings product, dient de hele productierun uit de handel gehaald te worden.
Het beste kunt u dus niet te winkel, maar het Merk contacteren.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Begin eens met aan te geven wat hiervan de gevolgen voor jou zijn geweest en wat je wilt.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Euro 15,- afgescheept ?
Is bv E 1500,- wel voldoende dan ?

Kom op zeg, ook wel eens iets vreemds in het eten gevonden, gewoon gauw weggegooid en verder met het eten.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

Brahms schreef:Euro 15,- afgescheept ?

Kom op zeg, ook wel eens iets vreemds in het eten gevonden, gewoon gauw weggegooid en verder met het eten.
Zo lichtzinnig zou ik het in dit geval niet opvatten, ik denk dat ieder bedrijf dat voedselveiligheid hoog in het vaandel heeft staan hier gewoon een klacht over wil krijgen en dan voor de rest ook hun verantwoordelijkheid nemen.
Hoe het bijv kan dat ondanks de metaaldetektie toch het produkt bij de klant komt met metaal erin.

Juliasofia25

yan schreef:Wie is het "bedrijf" ?

Bij een constatering van een Risico op een voedings product, dient de hele productierun uit de handel gehaald te worden.
Ik heb ook het merk gecontacteerd

jonis

Juliasofia25 schreef:
yan schreef:Wie is het "bedrijf" ?

Ik heb ook het merk gecontacteerd
Uiteraard goede zaak ivm voedselveiligheid issues; maar maak er ook niet meer van dan wat het is, er is je verder niets overkomen. (ivm "je afgescheept voelen")
Bekend met fenomeen "kersevlaai"?
Er kan wel eens een pit in zitten; dat kost de bakker/fabrikant ook wel eens een tandartsrekening, de rest die geen schade aan het gebit ondervindt spuugt de pit gewoon uit en gaat verder met zijn leven zonder VVVbon van 15,-

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Aangezien TS de vragen over wat ze eigenlijk wil keurig ontwijkt, zal ze dat zelf ook wel niet weten.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

jonis schreef:

Zo lichtzinnig zou ik het in dit geval niet opvatten, ik denk dat ieder bedrijf dat voedselveiligheid hoog in het vaandel heeft staan hier gewoon een klacht over wil krijgen en dan voor de rest ook hun verantwoordelijkheid nemen.
Hoe het bijv kan dat ondanks de metaaldetektie toch het produkt bij de klant komt met metaal erin.
Die hebben een metaaldetector in het verpakkingsproces ingebouwd, wij hadden dat in onze vleesfabriek, waar we toentertijd in het boerenkoolseizoen >20 ton spekblokjes per week produceerden, 25 jaar geleden al. Dat was overigens een eis van de supermarkten waar we de huismerk spekblokjes voor produceerden. En dan op met moment dat de pakjes van de inpaktafel de omdozen in gingen, dus lang nadat de zuurstofarme-, of vacuümverpakking gevuld werden met product.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

renewouters schreef:Je moet dat vleesbedrijf gewoon helemaal kapot procederen! Alfa wil vast wel jouw advocaat worden :-)
Het ten onrechte voeren van de titel van advocaat is strafbaar ;-)

HardeHamer
Contacteer:

Ongelezen bericht door HardeHamer »

Die VVV bon graag aan ons sturen we vinden er een goede bestemming voor!

jonis

sjohie schreef:
jonis schreef:

Die hebben een metaaldetector in het verpakkingsproces ingebouwd, wij hadden dat in onze vleesfabriek, waar we toentertijd in het boerenkoolseizoen >20 ton spekblokjes per week produceerden, 25 jaar geleden al. Dat was overigens een eis van de supermarkten waar we de huismerk spekblokjes voor produceerden. En dan op met moment dat de pakjes van de inpaktafel de omdozen in gingen, dus lang nadat de zuurstofarme-, of vacuümverpakking gevuld werden met product.
Zoals ik dus aangaf;
Hoe het bijv kan dat ondanks de metaaldetektie toch het produkt bij de klant komt met metaal erin
Tegenwoordig heb je gewoon wettelijke eisen waaraan een produkt moet voldoen, ook met betrekking tot produktvreemde materialen zoals metaal, glas etc
Wetgeving en het standpunt Voedsel en Waren Autoriteit
Artikel 14 van Verordening (EG) Nr. 178/2002 16 verbiedt levensmiddelen in de handel te brengen, die worden beschouwd
als:
a. schadelijk voor de gezondheid
b. ongeschikt voor menselijke consumptie
De VWA neemt vooralsnog de conclusies van de FDA over wat betreft het risico van productvreemde harde delen in
levensmiddelen. De gegevens uit de vermelde wetenschappelijke literatuur en de bevindingen van de evaluatiecommissie
van de FDA vormen voor de VWA daartoe voldoende grond 17.
Dit betekent dat de VWA de aanwezigheid in voedsel van harde en scherpe delen van 7 mm of groter als een
onaanvaardbaar groot risico beschouwt voor de consument. Voor voedsel dat bestemd is voor kleine kinderen of andere
risicogroepen hanteert de VWA een grens van 2 mm.
De VWA ziet erop toe dat toegepaste beheersmaatregelen in voedselveiligheidssystemen ten minste gericht zijn op het
voorkómen en/of elimineren van vreemde delen die groter dan of gelijk zijn aan de gestelde afmetingen, zodat daarmee
de risico's voldoende worden beheerst
De detektie is veelal werkzaam op nog zwaardere eisen.
MAW iedere organisatie zou hier ook gewoon een klacht van de consument over willen ontvangen.
TS had ook de NVWA kunnen inschakelen.....maar die geven geen VVVbonnen.

Juliasofia25

Zoals ik dus aangaf;
Hoe het bijv kan dat ondanks de metaaldetektie toch het produkt bij de klant komt met metaal erin
Tegenwoordig heb je gewoon wettelijke eisen waaraan een produkt moet voldoen, ook met betrekking tot produktvreemde materialen zoals metaal, glas etc
Wetgeving en het standpunt Voedsel en Waren Autoriteit
Artikel 14 van Verordening (EG) Nr. 178/2002 16 verbiedt levensmiddelen in de handel te brengen, die worden beschouwd
als:
a. schadelijk voor de gezondheid
b. ongeschikt voor menselijke consumptie
De VWA neemt vooralsnog de conclusies van de FDA over wat betreft het risico van productvreemde harde delen in
levensmiddelen. De gegevens uit de vermelde wetenschappelijke literatuur en de bevindingen van de evaluatiecommissie
van de FDA vormen voor de VWA daartoe voldoende grond 17.
Dit betekent dat de VWA de aanwezigheid in voedsel van harde en scherpe delen van 7 mm of groter als een
onaanvaardbaar groot risico beschouwt voor de consument. Voor voedsel dat bestemd is voor kleine kinderen of andere
risicogroepen hanteert de VWA een grens van 2 mm.
De VWA ziet erop toe dat toegepaste beheersmaatregelen in voedselveiligheidssystemen ten minste gericht zijn op het
voorkómen en/of elimineren van vreemde delen die groter dan of gelijk zijn aan de gestelde afmetingen, zodat daarmee
de risico's voldoende worden beheerst
De detektie is veelal werkzaam op nog zwaardere eisen.
MAW iedere organisatie zou hier ook gewoon een klacht van de consument over willen ontvangen.
TS had ook de NVWA kunnen inschakelen.....maar die geven geen VVVbonnen.[/quote]

Als je om advies vraagt en alleen maar achterlijke antwoorden krijgt, volg je het advies van de supermarkt maar, die je wel normaal te woord kan staan. That said, was ik ook niet van plan om dit bedrijf in de problemen te brengen.
Laatst gewijzigd door Juliasofia25 op 10 feb 2018 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Juliasofia25

NeoDutchio schreef:

Wat wilt u er mee doen? Er is niets gebeurd en u heeft geen schade. Wat zou voor u dan wel een passende oplossing zijn?
Ik heb wel schade. Je kan ook gewoon iets vragen ipv zomaar ergens vanuit gaan. Danku.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Juliasofia25 schreef: Ik heb wel schade. Je kan ook gewoon iets vragen ipv zomaar ergens vanuit gaan. Danku.
De logische vraag luidt dan: welke schade heeft u?

v.d.Heyden

Juliasofia25

Moneyman schreef:Aangezien TS de vragen over wat ze eigenlijk wil keurig ontwijkt, zal ze dat zelf ook wel niet weten.
Aangezien ik al merk wat voor slag volk er op deze fora afkomt, besloot ik ook niet meer te antwoorden. Ik had een terugroeping of iets dergelijks verwacht. Dat bedoelde ik met afschepen. Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten zeggen we dan maar.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

NeoDutchio schreef:

Volgens mij vraagt TS toch duidelijk wat ze allemaal met een vvv-bon van €15 kan doen ;-)

Gesloten