LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Supermarkt geopend op zondag

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Vind u het prettig dat supermarkten op zondag geopend zijn ?

Ja
41
68%
Nee
19
32%

Totaal aantal stemmen: 60

Jolijn

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Jolijn »

olaf79 schreef:
Jolijn schreef:Ik vind het achterlijk. Ook al is er personeel dat graag wil werken. Het idee dat steeds meer 'diensten' (bijna) 24/7 ter beschikking moeten zijn, vind ik stom.
Wie betaalt die 200% ?
Waarom is dat stom? Houdt de wereld om 18.00 uur op met draaien? Jij hoeft niet naar de winkel op zondag als je dat niet wilt. IK wil dat wel en dat is mijn vrije keuze. Evenals het de vrije keuze is van de supermarkt eigenaar om open te gaan en het personeel om te werken.

Als jij je kerst in de kerk wil doorbrengen ga ik je dat, als niet gelovige, toch ook niet verbieden?
Ik heb duidelijk geschreven dat ik het stom vind en daar voeg ik nu aan toe: als niet gelovige.
Maar vnml vanwege het niet noodzakelijk zijn, maar voor het 'gemak' en vanwege de kosten.
Er zijn zaken/bedrijven waar de boel heel goed om 18.00 (20.00. 21.00) uur stop gezet kan worden en op feestdagen helemaal niet open gaan.
Niet alles wat je wel zou willen ( voor het gemak) hoeft ook altijd te kunnen.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

eleven schreef:
tenormin schreef:
We zijn toch best een vreemd land: 2 Kerstdagen, 2 Paasdagen, 2 Pinksterdagen; kennen andere landen echt niet.
:?: :?:

Duitsland
1.Weihnachtsfeiertag
2.Weihnachtsfeiertag
Ostersonntag
Ostermontag
Pfingstsonntag
Pfingstmontag
Chocomelk schreef:Dat duitsland het wel kent dat wist ik wel maar welke landen het niet kennen weet
ik niet, geen idee.
Zoals je kan lezen, reageer ik op dit bericht van tenormin, waar onwaarheden beweert worden, dat er allen in Nederland deze feestdagen zijn. :mrgreen:

Feestdagen in Oostenrijk

zondag 31 maart en maandag 1 april 2013
Pasen

zondag 19 en maandag 20 mei 2013
Pinksteren

woensdag 25 en donderdag 26 december 2013
Kerstmis

Feestdagen in Zwitserland

Pasen

Pinksteren

Kerstmis

Feestdagen in Hongarije

Pasen

Pinksteren

Kerstmis

Feestdagen in Polen

Pasen

Pinksteren

Kerstmis

En nog veel meer! :shock:

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Jolijn schreef:
olaf79 schreef:
Jolijn schreef:Ik vind het achterlijk. Ook al is er personeel dat graag wil werken. Het idee dat steeds meer 'diensten' (bijna) 24/7 ter beschikking moeten zijn, vind ik stom.
Wie betaalt die 200% ?
Waarom is dat stom? Houdt de wereld om 18.00 uur op met draaien? Jij hoeft niet naar de winkel op zondag als je dat niet wilt. IK wil dat wel en dat is mijn vrije keuze. Evenals het de vrije keuze is van de supermarkt eigenaar om open te gaan en het personeel om te werken.

Als jij je kerst in de kerk wil doorbrengen ga ik je dat, als niet gelovige, toch ook niet verbieden?
Ik heb duidelijk geschreven dat ik het stom vind en daar voeg ik nu aan toe: als niet gelovige.
Maar vnml vanwege het niet noodzakelijk zijn, maar voor het 'gemak' en vanwege de kosten.
Er zijn zaken/bedrijven waar de boel heel goed om 18.00 (20.00. 21.00) uur stop gezet kan worden en op feestdagen helemaal niet open gaan.
Niet alles wat je wel zou willen ( voor het gemak) hoeft ook altijd te kunnen.

Gelukkig vinden vele het niet stom en overbodig !
We leven in een vrij land en jij mag het stom en overbodig vinden, andere het tegenovergestelde.

Het kunnen open laten van een winkel is aan de winkelier of deze hiervan profijt heeft. Ik heb de hele openings en sluitings winkeltijden en verruiming hiervan meegemaakt en is ook afhanekelijk van het gebied waar je bent gevestigd.

Vroeger gingen de winkels tussen de middag een uur dag ivm lunchpauze. Op zaterdag om 16:00 dicht etc etc
Je hebt winkels welke onderhand 24/7 open zijn.

Degrelle

Ongelezen bericht door Degrelle »

Die mensen die willen dat winkels 24/7 open zijn zijn meestal de mensen die moord en brand schreeuwen als aan hen een keer gevraagd wordt om vrijdags een uurtje langer te willen werken.
Kleine zelfstandigen worden zo in nederland ook gewoon kapot gemaakt, kunnen niet mee met continue open zijn.

Ik denk dat mensen het ook fijn zouden vinden als ze zondagmiddag op het gemeentehuis terecht kunnen voor een paspoort. Gaat echt niet gebeuren.

Jolijn

Gelukkig vinden vele het niet stom en overbodig !
We leven in een vrij land en jij mag het stom en overbodig vinden, andere het tegenovergestelde.

:roll: Ik verbied ook niemand om het tegenovergestelde te vinden.

In het profijt ervan ondervinden, geloof ik niet zo hard.
Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Degrelle schreef:Die mensen die willen dat winkels 24/7 open zijn zijn meestal de mensen die moord en brand schreeuwen als aan hen een keer gevraagd wordt om vrijdags een uurtje langer te willen werken.
Kleine zelfstandigen worden zo in Nederland ook gewoon kapot gemaakt, kunnen niet mee met continue open zijn.
Vervolgens verschraalt het winkelaanbod omdat winkelstraten alleen gevuld zijn met grootwinkelbedrijven welke je in elke winkelstraat tegenkomt.

En dan is de klacht dat het niet meer zo gezellig was als vroeger.

Gek hé ?

Uiteindelijk zijn winkels vaker open, maar er wordt niet meer uitgegeven. Verdere bezuiniging op winkelpersoneel is het gevolg.

Raar toch dat je nergens meer goed wordt geholpen...

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Jolijn schreef:Gelukkig vinden vele het niet stom en overbodig !

:roll: Ik verbied ook niemand om het tegenovergestelde te vinden.

In het profijt ervan ondervinden, geloof ik niet zo hard.
Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven.

Er staat ook nergens dat jij dit verbiedt. Alleen dat jouw mening is, niet de mijne.

Ik geloof wel in profijt ondervinden, das het hele begin geweest van de verruiming van openingstijden...vraag en aanbod en aanbod kosten / baten.

Geld kun je inderdaad maar 1 keer uitgeven alleen gaat het hier wanneer je dit uitgeeft ? Zondag ochtend om 11:00 of..........

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

karateb schreef:
Wie betaalt die 200% ?
Ik vind het ook overbodig ! Winkels zijn hier 6 dagen per week open tot 22.00-uur !
Overbodig is wat anders dan achterlijk. Je hoeft niet te winkelen op zondag. Niemand die je verplicht. Maar waarom zou ik op zondag geen boodschappen mogen doen? Mag jij voor mij bepalen dat het overbodig is? Moeten we net als 2 eeuwen terug allemaal verplicht naar de kerk op zondag, of zijn we in 2014 wat beschaafder dan dat?

Degrelle

Olaf, jij bent graag vrij op zondag?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Geld uitgeven doe je maar 1x, helemaal mee eens MAAR hier bijvoorbeeld bij de Lidl staat zondag s'morgens een wachtrij voordat de winkel al geopend is.
De meeste mensen gaan allemaal vers afgebakken broodjes halen, ook ik, dit deed ik voorheen niet, nu spreek je maar over paar euro maar toch.

Jolijn

@olaf, ik snap niet wat de kerk ermee te maken heeft.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Degrelle schreef:Olaf, jij bent graag vrij op zondag?
Ja want dan kan ik lekker boodschappen doen. :lol:

Jolijn

Chocomelk schreef:Geld uitgeven doe je maar 1x, helemaal mee eens MAAR hier bijvoorbeeld bij de Lidl staat zondag s'morgens een wachtrij voordat de winkel al geopend is.
De meeste mensen gaan allemaal vers afgebakken broodjes halen, ook ik, dit deed ik voorheen niet, nu spreek je maar over paar euro maar toch.
En eet je die vers afgebakken broodjes dan extra of ipv broodjes die je 1,2,3 dagen van te voren haalt en zelf thuis afbakt?

Degrelle

olaf79 schreef:
Degrelle schreef:Olaf, jij bent graag vrij op zondag?
Ja want dan kan ik lekker boodschappen doen. :lol:
Duidelijk...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Even terugkomend op de openingsvraag, of het wel of niet prettig is of winkels op zondag open zijn:

Voor mezelf maakt het niet zoveel uit. Ik doe de meeste boodschappen door de week op rustige momenten. In het weekend en 's avonds is het vaak erg druk met mensen die de hele week gewerkt hebben en met een noodgang door de winkel vliegen omdat ze nog dit en dat moeten... Ik kan me voorstellen dat het voor die groep prettiger is als er ruimere mogelijkheden zijn om boodschappen te doen, maar voor anderen zou het niet nodig moeten zijn.

Jolijn

Is er al eens onderzoek gedaan naar welke mensen -zoveel mogelijk- 24/7 boodschappen doen (cq winkelen)?
Gezinssituatie, werk enz.?

Jolijn

Vroegâh, toen ik hele dagen werkte ( kantoortijden), de winkels -ook supermarkten- niet zo lang geopend waren als nu, en ik alleen voor mezelf hoefde te zorgen, ben ik nooit van honger omgekomen.
Ook toen waren er al koelkasten 8), buren enz. Ik doe en deed ca 2, 3 x per week boodschappen.

Degrelle

Wanneer je een druk gezin hebt (zoals ik vroeger) is het fijn dat zondags de winkels dicht zijn. Je wordt dan gedwongen zoveel mogelijk door de week en zaterdags te doen zodat je op zondag LEUKE dingen kunt doen met de kinderen (en niet de boodschappen omdat je daar door de week geen zin in had)

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef: En eet je die vers afgebakken broodjes dan extra of ipv broodjes die je 1,2,3 dagen van te voren haalt en zelf thuis afbakt?
Zelf eet ik ze extra.
Maar wat ik al schreef dan praat je echt over hele kleine bedragen maar zie
heel veel mensen bij oa Lidl die alleen maar vers afgebakken broodjes komen halen.

Jolijn

Geld kun je inderdaad maar 1 keer uitgeven alleen gaat het hier wanneer je dit uitgeeft ? Zondag ochtend om 11:00 of..........

Een andere dag, andere tijd.
Zodoende zie ik het profijt er niet zo van in, het is voor de winkelier niet iets extra's.

Gesloten