LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tascontroles bij Aldi en Lidl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
weerman

tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door weerman »

Kan een jurist of andere deskundige mij eens goed uitleggen of die tascontroles bij genoemde supermarkten nou legaal zijn? Ik hoor veel verschillende verhalen; het zou mogen als het bij de ingang staat aangegeven, het mag nooit want het is een soort fouillering en dat mag alleen gedaan worden door een politieagent, na op heterdaad betrapt te zijn...
Waar ligt de grens... Straks gaat de kassière nog over tot fouillering...

Mij overkwam het bij een Aldivestiging in Groningen; ik weigerde de tascontrole (stond alleen bij de kasse aangegeven dat ze die hielden) en mocht toen ook niet eens meer mijn boodschappen afrekenen...
De plaatselijke politiepost kon mij geen duidelijk geven, maar had al vele klachten over het Aldibeleid ontvangen...

Bij voorbaat dank!

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Simon »

Een supermarkt mag het niet eisen. Wel mogen ze netjes vragen mee te werken aan controle.
Wat kan het personeel wel doen: U vasthouden op verdenking van diefstal en wachten tot de politie er is. Die mag wel in uw tas kijken.

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door karr-1 »

Voor zover ik weet mag het wel, mits ze het van tevoren aangeven in de winkel met een bord of zo.

De cassiere kan je dan verzoeken of ze in je tas mag kijken, maar als jij dat weigert kunnen ze daar weinig tegen beginnen. Als je echt van iets verdenken halen ze de politie er wel bij en die mag wel in je tas kijken, desnoods zonder jou toestemming.

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Lidl en Aldi zijn goedkope supermarkten, dit komt mede doordat er minder wordt gestolen, dat er minder wordt gestolen komt mede door meer tassencontrole dan in de dure supermarkten. Als je met de wekelijkse boodschappen goedkoop wil uitzijn dan moet je de nadelen, zoals langere rijen voor de kassa en zelf je boodschappen in de winkelwagen doen, en tassencontrole voor lief nemen. In hoeverre deze controle is geoorloofd weet ik niet. Van mij mogen ze controleren, het beleid komt van de direktie in Duitsland en de kassamedewerker voort alleen maar de orders uit die hem/haar gegeven worden.

naat

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door naat »

Ik snap al die commotie niet hoor, als je niks te verbergen hebt hoef je er toch ook niet moeilijk over te doen?
Stel je nou eens voor dat het jou eigen winkel was, zou je het waarschijnlijk ook invoeren.

Ik doe trouwens elke week mijn boodschappen bij de Lidl en ze hebben het mij nog nooit gevraagd.

tasje

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door tasje »

En hoe zit het dan met persoonlijke dingen die je bij je draagt in je tas
ik ben dus verplicht om aan een of andere cassiere alles te laten zien
Nou mooi niet he
Dan belt ze de politie maar

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Simon »

enig idee hoe lang het duur voordat de politie er is?

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

5-minuten als het om een neushoorn gaat. e.ikel

tjonge tjonge

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door tjonge tjonge »

Nou zeg het maar Simon hoe lang dat duurt

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Ik snap niet dat je daar dan je boodschappen blijft doen, als het beleid je van de winkel niet aanstaat. Het is kiezen of delen, je doet boodschappen bij de Albert heijn, je betaald meer, maar je hebt geen last van achtervolgingen om te kijken of je echt niets jat, of je koopt lekker goedkoop in bij de Aldi, en neemt de controles voor lief. Tja, niemand dwingt je om daar je boodschappen te doen hoor. :wink:

pemmy

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door pemmy »

:roll: Ik begrijp het probleem niet helemaal, van mij mogen zij in de
tas kijken (bij lidll wordt dit vriendelijk gevraagd) en het gaat niet om de handtas maar de boodschappentas dus geen punt.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Simon »

5-minuten als het om een neushoorn gaat. e.ikel
Beste gast, bedankt voor je inbreng. Het is altijd prettig dat onze anonieme helden een positieve bijdrage leveren aan een discussie.

Nou zeg het maar Simon hoe lang dat duurt
Zo lang dat je er al lang spijt van hebt dat de cassiere niet in je tas mocht kijken.

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

gast van 27 jan 16.22, kunt je mij vertellen in welke supermarkt ze voor jou de boodschappen in je winkelwagen leggen ,ik heb nog nooit in een winkel gezien dat er een medewerker(ster) met mij mee loopt en in mij kar legt wat ik aanwijs ,of heb ik iets gemist? gerrie

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Simon »

Arie,
Jij bent al enige tijd geregistreerd. Zo kan iedereen zien dat jij nog nooit een zinvolle bijdrage hebt geleverd aan een discussie.
Ik heb niets met je Pipa flikker op.
Pipa je kunt de boom in met je gebral je bemoeit je met iedereen.
Pluutje, Anton, Teckel en andere achterbakse dingen die je doet, Nee het lijkt me beter dat ik niet bij jouw langskom Shocked

Voor jou.
Voor jou wordt het eens ook een mooie dag, slijmerd. Dan komt de deurwaarder het huis leeghalen.
enz. Daardoor weet iedereen dat je alleen maar mensen loopt te beledigen op dit forum en niet in staat bent een zinvolle bijdrage te leveren.
Daarom denk ik dat de materie vaak niet begrijpt, en probeert dat te verdoezelen door maar lekker te gaan schelden.

gr. Simon

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Helaas moet dit soms eens gebeuren.

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Gast
Gast

Geplaatst op 28 Jan 2005 10:38 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

gast van 27 jan 16.22, kunt je mij vertellen in welke supermarkt ze voor jou de boodschappen in je winkelwagen leggen ,ik heb nog nooit in een winkel gezien dat er een medewerker(ster) met mij mee loopt en in mij kar legt wat ik aanwijs ,of heb ik iets gemist? gerrie
@ Gerrie, wat ik bedoelde is dat de kassamedewerker(ster) de boodschappen bij de kassa nadat ze zijn aangeslagen of gescand deze in de winkelwagen doet. Echter het blijkt dat ook bij de andere supermarkten dit niet zoveel meer vookomt, mogelijk nog bij de kleinere die nog op een verbouwing wachten.

KeesP

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door KeesP »

Geef even een bericht wanneer de carrieres van de Aldi en de Lidl overgaan tot fouilleren, dan ga ik er ook boodschappen doen :P

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door bitchy »

baaaaalen zeg bij ons zitten er vrouwen aan de kassa :wink:

tjonge tjonge

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door tjonge tjonge »

Bedankt voor je duidelijk andwoord simon

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb er wel een hekel aan dat ze ook in je schoudertas willen kijken omdat daar ook wel TAMPONS of een VERBANDJE in huist. meestal koos ik een kassa met een dame erachter, maar nu stop ik mijn portemonee in mijn zak en de sleutels ook mobieltje kan wel even achterblijven in de auto. hoe ik het ga doen als het zomer wordt en we niet zoveel zakken in onze kleding hebben????? :? geen idee, geen persoonlijke dingetjes meer in mijn tas stoppen denk ik....

Gesloten