LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ten einde raad

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
roamer
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 okt 2004 14:36

Ten einde raad

Ongelezen bericht door roamer »

l.s.

Wij zijn ten einde raad. In een notedop is er het volgende aan de hand.

Wij hebben anderhalf jaar geleden een woning gekocht. Op een gegeven moment kwamen wij er achter dat 2 deuren verderop een man woont die geluidsoverlast veroorzaakt. Deze man is, kort door de bocht gezegd, niet goed bij zijn hoofd.
Politie en bemoeizorg ingeschakeld, maar deze krijgen geen goed contact met deze man.
Sinds 3 weken hebben wij een dochtertje. Zij schrikt als de bewuste man weer eens door het lint gaat. Voeden lukt dan ook niet.
Werkelijk iedereen die wij contacten vindt het heel vervelend, maar kan niets voor ons doen.
Ander buren hebben horen het niet (doof) of hebben geen zin in een confrontatie.
Getuigen hebben wij genoeg. Neem bijv. de kraamhulp.
De vastgoedmaatschappij waar hij van huurt wil zich niet al te veel inspannen.

Wie weet raad?

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Ten einde raad

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ook de woningbouwvereniging zal doorgaans eerst trachten om te bemiddelen in het conflict. Een woningbouwvereniging is verplicht u rustig woongenot te bieden en zal dus vaak al het mogelijke doen om deze verplichting na te komen, beginnende bij overleg met betrokken partijen. Gaat het echter om huurders die structureel geluidsoverlast veroorzaken dan kan de woningbouwvereniging ervoor kiezen de huurovereenkomst op te zeggen. Mocht de woningbouwvereniging hieraan niet willen meewerken, ook niet na het verzoek van meerdere huurders, dan zal alsnog een advocaat ingeschakeld moeten worden.

Tenslotte zouden ook conciërges, stadswachten, huismeesters of buurtvaders of buurtbemiddelaar nog kunnen bemiddelen in het conflict


Naar de rechter
Indien u op grond van uw dossier van mening bent dat uw buren onrechtmatig handelen, zoals hierboven omschreven en eerder genoemde maatregelen geen oplossing boden, dan kunt u een civiele procedure starten bij de rechtbank. U zult hiervoor een advocaat in moeten schakelen. De rechter zal in zijn beslissing uw belang en het belang van de tegenpartij afwegen, de uitkomst van de procedure is dus altijd onzeker. De rechter kan de overlastgever een verbod opleggen, indien er niet aan het verbod wordt voldaan moet de tegenpartij een dwangsom betalen. Op zich lijkt dit ideaal, heeft de overlastgever echter geen geld of inkomen dan schiet u hier dus niets mee op.


Dit heb ik kunnen vinden. Misschien kunt u hier iets mee.

roamer
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 okt 2004 14:36

Re: Ten einde raad

Ongelezen bericht door roamer »

Dank voor je reactie.

Zoals het er nu naar uit ziet zullen we naar de rechter moeten. Vraag me alleen af of hij zich daar iets van aantrekt. Hij weet namelijk niet meer wat voor of achter is.

Misschien dat de stadswacht soelaas kan bieden. Deze heb ik al gecontact, maar nog niets van gehoord.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Ten einde raad

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

roamer schreef:Dank voor je reactie.

Zoals het er nu naar uit ziet zullen we naar de rechter moeten. Vraag me alleen af of hij zich daar iets van aantrekt. Hij weet namelijk niet meer wat voor of achter is.

Misschien dat de stadswacht soelaas kan bieden. Deze heb ik al gecontact, maar nog niets van gehoord.

Ik vind het wel raar dat de woningbouwvereniging niets kan doen hoor.

roamer
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 okt 2004 14:36

Re: Ten einde raad

Ongelezen bericht door roamer »

Ze kunnen wel wat doen heb ik begrepen, maar ze willen het niet. Is hen gewoon teveel werk/gedoe.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Ten einde raad

Ongelezen bericht door marcel75 »

Roamer,
Je moet dus niet alleen tegen de buurman procederen, maar ook tegen de verhuurder. Die moet er voor zorgen dat er geen overlast ontstaat. Twee keer procederen dus.

mooiedagen
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2010 17:37

Re: Ten einde raad

Ongelezen bericht door mooiedagen »

een bemiddelaar hier lijkt mij wat overdreven. Als die man echt niet psyschis in orde is, ga dan naar de burgemeester. Deze kan een opname bevelen in een kliniek oid. Maar zoek dsan in de buurt medestanders, want alleen red u dit niet

Lapidee
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 nov 2008 20:35

Re: Ten einde raad

Ongelezen bericht door Lapidee »

Hoezeer ik enorm met je mee voel, zie ik niet direct een oplossing, zeker niet opkorte termijn en dat is wat je wilt voor je kleine.
Uit ervaring ( ik heb er 6, samengesteld gezin) wennen ze er snel aan als je het zelf weet te negeren. Baby's zijn byzonder gevoelig voor jou agitatie. Laat het los en negeer het.
Je baby reageerd er op.

Probeer voor de nacht een stille slaap plaats voor hem / haar te creëren. Zo ver mogelijk weg van die mafkees en z'n herrie.

De eerste weken / maanden zijn super zwaar en .... die tijd gaat voorbij. Kijk daar naar uit!

Ik wens je heel veel sterkte en veel nachtrust want dat heb je meer dan nodig.


Groet Ruud

Gesloten