LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terra vitalis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Cor25 schreef:@Felix.
Nu nog een aanklacht wegens verduistering, wanbeleid en Paulianeus handelen.
Je tapt nu wel uit een ander Wetboek dan het Burgerlijk Wetboek, Cor!!


felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Cor,

Ter informatie: de relevante artikelen voor de door jou omschreven handelingen zijn:
artikel 321 WvS (verduistering)
artikel 326 WvS (door listige kunstgrepen zichzelf of een ander wederrechterlijk bevoordelen)

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Cor,

het meest vreemde is dat Terra Vitalis beschikte over de nodige vergunningen (van de DNB meen ik me te herinneren, later de AFM). :shock:

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Hey Cor,

Ik kan je alvast wat goed nieuws melden: die aangifte bij het Openbaar Ministerie, die wordt voor ons verzorgd, daar hoeven we niets aan te doen.

Nieuws wat je misschien wat vreemder in de oren zal klinken: die omvorming naar het CATF, die zal er nooit en te nimmer komen. Al halen ze 100% voorstanders, dan nog zal de omvorming naar het CATF er niet komen. Bij de AFM hebben ze namelijk een compliance regeling, de AFM zal dus nooit en te nimmer een stempeltje gaan zetten.

addendum 6 oktober: zomaar een stempeltje gaan zetten.
Laatst gewijzigd door felixbeijer op 06 okt 2011 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Eigenlijk is dit een veel te mooi iets om te verkwanselen, het gemiddeld te behalen rendement is 3-5%!! Dat is niet onaardig, meer dan mogelijk is op aandelen (dat zal iemand ooit nog eens gaan uitleggen).
Ja kijk Aegon stuurt nog steeds berichten (in juni) dat het historisch fondsrendement op aandelen 7.75% is en dat Aegon het berekent conform de methode voorgeschreven door de AFM.

Maar ja, rekenen..........

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Kik onze Minister van Financien kan zonder problemen zo'n 12 miljard aan de Grieken schenken, lees ik hier
http://www.nujij.nl/algemeen/12-miljard ... z1YwlJOuT3

Waarom zou dat aan het eigen volk niet kunnen?
in het kader van het gelijkheidsbeginsel............
in het kader de economie een oppepper te geven.........

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Weer een stap verder. En 93% van de particiapties doet mee. 12(!!) participanten zijn tegen. Het zou te zot voor woorden zijn als we dat nog serieus moeten nemen. Daar moet de rechter zich maar over buigen lijkt mij!
Zie verder website Terra Vitalis.
Het gaat dus allemaal door ondanks alles wat er links en rechts beweerd wordt. De AFM staat er achter!
Citaat site Terra Vitalis van 3-10-2011
Geachte participanten,
Graag geven wij u een update over de laatste stand van zaken omtrent de omvorming van Stichting Terra Vitalis (‘STV’) naar het Luxemburgse Central American Timber Fund (‘CATF’). Sinds vorige maand de Luxemburgse Commission de Surveillance du Secteur Financier (‘CSSF’) de goedkeuring verleende aan het prospectus van het CATF, is verdere voortgang geboekt. Wij zetten de laatste ontwikkelingen even voor u op een rij:
•In de afgelopen weken hebben, naast de Luxemburgse CSSF, de accountant Ernst & Young (Nederland) alsook de Autoriteit Financiële Markten (‘AFM’) zich formeel akkoord verklaard met de omvorming,
•De Administrative Agent (‘Vistra Fund Services’) is bezig alle aanstaande CATF-unithouders (de huidige Terra Vitalis participanten) ter registratie in haar systeem op te nemen,
•Momenteel wordt gewerkt aan de overdracht van de bezittingen en verplichtingen van STV naar het CATF,
•Ook wordt gewerkt aan de nadere invulling van de Supervisory and Audit Committee (‘SAC’). De beoogde leden en de voorzitter worden hiervoor binnenkort benaderd. De SAC zal minimaal 2x per jaar vergaderen. Binnen afzienbare tijd zal de SAC ter voorbereiding en kennismaking voor het eerst bijeenkomen,
•Inmiddels heeft meer dan 89% van alle participanten, die tezamen meer dan 93% van het totale areaal vertegenwoordigen, zich akkoord verklaard met de omvorming. Slechts 0,4% van de participanten (12) is tegen,
•Zodra de omvorming is doorgevoerd en Vistra Fund Services de unithouders heeft geregistreerd, kan het CATF de unithouders schriftelijk verwelkomen en laten weten dat de omwisseling van ‘participaties Terra Vitalis’ naar units in het CATF heeft plaatsgevonden. Dan zal iedere participant bevestigd krijgen hoeveel units in het CATF op zijn of haar naam worden geregistreerd.
Gezien de laatste ontwikkelingen zijn we zeer dicht bij het moment van omvorming aangekomen. Wij zullen ons spoedig weer melden met een nieuwe update.
Tevens vragen wij uw begrip voor het feit dat STV en Global Marketing Solutions ( ‘GMS’) soms lastig telefonisch bereikbaar zijn. In de afgelopen maanden hebben we noodgedwongen van meerdere collega’s afscheid moeten nemen. We doen er alles aan uw vragen en inkomende telefoongesprekken z.s.m. te beantwoorden. Desondanks zullen we voorlopig nog even moeten roeien met de riemen die we hebben.
In de afgelopen periode hebben verschillende participanten om toegang tot het afgeschermde gedeelte van de website gevraagd (‘My Terra’). Hierbij willen wij laten weten dat My Terra niet meer actief wordt gebruikt. We hebben begin dit jaar besloten alle relevante informatie die beschikbaar was via My Terra tevens ter beschikking te stellen via het voor iedereen toegankelijke gedeelte van de website mede vanwege de omvormingsplannen. Hiermee hebben wij invulling gegeven aan o.a. de wens van de AFM om alle participanten gelijkelijk te informeren.
Alvast dank voor uw begrip en met vriendelijke groet,
Stichting Terra Vitalis
(bron: www. terravitalis.nl)

arie57
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2011 21:30

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door arie57 »

willen zeker van vervolging en beslaglegging af komen , kan mij niet voorstellen dat er niet meer tegenstanders zijn tegen omvorming
leg de bewijzen maar eens op tafel zodat die voor iedere participnat zichtbaar zijn
cor , ben je soms het verlengstuk van tv

arie57
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2011 21:30

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door arie57 »

beste cor,

ik heb zelf ook 1,25 ha mag je van mij ook kopen 45000 euro had waarde van 80000 maar dat kunnen we vergeten
kan nu niet meer reageren ga naar buitenland kom later op je reactie(s) terug
gr arie

costasb
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 mar 2011 08:51

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door costasb »

Ben een paar weken niet op de site geweest. Maar wat een kinderachtig gedoe hier. Participanten die elkaar persoonlijk aanvallen. en participaties die ondeling aangeboden worden. Volgens mij is hier niemand bij gebaat.
Ik denk dat iedereen die in TV heeft geinvesteerd voorlopig wel genezen is van meer ha's aankopen. Zelfs diegene die nog steeds het vertrouwen hebben dat we met z'n alle niet ontzettend opgelicht zijn zullen nu geen geld meer investeren in "een zinkend schip".

Maar is om onderling zo te comuniceren de oplossing?

Het lijkt me dat er nieuwe investeerders aangetrokken moeten worden. (investeerders die onze aandelen willen overnemen zodat wij kunnen cashen)
Maar bij het intoetsen van TV in google kom je op de site van radar met inmiddels 41 pagina's en dik 500 berichten waar je nou niet echt positief van wordt. Na het lezen van 1 pagina zou ik als potentiele investeerder "eieren voor mijn geld" kiezen en hard weglopen hier.

Dus zoals ik al vaker heb aangegeven. Zuiver deze site en zet dit forum op een afgeschermde site verder. (dit lijkt me niet zo moeilijk de enige 2 fanatieke inbrengers zij tenslotte Cor en Felix. dus als jullie hier het voortouw in nemen dan volgt de rest)
Ik zeg niet dat dat de oplossing is maar het is vast een begin.

psmits
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2008 15:26

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door psmits »

Ik ben het met costab eens, duidelijkheid in de voortgang is belangrijker dan met modder gooien. We zitten met zijn allen met hetzelfde probleem, ik begrijp de frustraties links en rechts. Maar het is momenteel belangrijker dat alle deelnemers op 1 lijn gaan zitten.
Alleen dan hebben we een kans om nog enigszins iets van ons groene geld terug te zien

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

costasb en psmits,

(i) voortgang is belangrijker.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar de vraag is waarheen de voortgang dan gaat en waarheen deze dan volgens jullie moet?

(ii) Alle deelnemers op 1 lijn gaan zitten
Ben ik het ook helemaal mee eens.
Welke lijn bedoelen jullie?
Welke lijn staan jullie voor?

(iii) kinderachtig gedoe, met modder gooien.
Ben ik het ten dele mee eens, het is niet zinvol om botweg zonder aanleiding met modder te gaan gooien, maar gericht (als het terecht is) zie ik weinig problemen mee. Ik heb niet de bedoeling om modder naar Cor te gooien, en zo ik de bijdragen van Cor opvat hij ook niet naar mij.

Zie ook mijn bericht van 25 september hierboven.
"dit is een veel te mooi iets om te verkwanselen".

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door loudy »

Helemaal mee eens! Als Felix en Cor nu eens hun energie gaan steken in een belangenvereniging, met een afgeschermd forum. Ik ben van mening dat de naam van TV dan sneller iets gezuiverd wordt, waar alle participanten beter van worden! Ik ben van mening dat we dan snellerons geld terug hebben, als er geen kat en muis spelletjes meer op dit forum worden gespeeld.

Beste nieuwe lezers op dit forum: "ik hoop dat jullie geen verkeerde indruk krijgen van de participanten, er is maar een klein aantal die zich negatief uitlaat. tuurlijk willen we een goede opbrengst op onze inleg!!!

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Aan alle belangstellenden (en Cor specifiek),

Met genoegen heb ik kennis genomen van de nieuwsbrief van Terra Vitalis dat de AFM erachter staat!

Ik sta ook nog om verscheidene redenen achter een omvorming , zoals het verenigen van alle participanten. Een gemeenschappelijk fonds zie ik daartoe als de geeigende weg. Dat is namelijk in zijn geheel verhandelbaar ( :!: :!: :D ). Helaas is het niet mogelijk gebleken dit direct in Nederland te doen en moest het via Luxemburg.

De omvorming is natuurlijk ook een stap in de weg om faillissement (en daarmee vernietiging van de investering te voorkomen). De oorspronkelijke plannen zoals die er lagen zouden mijns inziens niet veel terugbrengen (uiteraard meer dan een faillissement maar lees de links op vorige bladzijde, daar staat wat je mag verwachten op basis van het oorspronkelijke plan).

Ik denk dat er gelegenheid is om meer terug te krijgen dan wat in de links op vorige bladzijde staat aangegeven. Het is in belang van alle betrokkenen het netjes af te handelen. Vandaar mijn eerdere opmerking hierboven dat de AFM er niet zomaar een stempeltje op zal zetten. Vergeet niet dat Terra Vitalis al geruime tijd een AFM vergunning heeft en de AFM al geruime tijd haar goedkeur heeft gegeven aan de waardebepalingen (op grond waarvan de overheid al tijden belastingen (vermogensrendementsheffingen) heeft geind). :D

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

loudy,

Mbt snel ons geld terug.

Zulk soort zaken kunnen even tijd kosten. Het kat-en-muis spel is een kwestie dat mensen even tijd nodig hebben zich bepaalde zaken te realiseren en vooruit kunnen zien wat de consekwenties op langere termijn zijn van een beslissing die ze nu nemen.

Dus denk aan het spreekwoord "geduld is een schone zaak". Ik denk dat het overigens niet zo lang meer duurt (maar enige maanden lijkt me nog wel nodig).

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Mbt afgesloten forum, lijkt me niet passend.

Redelijkheid en billijkheid en behoorlijk handelen zijn immers de hoekstenen van het Nederlands rechtssysteem, zie:
http://www.nationaleombudsman-nieuws.nl ... eidsnormen
http://www.nationaleombudsman.nl/sites/ ... jzer_2.pdf

In de behoorlijkheidsnormen staat dat geen heimelijke stappen worden ondernomen, zodoende lijkt me een publiekelijk forum dan ook gepaster.
Op de web-site van het KiFiD staat nu eenmaal dat een financieel dienstverlener eerst een klacht van een client zelf behoorlijk dient af te handelen. http://www.kifid.nl/consumenten/wie-beh ... n-klacht/1

Het is niet anders...

costasb
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 mar 2011 08:51

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door costasb »

Ter verduidelijking:
Ik bedoelde niet de discussie tussen Jou (Felix) en Cor.
Ik bedoelde de overige moddergooiers hier op de site.
Dus de mensen die geen participant zijn maar wel moeten laten merken dat we "genaaid" zijn, dat we op een zinkend schip zitten.

Voor jullie (Felix en Cor) alle lof dat je er telkens zoveel tijd en energie in steekt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door bprosman »

Dus de mensen die geen participant zijn maar wel moeten laten merken dat we "genaaid" zijn
Dat is ook wel erg... voor ~40K "genaaid" worden en er nog niet eens plezier aan beleven of het door hebben :wink: Hoe een (teak)houten plank heb je dan voor je bol.

Blake 55
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2011 15:38

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Blake 55 »

Hoewel ik als leek dit forum al maanden zoniet jaren volg wil ik toch graag ook iets neerpennen. Wat gebeurt er als de omzetting voltooid is? Gaat iedereen dan zijn aandelen direct verkopen.... Is wel te begrijpen... Maar zal waarschijnlijk niet ten goede komen van de prijs. Of....?
En wat gebeurt met die oplichters die de vele miljoenen hebben opgestreken?
Blijft dat via de curator lopen...en wat mij betreft ook via de justitie. Krijgen wij daar ook nog bericht van? Of spannen wij met alle participanten een rechtzaak aan tegen deze profiteurs. Met zoveel participanten kunnen deze kosten laag blijven.

Verder wil ik iedereen met name Cor en Felix en het huidige bestuur van Terra Vitalis bedanken voor hun inspanningen en positieve bijdrage om van het Terra Vitalis toch nog iets moois te maken.

Groeten
Blake 55

Gesloten