Hoe gaat TNT Post om met zijn klanten?
Tijdje geleden kreeg ik van een vriend van mij een Buddha to Buddha armband (deze bleek later verzilverd te zijn).
Omdat hij mij niet stond, ik ben immers een jongen en omdat ik hem niet pastte besloot ik om de armband op Ebay te verkopen.
Nadat de veiling was afgelopen was hij gekocht door een mevrouw die daar 160 euro voor wilde betalen.
Op 28-01-2011 heb ik het pakketje opgestuurd naar de koper. Dit heb ik gedaan als een aangetekend pakket zodat hij verzekerd zou zijn.
Op 29-01-2011 is het pakketje dan afgeleverd en ook getekend.
Aangetekend betekend dat hij alleen op dat adres afgeleverd kan worden.
Op 2-02-2011 ontvang ik van de koper een raar bericht over waar haar zending blijft.
Dit is raar en daarom neem ik na een paar dagen en een aantal mailtjes contact op met de TNT post.
Op 4-02-2011 bel ik de TNT post over de zending en zij weet mij ook te vertellen dat het pakket is afgeleverd, onder de handtekening staat alleen een andere naam dan de geadresseerde.
Omdat de zending dus opgegeven wordt als vermist stelt ze een onderzoek in.
Binnen 13 werkdagen zou ik bericht moeten ontvangen waaruit blijkt wat er met de zending is gebeurd.
23-02-2011 Ontvang ik een telefoontje van een meneer van TNT Post en vertelt mij dat ze onderzoek gaan doen.. Vreemd want ik zou eigenlijk vandaag de uitslag krijgen? De reden dat het langer duurt komt door het nieuwe systeem..
28-02-2011 Ontvang ik dan eindelijk een email waarin staat dat de zending vermist is. ''Helaas is dat niet meer te achterhalen en daarmee moeten we helaas uw zending als vermist beschouwen.''
Mij wordt gevraagd om bewijsstukken op de sturen waaruit de waarde van de zending blijkt. Dit doe ik dan ook.
7-03-2011 Ontvang ik van diezelfde meneer weer een telefoontje dat ze niet het volledige bedrag uit kunnen keren omdat zilver verzonden moet worden in een sealbag..
Hoewel ik toch vertel dat het een verzilverde armband is, moet ik maar een brief gaan schrijven om dit te bewijzen.
Uit coulance kan ik nog 50 euro (van de 160 euro) krijgen.........
Kortom:
- Je verstuurt een pakketje naar je klant, en doet dit voor alle zekerheid en omdat de waarde hoog is aangetekend.
- Volgens de geadresseerde blijkt deze niet aan te zijn gekomen op haar adres en - TNT veronderstelt na heel wat dagen dat de zending vermist is.
- Ze bieden mij 50 euro uit coulance en vertellen mij dat ik de armband verkeerd heb gestuurd.
DUS:
Mocht het pakketje vermist raken dan maakt het helemaal niks uit of hij verzekerd is. TNT keert in iedergeval niet de gehele waarde uit..
Het rare is nog dat ze bereidt zijn om 50 euro uit te keren uit 'coulance'. Omdat ze eerder al zeiden dat een pakket niet verzekerd is als het niet volgens hun voorwaarden wordt verstuurd. Waarom keren ze dan niet gewoon niets uit?
Eerder al merkte ik dat de TNT vrij soepel omgaat met aangetekende brieven en pakketen. Ik kreeg namelijk eerder briefpakketje door de brievenbus, waarop een trackingnummer stond. Deze heb ik even nagekeken via tracktrace.nl en tot mijn verbazing had diegene die het briefpakketje had afgeleverd mijn naam opgeschreven als handtekening.
Aangetekend of niet.. als hij blijkt niet aan te zijn gekomen heb je nog niks om op te staan volgens hun.
Ik ben zeer ontevreden over de manier van handelen van de TNT, en ik zag ook al dat meerdere mensen hier problemen mee hebben.
Groeten
Jorn
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TNT Aangetekend pakket
Re: TNT Aangetekend pakket
Abysmale service is blijkbaar eerder regel dan uitzondering bij de TNT!
Vorige week op marktplaats gekocht: Kristallen whiskeykaraf met bijpassende glazen. Onaangetekend verstuurd, want voorheen nog nooit problemen gehad met de TNT. Nou, als het misgaat gaat het ook goed mis, zo merk ik. Word je eens niet opgelicht op marktplaats, raken ze het kwijt!
3 maart 2011 staat er doodleuk in de Track&Trace dat het pakket afgeleverd is. Was het maar waar! Ik laat er een dagje overheen gaan, het kan immers een systeemfoutje zijn, was ook dat maar waar. 4 maart 2011 bel ik de klantenservice, zit braaf door de wachttijd heen en hoor doodleuk de medewerkster uitleggen dat er staat dat het pakket op 3 maart afgeleverd is, alsof ik dat zelf niet gezien had. Ze belooft contact op te nemen met het distributiecentrum, die dan weer contact op nemen met de chauffeur. Ik geef ze de tijd. Ondertussen krijg ik reacties op de 2 mails die ik naar de TNT verstuurd had. Ze delen me beide mede dat het pakket volgens hun systeem op 3 maart is afgeleverd...
Vandaag, 7 maart 2011 bel ik de klantenservice. Ik leg mijn probleem uit, geef mijn pakketnummer. De medewerkster deelt mij mede dat in het systeem staat dat het pakket op 3 maart is afgeleverd... Daarnaast vertelt ze mij dat er blijkbaar al contact is opgenomen met de chauffeur. Op dit punt was ik bereid elk excuus aan te nemen. Was hij overvallen door marsmannetjes? Oke, jammer dan! Had hij het pakket in het verkeerde land afgeleverd? Oke, jammer dan! Had hij het snel ergens gedumpt omdat hij het toch niet kon vinden en enkel per 'afgeleverd' pakket betaald krijgt? Oke, jammer dan! Zijn reactie volgens de medewerkster? Hij had het op 3 maart afgeleverd...
Het frapante is dat de tijd van aflevering die de eerste medewerkster mij specificeerde (19.20), de tijd was waarop ik met 6 man i n de woonkeuken mèt uitzicht op de galerij waar de voordeur zowat op u i t k o m t aan het dineren was. Een bezorging was me dus wel opgevallen, en dat is een understatement! Eerder had ik ook gemerkt, ik had namelijk een vrije dag! Voeg daarbij aan toe dat ik op 4 maart een pakketje van bol.com via TNT in de bus had liggen dat nèt genoeg opengescheurd was om te zien dat er 'maar' een boek in zat en niks 'waardevols, en de conclusie is dat de omstandigheden wel héél verdacht zijn.
Is er iemand anders rond postcode 3571 met problemen?
Vorige week op marktplaats gekocht: Kristallen whiskeykaraf met bijpassende glazen. Onaangetekend verstuurd, want voorheen nog nooit problemen gehad met de TNT. Nou, als het misgaat gaat het ook goed mis, zo merk ik. Word je eens niet opgelicht op marktplaats, raken ze het kwijt!
3 maart 2011 staat er doodleuk in de Track&Trace dat het pakket afgeleverd is. Was het maar waar! Ik laat er een dagje overheen gaan, het kan immers een systeemfoutje zijn, was ook dat maar waar. 4 maart 2011 bel ik de klantenservice, zit braaf door de wachttijd heen en hoor doodleuk de medewerkster uitleggen dat er staat dat het pakket op 3 maart afgeleverd is, alsof ik dat zelf niet gezien had. Ze belooft contact op te nemen met het distributiecentrum, die dan weer contact op nemen met de chauffeur. Ik geef ze de tijd. Ondertussen krijg ik reacties op de 2 mails die ik naar de TNT verstuurd had. Ze delen me beide mede dat het pakket volgens hun systeem op 3 maart is afgeleverd...
Vandaag, 7 maart 2011 bel ik de klantenservice. Ik leg mijn probleem uit, geef mijn pakketnummer. De medewerkster deelt mij mede dat in het systeem staat dat het pakket op 3 maart is afgeleverd... Daarnaast vertelt ze mij dat er blijkbaar al contact is opgenomen met de chauffeur. Op dit punt was ik bereid elk excuus aan te nemen. Was hij overvallen door marsmannetjes? Oke, jammer dan! Had hij het pakket in het verkeerde land afgeleverd? Oke, jammer dan! Had hij het snel ergens gedumpt omdat hij het toch niet kon vinden en enkel per 'afgeleverd' pakket betaald krijgt? Oke, jammer dan! Zijn reactie volgens de medewerkster? Hij had het op 3 maart afgeleverd...
Het frapante is dat de tijd van aflevering die de eerste medewerkster mij specificeerde (19.20), de tijd was waarop ik met 6 man i n de woonkeuken mèt uitzicht op de galerij waar de voordeur zowat op u i t k o m t aan het dineren was. Een bezorging was me dus wel opgevallen, en dat is een understatement! Eerder had ik ook gemerkt, ik had namelijk een vrije dag! Voeg daarbij aan toe dat ik op 4 maart een pakketje van bol.com via TNT in de bus had liggen dat nèt genoeg opengescheurd was om te zien dat er 'maar' een boek in zat en niks 'waardevols, en de conclusie is dat de omstandigheden wel héél verdacht zijn.
Is er iemand anders rond postcode 3571 met problemen?
Re: TNT Aangetekend pakket
TO,
Geizen de inhoud van het pakketje, denk ik dat het als aangetekende brief verstuurd is. Dus dat je EUR 7,00 voor de zending betaald hebt. De verzekerde waard is dan maximaal EUR 50,00. Dit staat duidelijk in hun voorwaarden.
Andere services bieden een hogere verzekeringswaarde.
Geizen de inhoud van het pakketje, denk ik dat het als aangetekende brief verstuurd is. Dus dat je EUR 7,00 voor de zending betaald hebt. De verzekerde waard is dan maximaal EUR 50,00. Dit staat duidelijk in hun voorwaarden.
Andere services bieden een hogere verzekeringswaarde.