LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT PAKKETBEZORGING

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jungske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:40

TNT PAKKETBEZORGING

Ongelezen bericht door jungske »

Wil op deze manier ook mijn ongenoegen spuien over de pakketbezorging, maar nog meer over de klant onvriendelijkheid en eigenwijs gedrag van de telefonist(tes) bij TNT.
Door een verkeerd opgegeven postcode, 1 cijfer maar toch, aan de afzender is het helemaal misgelopen met de bezorging van een postpakket. Meteen toen we het op de bus gedaan hebben heeft mijn dochter meteen TNT gebeld om deze fout te melden en meteen de goede postcode doorgegeven maar dat zou door deze melding alsnog goed komen meldde betreffende medewerker. NIET DUS !!!
Om kort te gaan het pakketje is spoorloos, TNT zegt dat het pakketje op het goede adres is afgeleverd maar dat is dus pertinent niet waar omdat we de hele dag waarop het volgens TNT afgeleverd zou zijn de hele dag met 2 personen zijn thuisgeweest. Ook nadat de afzender een lang vragenformulier had ingevuld hielp dit niet en zeggen die medewerkers ??? van TNT met een staal gezicht is `uw eigen schuld, had u het maar verzekerd en/of aangetekend moeten versturen'.
Dit kan toch allemaal niet, wij als klant wortden onderhand als leugenaars bestempeld, aan TNT ligt het volgens hun in ieder geval niet.
We zullen het er niet bij laten zitten en gaan andere stappen ondernemen om alsnog dit pakketje boven water te krijgen. Daarom wou ik hier op dit forum vriendelijk vragen wat de mogelijkheden allemaal zijn om dit op te lossen, van TNT verwacht ik geen medewerking na al die telefoontjes, vragenlijsten en mailtjes waarop niet geantwoord wordt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: TNT PAKKETBEZORGING

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als de verzendkosten 6,20 waren heb je het pakket onverzekerd verzonden en kan geen schadevergoeding worden gevraagd. Heb je de tracktrace-code op internet ingetikt? En heb je al contact opgenomen met de bewoners op het verkeerde postcode-adres? Heb je je eigen afzenderadres op de doos gezet?

jungske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:40

Re: TNT PAKKETBEZORGING

Ongelezen bericht door jungske »

De postcode is door mijn dochter verkeerd doorgegeven aan de afzender maar zoals al gezegd meteen doorgebeld naar tnt dat er een verkeerde postcode door de verzender, dus naarons toe, waarschijnlijk vermeld is. En ja, ook zijn we langs geweest op het adres van die verkeerde postcode maar die hadden, evenals HUN buren, niks ontvangen. Zoals al vermeld is de informatie van die telefonist(tes) van tnt de ene keer zo, de andere keer zo. De eerste keer zeiden ze dat het afgegeven was op de `verkeerde' postcode, de 2e keer dat we belde beweerde ze dat het WEL op ONZE postcode en dus goede adres is afgegeven, wat dus in beide gevallen niet waar is. Ook hebben wij de track-trace code op internet gevolgd en daar stond dat bij dat het pakketje de eerste keer bij een verkeerde zending was beland en dat het pakket nu een dag later zou aankomen. We hebben tig mogelijkheden geprbeerd om het alsnog te traceren maar dat houdt op een keer op. We weten het nu ook niet meer maar blijven wel doorbellen naar tnt ( tip van een door mij gesproken pakketbezorger van TNT) Dus voor alle duidelijkheid.... Wij zijn de ontvanger terwijl de verkeerde postcode is vermeld door de afzender.
Groetjes

jozefakie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2006 10:46

Re: TNT PAKKETBEZORGING

Ongelezen bericht door jozefakie »

Nou, hou maar op over TNTpakketdienst. Geen goed woord voor over.
Ook mijn ervaringen zijn ruimuit SLECHT te noemen en TNT doet niets anders dan zich maar beroepen op hetgeen is ingebracht in Track & trace. Zoals het daar staat, zo is het volgens TNT.
In april een bestelling bij ons bezorgd en voor getekend volgens Track & Trace. Maar mooi niet bij ons en ook niet door een van ons getekend. Stond in mooie letters zogenaamd mijn handtekening, verre van de mijne. En ik maar bellen, schrijven en mailen. De zending had ik immers vooruitbetaald aan de leverancier en die wilde pas de levering opnieuw doen nadat TNT de zending zou vergoeden. Wel begrijpelijk natuurlijk. Uiteindelijk na meer dan een maand een nieuwe zending gekregen daar TNT uitendelijk moest concluderen dat de handtekening niet van mij was en ook niet op ons adres afgeleverd was.
De afgelopen week een bestelling 2x aangeboden volgens Track & Trace. Nou mooi niet want tijdens de 1e aanbieding was een van ons de gehele dag thuis, juist vanwege dat pakketje. Ook de 2e aanbieding heeft niet plaatsgevonden aangezien TNT geen bericht heeft achtergelaten en er iemand thuis was tot 21.00u. Op Track & Trace was er te lezen dat het pakketje af te halen was op een TNTafhaalpunt...waar dat ook zijn mag. Gelukkig lag het pakketje na het weekend wel bij het dichtsbijzijnde postkantoor en zonder TNTafhaalbericht kreeg ik het mee.
TNT gaf in eerste instantie toe dat het de 1e keer wegens tijdgebrek niet is aangeboden. Maar nadat ik een klacht had ingediend bleef TNT beweren dat ze 2x geweest zijn, want zo staat het toch in Track & Trace.
Overduidelijk dat het de 2e keer ook niet is aangeboden vanwege tijdsgebrek en is er maar opgegeven dat niemand thuis was. Vandaar ook geen berichtje van TNT. Kan TNT het net zo goed rechtstreeks naar het postkantoor brengen zonder het überhaupt maar aan te bieden. Dan heb je het nog sneller ook. Nu heeft het 5 dagen geduurt voordat ik het pakketje in ontvangst kon nemen.
Ik vind het ronduit slecht van TNT om zo met een toevertrouwd pakketje om te gaan en bovendien klakkeloos afgaan op wat er in Track & Trace wordt ingevoerd en ons alles behalve geloven.
Noch wij noch de verzender is gebaat bij zo'n service.

lotz
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:08

Re: TNT PAKKETBEZORGING

Ongelezen bericht door lotz »

als de postcode bestaat ?is hij daar afgeleverd zo niet gaat hij retour afzender .
pakketen worden op huis nr en postcode gesorteerd
of het telefoonr van pakketdistrutie zien komen waar het pakket naar toen is gegaan
succes

marjanneke1957
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:33

Re: TNT PAKKETBEZORGING

Ongelezen bericht door marjanneke1957 »

Mijn vriendin hebben allebei iets gekocht in Amerika een maand of 3 geleden. De verkopers hebben aangetoond dat de paketten verzonden zijn, was bij twee verschillende verkopers en in verschillende Amerikaanse staten. Ik vermoed dat het bij de douane in Amsterdam ligt maar dit is niet na te gaan. Bij TNT hoef je niet aan te kloppen die weten nooit wat, als je belt zien ze hetzelfde op hun scherm dan wij op internet. Mijn dochter had laatst een telefoon besteld en niet gekregen, dat ding was al 5 dagen onderweg en steeds stond erbij dat de chauffeur onderweg was of "gesloten" ik belde naar TNT en zei wat is er gesloten? Ze zei uw bedrijf misschien? Ik zei ik heb geen bedrijf en we zijn iedere dag thuis geweest. Nou dan weet ik het niet hoor. Lekker makkelijk. De verkoper moest maar een onderzoek in gaan stellen. Zelf kun je niks doen. Uiteindelijk is de telefoon boven water gekomen.
Als ik niet thuis ben geven ze zelfs aangetekende pakketten bij de buren af, ik dacht dat dat niet mocht maar als ze het maar kwijt zijn. Er staat bij voorbaat op het pakket al een ander huisnummer op zodat de post weet waar ze het kunnen afgeven.

Gesloten