LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT Pakketpost buitenland

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
GsJosh

TNT Pakketpost buitenland

Ongelezen bericht door GsJosh »

Voor 't eerst kom ik bij Radar terecht om een klacht te doen. Natuurlijk erger ik me bij verschillende bedrijven aan dingen maar TNT staat bij mij qua ergernissen misschien wel op nummer 1 en wat mij betreft is de maat vol.

Over de pakketbezorging binnen Nederland was ik sowieso al niet tevreden, maar daar zal ik nu verder niet op ingaan. De pakketbezorging naar het buitenland, daar is het mijns inziens nog veel slechter mee gesteld.

Wat is het probleem?
Regelmatig stuur ik pakketpost naar Noorwegen. Noorwegen is geen land van de Europese Unie, dus dat komt de bezorging van pakketten natuurlijk niet ten goede. Echter, voor de bezorging van pakketten naar Noorwegen staat op de website van TNT 3 tot 4 werkdagen, dit is in het informatieoverzicht van het Internationaal Pakket Plus te vinden. Ik heb geen idee wat de ervaring van anderen is met buitenlandse verzendingen maar iedereen die iets naar Noowegen verstuurd kan het denk ik met mij eens zijn: 3 tot 4 werkdagen, je wordt blij gemaakt met een dode mus.

Redelijk ironisch is ook de tekst in diezelfde PDF: "Betrouwbaar en snel." Haha, ja, dat klinkt mij in de oren als hele gemene marketing.

Twee weken geleden, 6 november, verzond ik mijn meest recentelijke pakketje naar Noorwegen. Dit pakketje zat ruim onder de maximale afmetingen en gewicht, het werd verzonden naar Bergen (de op twee na grootste stad in Noorwegen) en bevatte geen lastige voorwerpen voor de duane (een tweedehands telefoon die ik cadeau deed). Ik heb mij echt al veel te vaak afgevraagd wat er nou zo moeilijk kan zijn aan het verzenden van een dergelijk pakketje.

Wat heb ik al geprobeerd?
- Vragen stellen aan de mensen op het postkantoor. Op het postkantoor werd ik echter niet wijzer, als ik de problemen voorleg aan de mensen daar krijg je altijd hetzelfde antwoord: "Dat ligt niet aan ons, misschien ligt dat aan Noorwegen!" Bovendien weten zij ook niet welke manieren van verzenden er allemaal zijn en wat voor mij de beste optie is.

Zo stond ik op 6 november op het postkantoor met mijn pakket. Dit wilde ik natuurlijk het liefst aangetekend (met track & trace code) en verzekerd verzonden hebben maar dat kon volgens de dame achter de balie niet. Ik kon kiezen voor internationaal pakket plus, dan was het verzekerd tot 146,- maar dan kon ik het niet aangetekend versturen.
Tsja, wat is dat nou voor onzin. Stel nou dat ik iets wil verzenden ter waarde van 1000 euro? Dan is daar dus geen goede manier van verzenden voor?

- Op de website kijken
Op de website van TNT wordt je van hot naar her verwezen, er staan 3 manieren van verzenden (Internationaal pakket basis, plus en easyexpress) en het is mij echt niet duidelijk wat nou de beste optie is voor mij.

- Klachtformulier invullen op de TNT site
Nog geen reactie op gehad.

Afijn, wat wil ik nou nog meer, behalve hier mijn klachten even deponeren? Ik wil graag horen wat de ervaringen zijn van andere mensen die naar Noorwegen verzenden of naar welk land dan ook. Wat is volgens jouw ervaringen dan de beste manier en wat kun je wel en niet verwachten?
Daarnaast hoop ik natuurlijk (maar die kans acht ik zeer klein) dat TNT eindelijk een keer flink aangepakt wordt, ik heb namelijk al veel te lang het idee dat dit gewoon een stel beunhazen zijn die er eigenlijk al heel lang een rotzooi van maken!

1xl

Re: TNT Pakketpost buitenland

Ongelezen bericht door 1xl »

Ook wij ondervinden heel veel problemen met TNT.
Ons vermoeden is dat veel bedrijven problemen ervaren maar dat ze nog niet zijn geindexeerd...
http://www.1xl.nl/2.0/?p=328

WilWil

Re: TNT Pakketpost buitenland

Ongelezen bericht door WilWil »

Wij sturen regelmatig naar Noorwegen. En ook naar andere Scandinavische landen. Het probleem ligt echt bij de costums in Noorwegen. Ze zijn daar heel streng. Hierdoor kan het pakketje zomaar 10 dagen vertraging oplopen. Wij verzenden altijd aangetekend. Naar de andere Scandinavische landen duurt het meestal zo'n 3-5 werkdagen.

Gesloten