| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TNT post staking 16 november, HOEZO ?
TNT post staking 16 november, HOEZO ?
Post door TNT wordt steeds minder vaak bezorgd.
En echt niet "vandaag gepost, morgen bezorgt".
Zaterdag 13 november geen post bij reclame-folder (die TNT bezorgt)
Maandag 15 november: op maandag wordt nooit post bij mij bezorgd.
Hoezo Post-staking op dinsdag 16 november ???
Miischien woensdag 17 september weer postbezorging ?????
En echt niet "vandaag gepost, morgen bezorgt".
Zaterdag 13 november geen post bij reclame-folder (die TNT bezorgt)
Maandag 15 november: op maandag wordt nooit post bij mij bezorgd.
Hoezo Post-staking op dinsdag 16 november ???
Miischien woensdag 17 september weer postbezorging ?????
Re: TNT post staking 16 november, HOEZO ?
Leef je onder een steen of zo ?
Niets meegekregen uit een krant, een journaal of nieuwssite ?
Niets meegekregen uit een krant, een journaal of nieuwssite ?
Ik vermoed dat TS bedoelt dat hij er niets van gaat merken als TNT dinsdag staakt omdat hij sowieso nauwelijks post bezorgd krijgt.
Hier krijg ik wel post de volgende dag bezorgd, en dat een aantal keren per week (bestellingen). Jammer genoeg worden rekeningen ook gewoon regelmatig bezorgd
.
Hier krijg ik wel post de volgende dag bezorgd, en dat een aantal keren per week (bestellingen). Jammer genoeg worden rekeningen ook gewoon regelmatig bezorgd
-
witte angora
Inderdaad, dan kom 'de' post een dagje later, voor zover er dinsdags al post komt, so what? Het zijn de postjongens zelf die woensdag twee keer zo veel moeten sjouwen.
Ik krijg er geen hoofdpijn, rugpijn, of enigszins andere pijn van.
Ik krijg er geen hoofdpijn, rugpijn, of enigszins andere pijn van.
-
Hartenheer
Kan goed begrijpen hoor dat ze zo strijden voor hun kostwinning, maar het is helaas een verloren zaak.
Jammer genoeg hebben ze zichzelf met de staking.
Moeten ze een dag later dubbel zo veel post rond brengen.
Jammer genoeg hebben ze zichzelf met de staking.
Moeten ze een dag later dubbel zo veel post rond brengen.
ik heb er ook begrip voor en van mij mogen ze best staken zo erg is het ook niet een keer geen post trouwens krijg zowat geen post bijna alles komt via de mail binnen.
*
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 18 dec 2010 01:17, 1 keer totaal gewijzigd.
ga snel in de hoek staan met dit soort stomme opmerkingenChocomelk schreef:Ze hadden gelijk een week moeten staken.
tnt staakt> mensen krijgen hun post niet> stakers jagen klanten tegen zichzelf in het harnas> men zoekt naar alternatieven voor tnt> tnt krijgt minder poststukken te verzenden> tnt moet weer meer mensen ontslaan door ontstane verliezen> en dan? weer staken en geen post bezorgen?
laat ze met 1000 postautootjes het hoofdkantoor blokkeren en de mensen pakken die echt wat kunnen veranderen.
van publieksvriendelijke acties heeft men waarschijnlijk niet gehoord
Jullie lezen het bericht van de TS niet goed.
Er staat duidelijk misschien Woensdag 17 September weer
dus hij heeft het over een staking van een jaar!
plumber schreef:Jullie lezen het bericht van de TS niet goed.
Krijg je geen rekeningen ook. 
-
witte angora
Ik denk dat ik vandaag nog alle automatische incasso's stop ga zetten.snepke schreef:Krijg je geen rekeningen ook.
Ik moest Vrijdag 26-11-2010 bloed prikken en krijg dan normaal de volgende dag de nieuwe kaart via TNT maar er was gestaakt door TNT maar de medische post zou wel door gaan,
nee dus, ik kreeg de nieuwe kaart pas op Dinsdag 30-11-1020
en moest dus bellen om te weten te komen hoeveel tabletten ik in moest nemen.
Ik heb gebeld met de trombosedienst (Röpcke-Zweers Ziekenhuis in Hardenberg)
en die werd overstroomd met klachten over de post die niet werd bezorgd,
Hoezo alles gaat goed met medische post en rouwkaarten volgens de Directeur in uw programma op TV?
nee dus, ik kreeg de nieuwe kaart pas op Dinsdag 30-11-1020
en moest dus bellen om te weten te komen hoeveel tabletten ik in moest nemen.
Ik heb gebeld met de trombosedienst (Röpcke-Zweers Ziekenhuis in Hardenberg)
en die werd overstroomd met klachten over de post die niet werd bezorgd,
Hoezo alles gaat goed met medische post en rouwkaarten volgens de Directeur in uw programma op TV?
-
witte angora
Volgende week wordt er drie dagen gestaakt. Aangezien er maandag nauwelijks post komt, en er dinsdag ook niet veel is, komt het er op neer dat de grootste hoeveelheid post (woensdag/donderdag/vrijdag) drie dagen achtergehouden wordt.
'De Postjongens' mogen dan wel een reden hebben om te staken, maar is het drie dagen lang achterhouden van post wettelijk wel toegestaan?
Wat te denken van rekeningen, aanmaningen en dergelijke? Acceptgiro's die je wel op tijd bij de bank inlevert, maar die niet naar het hoofdkantoor verzonden kunnen worden, zodat veel nota's te laat betaald gaan worden?
Wat te denken van alle post die verkeerd bezorgd wordt? De laatste twee maanden bijvoorbeeld lag behalve de mijne, ook de acceptgiro voor de huur van de buren in mijn bus. Komt alle post die voor mij bestemd is dan wel aan?
Ik denk dat het tijd wordt om de TNT maar helemaal op te doeken. Hier heb je niks meer aan. Nooit heb ik willen internetbankieren omdat ik het niet veilig genoeg vind. Maar door wat er nu gebeurt, ga ik er langzamerhand toch anders over denken. Immers, nota's moeten hoe dan ook op tijd betaald worden. De TNT lijkt langzamerhand de zwakke schakel in het geheel te worden, maar als de nota niet op tijd betaald is, wordt de consument er op aangesproken. Niet de TNT.
'De Postjongens' mogen dan wel een reden hebben om te staken, maar is het drie dagen lang achterhouden van post wettelijk wel toegestaan?
Wat te denken van rekeningen, aanmaningen en dergelijke? Acceptgiro's die je wel op tijd bij de bank inlevert, maar die niet naar het hoofdkantoor verzonden kunnen worden, zodat veel nota's te laat betaald gaan worden?
Wat te denken van alle post die verkeerd bezorgd wordt? De laatste twee maanden bijvoorbeeld lag behalve de mijne, ook de acceptgiro voor de huur van de buren in mijn bus. Komt alle post die voor mij bestemd is dan wel aan?
Ik denk dat het tijd wordt om de TNT maar helemaal op te doeken. Hier heb je niks meer aan. Nooit heb ik willen internetbankieren omdat ik het niet veilig genoeg vind. Maar door wat er nu gebeurt, ga ik er langzamerhand toch anders over denken. Immers, nota's moeten hoe dan ook op tijd betaald worden. De TNT lijkt langzamerhand de zwakke schakel in het geheel te worden, maar als de nota niet op tijd betaald is, wordt de consument er op aangesproken. Niet de TNT.
-
FiscaalJurist
De postbodes vechten een achterhoede gevecht.witte angora schreef:Volgende week wordt er drie dagen gestaakt. Aangezien er maandag nauwelijks post komt, en er dinsdag ook niet veel is, komt het er op neer dat de grootste hoeveelheid post (woensdag/donderdag/vrijdag) drie dagen achtergehouden wordt.
Vroeger zullen de postkoets koetsiers ook wel gestaakt hebben tegen de uitvinding van deauto die hun werk afnam.
Of de trekschuitschippers die hun werk zagen verdwijnen door de uitvinding van de scheepsmotor.
Beter dat ze zich werpen op omscholingsmogelijheden zoals de zorg ed. Maar nee staken tegen de email, de fax en de scanner
Ik heb wel begrip voor de stakingen en dat ze hun baan willen houden maar er mag echt wel een bezem door dat bedrijf. Al jaren lang heb ik de ervaring dat post, zowel briefpost als paketten, gewoon worden (leeg)geroofd tijdens het in bezit zijn van TNT en dus kan dat alleen door werknemers zijn. Een aantal daarvan mag van mij daarom ook meteen de straat op.
Brieven opengemaakt en inhoud eruit en je ziet duidelijk verschil tussen met de hand gescheurd en machinaal vast te hebben gezeten/beschadigd (en enorm duidelijke selectiviteit bij welke brievenpost dat gebeurd). En bij collectieve landelijke samenkoop acties door heel nederland gewoon een hoop paketten die gewoon verdwenen zijn bij TNT. Op die manier wordt het gewoon een criminele organisatie. Ze hebben hun eigen personeel niet in handen. Dat mag van mij flink aangepakt worden.
Verder is die markt nu vrij en ze kunnen de concurrenten niet aan, duidelijk dat ze niet goed door de jaren zich hebben aangepast op die nieuwe markt en dat reorganisatie duidelijk eens tijd wordt. Als de concurrent het kan dan moeten zij het ook kunnen.
Hier nog een stukje van een TNT medewerker, als je dat leest snap alleen maar meer dat TNT flink aangepakt moet worden...
Brieven opengemaakt en inhoud eruit en je ziet duidelijk verschil tussen met de hand gescheurd en machinaal vast te hebben gezeten/beschadigd (en enorm duidelijke selectiviteit bij welke brievenpost dat gebeurd). En bij collectieve landelijke samenkoop acties door heel nederland gewoon een hoop paketten die gewoon verdwenen zijn bij TNT. Op die manier wordt het gewoon een criminele organisatie. Ze hebben hun eigen personeel niet in handen. Dat mag van mij flink aangepakt worden.
Verder is die markt nu vrij en ze kunnen de concurrenten niet aan, duidelijk dat ze niet goed door de jaren zich hebben aangepast op die nieuwe markt en dat reorganisatie duidelijk eens tijd wordt. Als de concurrent het kan dan moeten zij het ook kunnen.
Hier nog een stukje van een TNT medewerker, als je dat leest snap alleen maar meer dat TNT flink aangepakt moet worden...
-
Pindakaaspotje
** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
FiscaalJurist
Dat mensen fatsoenlijk betaald moeten worden ben ik helemaal met je eens. Alleen de postmarkt wordt minder en minder. Als ik alleen al kijk naar wie overwil op e-facturen bij mij thuis:Pindakaaspotje schreef:of een verloren gevecht is weet ik zo net nog niet.. het is denk ik ook een statement naar de politiek. Nu mogen concurrenten "moderne slaven" inzetten die tegen stukloon (=onder minimumloon) werken, daar kan je simpelweg als tnt niet tegenaan concurreren.. hoe efficiënt je ook werkt.
De politiek moet de keuze maken... of iedereen op fatsoenlijke salarissen of idd tnt zal ook met goedkoop personeel moeten gaan werken.
Ziggo
Visacard
ABN AMRO
ANWB
Etc
Dat bedoel ik met achterhoede gevecht. Er zal gewoon minder markt zijn, echter de postbezorgers moeten normaal betaald worden. En daar wringt de schoen. Als Sandd etc met stukloon mag werken en TNT kan dat niet dan is het bedrijf op het eind reddeloos verloren. Dus iedereen verplichten normaal loon te betalen
Hoe bedoel je mogen concurrenten ONDER minimumloon "moderne slaven" laten werken? Onder minimumloon mag zowiezo niet, als dat gebeurd mag door die bedrijven ook een bezem. Als die bedrijven gebruik maken van uit buitenland aangehaald personeel die buiten onze wetgeving vallen moet die wetgeving ook maar eens aangepast worden want dat gaat nergens over. Op die manier raken alleen maar meer mensen werkloos in dit land omdat bedrijven voor lager opgeleide banen alleen maar goedkope buitenlandse krachten inzetten. Belachelijk gewoon. Ik dacht dat we van de slavenaardij wel hadden geleerd... Lijkt me verder ook minder betrouwbaar voor belangrijke postbezorging.
Maar goed ik dacht dat de concurrent voornamelijk de zakelijke markten bekleden en daar wel gewoon "normaal" (= min minimumloon) betaalde krachten op zetten. Voor brievenbuspost blijft het bij TNT. Het probleem is denk ik dat aan het zakelijke te verdienen valt maar dat de concurrent goedkoper is en dat ze daar niet tegenop kunnen en dat de brievenbuspost juist afneemt sinds de nieuwe media zoals internet (email, ecards, etc). Dus 2 markten en dus hun hele afzetgebied waar TNT problemen heeft.
Maar goed ik dacht dat de concurrent voornamelijk de zakelijke markten bekleden en daar wel gewoon "normaal" (= min minimumloon) betaalde krachten op zetten. Voor brievenbuspost blijft het bij TNT. Het probleem is denk ik dat aan het zakelijke te verdienen valt maar dat de concurrent goedkoper is en dat ze daar niet tegenop kunnen en dat de brievenbuspost juist afneemt sinds de nieuwe media zoals internet (email, ecards, etc). Dus 2 markten en dus hun hele afzetgebied waar TNT problemen heeft.